[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:30

Vulina schreef:
Gebeurd best vaak hoor, dat ze reageren op het insemineren. Meestal op het verdunningsmiddel. Keertje naspoelen en/of oxytocine toedienen..

Klopt precies! Ze is nagespoeld en heeft net een injectie gehad en krijgt er morgen nog een. Heeft het invloed op de bevruchting?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:56

Flo kreeg ook altijd spuitje oxytocine omdat ze nogal vocht had. Maar toch gelijk drachtig dus kan reactie zijn op sperma. Is ook vreemd kwakje dat er eigenlijk zo snel als mogelijk uit moet :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:14

Jill had ook wat vocht in haar baarmoeder na het insemineren... die hebben ze ook oxytocine gespoten.

Hier nog n dikke week geduld hebben tot de scan :D
Merk nog niet echt dat ze anders dan anders is maar goed, ze is ook geblesseerd dus kan niet vergelijken met haar vorige dracht ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:22

courtjuh schreef:
Vulina schreef:
Gebeurd best vaak hoor, dat ze reageren op het insemineren. Meestal op het verdunningsmiddel. Keertje naspoelen en/of oxytocine toedienen..

Klopt precies! Ze is nagespoeld en heeft net een injectie gehad en krijgt er morgen nog een. Heeft het invloed op de bevruchting?

Nee, geen invloed, behalve als je niks aan het vocht doet. Tenzij het vocht is vanwege een bacterie, die moet je anders behandelen..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:37

Dankje allemaal maar ze was al even drachtig hihi.

Wat apart zon heftige reactie op sperma.. nooit gehoord!

Noisy. Klust dat nou lekker met die temperaturen? :+ Word vast mooi!! Veel regen gehad?

Spannend wingslove!!

Hier ging het even snel. Zilver stond vandaag hengstig dus vanavond weg gebracht. Had haar zaterdag na ons "wedstrijd" debuut weg willen brengen maar helaas. Maar afgemeld. Ik gok op morgen dekken!
Leuke foto met paps van zilver (Pier, de rechter) en haar date <3 (Bartele, de linker)
Afbeelding

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:59

Gave foto hoor

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:15

mooie foto kabayo!

Vulina gaat lekker bij jou dus, ga zo door, verwacht je voor dit jaar nog veel veulens?

Balen van die reactie courtjuh, hoop dat ze er verder geen last van heeft.

Wings, ja, voor Smarti is het de eerste keer, dus dubbel spannend. Ze was gisteren boos op de hengst, maar liep er niet van weg. Nog niet helemaal hengstig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:01

linda2008 schreef:
Vulina, gaat lekker daar bij jou :D

Kabayo, gefeliciteerd,

Pretty, nee nee Pip is van 2016, die mag nog een jaartje wachten ;) Gucci is op date, die word donderdag toch maar even door DA nagekeken.
En Lays is al drachtig. En bij die 2 laten we het dit jaar :j
Hoe is het met je dekmerrie? Bevrucht niet hard denk ik? := :P

Oh knappe Gucci en Lays,ook al zo een mooie merrie.
Euhm nee en mijn dekmerrie is gekalmeerd,wel handig,hoeft de hengst niet meer erbij en zie ik het gelijk aan haar als er eentje goed hengstig staat. O:)

Leuke foto Kabayo. Knappe friezenhoofdjes.

Vulina dat gaat vlot dit jaar! Mag ook wel eens zo.

Courtjuh dat had mijn merrie ook altijd,ze werd altijd gespoeld en ze is er ook altijd mee drachtig geraakt,moge dat jou hoop geven. ;)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:17

Dag dames, mag ik me hier ook melden? Ik ben net terug van de kliniek met mijn merrie en we hadden een hele mooie 18 dagen scan. Ik ben dus voorzichtig positief *\o/*

De merrie in kwestie, stermerrie van Uromast x Waterman. Ze is net 13 jaar geworden en meet 1.67m.

Afbeelding
Afbeelding

We hebben gekozen voor Don Cremello, weinig introductie nodig denk ik :D

Afbeelding
Afbeelding

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:18

Jaa dankjewel allemaal! Dit stelt mij enorm gerust.. Bizous wordt eigenlijk altijd heel makkelijk in 1x drachtig dus dit was even schrikken maar zoals ik hier de ervaringen lees.. komt het helemaal goed! Lekker 18 dagen afwachten :j

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:32

Dieuwke_ schreef:
Dag dames, mag ik me hier ook melden? Ik ben net terug van de kliniek met mijn merrie en we hadden een hele mooie 18 dagen scan. Ik ben dus voorzichtig positief *\o/*

De merrie in kwestie, stermerrie van Uromast x Waterman. Ze is net 13 jaar geworden en meet 1.67m.

[ [url=m/8DGMdi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jRDviD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JrOOwx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9egIPi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oehh gave combi! Prachtige merrie ook!!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:50

Dieuwke_ schreef:

Dieuwke Super gave merrie! En leuke combinatie!

Aangezien ik zelf een gelderse vos merrie heb ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jou beweegredenen zijn om voor don cremello te gaan! De hengsten van du bois vind ik namelijk ook super gaaf, dus een beetje oriënteren waarom mensen de keuze voor pony x paard maken kan nooit kwaad haha!

