Van draagt weer heel anders, wat grappig! Het lijkt wel of het bij haar echt "overal" zit; van voor naar achter "gevuld" zeg maar
elady
Geplaatst: 21-12-04 14:15
Donderdag zitten we op 6,5 maand.....we hoeven nog MAAR 4,5 maand. Ik weet nog wel dat ik zei dat ik ik nog 6,5 maand moest....gaat zo snel allemaal...voor ik het weet hebben we een 5e parel op stal lopen
Tango_steef
Geplaatst: 21-12-04 14:27
heej, tango is ook drachtig, k heb nog geen foto's van haar bolle buikje, zal ik binnekort ff maken! ze is nu 6 maanden drachtig. je ziet het al wel!
DMHorses
Geplaatst: 21-12-04 20:10
Hier weer nieuwe buikfotos van Soleda op 5,5 maand dracht
eerst moest ik haar even gaan krabben
en dan nog een uierfoto het is al vanaf het begin van de dracht zo dat er een 'kwabbie' aan een kant hangt, meestal na het rijden trekt het wat meer bij...
Tinne
Geplaatst: 21-12-04 20:23
Die foto van boven is grappig . Maar ze ziet er goed uit! Mooi buikje al hoor!
Vank is ook alweer bijna 4,5 maand drachtig ! Ik vind dat we het ook al wel mogen gaan zien bij haar, een beginnend buikje..
Fenneke, ik kom hoogstwaarschijnlijk bij jullie op bezoek ja! Pas in het nieuwe jaar denk ik, of misschien ook niet, moet even kijken wat voor ons en voor jullie het beste uit komt ! Maar ik blijf het echt gewoon geweldig van jullie vinden hoor! En ik zei het ook al tegen Marije, maar ik zeg het nu ook even tegen jou, als jullie iets willen hebben, gewoon zeggen hoor!!!
PhiaBink
Geplaatst: 22-12-04 00:15
Ik kan niet achter blijven. Vers van de pers, de af geslankte Konigin Famosa met buikje.
Tinne
Geplaatst: 22-12-04 10:15
Wat ziet Famosa er goed uit! Heel mooi! En mooie buik al hoor
Mac
Geplaatst: 22-12-04 11:20
@MissSol: interessante hoek, van bovenaf! Een heel oppervlak, met zo'n uitstekende buik! De tietjes stellen nog niet veel voor, hihi ..
@PhiaBink: Hare Majesteit ziet er erg goed uit ! Het lijkt wel of ze ook wat helderder uit haar ogen kijkt, of ligt dat aan de foto ?
Pepsi is van de ene dag op de andere gestopt met hooi bunkeren . Maandag had ze al zo'n last van haar buik. Kennelijk ligt de kleine dwars. Zij was altijd de grootste bunkeraar van het stel, maar 's morgens ligt bijna haar hele portie hooi er nog. Ruimtegebrek binnenin, denk ik .
Tinne
Geplaatst: 22-12-04 11:32
Arme Pepsi ! Veulen neemt haar buik in beslag, niet eens plek meer voor hooi
Ik zal mijn onderschrift eens gaan veranderen, ik zag net op de site van Marije dat Ivank al 133 dagen drachtig is !
maroes
Geplaatst: 22-12-04 17:53
Oh wat heerlijk om jullie berichten te lezen,moet er altijd een beetje om lachen. Zenuwachtig op wat er gaat komen en wanneer,hoe gaat het veulen eruit zien. Heerlijk om te lezen. Zo was ik afgelopen jaar ook. Geniet ervan want,het is zo voorbij.Succes allemaal.
PhiaBink
Geplaatst: 22-12-04 20:01
Vandaag is de pedicure geweest om de nageltjes van Hare Majesteit te fatsoeneren Ze vond het niet erg dat hij aan haar mooie voetjes zat. Nu heeft ze toch weer een klein beetje au . Verder werd door de pedicure vermeld, dat ze voorlopig nog op oud hooi en een paar worteltjes moet leven. Het zag er allemaal beter uit.
Ze voelt zich iid beter en ze is kwa gedrag weer als vroeger. De aandacht die ze krijgt vind ze prachtig.
Jeddah
Geplaatst: 22-12-04 20:03
Nou Famosa ziet er echt goed uit zeg!! Inderdaad lijkt ze meer uit te stralen! Ik zou haar haast iet meer herkennen! Nog even doorzetten Majesteit! En dan voel je je weer als nieuw!
PhiaBink
Geplaatst: 22-12-04 20:23
De oranje staart is een teken van een speciale dame van zeer goede kom af met koniklijk bloed door de aderen.
