[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:18

Fijn nieuws Sparky!

HH gefeliciteerd met de dracht! *\o/*

Kabayo, wat ontzettend balen voor je -O-

Bij Fi zaten dit jaar ook 3 eitjes op één eierstok en op de andere niets. Ik moet nog 4 nachtjes slapen tot de scan.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:31

Am_horse een jaar overslaan kan idd geen kwaad. Hebben er genoeg drachtig dus maakt ook niks uit dan :'). Deze merrie is redelijk panisch voor de veearts dus ik ga ze ook niet teveel plagen met veel scannen enz om toch een poging te wagen om ze hengstig te krijgen. Dan maar een kaartje rust.

Ik ben heel benieuwd of Nigrante morgen idd goed hengstig zal zijn.

Muronia Ze zijn hier puur voor de fokkerij. Sommige zijn ooit gereden of zadelmak gemaakt maar that's it. Heb zelf een eigen Tinker ruin voor te rijden en yula wordt dan ook volgend jaar ingereden.

Kabayo ach jeetje wat balen zeg -O- had het zo gehoopt voor je. Nu hopelijk dan wel drachtig van de fries. Vind de date van Amerika idd wel beter bij Zilver passen. Erg knap dier ook.

AnsoDM Balen nog een dagje wachten dus.

Ladygiroc Hier ook dit jaar sommige merries met lange cyclussen. Wij dekken om de dag en daisy is zelfs 7x gedekt en toch netjes drachtig :+

Meganvr Welkom op het wacht bankje. Hopelijk kun je met de fjord snel aansluiten.

Happy_hippie gefeliciteerd *\o/*

Luna2006 Het seizoen loopt bij jou stilletjes aan ook op het einde dus.

Dais balen zeg. Probeer je met dezelfde hengst ? Was wat die met het slechte sperma?

Sparky goed nieuws dus *\o/*

Goldenarrow Het begint je eindelijk mee te zitten kwa hengstig worden en kunnen dekken zo te horen.

Roosje is nog steeds niet hengstig. Ik hoop echt dat het zo blijft en ze woensdag netjes drachtig is. Zou zo blij zijn als deze gelukt is.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:33

Ik ga woensdag ook scannen. Hopelijk wordt er in tussentijd niets hengstig!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 06:38

Sparky mooi nieuws, op naar de hartslag!

GA 2 op het bankje, 2 te gaan en 1 drachtig? Succes met deze ronde en duimen dat de beide maandag drachtig worden gescand. Merrieveulen zou mooi zijn!

Cynthia spannend, nu nog 3 nachtjes te gaan.

Anso succes met de scan vandaag!

Nieky ik duim voor je voor Roosje, is je gegund dat dit lukt. Bij mij wordt er wel met de merries gereden, daarom krijgt Veroon volgend jaar ook pauze. Ze gaat de sport in voor het sportpredicaat.

Nog een weekje te gaan op het hartslag-bankje hier.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:05

HappyHippie: gefeliciteerd! Duimen voor een gezond veulen volgend jaar!

Dais: balen! Succes de nieuwe ronde.

GA: nog een weekje, dan weet je meer. Hopelijk ook bij de ander een goede reactie op hengstig spuiten.

nieky: de dierenarts heeft een volle agenda woensdag bij jou!

sparky: top dat er 1 netjes is blijven zitten gefeliciteerd!

anso: hopelijk vandaag wel scan en niet weer spoedgevallen.

cynthia: een scan vlak voor het weekend, dat is mooi! Succes!

muronia: succes met een weekje weet je het!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:39

@Muronia: Nee, nu 3 op het bankje, 1 drachtig en 2 te gaan. Intissima moet volgende week zondag gescand worden op dracht :)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:01

hier helaas ook niet drachtig... -O- wel een schone baarmoeder zonder vocht die beginnend hengstig is.

ze blijft nu op de kliniek staan voor dagelijks scannen want mevrouw wil dr eitje wel eens heel snel laten groeien :wow: ze hopen haar woensdag of donderdag te insemineren en dat ze dan ook eisprong heeft. donderdag is voor mij wel een dag met een betekenis als het donderdag wordt. dat was namelijk de geboortedag van mijn overleden pony, dan zou het nog meer betekenis hebben als ze daarna dragend wordt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:23

kimwilliam: balen! Zal wel heel bijzonder zijn dan.

