[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:29

Heel veel sterkte Cynthia Y;( dikke :(:) knuffel voor jou

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:30

Helaas Joyce er zullen nog veel van die dagen komen,bah,sterkte ermee :(:)

Op het laatste nippertje van hengst veranderd? Dat is ook niet voor het eerst van de buurman dacht ik. :D

Fotsy rare merrie heb jij. Hoewel ik heb er hier ook zo één lopen die de hengst het liefst aan haar zou vastbinden. Bokmerrie zou nog een beroep voor haar zijn. :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:33

Ik had mij aan het begin van dit topic wel gemeld maar er was nog niks gedekt dus in de meeleesmodus gegaan.

Vandaag werd onze merrie Mella hengstig en heb haar bij de hengst in gezet. Noedel heeft niet echt interesse in haar maar madam staat zich zo op te dringen dat hij dan uiteindelijk voorzichtig wat probeerd en dan krijgt ie een mep :'). Arme Noedie hihi. Stomme merries.

Euhm dit is dus de merrie ja :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:40

sterkte cynthia!!

cp112 mooie beesten zeg, wauw!! heel gaaf!!

ik mag gaan aftellen tot het scannen :D ze is gister afgeslagen :D

Hoe kiezen jullie eigenlijk? ik heb voor dit jaar besloten om Jupiter leeg te laten. Daar wil ik lekker mee gaan mennen enz. enz. Maar ergens speelt het wel in mijn achterhoofd om haar volgend jaar ofzo nog eens door dezelfde hengst te laten dekken voor een vol broertje/zusje van pico. Aan de andere kant vind ik het ook super leuk om juist andere hengsten te "proberen". En bovendien vind ik het heel dubbel... ik vond het enorm leuk toen zij drachtig was, maar ik mis ook enorm om met haar aan het werk te zijn... Wat weegt zwaarder? Hoe kiezen jullie?
Vaker dezelfde hengst, en waarom? of juist liever steeds een andere hengst?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:47

Mooi cp 112 leuk dat ze ook weer meedoet! Arme Noedel haha.

Linda2008 ik train niet met mijn pony's dus op dat vlak is de keuze gauw gemaakt.
Ik vind eens een andere hengst proberen ook wel extra spannend en dus hebben we door de jaren wel eens geprobeerd met andere hengsten. Altijd leuk te zien wat er aan een combi net beter of slechter wordt met een andere hengst. Maar als een combi zo super leuk is twijfel ik dan ook niet om deze nog eens te herhalen ook.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:51

Cynthia82 fijn dat je ogen gelaserd zijn, nu geen bril ( meer) ?
altijd moeilijk zo'n dag dat je geliefd iemand bent kwijtgeraakt, sterkte :(:)

dit zijn mijn paardjes:

mijn trots, SKS Wynns Legacy Yuma, ( AMHA) goedgekeurd NMPRS hengstje

Afbeelding
en mijn lieve kleine ( 84 cm.) AMHA merrietje GLowy ( NXS Duffys Super Angel Glow)

Afbeelding
en mijn smokey black merrie ( NMPRS) HD Blue's Joanna, een paardje waar ik echt alles mee heb, heel leuk en humoristisch karakter :D

Afbeelding
zijn niet echt recente foto's maar geeft toch een beeld ;)

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:00

Ik heb mijn merries bij mijn hengst uitgekozen en we dekken dus eigenlijk niet 'buiten de deur'.

Al is er wel een heeeeele leuke voor bij mijn andere merrie. Wie weet een keertje :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:12

cp 112, dat doe ik dus ook nu met mijn hengst, allez het is te zeggen, ik ben NOG STEEDS op zoek naar de geknipte merrie :D

Linda maar bij Flo, ga ik bewust voor dezelfde hengst gezien het karakter, de bouw enzovoort van mijn veulen nu. Ze zit zo goed in elkaar, waarom zou ik dan overstappen naar andere. En niet onbelangrijk als kleurenfreak, uit die combi was palo maar 6% dus die kans zal ik niet meer krijgen denk ik, dus hoop op een ander leuk kleurke dan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:25

Mag ik mij hier ook melden? :)

Momenteel in bezit van een ggk barock pinto hengst welke mijn merrie vandaag voor het eerst gedekt heeft.

Merrie is een arabofries van 1.70 hoog :) ik ben heel benieuwd wat mn hengst gaat doorgeven

Merrie zondag hengstig in de wei gezien maar sloeg mm hem finaal weg. Zondag avond laten scannen, grote blaas, dus vandaag maar poging gedaan.
Of het goed gelukt is durf ik niet te zeggen, merrie ging met hengst aan de wandel..... hij had daarna ook geen interesse meer en druppelde nog na.... dus fingers crossed!!!
Morgenochtend nog maar een poging doen.....

