I spoke w/ Marie who is gonna discuss w/ Steph. Steph is in the stall right now. Due to the long pregnancy and difficult labor they are not too worried and the soreness, etc is expected. Fanali has had some pain relief meds also. They will take every precaution, I"m confident. (facebook)
update van steph : Fanali is exhausted! She has had a full dose of banamine, and I have spoken with the vet (who is watching the cam) and he said that as long as she is not rolling and thrashing that I should let her rest. She was in labor for a very long time and is pretty tired! The wind is kicking up here and I hope to finish getting that barn cleaned up and everything closed up again here shortly. I believe that all will be fine, and I appreciate your watching with me, but rest assured, I AM watching and making sure that the filly is getting plenty to eat!
Nadesh
Mensen gaan nu reageren dat ze misschien toch maar de DA moet laten komen. Merrie zal toch geen koliek hebben? Of misschien nog een stukje nageboorte hebben laten zitten.
Nadesh
Ben het met die mensen eens, het is natuurlijk fijn dat de DA via de cam meekijkt, maar dat is heel wat anders dan dat hij dat paard werkelijk in zn handen heeft.
merrie is vooral dood en dood moe, maar kijk hoe lang het ook geduurd heeft !! Het veulen wil ook heel erg veel drinken, dus ben benieuwd of dat komt doordat de merrie te weinig geeft door pijn, of het veulen een "bodemloze put" is.. kan me voorstellen dat het zowiezo niet fijn is voor fanali. Vind het zon naar gezicht, mams liggend en de kleine staand naast haar, tegen fanali duwend
Ik moet zeggen dat ik vind dat er goed met ze word omgegaan, goed schoon bedje, veulen laten drinken, merrie knuffels geven enz... hoop dat fanali er doorheen komt
justdiesel
Geplaatst: 30-01-11 00:21
Ze hebben het veulen net een klisma gegeven volgens mij....