[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:09

Hier hebben we de merrie naar de kliniek tevens inseminatiestation gebracht zodra deze een twee a drie dagen hengstig was. Daar achter gelaten voor opvolging van de DA +insemineren en eventuel spoelen etc.
Vooral uit practice overwegingen en een merrie die na twee keer donders goed wist dat als ze mee moest met de trailer ze naar de DA ging :o
Wat het tot nu toe gekost heeft weet ik nog niet, maar elke keer op en neer kost ook een hoop diesel en tijd, wat met werk zeker niet handig is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:40

Al_Zawraa schreef:
Maar goed, nu eerst maar eens een swap nemen, zodra ze hengstig wordt, dan zullen we zien of dat misschien de oorzaak is.
Hengstenhouder zegt dat je ook een swap kan nemen als ze niet hengstig zijn, maar ik heb besloten rustig af te wachten totdat ze goed hengstig is, wel zo prettig voor de merrie, en deze hengstigheid zijn we toch kwijt.

Dat hoeft niet hoor, de uitslag kan er al met een dag zijn en dan heb je vaak nog genoeg tijd om te insemineren.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:51

suffie schreef:
Al_Zawraa schreef:
Maar goed, nu eerst maar eens een swap nemen, zodra ze hengstig wordt, dan zullen we zien of dat misschien de oorzaak is.
Hengstenhouder zegt dat je ook een swap kan nemen als ze niet hengstig zijn, maar ik heb besloten rustig af te wachten totdat ze goed hengstig is, wel zo prettig voor de merrie, en deze hengstigheid zijn we toch kwijt.

Dat hoeft niet hoor, de uitslag kan er al met een dag zijn en dan heb je vaak nog genoeg tijd om te insemineren.

Dat is ook wat ik inderdaad vaker gehoord heb, maar heb het vandaag aan mijn DA gevraagd, en zij zei dat het waarschijnlijk een dag of 4-5 gaat duren. Geen idee waar dat dan mee te maken kan hebben. Maar vandaar dat ik de komende hengstigheid maar alvast als verloren zie.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:51

Ooh weer even een tijdje niet op bokt geweest.
Gefeliciteerd voor de drachtig gescande merries!,
Pradadaan, wat spannend! Hoop voor je dat ze gewoon drachtig is!
Ik heb sandra vandaag weer bij de hengst kunnen ophalen, hij vond haar dit keer beter hengstig dan de vorige keer, en ze was wat korter hengstig wat gunsitg was! ( geen idee waarom eigenlijk) dus nu weer afwachten tot ik der weer kan scannen, en hopen dat de hengstigheid uitblijft

Wow wat betalen jullie veel voor t scannen, ik laad mijn pony in, en rij naar de da (die op 10 minuten afstand rijden) en betaal dan 15 euro per keer

Myrthee_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:07

Kelly, dat is netjes. Mijn dierenarts zit ook op 10 minuten rijden. Misschien zelfs minder, maar de voorrijkosten zijn al 42 euro. Helaas heb ik in een aantal van de andere DA's hier in de buurt weinig vertrouwem.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:49

Hoi allemaal, mag ik mij ook alvast melden?
Ik was van plan volgend jaar te gaan dekken. Ben dit jaar naar de hengst gaan kijken, waarbij er een dekking van de hengst werd verloot. En YESS heb ik toch de dekking gewonnen *\o/* *\o/* *\o/*
Is nog wel voor dit jaar, dus over een kleine 2 weken beginnen met scannen en daarna insimineren (als het goed is, ze is nu hengstig, ik probeer nu de eerst volgende hengstigheid).

De merrie Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador)
Afbeelding

De hengst Mc Jonnas
Afbeelding

Het wordt dus een palomino veulen <3 <3 <3

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:40

Dat is nog is leuk Bo_San! Gefeliciteerd!

Ik heb gisteren mijn merrie weer opgehaald, tweede vruchtje succesvol kapot gemaakt en de ander zit er nog! Hopen dat die ook blijft zitten! In het weekend van 17/18 juni hebben wij dan weer controle en dan zitten we bijna op 40 dagen :)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:35

Dat is gaaf Bo_San!

Ik heb ook een pakket. Maar dat is excl. de visites voor aan huis komen. Vorig jaar reed ik dan gewoon met de merrie naar de dierenarts. Maar nu met een veulen er bij, vind ik dat niet prettig. Dus laat ik de DA aan huis komen. De visites betaal ik dan wel per keer.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:48

Milanlover, ik heb dat vorig jaar ook met 1 van mijn merries gehad. Die was waarschijnlijk drachtig, maar vruchtje verworpen waardoor hengstigheid pas weer later kwam. Zoals pradadaan ook zei..

Bo-san welkom :D

Kelly, wow dat is echt heeeeel schappelijk!!
Mijn DA zit op 5km afstand maar ik betaal toch gewoon de volle 45 euro consult. Dan hebben ze dus nog niets gedaan.. :') (of was het nu 50?? In ieder geval veel geld, een bezoekje voor scannen van 1 of 2 merries kost me al gauw 100 euro)

Mijn (tweede) merrie is maandag bevallen dus over een dag of 7 mag ze op date :):)
Zoooo jammer om de kleine te moeten missen, maar hopelijk voor een goed doel!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:00

Degenen die begonnen zijn aan een nieuwe ronde dekken/insemineren; heel veel succes!!

