[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:44

Goed bezig CP

Hier wat veulen spam van mijn kant. Haar roepnaam is Renske :D Lastig goede foto's maken. Of ze kruipt onder of tegen mama aan. Of jolige sprongetjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb toch nog een stil staande gevonden <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dennenboom op 30-03-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:49

<3

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:51

Gefeliciteerd CP! Welke examens heb je nu gedaan? Is dat voor vrachtwagen?
Voor het vervoeren van dieren van derden is nog meer nodig:https://www.cbr.nl/nl/beroepsexamens/pluim-veetransport-1/vakbekwaamheid-veetransport.htm , https://www.niwo.nl/pagina/211/aanvrage ... nning.html en https://www.nvwa.nl/onderwerpen/vervoer ... vergunning .Vooral de NIWO-vergunning is nogal een pittige zaak, Vakbekwaamheid Veetransport is een dag cursus nadat je thuis geleerd hebt en dan examen bij het RDW ( theorie) en de vergunning van het NVWA is ook goed te regelen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:55

Hier maakt de kleine zulke mooie sprongen <3
En een machtige galop, zorgt samen voor leuke foto's :j
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:55

Wauw drie veulens erbij!
Gefeliciteerd allemaal :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:57

Gave foto's allemaal!

Ik wil ook haha.
Al mag ze het van mij nog wel een week zeker laten zitten.
Ondertussen mag niemand meer naar haar kijken

Afbeelding

En is ze er langzaam klaar mee

Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:00

Cioccolato: wow wat lijkt die van jou al groot :wow:

Kyrkelover: Haha bitch face :*

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:05

Dustinlover schreef:
Babyboom zeg!! Sammy Uni en luutje gefeliciteerd!!

Baudhy wat naar! Hopelijk gaat het snel goed met hem!

Hier gelukkig geen vals alarm snachts. Zo blij dat ik ook 1 alarm met slaapstand heb want merrie ligt heerlijk plat haha. 339 dagen nu.. Mag voort wel eens komen.

Ik heb birth alarm lite gehuurd. Zit ook slaapstand op maar volgens de verhuurder hebben hun deze stand nooit gebruikt omdat volgens hun zelden voorkomt dat hoogdrachtige merries plat slapen. Dus ik weet nu niet hoe ik die stand in moet stellen.
Zondag op maandag is het alarm niet gegaan dus ik weet ook niet of ze ooit vaker plat slaapt

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:09

Cioccolato schreef:
Hier maakt de kleine zulke mooie sprongen <3
En een machtige galop, zorgt samen voor leuke foto's :j
[ [url=m/XKlT1a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l0i1jI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig! <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:11

@ciocollato: super fotos van echt een prachtig veulen <3

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:12

tamaramt schreef:
Dustinlover schreef:

Hier gelukkig geen vals alarm snachts. Zo blij dat ik ook 1 alarm met slaapstand heb want merrie ligt heerlijk plat haha. 339 dagen nu.. Mag voort wel eens komen.

Ik heb birth alarm lite gehuurd. Zit ook slaapstand op maar volgens de verhuurder hebben hun deze stand nooit gebruikt omdat volgens hun zelden voorkomt dat hoogdrachtige merries plat slapen. Dus ik weet nu niet hoe ik die stand in moet stellen.
Zondag op maandag is het alarm niet gegaan dus ik weet ook niet of ze ooit vaker plat slaapt

Word al twee weken lang zo'n 12x per nacht gebeld, heb ik dan weer de uitzondering? }>

Heerlijke foto's Cio en Dennenboom!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:23

Gefeliciteerd met de veulens vannacht!

Positieve berichten am en baudyh!

Wat een prachtige veulens, heerlijk met dit weer!!!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:29

Dennenboom schreef:
Goed bezig CP

Hier wat veulen spam van mijn kant. Haar roepnaam is Renske :D Lastig goede foto's maken. Of ze kruipt onder of tegen mama aan. Of jolige sprongetjes.

[ [url=m/kChZkw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZmCrko.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kcT4Jh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb toch nog een stil staande gevonden <3
[ [url=m/jfTWxm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is vanaf nu mijn favoriete veulen. :j

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:30

essie_blue schreef:
Word al twee weken lang zo'n 12x per nacht gebeld, heb ik dan weer de uitzondering? }>

Heerlijke foto's Cio en Dennenboom!