Lowara
Geplaatst: 22-12-04 21:05
Hare majesteit houdt zo te zien ook wel van een schurkje langs de muur af en toe
PhiaBink
Geplaatst: 23-12-04 00:31
Zo zag haar staart er uit toen ze begin juni hier kwam:
Bij de Andalusische fokmerries scheren ze de staartwortel helemaal kaal. Dit i.v.m. de hygiene bij het veulenen en dekken, dat natuurlijk wordt gedaan. Ik vind het geen gezicht. Ze mag lekker een warme kont krijgen. Ze is die haren dus niet gewent, maar het schuren wordt wel minder. De manen worden ook geschoren. Die mag ze van ons ook laten groeien.
Mac
Geplaatst: 23-12-04 11:42
Jeetje, geen wonder dat ze schuurt! Dat jeukt natuurlijk als een gek als dat weer aan gaat groeien! Ik vind het geen gezicht, zo'n kale staartwortel .
Jeddah
Geplaatst: 23-12-04 11:52
Jeetje, eerste reactie dacht ik, wat zit die staart eng strak gebandageerd!! Maar het was dus gewoon kaal!!! Kan me inderdaad voorstellen dat ze er nu aan schuurt, ze is die haren daar ook helemaal niet gewend!
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 23-12-04 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
PridesRanch
Geplaatst: 23-12-04 12:14
Oeeeeeh, Pride wordt breeeeed. Echt prachtig, ik vind het zo supermooi!
PhiaBink
Geplaatst: 23-12-04 13:51
Het schuren wordt al minder. Nog ff en ze heeft een mooie volle echte staart en een warme kont . Haar manen zijn nu ongeveer 15 cm lang.
Ik was vorige week bij Residelca waar ze vandaan komt en alle merries zag je weer lopen met een kale kont. Ik zei tegen Rob, bedrijfsleider/oud instrukteur van mij, nou Famosa heeft nu lekker een warme kont . Hij zei meteen: SCHEREN DIE STAART, DAT HOORT . Ik weer van, Nee hoor, geen gezicht die kale billen. Moos mag lekker een warme kont hebben . Nou als je naar de keuringen gaat, dan moet die staart er toch af . Ik weer van, dat zien we dan wel weer.
Dit gaat zo elke keer als ik daar kom. Dat is dus ongeveer 1 x per maand dezelfde preek.
MarijeR
Geplaatst: 23-12-04 13:56
Mijn merries schuren op het eind van de dracht echt vreselijk Ze hebben nu eindelijk weer een mooie volle staart omdat het de hele zomer heeft kunnen groeien maar straks op stal gaan ze in de laatste weken alles er weer af schuren
Mac
Geplaatst: 23-12-04 14:11
Pepsi heeft een tijdje geleden ook zo geschuurd. Ik denk dat het veulen toen heel actief was. Lee heeft vorige keer ook flink staan schuren. Dan drukte ze echt haar hele achterwerk plat tegen de wand, leunde ze er met haar volle gewicht op en ging dan met een verheerlijkt gezicht staan schurken ...
Mac
Geplaatst: 23-12-04 14:12
Marije: op de keuringen hebben hengsten dus wel haar op hun staartwortel, maar merries niet ??
MarijeR
Geplaatst: 23-12-04 14:31
Mac schreef:
Marije: op de keuringen hebben hengsten dus wel haar op hun staartwortel, maar merries niet ??
Bij de cobs heeft alles gewoon een volle staart hoor, als ze tenminste niet schuren
Of is de vraag voor PhiaBink?
Mac
Geplaatst: 23-12-04 14:56
MarijeR schreef:
:? Bij de cobs heeft alles gewoon een volle staart hoor, als ze tenminste niet schuren
Of is de vraag voor PhiaBink?
Ja, pardon ... 30+ he
PhiaBink
Geplaatst: 23-12-04 15:27
Nou, het zit zo. De heren Andalusiers mogen pronken met een volle staart. Bij de dames gaan de manen er helemaal af en de staartwortel wordt geschoren.
Een gezegde van: "De sieraad van het paard is de staart" Gaat helaas niet op voor de dames Andalusiers.
Bij de veulens m/v wordt de hele staartwortel kaal geschoren. Als ze 1 jaar oud zijn dan wordt de staart wortel weer geschoren. Ze kunnen dan uit de verte zien hoe oud het beestje is. Het is echt geen gezicht de kwastjes onder de staartwortel bij de naarlingen. Ze denken dat de paarden door het scheren een vollerer staart krijgen . Het is een oud Spaans gewoonte . Onze dame mag straks gaan pronken met haar mooie volle staart, lekker puh