Ik betaal bij het hengstenstation 4 km verderop €125 voor het hele seizoen, ongeacht hoe vaak ik kom. Vorig jaar met Luna 2x tussendoor geweest en toen moest ik €15 per keer betalen. Medicijnen e.d. komt er nog wel overheen, maar dat vind ik niet meer dan logisch. Insemineren is gratis als je het bij de hengstenhouder laat doen, ook sperma van andere stations.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:05

Succes iedereen!

Mijn dierenarts woont op nog geen 5 min rijden. Ik heb voor 3 keer scannen en insiminatie (maandag avond scannen, woensdag ochtend om 7h scannen, woensdag avond insiminatie, vrijdag ochtend om 7h scannen) een 120 euro betaald. Hij wou het nog leuk houden :)
80 euro per keer zou wel een dure zaak geworden zijn...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:07

Jeetje jullie zijn duur af zeg...
Wij moeten wel tot bij de DA rijden maar betalen wel maar €15 per pony. Heb geen seizoenprijzen gevraagd omdat ik maar 3 merries heb.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:13

ik betaal 180 euro voor een heel seizoen scannen en dan het stalgeld uiteraard.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:36

Ik heb een pakket bij van Uytert voor het gehele seizoen scannen a 125eu excl BTW en overige handelingen. En dan nog 9eu per dag aan stalgeld, een stuk voordeliger dan voor elke scan mijn eigen dierenarts te laten komen!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:45

Ik heb ook een pakket 150 incl btw bij de veearts excl alle extra medicijnen en stalling.
Maar wat hier al eerder werd gezegd telkens heen en weer naar de hh kost ook geld en is met werk niet te plannen.
Ik ben blij dat het zo kan.

Vandaag op16 dgn weer scannen op dracht. Wij moeten op 16dgn omdat ze van tweelingdracht wordt verdacht.
Allereerst hoop ik dat ze drachtig is, duimen jullie voor ons

Iedereen die al een drachtige merrie heeft van harte gefeliciteerd!!!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:49

Net een kloppend hartje gezien!

De veearts komt hier vanwege het bedrijf geregeld en zo nodig komt hij apart voor scannen en insemineren.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:09

Er werd afgelopen vrijdag getwijfeld aan een hartslag, dus vandaag is mijn eigen dierenarts weer geweest. Denk dat deze foto genoeg zegt:
Afbeelding

Precies op de 2e verjaardag van mijn kleine vriend. En sta ook nog in uitgelicht met mijn gekke merrie. Het had bijna niet anders dan goed nieuws kunnen zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:12

Wat goed Myrthe!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:17

Super Myrthe, wat fijn!!!

Jeannaa jij ook een kloppend hartje, mooi zo!

Kara, ik duim voor je!

Ik begin een beetje af te tellen nu. Ergens tussen zondag en woensdag zou Suzie weer hengstig moeten worden. Heel hard hopen dat ze het NIET wordt :).

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:17

*\o/* myrthee

duimen draaien kara

jeannaa wat leuk een kloppend hartje

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:18

jeannaa schreef:
Net een kloppend hartje gezien!

De veearts komt hier vanwege het bedrijf geregeld en zo nodig komt hij apart voor scannen en insemineren.

Super!!! Gefeliciteerd

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:18

Myrthee_ schreef:
Er werd afgelopen vrijdag getwijfeld aan een hartslag, dus vandaag is mijn eigen dierenarts weer geweest. Denk dat deze foto genoeg zegt:
[ [url=m/o1snGk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Precies op de 2e verjaardag van mijn kleine vriend. En sta ook nog in uitgelicht met mijn gekke merrie. Het had bijna niet anders dan goed nieuws kunnen zijn.

Gaaf, mooie foto! Echt heel duidelijk!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:21

Ik begin maar niet eens meer aan updates :') 7 zijn er nu in de molen, inclusief embryo spoelingen. Verder nog een aantal voor merrie begeleiding van klanten en gelukkig al een aantal drachtig :) En nog een merrie die eerst moet bevallen, maar die laat ik gust..
Laatst bijgewerkt door Vulina op 31-05-17 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:21

Wij hebben alles aan huis laten doen. Scannen en insemineren.
Onze da kwam op stal scannen, ik heb een abonnement afgesloten van 85 voor onbeperkt scannen en dan wel apart nog de voorrijkosten. HH kwam zelf insemineren, zat bij dekgeld in.
Nu het direct de 1e ronde raak is blijven de kosten toevallig voor iedereen netjes. Hopelijk met 35 dagen ook een mooie hartslag.
Voor de ervaren fokkers onder ons...vanaf ongeveer welke dag in de dracht kun je een hartje zien op de echo?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:22

Vanaf 30 dagen :)