Nee hoor hier ook zo,evenals haar moeder.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:31

Dennenboom schreef:
Cioccolato: wow wat lijkt die van jou al groot :wow:

Kyrkelover: Haha bitch face :*

Ze is ook vrij groot. Vind ik zelf :')

deeemiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:36

Gefeliciteerd Sammy Runi en luutje <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:37

tamaramt schreef:
Dustinlover schreef:

Hahaha ik heb ooit 1 gehad die hoogdrachtig was en uren plat lag tot soms 4 uur op haar langst.
Het is wel zo dat sommige alarmen het mijne toch zich wat aanpast aan gedrag van merrie en naar het patroon minder vals alarm geeft.

Gelukkig baudyh

Fijn van wild thing

Leuke niet staan foto’s van de veulens

Cp proficiat met de uitslag

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:47

@cynthia: Tx voor de tip! moet idd nog veel groeien. Ik ben ook echt helemaal weg van je knappe man. Echt een geweldig ventje

@ice: Die van jou is ook echt geweldig. ik hou van brede/lange blessen.

@riv_q: Ja morgen aan 320 dagen. Ben zo benieuwd! Wat fijn dat het trailer laden goed verloopt. Altijd fijn als ze er uiteindelijk zo oplopen.

@kabayo: Oo dat is echt lief! Ik ben benieuwd wat de mijne gaat doen. Maar eerst lekker alleen genieten met veulen. En dan zie ik wel of ik überhaupt wel de stap zal zetten.

@Baudyh: O dat is niet leuk hopelijk snel beter! Ik lees iets verder dat hij beter is. Hopelijk blijft het zo!! houd ons zeker op de hoogte :)

@sannahtris:gefeliciteerd met je verjaardag

@Sammy2000:Proficiat met de knappe merrie

@RuNi: Jij ook proficiat met je veulen. Wat een leuke naam!! Ik ga voor Rocky Road

@Luutje:Ook jij proficiat met je merrie veulen. Wat een babyboom deze nacht :)

@Tamarant: Hopelijk luister je merrie naar je en houd ze het nog een weekje binnen?

@LaDonna75: Lammetjes zijn dat ook super leuk! proficiat met de lammetjes!!

@AM: dat was ik. Fijn dat het zoveel beter gaat met haar! op naar die 320 !RosaReina is een zeer knap veulen!!

@Dennenboom: Air lines. Zalig die bokjes :D

@Cioccolato: Wat een zalige foto's!!! Ik word er toch wel jaloers op!

Ik heb vannacht gedroomd over de bevalling. Op sommige momenten was het wat raar. Maar het bleek een hengstje. Benieuwd of het uitkomt. Ik zeg al van dag 1 dat het hier een hengstje zal zijn. En een tijdje terug een halster gekocht met MR COOL op (op de foto van de site kon je alleen cool zijn staan) en nu droom ik van een hengstje dus als het toch een merrie word weet ik het niet meer :p hahaha

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:59

Wat een veulenboom vannacht! Heerlijk! Gefeliciteerd allemaal!
En wat is het lekker weer nu he; dat dat nog meer de gang erop zet!

CP; goed bezig ook!

ljongema

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:15

Wat een prachtige foto's.

Ik denk dat mijn shettie ook niet lang meer gaat duren. Sinds gisteren mag ik haar staart niet optillen en niet naar haar uier kijken.. Wat wordt ze een }:)

Kan iemand mij vertellen hoelang een shetlander ongeveer draagt? sommige zeggen even lang als een paard. andere zeggen dat het normaal is vanaf 300 dagen. Ze is nu 309 dagen . Het is haar eerste veulentje.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:18

Tamarant op internet kun je de handleiding vinden.