Courtjuh nog even spannend dan! Zo te lezen komt het vaker voor, hopelijk over 18 dagen een mooi vruchtje!

Spannend kabayo! En leuk om papa en toekomstige papa bij elkaar te hebben haha!

En super leuk woogy om je eigen fok-product na die jaren weer te zien!

Hiero zijn alle hengstigheidsignalen verdwenen. De vorige keer werd ze een paar dagen na de inseminatie weer hengstig dus is er waarschijnlijk een nieuw (en beter) eitje geweest. Nu weet ik van de scan van maandag dat er geen nieuwe eitjes zichtbaar waren dus hoef ik me geen zorgen te maken dat het weer gebeurt, maar toch is elk staartje omhoog of elk ander signaaltje spannend :P 18 laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dagen :') |o

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:59

SparkYY_8 schreef:
Aangezien ik zelf een gelderse vos merrie heb ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jou beweegredenen zijn om voor don cremello te gaan! De hengsten van du bois vind ik namelijk ook super gaaf, dus een beetje oriënteren waarom mensen de keuze voor pony x paard maken kan nooit kwaad haha!

Ja eigenlijk om meerdere redenen. Ze heeft vorig jaar bij de vorige eigenaresse het vruchtje versmeten tussen 18 en 40 dagen. Het was nu dus even spannend of ze wel weer drachtig wilde worden dus ik wilde niet voor een onwijs dure hengst kiezen. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van een DC twenter (ook uit een kwpn merrie) hier op stal, je ziet die vriendelijke karakters er echt in terug. En volledige kans op palomino is natuurlijk ook een belangrijke beweegreden geweest. Het is wat een probeersel maar het moet wel verkoopbaar zijn :P

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:11

Veel merries al drachtig! En veel die nu gedekt/geinsimineerd worden, heb nu al zin in de babyboom van volgend jaar!!!

Prachtige merrie hierboven! Stond die toen niet te koop? Of heb ik nu een andere voor ogen :)

Hier morgen of overmorgen scannen, hoop zo dat ze drachtig is! Dan kan ik haar dit weekend weer lekker ophalen

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:21

Nynkster klopt, ik heb haar in februari overgenomen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:27

Welkom dieuwke leuke combi. Wordt wel vaak gedaan met de du bois hengsten.

Spannend nykster

Toffe foto kabayo maar die zijn echt groot :wow:

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:29

Sorry voor de ego post, maar heeft iemand dit wel eens eerder gehad:

Merrie staat al bijna 3 weken hengstig. Nu is net de veearts geweest en ze heeft een groot ei zitten, maar baarmoeder kijkt niet hengstig. Ze hebben het ei nu afgespoten en toch nog een paar keer dekken.
Iemand hier ervaring mee?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:31

Rowan ei afspuiten is in elk geval het beste wat je kon doen.
Mijn merrie heeft zich toen ook de dag daarna nog laten dekken maar toen niet meer.
Verder was ze ook niet pishengstig om het zo te zeggen.

Dieuwke welkom,prachtige uitstraling heeft die merrie van jou.

Sparky dat worden lange dagen inderdaad maar toch al een betere start dan de vorige keer!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:48

Kabayo, gave foto zeg! Leuk om te zien zo met papa en papa to be.

Welkom Dieuwke, gave merrie! Ben benieuwd wat daaruit komt :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:10

pretty schreef:
Rowan ei afspuiten is in elk geval het beste wat je kon doen.
Mijn merrie heeft zich toen ook de dag daarna nog laten dekken maar toen niet meer.
Verder was ze ook niet pishengstig om het zo te zeggen.

Dieuwke welkom,prachtige uitstraling heeft die merrie van jou.

Sparky dat worden lange dagen inderdaad maar toch al een betere start dan de vorige keer!

Werd ze toen ook drachtig?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:21

Noemen ze dit niet een bloedei.
Nou als de baarmoeder niet hengstig toont, is helaas kans op dracht heel minimaal.
Maar beste is om deze weg te hebben en nu een goeie hengstigheid te krijgen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:26

Beetje jammer, had nog een beetje hoop. Want ze moesten haar wel dekken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:31

Ik wacht nog af Rowan. Maar dit gaat om de merrie die al 2 jaar op rij niet drachtig geworden is dus sowiezo een moeilijk geval en geen vergelijkingsmateriaal. Ik moest ook nog eens laten dekken.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:39

Die van mij had afgelopen keer met insemineren 2 flinke follikels zitten maar eenmaal op het hengstenstation toonde de baarmoeder niet hengstig.
Ze hebben haar toen een beetje gespoten voor hengstigheid en haar alsnog kunnen insemineren.

Ze had namelijk wel follikels zitten van ruim 4.2 terwijl de baarmoeder nog niet hengstig toonde.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:06

Ah Dieuwke, die merrie heb ik ook gezien toen ze te koop stond. Benieuwd naar de combinatie..

Proberen waard DL, maar kans op dracht is wel aardig verminderd. Waarom hebben ze geen pg gespoten?

Juval, zelf verwacht ik er nog 2 :)