Alinka kan ook op het wachtbankje, gisteren nog gedekt, vandaag niet hengstig meer!

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:52

Ik meld me hier ook aan, heb nog niet bij gelezen, jullie zijn al zo ver.

Na het overlijden van ons veulen van Libby, had ik nu ga ik nooit meer fokken.

We hadden Fardau al geïnsemineerd en ze is nu drachtig gescand van 1 baby, vorig jaar had ze er 3 en daar is geen levend vruchtje van overgebleven.
Dus nu toch een drachtige merrie.
Dan denk ik om Sterre toch ook maar weer te insemineren, maar wat te doen, nu op de veulenhengstigheid of wachten?
Ze is al 18 jaar en een Fries

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:57

Kimwilliam, jammer dat ze niet drachtig is. Donderdag zou dan wel heel mooi zijn.

Jennyk fijn dat je plaats kan nemen. Succes met het wachten. *D

Muronia nog een weekje en dan kan het lange wachten echt beginnen. Leuk dat je hierna voor het sportpredikaat gaat. Moeten ze dan M + 2 zijn bij de Groningen?

We hebben de uitslag van de swab, deze was gelukkig wel schoon. Ei van zondag was wel gegroeit maar er zat nu een streep op, deze wilde ze niet op gaan insemineren. Maar gelukkig zat er ook een extra follikel die was door gegroeit naar 2,5. Morgenochtend gaan ze weer scannen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:17

moner: ik zou zeggen veulenhengstigheid, dat is een hengstigheid waar je zeker van bent. Als ze geen problemen heeft gehad bij de bevalling zou ik die nemen. Gefeliciteerd met Fardau!

jazzejam: dankje. Gelukkig swab schoon. Wat wil dat zeggen een streep op het ei? Hopelijk groeit het andere follikel mooi door en kan daar op geinsemineerd worden.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:08

Moner. Welkom. Van welke hengst is ferdau drachtig?
Veulen hengstigheid wisselt heel erg per merrie. Je kunt het altijd proberen

Jazzejam. Fijn dat de swab schoon is. Apart van het ei, hopelijk zet het andere ei door.

Jennyk. Duimen dat ze drachtig is

Kimwilliam. Wat balen -O- hopelijk deze ronde meer geluk

Goldenarrow. Schiet ook nog niet echt op bij jullie. Duimen dat ze nu wel drachtig zijn

Nieky. Klinkt positief voor Roosje

Cynthia. Spannend!

Nigrante wordt nog niet echt hengstig. Baarmoedermond was ook nog dicht. Ik schouw en voel nu elke dag. Maar als ze niet hengstig wordt laat ik het overgaan. Ga niet lopen dokteren. Dan gaan we ons focussen op de sport

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:15

Sorry, ik kan de bijleesposten zoals AM enzo niet evenaren hoor.

Las berichten over niet drachtig, balen!! Maar ook wel drachtig, dus die gefeliciteerd!

Hier mag ik op het wachtbankje. Merrie sloeg af dus mocht naar huis.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:16

Even ego ik lees vanavond bij

JAAAAAAA ik ben blij hartje klopt goed. Had ik het gefilmd maar niet goed dus. Gelukkig DA ook gefilmd. En DA was er zelf eerder dan ik oeps. Maar ben super blij dus

Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:19

gefeliciteerd!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:58

anso: gefeliciteerd!

am: balen dat nigrante niet goed hengstig wordt, ik snap dat je niet gaat dokteren, zou fijn zijn als ze gewoon hengstig zou worden nu.

Karentjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:05

Anso DM: Proficiat!!

Happy: super dikke proficiat!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:28

Gefeliciteerd :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:16

Gefeliciteerd!!

Ah balen nog 2 niet drachtig.. nou schuif er maar bij hoor. Deze ronde gaat het voor ons slagen!