8. Slaapstand
U gebruikt de “slaapstand” van de Birth Alarm Lite 2.0 indien uw hoogdrachtige merrie volledig gestrekt rust (slaapt). De slaapstand is een bepaalde aanpassing in de werking van de Birth Alarm Lite 2.0. Deze aanpassing zorgt ervoor dat een melding als gevolg van het enkel gestrekt liggen van de merrie wordt voorkomen. Wanneer u de slaapstand gebruikt zal de Birth Alarm Lite 2.0 controleren of u merrie gestrekt ligt en daarbij ook onrustig is, zoals dat bij persweeën het geval is. U kunt de slaapstand als volgt inschakelen:
• Stel op uw eigen mobiele telefoon een Sms-bericht met de tekst: “SL:1” (Let op! Hoofdletters SL gebruiken)
• Zet de Birth Alarm Lite 2.0 in “Programmeermodus” (zie 7.1) . Wacht totdat het statuslampje afwisselend 1x blauw- 1x groen knippert.
• Stuur nu de SMS die u zojuist heeft opgesteld naar het mobiele nummer van de Birth Alarm Lite 2.0.
• Na korte tijd ontvangt u ter bevestiging een status-SMS van de Birth Alarm Lite 2.0. Hierin staat nu op de laatste regel “SL:1” als teken dat de slaapstand is ingeschakeld.
Op soortgelijke wijze kunt u de slaapstand ook altijd weer uitschakelen:
• Stel op uw eigen mobiele telefoon een Sms-bericht met de tekst: “SL:0” (Let op! Hoofdletters
SL gebruiken)
• Zet de Birth Alarm Lite 2.0 in “Programmeermodus” (zie 7.1) . Wacht totdat het statuslampje
afwisselend 1x blauw- 1x groen knippert.
• Stuur nu de SMS die u zojuist heeft opgesteld naar het mobiele nummer van de Birth Alarm
Lite 2.0.
• Na korte tijd ontvangt u ter bevestiging een status-SMS van de Birth Alarm Lite 2.0. Hierin
staat nu op de laatste regel “SL:0” ten teken dat de slaapstand uitgeschakeld is. De Birth Alarm Lite 2.0 werkt nu dus weer normaal.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:19

CP, zou ze dan eindelijk?

Baudyh, wat fijn dat het beter gaat met de kleine Rembrandt!

AM, ik ben na alle spanning wel heel benieuwd naar Wild dr kind!

Cio, die eerste foto! :wow:

Anso, de nacht voordat Idris geboren werd, heb ik ook van de bevalling gedroomd, het was een hengstje.... dus.... benieuwd of jouw droom ook de waarheid spreekt ;)

Idris heeft vandaag 3 uurtjes buiten gestaan, maar hij had het flink warm, dus toen maar weer naar binnen. Misschien vanavond nog eventjes buiten spelen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:44

riv_q:Wat super dat de trailer goed gaat

kabayo Wat een mannetje die silverster

Baudyh: fijn dat hij weer beter gaat

Sammy2000 gefeliciteerd

RuNi gefeliciteerd ik vind Rocky Road leuk

Luutje:Gefeliciteerd

Tamarant: birth alarm lite 2 is pas deze maand uitgekomen. De gewone lite heeft geen slaapstand. Dus als hun hem al gebruikt hebben kan het bijna niet de lite met slaapstand zijn.....

AM fijn dat wild thing goed gaat! De aftekening op het koppie van rosereina kan niet beter.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:17

Tamaramt, klopt. Ik denk ook dat er geen slaapstand op is als het birth alarm lite al eens gebruikt is. En onzin dat drachtige merries bijna niet platliggen als ik dit forum zo lees haha! Mijne gaat juist in de dagen voor de bevalling snachts plat, normaal nooit.

Ijongema, volgens mij zo rond de 320 dagen, maarja verschilt natuurlijk wel

Dennenboom wat een heerlijk jolig ding!

Kyrkelover, haha bitchy _O-

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:34

Gefeliciteerd Sammy, Runi en Luutje met jullie prachtige veulentjes!

Baudyh, gelukkig lijkt Rembrandt stabiel te zijn, hopelijk weet hij deze lijn vast te houden.

Wat een prachtige foto's komen er voorbij, het is dan ook echt veulentjes weer vandaag, heerlijk dat ze meteen lekker naar buiten kunnen <3

Hier nog niets bijzonders te melden. Vandaag allebei 306 dagen, veel buik, geen uier en mega chagrijnig naar alles en iedereen :=