[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:43

Toushie schreef:
Dat piesen uit boosheid is hier ook herkenbaar inderdaad. Draait ze ook echt de kont naar hem toe?

Ja, met een schop erachteraan!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:43

Sorry, niet eens gelezen, te hectisch op mijn werk en vanochtend weer eens rennen naar stal & terug. :roll:

Maar niet voor niets, tweeling werd dus vorige week weggeknepen en vandaag bevestiging dat eenling nog leeft & groeit! *\o/*

Ik weet niet eens hoeveelste dag het is :') en moet weer rennen... maar ik heb 10 maanden om de datum nog uit te vogelen en als ik weer boven water ben ga ik ook wat actiever meedoen (&meeleven) hier.

>> weg

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:54

Pissen op nijd lijkt me := ik denk drachtig.
Die van mij zijn ook duidelijk bozer als anders.

Ponytante. Dat is goed nieuws!

Muronia. Kan ik goed begrijpen. 2 paarden minder is ineens een groot gat :(:)

Het word maandag scannen ipv morgen. Ook prima. Mag ik toch niet klagen. Alles in één keer drachtig. Zelfs de oudere merries

Eigenlijk toch wel veel merries vlot drachtig van White Dream. Mag echt niks klagen. Wat wel opvallend was. De laatste week gewoon drie merries die 3x geinsemineerd moesten zelfs na afspuiten.

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:59

Ik weet morgen meer over 2 merries en nu toch wel zenuwachtig %)

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:34

M_arjolein , gefeliciteerd! Prachtige merrie heb je ook <3

Jij ook gefeliciteerd AM, wat fijn dat ze toch drachtig is! Duimen dat de andere goed blijft zitten
White dream is echt een top hengst, fijn dat alle merries zo makkelijk drachtig worden!

Luna, *\o/* Jij ook weer een drachtig, superfijn!

Muronia, sterkte met het verlies, maar wel een prachtige leeftijd heeft ze gehaald... Wat een gat kunnen ze achterlaten he, heel pittig :knuffel: Zeker als er direct twee weg zijn

Meissieline, wat een gedoe ja, ik herken het, ik gebruik een hengst uit Duitsland die alleen maandag tot donderdag verzenden, als je merrie in de tussentijd hengstig is heb je gewoon pech :+ Helaas plannen merries niet altijd even handig :=

Pomski, 13 dagen zou inderdaad wel wat snel zijn... Ik hoop dat ze gewoon nog drachtig is, merries doen soms een beetje raar in hun boosheid naar ruinen :P Ze kijkt inderdaad niet heel gezellig :')

Jennyk, gezellig erbij op het wachtbankje! Duimen dat ze allemaal netjes drachtig zijn

ponytante, wat fijn dat het vruchtje er nog goed zit!

Ice heeft het weekend gelukkig gered! Maandag was het ene eitje goed gegroeid, de ander nog even groot als vrijdag. Ik heb direct nog een dosis sperma besteld, dat is dinsdag aangekomen en geinsemineerd. De dierenarts zei dat we waarschijnlijk perfect het juiste moment hadden voor de eisprong. Gisteren weer gescand, eitje weg :D Het kleine eitje zat er nog wel, maar die was niet verder gegroeid dus de kans dat die nog wat zou gaan doen is heel klein. De ander zag er echt heel goed uit en vlak voor de eisprong geinsemineerd.
Dus grote kans dat ze nu dan drachtig is! de 19e wordt ze weer gescand.

De 19e is er ook een vlucht van Texas naar Frankfurt waar Silver misschien op mee kan, daar is nu ook zicht op wanneer ze naar Europa komt :D Heel spannend...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:34

Pomski schreef:
Toushie schreef:
Dat piesen uit boosheid is hier ook herkenbaar inderdaad. Draait ze ook echt de kont naar hem toe?

Ja, met een schop erachteraan!

Dan lijkt het mij inderdaad piesen op boosheid. :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:53

Gelukkig gered lyona
Hier ook duitse hengsten dus weet wat je bedoeld.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:57

Vanochtend de bevestiging die ik eigenlijk al wist: Carlijn testte positief op drie bacterien. Ei zat er nog, dus direct al een behandeling gedaan en ei nu afgespoten. Morgen insemineren, en dan nog 2x nabehandelen want zoals de DA zei, "Het is ook wel goed mis."

Nuja, kan een keer, dikke pech in mijn eerste jaar. Hopelijk lukt het nog deze ronde, anders laat ik haar leeg en begin ik volgend jaar op tijd.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:06

Annash schreef:
Vanochtend de bevestiging die ik eigenlijk al wist: Carlijn testte positief op drie bacterien. Ei zat er nog, dus direct al een behandeling gedaan en ei nu afgespoten. Morgen insemineren, en dan nog 2x nabehandelen want zoals de DA zei, "Het is ook wel goed mis."

Nuja, kan een keer, dikke pech in mijn eerste jaar. Hopelijk lukt het nog deze ronde, anders laat ik haar leeg en begin ik volgend jaar op tijd.

Zo zie je maar. Fijn dat nu bekend is dat er een bacterie zit. Wellicht lukt het toch gewoon *\o/* duimen draaien

Zirkonia was gespoeld toen ei er nog zat. Wilde ik insemineren, was ze niet meer hengstig. En toch gewoon drachtig en 2ling :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:24

gefeliciteerd voor alle drachtigen! :)

En mijn duimen draaien voor iedereen die nog op het wachtbankje zitten.

