Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
+ dat ik geen internet heb aan de wei, dus ook geen degelijke camera kan hangen. Voor mij voelt het veilig om haar uit handen te geven, als alles naar wens verloopt doe ik het volgend dekseizoen misschien wel zelf
Citaat:In Molenschot zit Care4Mare. Sinds dit jaar zit DiereNartsen daar ook. Aangezien ik al jaren gebruik maak van DiereNartsen rondom merriebegeleiding heb ik daar dus recent Nyhla voor opvolging diepvries KI gehad. Ik was blij verrast over het vriendelijke personeel, de ruime stallen en de relaxtheid van mijn merrie toen ik haar kwam ophalen. De bevallingsboxen leken wel voetbalvelden zo groot! Wat mij betreft een aanrader
Dan toch liever wat testen door en fokdieren moeten selecteren. Ik fok nu eenmalig met een merrie die niet op rontgen is geweest. En ondanks dat (wat ook mijn reden is om het te doen) dat absoluut niet gebruikelijk is om te doen bij de Tinkers (dat de hengst op rontgen is geweest is al heel wat), denk ik al, ojee.... terwijl de nakomeling hoe dan ook op de rontgen gaat voordat ik ermee verder ga fokken, mocht het een hengstje worden, geschikt om pa op te volgen. Ik heb wel een jonge hengst gehad die niet goed bleek, was genetisch en recessief, maar wel op 2 afwijkingen. Ik heb hem verkocht naar iemand die hem wilde ruinen en alle informatie gegeven die ik had. Hij heeft een enorm goed leven. Maar vanwege de unieke bloedlijn en prachtige paard om te zien, én geen gezondheidsklachten, vraag ik me ook wel weer eens af, zijn we wel goed bezig allemaal? Wat als ik niet zo uitgebreid had getest, hem op mijn genetisch gezonde merrie had gebruikt en zo misschien wel die bloedlijn gezond veilig had kunnen stellen?
).
heel bijzonder.. dus nu gaan we vrijdag weer scannen dan zou ze op 30 dagen zitten (ei is destijds afgespoten en was er na 2 dagen ook echt af.. dus we rekenen dan ook vanaf dat moment dus latere bevruchting is niet mogelijk zou je zeggen)
Mijn paard, mijn veulen, ik doen!

) en sinds het insemineren schreeuwt ze moord en brand zodra een kuddegenoot ook maar op het punt staat om te vertrekken. Doet ze normaal altijd als ik met haar dochter weg ga, maar nu dus ook bij de ruin van mijn stalgenoot.mooney schreef:Hoeft niet hoor, mijn merrie is heel erg blijf van mijn lijf naar andere paarden, ook lekker op zichzelf. Als ze hengstig is kunnen we dat altijd zien omdat ze gaat groomen, dat doet ze anders niet.
Ze is gisteren drachtig gescand () en sinds het insemineren schreeuwt ze moord en brand zodra een kuddegenoot ook maar op het punt staat om te vertrekken. Doet ze normaal altijd als ik met haar dochter weg ga, maar nu dus ook bij de ruin van mijn stalgenoot.
Dus die wordt van dracht soort van aanhankelijk. Vorige keer is dat me niet zo opgevallen, maar het ging nu ook allemaal veel voorspoediger.
Mijn andere merrie had nog steeds geen ei, dus die scannen we volgende week weer. Scannen ging gelukkig een stuk beter, dus dat is mooi.
). Als zover even telefoontje om de boer te wekken en er zelf heen te racen. Omdat de boer praktisch naast de stal slaapt echt ideaal. Zelf zou ik al paar keer zeker te laat zijn geweest bv bij verkeerde ligging.