Am ah nee wat balen. Ik snap dat je niet gaat dokteren

Ik zag een vraag of ik een topic ga aanmaken voor Canada. Ik denk het niet. Ik ben niet zo'n verhalen schrijver :o

Zilver wordt vanavond geinsemineerd, dan ben ik aan het werk. Ze wordt altijd drachtig wanneer ik er niet bij ben en mijn ouders dit voor mij opvangen :+ Dus goede hoop _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:33

Logische keus AM. Zou heel erg balen zijn natuurlijk, maar ik zou dezelfde keus maken.
Maar wie weet komt het toch nog goed!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:23

DA geweest, mooi ei van 3,7 in de veulenhengstigheid dus voor morgen zaad besteld.
Uiteindelijk gekozen voor dezelfde hengst. Ik kreeg gister om 23.00 uur nog wel een mooi voorstel maar na een onrustige nacht toch niet voor gekozen. Het was me allemaal net wat te kort dag om mijn hersenen nog omgesteld te krijgen.
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:50

Muronia: Dat weekje zal wel zo voorbij zijn :)

jennyk: Gelukkig niet. Had wel gehoopt dat ze iets later ging zijn. Stond ze al te wachten en moest ze nog van de wei gaan plukken. Gelukkig braaf paard die altijd afkomt. Veel succes op het wachtenbankje.

kimwilliam: Balen. Hopelijk dat ze idd donderdag dan geïnsemineerd word. Altijd leuk van die speciale dagen.

moner: proficiat met de dracht. Ik kan je niet echt iets aanraden. Geen ervaring met dekken op veulen hengstigheid. Maar zou natuurlijk wel fijn zijn als de twee veulens niet ver van elkaar zitten.

jazzejam: Hopen dat die van 2.5 goed door zet dat je kan gaan insemineren

AM_Horses: Gelijk heb je ivm het niet dokteren. Je was al eerst niet van plan om ze te laten dekken. En als het nu niet doorkomt dan zou ik het ook een jaartje zo laten.

Ladygiroc: Dat bijhouden is soms nog lastig hé

Kabayo: Hopelijk klopt je theorie en zal ze mooi drachtig zijn.

EllyC: Ja dat snap ik ook wel. Als je snel moet beslissen is het niet altijd goed. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:02

Kimwilliam wat jammer zeg. Heel veel succes deze nieuwe ronde.

Hi moner, ik denk dat ik nu de veulenhengstigheid zou pakken dan.

Jazzejam gelukkig dat de swab goed was. Nu hopen dat het tweede follikel goed is en wil doorgroeien.

Sportpredikaat is nieuw bij de Groningers, dat was er eerst niet. M + 5 is genoeg voor het predikaat. Dat moet te doen zijn.

AM ze zal toch vast zelf wel hengstig worden als ze niet reageert op het hengstig spuiten.

Ladygiroc succes op het wachtbankje!

Anso wat een fijn gevoel! Nu lekker achterover leunen :)

Elina nou, dan zal het nu wel gaan lukken! Ze wil gewoon liever een zwart kind denk ik.

Cynthia jij ook nog maar een paar daagjes wachten he? Succes!

EllyC prima keuze toch? Succes alvast, hopelijk springt het ei vlot.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:11

Moner ik zou ook deze ronde proberen dan. Niet geschoten is altijd mis.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:50

Kayabo ik begrijp dat het dit jaar weer niet gelukt is met Perry, jammer dus nu maar weer een Friese hengst.

Am horses, ik hoor dat meer merries helemaal niet in cyclus komen. Fardau is drachtig van Livius, vorig jaar ook maar toen had ze 3 vruchtjes en is het niet gelukt er 1 te behouden.

Vandaag de DA geweest en heeft Sterre gescand, hij adviseerde omdat alles er zo goed uitziet, deze hengstigheid te benutten. ze heeft een ei van 4,1. Omdat hij de merrie niet kent, komt hij nu even elke dag scannen. Vorig jaar is ze drachtig geworden op een ei van 5,6. Dus we gaan er voor.