polleman schreef:Laura ik duim dat vrijdag alles goed is en dat het vruchtje er nog zit,
Az hoe deed je dat scannen nu dan?
Wij hebben zelf een opvoel box gemaakt.
wat een plaatje die hengst,
Nu hij mag dekken word hij dan niet meer hengst?
Scannen deden wij nu altijd gewoon in de stal, we hebben half open stallen, en dan de kont tegen de lage wand (en op de nieuwe locatie tegen de deur), en de zij tegen de zijkant van de stal. Dan sloeg ik het halstertouw aan de voorkant om een stang en kon ik aan de achterkant staan om haar op haar plek te houden, bij de makkelijke merries. Bij de lastigere merries deden we dit altijd even met zn tweeën.
Maar goed, onze gastmerrie vond dit geen goed idee, en omdat het niet echt nodig was om haar te scannen hebben we het maar even zo gelaten, anders hadden we eventueel nog naar de praktijk kunnen rijden, daar hebben ze wel een opvoelbox. Maar gelukkig vanaf volgende week waarschijnlijk gewoon 1 op stal
Amirat wordt nu zeker meer hengst, zodra hij een halster om krijgt weet hij al wat er gaat gebeuren
Maar ja, dat heb je nu hij vrijwel iedere dag dekt. Maar hij is nog steeds netjes te hanteren hoor, ben erg blij met hem.
De gastmerrie is vanochtend ook voor het eerst gedekt, ze was gisteren dus echt nog niet hengstig genoeg. Vanavond nog eens kijken of Mausi nog steeds hengstig is, vandaag de 6e dag van de hengstigheid.
Kreeg net ook al een verzoek uit Denemarken vandaan, dus heel misschien komen er nog 2 merries bij voor hem