Smarti heeft zich 2 dagen heel hengstig gedragen, haar weidegenootje was ook erg hengstig, dus die hielden veel van elkaar :+: terwijl ze elkaar normaal hoogstens tolereren.

maar goed, wat is nu wijsheid. Wachten tot over 2 weken om te scannen of ze nog drachtig is? Of nu al? Ik denk dat ik het inmiddels te laat vind worden voor nog een ronde, en omdat ze toch wel eventjes drachtig is geweest zal de baarmoeder misschien ook eerst weer moeten herstellen en opschonen?!?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:06

Proxi is nog prachtig drachtig van White Dream.
Vandaag 30 dgn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:55

Nou, ik heb me een beetje afzijdig gehouden van dit topic, vanwege de bloedeieren van Fi en dat ik er echt vanuit ging dat ze niet drachtig zou zijn.

Het waren 17 lange dagen, maar…..
Afbeelding

Dus vanaf nu doe ik gezellig mee! :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:05

Ohhh goed nieuws voor jullie!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:12

Wat fijn, Cynthia, dat het bij jou wel gelukt is!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:24

Ponytante wat fijn dat alles goed is!

AM daar mag je zeker niet over klagen, keurig alles in 1x drachtig.

Mirjam ik begrijp dat je de zenuwen begint te krijgen. Ik hoop dat je goede berichten krijgt.

Lyona dat klinkt heel gunstig. Duimen dat het klopt en ze drachtig is! Je wilt een ander paard importeren vanuit amerika?

Annash balen dat er bacteriën zitten, maar het verklaart wel waarom het niet lukte. Hopelijk kan het nu snel genoeg behandeld worden voor deze ronde. Zoiets kan gebeuren inderdaad, pech hebben.

Juval ik ben het even kwijt.. ze was drachtig maar opeens zag je haar hengstig dus nu weet je niet of ze nog drachtig is? Zoubik denk ik toch wel meteen willen checken. Wil je haar volgend jaar terugdekken? Zo niet, dan zou ik toch nog een ronde pakken mocht ze niet meer drachtig zijn.

Baudyh mooi nieuws, gelukkig!

Cynthia wat fijn, toch gelukt. Gefeliciteerd!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:30

Ponytante Jeeej krijgen we 2 kleine half broertjes of zusjes van elkaar *\o/*

Gefeliciteerd weer met de drachtige!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:36

Ah wat fijn Cynthia! Toch ook gewoon drachtig met bloedei! Gefeliciteerd!

Fijn Baudyh!!

Als je toch niet meer gaat dekken Juval zou ik wachten met scannen.

Oh hopelijk werkt dit Annash! 3 bacteriën jeetje.

Dank je wel Lyona! Wordt ook spannend bij jou nu dus!

Snap ik Mirjam de zenuwen!!

Fijn dat alles goed is gegaan met afknijpen ponytante!

Spannend Jenny!

Klinkt indd eerder als piesen uit boosheid als ik het zo lees!

Oh jeetje Muronia sterkte met het verlies van de oude pony en de ruin ook verkocht. Dan is het wel leeg zo ja!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:03

Cynthia: gefeliciteerd!

Annash: balen van de bacterie, maar nu weet je de oorzaak van het niet drachtig worden en met behandeling daarvan lukt het hopelijk wel!

Lyona: dat klinkt goed, nu op het wachtbankje, succes!

Alinka is weer thuis, altijd spannend zo'n rit met een veulen erbij. Maar dat is goed gegaan en ze kunnen weer lekker gras eten. Nu bedenken wanneer ze weer als groep samen kunnen gaan en hoe ik dat aan ga pakken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:12

Gefeliciteerd weer met de drachtige merries <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:14

Gefeliciteerd, weer een aantal drachtigen erbij *\o/*

Annash goed dat je hebt laten onderzoeken. Hopelijk krijg je haar dit jaar nog netjes drachtig.

Ik hoop dat Peach vandaag afslaat, want ik vertrek vannacht op vakantie :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:18

Sterre niet drachtig, masr bloedei weg, alleen nog CL. Woensdsg opnieuw scannen.
Eliama DRACHTIG :):)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:30

Mirjamalvaro. Gefeliciteerd. Balen van sterre, maar goed nieuws dat bloedei weg is.

Knolselder. Duimen dat ze nu klaar gedekt is.

Jennyk. Fijn dat ze weer thuis is. Duimen op dracht.

Maandag controle van zirkonia. Hopelijk zit er nog één op. En kan ze dichtgezet worden. Ik kan er weer niet bijzijn ivm werk. Dat is wel echt balen.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:37

Mirjam, zegt maar dat sterre drachtig word Phallon wil samen met mams een baby :))

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:39

mirjam: gefeliciteerd met Eliama en fijn dat bloedei weg is bij Sterre, succes bij haar met een nieuwe ronde, hopelijk snel!

AM: succes maandag, hopelijk idd nog 1 vruchtje en balen dat je er niet bent idd.

knolselder: hopelijk is peach klaar nu en fijne vakantie!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 15:39

Laylah2002 schreef:
Mirjam, zegt maar dat sterre drachtig word Phallon wil samen met mams een baby :))

Ik zeg het steeds :')