Ik ben wel heel slecht in verassingen....en hierop moet ik toch zeker 11 maanden wachten hahaha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:45

pretty, fotsy, thanks voor jullie reacties :)
dit jaar laat ik de nieuwe merrie dekken door een heel andere hengst dan de vader van mijn veulen van dit jaar, heel ander type. Dus super leuk om ook weer te kijken wat hier uit komt.

Maar iemand vroeg mij waarom ik de combi niet ben gaan herhalen omdat het veulen toch wel helemaal is wat ik hebben wil.
Ik denk dat hij goed gelukt is, maar vind het nog te vroeg om dat te beoordelen. Maar het is toen wel ineens gaan opspelen bij me... Bedacht me toen wel dat ik het misschien ook wel heel gaaf vind om juist de zelfde combi nog eens te maken en te kijken wat er dan uit komt, lijkt dat op elkaar, verschilt dat veel enz. enz.
Allemaal zo leuk en zo moeilijk! haha (oh ja en zo duur ;) )

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:57

welkom ivy
wachten duurt altijd lang, maar ik vind de aanloop, de beleving en het ontladingsmoment, kortom het totaalpakketje zo leuk, nog leuker dan mijn eigen zwangerschap-bevalling

duur? _O- waar haal je dat idee :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:03

Fotsy schreef:
welkom ivy
wachten duurt altijd lang, maar ik vind de aanloop, de beleving en het ontladingsmoment, kortom het totaalpakketje zo leuk, nog leuker dan mijn eigen zwangerschap-bevalling

duur? _O- waar haal je dat idee :+

Ja dat is zeker zo!
Maar nadat je merrie zeker weten drachtig is, is er in de maanden die volgen niet zo heel veel te beleven... maar voor je het weet loopt er een klein lief veulentje naast. Nu eerst over week of 3 naar de da om te scannen :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:08

Veel sterkte vandaag Cynthia, lijkt me echt vreselijk wat je hebt meegemaakt :(:)

Pff was een lange dag vandaag.. Vanmorgen eerst de teleurstelling bij de kliniek dat mijn merrie weer geen enkel teken van hengstigheid had na 4x scannen en 1x hengstig spuiten.
Maar mijn merrie staat bij de hengst en het ging hartstikke goed. We hebben er op de heenreis 2 uur over gedaan maar het ging super.
Lekker groepje van nu 4 merries en de hengst. De hengst was heel nieuwsgierig maar erg lief.

Zo kwam de hengst aanlopen, voorzichtig en nieuwsgierig;
Afbeelding

Uiteraard was mijn merrie nog niet geïnteresseerd :+

Afbeelding

Zo heb ik afscheid genomen, was lastig maar ze staat daar op de goede plek <3

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:00

@pretty: als je het op mij had. Is nog altijd dezelfde hengst als waar ik het de hele tijd over had. Heb hem enkel alleen in wintervacht gezien en wil hem nu nog eens zien in zomervacht. Kijken of hij echt past bij mijn merrie.

@Apple: ze staat dus wel nog bij de hengst om te dekken?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:19

Ze was nog niet eerder geweest Luna. Dit is de 1e keer.
Ik wilde eigenlijk brengen als ze hengstig was, een weekje daar laten en dan
ophalen, thuis scannen en eventueel nog een keer brengen. Maar dat
wordt hem niet aangezien ze niet hengstig wordt thuis (ze staat met een 2 jarig
merrietje).

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:57

Sterkte vandaag Cynth!

Uitzoeken van de hengst: Ik heb m uit laten zoeken :D
Ik zit zo totaal niet in de paints en de stal waar ik gestald sta is een Morgan stal dus die hebben ook helemaal geen kaas gegeten van Quarters en Paints. Dus hebben we een hele goede kennis van mijn staleigenaresse ingeschakeld die al jaren in de Quarters en Paints zit en die kwam met GSR aangezet. Even wat dingen bekeken en tja, toen de gok maar genomen :P

GSR is groter dan Jill en heeft n wat langere bovenlijn dus ik hoop dat het veulen dat van paps mee zal krijgen. Bijkomend voordeel is dat veulen sowieso bont word dus alleen het geslacht en de kleur is hier een ?????

En aangezien ik er bekend om sta om iets te wensen en dan volledig het tegenovergestelde krijg zet ik nu maar in op een vos tobiano hengst (helemaal wat ik niet wil :+ ).

Succes voor alle wachtende op hengstigheid of op de scan! Ik ben zo blij dat mijn wachten op de scan over is..... nog 1 scan te gaan en dan mogen we op het wachtbankje tot eind maart 2016 :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:34

Bo is vandaag gescant door de da, ze had 2 eitjes. Eentje van 2.5 en eentje van 2
Vrijdag weer scannen (donderdag niet ivm hemelvaartsdag) en kijken of die groot genoeg is.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:36

Veel sterke vandaag Cynthia en Rianne!
En Cynthia, wat is het daar moooooi!

Kiki1976, altijd spannend zo 2 eitjes.. laat haar maar goed opvolgen

Cubalibre, ik ben als paintfan uiteraard ook heel benieuwd naar jou veulentje :)

Apple, idd het beste wat je kon doen denk ik. Ze zal nu wel hengstig worden :) Wat voor ras is je merrie? Gaat volgens mij ook wel een leuk kleurtje uitkomen :P

Linda is inderdaad een moeilijke keuze, ik vind volle broertjes/zusjes altijd zo leuk. Degene die wij gefokt hebben verschillen zooo hard van elkaar maar lijken qua gedrag en karakter dan weer heel hard hetzelfde, altijd leuk zo familie :) Maar een volledig nieuwe combi is dan ook weer heel spannend :P

Ivy, welkom! Jij hoopt dus op vlekjes? :)

Fotsy, ik denk ook wel dat je iets volledig anders gaat krijgen volgend jaar, hoewel.. het kan altijd he, stel je voor nog een palominotje :D Neenee dat wordt een bleekscheetje :p
Tot nu toe al 3 kansen op 'ne witte' volgend jaar trouwens ;) (En dit jaar nog 1 kans)

Daar is ook Jolandje weer, ik ben weer benieuwd naar jou combi's en knappe Yuma veulentjes, hopelijk een overotje he <3

cp112, spannend, hopelijk wordt ze de volgende dagen wat liever voor haar lover. Ook vlekjes daar volgend jaar dus?

Pretty, naar jou kleurbommetjes ben ik ook zo benieuwd :D

Chimello, ja ik kan ook niet heel goed meer volgen tussen al jou knappe paardjes, ik ga je site ook eens moeten uitpluizen :D Zalig zoveel leuke combi's voor volgend jaar!
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 12-05-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:43

Tinniie, niet mij en luna door elkaar gaan halen hoor, wij lijken niet zo op elkaar zal ik maar zeggen :')

Cuba, uit laten zoeken, hihi ja kan ook... :D maar ik vind de zoektocht zelf ook juist wel erg leuk :j

Apple, dat is Gio, of niet?!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:47

Oei, ja niet simpel zo'n heel stuk bijlezen :D Ik had het inderdaad op jou

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:53

Jaaaa Azia is vanavond gescant omdat het zo lang duurde, en haar ei is weg! Gisteren haar eisprong gehad en gisteren ook gedekt dus ik ga nu (on)geduldig wachten tot de 28e dan wordt ze weer gescand! BLIJ :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:54

;) hihi
Maar precies wat je zegt, een vol broertje/zusje is super spannend, maar juist een totaal ander is ook weer super spannend... Wat is dan leuker :? Lastig hoor!
Ach, voor dit jaar al besloten, wie weet volgend jaar :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:58

Ja idd weer spannend, vorig jaar al beleefd dat er 2 vruchtjes waren

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:02

Ow, zoektocht zelf is super leuk om te doen hoor.....

Ik heb de volgende gegadigde al uitgezocht (en jups, die heb ik helemaal zelf uitgezocht!). Feit is dat Jill een maiden is en we hebben nu voor een goede maar niet al te dure hengst gekozen, de volgende die ik dus al gevonden heb (voor het geval ik besluit om haar nogmaals aan te laten dekken) is zo totaal anders dan deze maar ook dat heb ik uiteraard even overlegd met onze kenner hier en die zei: Damn, je hebt er wel degelijk oog voor!

Dus ik denk dat ik vanaf nu wel lekker zelf de hengsten uit kan gaan zoeken :D

*off topic*
Ik ben ondertussen mn filmpjes en foto's van de show uit aan het zoeken en aan het uploaden en ergens twijfel ik of ik n topic aan ga maken (vorige topic heb ik imo n beetje teveel sh*t op mn nek gekregen omdat wij hier nu eenmaal anders trainen en rijden dan iedereen in NL dat doet....).
Ik ben zo ubertrots op wat mijn meisje gedaan heeft maar heb zo geen zin om n bak sh*t over mn dak te krijgen......
Voor de nieuwsgierige hier die wel n filmpje willen zien zeg ik: PB me maar ;), kan ik nog even goed nadenken wat ik ga doen mbt n topic of niet.....
*weer on topic!*

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:05

linda2008 schreef:
Tinniie, niet mij en luna door elkaar gaan halen hoor, wij lijken niet zo op elkaar zal ik maar zeggen :')

Cuba, uit laten zoeken, hihi ja kan ook... :D maar ik vind de zoektocht zelf ook juist wel erg leuk :j

Apple, dat is Gio, of niet?!

Ja dat is Gio :j

@Tinniie: mijn merrie is een kruising Quarter x Haflinger. Ze is zelf dunalino van kleur dus een apart kleurtje zou leuk zijn. Al hoop ik momenteel alleen al op een hengstige merrie :j