[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:42

Wat een raar verhaal van die hengstenhouder. Ik snap niet zo goed dat ze hun reputatie (welke dan ook, ik weet niet om wie het gaat...) daarmee op het spel willen zetten.

Wat balen Al_Zawraa en xLaraaj dat er geen hengstigheid is en geen dracht....

kappiegirl jij hebt ook veel pech gehad, ik hoop dat nu alles goed gaat. IIg gefeliciteerd met de dracht!

Milanlover misschien dat eerdaags op de scan wel wat te zien is. Hopen maar.

De veearts zal hier morgen wel op de boerderij zijn. Waarschijnlijk wordt Fleur dan voor de zekerheid nogmaals gescand.

Ik probeer het hier bij te benen, maar ik heb een redelijk druk bestaan :+

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:11

Finn__ schreef:
Ik weet eigenlijk niet eens of er levend veulen garantie is bij de hengstenhouder, ga het gelijk even opzoeken. Wat jullie zeggen is ook zo, het houdt nog niet op bij drachtig zijn.

Gelukkig en fijn Myrthe!

Gisteren een scan gemaakt op 38 dagen. Heel mooi een kloppend hartje te zien <3

Wauw...mooi!

Ik ga het ook eens navragen van dat levend veulen garantie. Op zich is enige tegemoetkoming best prettig mocht het onverhoopt fout gaan?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:14

Kelan schreef:
Finn__ schreef:
Kelan ik vind dat toch wel slordig van de hengstenhouder hoor, hopelijk ben je er nu nog op tijd

Het erge is nog, het bleek uiteindelijk niet eens slordig, maar redelijk bewust (ze hadden van die dag geen vers en konden er ook niet aankomen, dus maar iets van een paar dagen oud gestuurd).

Voel toch niet fijn :(

Jeetje wat slordig. Kan me voorstellen dat je daar niet een heel fijn gevoel van krijgt.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:17

pradadaan schreef:
Lastige keuze, wel of niet overstappen.
Ik ben in 2010 overgestapt van hengst door omstandigheden, maar dit was bij dezelfde hengstenhouder dus gaf geen problemen.

Wij denken er wel over dat als het bij Prada nu niet pakt, haar dochter Giv te laten dekken. Maar dat is pas voor de volgende ronde als ze nu niet drachtig is.

Nee Prada is half 8 savonds geïnsemineerd. Dus het is echt gewoon even afwachten

Misschien was het ei wel net daarvoor gesprongen? Nog niet de hoop opgeven, het kan nog best?

Timmie06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:18

Zo, ik moest er echt even voor zitten om bij te lezen en te reageren. Ben 2 dagen niet op bokt geweest en er is weer een hoop gepost.

Succes allemaal weer komende week met scannen en duimen!!!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:28

Ja natuurlijk kan het! Misschien ben ik gewoon te negatief nadat ik de vorige keer overtuigd was van haar dracht wat niet zo bleek te zijn. Dus we wachten gewoon af en we gaan het zien :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:23

Pradadaan ik hoop voor jou dat het toch gelukt is !
Ik heb een levend veulen garantie tot 7 dagen na de geboorte.
Hoeveel stro'tjes gebruiken jullie met diepvries ?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:37

Ik heb alleen levend veulen garantie bij 1 oude merrie. Wat betekend dat ik pas dekgeld betaal bij een levend veulen.

Diepvries gebruik ik 2 of 3 per keer van.

Anderen geen garantie. Daar heb je indien gewenst een verzekering voor.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:55

aah ok heb er nu 4 gebruikt. Nu was ik met een vriendin aan het spreken en zij doet altijd 6 of 8 erin en altijd meteen zwanger n zij vond 4 "zooo weinig" ... :?

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:40

Kelan dat het een bewuste keuze was maakt het helemaal erg. Snap zeker dat dat niet fijn voelt

He wat vervelend pradadaan, dat wordt afwachten en hopen op geluk

Balen dat er weer een paar merries niet drachtig zijn!

Heftig van je gezondheid Milan_lover! Sterkte!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:22

Hoe doen jullie dat met insemineren/scannen?
Spreken jullie pakket af met locale dierenarts of brengen jullie de merrie weg?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:27

ik heb mijn merrie weggebracht naar een dekstation. Daar blijft ze tot ze drachtig is

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:34

Ik heb een pakket en rij steeds naar de plaatselijke dierenarts en Hengstenstation dat in 1 gebouw zit.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:14

Ik heb een pakket voor mijn DA op locatie. Mijn merrie is slecht te vervoeren dus heen en weer rijden is geen optie en de hengst staat op 3,5 uur rijden met de trailer dus wegbrengen is ook geen optie

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:28

AZ wat jammer zeg, over welke merrie heb je het? misschien eens vragen om zonder verdunner op te sturen, kan toch best? Flo is nadat het moeilijk ging tot bij de hengst gebracht en dan vers erin en 1e keer drachtig.

ik rij tot aan de kliniek en terug voor scan kost me 14 euro ofzo maar laat ze ook wel staan als er een ei is en tot ze af is en hopelijk geinsemineerd want ook al meegemaakt dat ze ei heeft dat niet groeit of baarmoeder die er niet klaar voor is, dus alleen bij heel goede omstandigheden gaat er sperma in.

milan lover wat jammer dat je zo op de sukkel bent, hopelijk vlug goed nieuws

pradadaan, is extra spannend toch wel maar is toch dat ze dachten dat er nog een kansje was

xLaraaj, balen inderdaad, oh diepvries, wordt ze in een ki center opgevolgd of thuis want met diepvries moet je heel dicht tegen de eisprong insemineren omdat de kwaliteit heel snel achteruit gaat.

amai ik verschiet dat er zo weinigen een garantie krijgen, tenslotte spreken we toch over aanzienlijk grote bedragen en kan ook altijd zijn dat een dood veulen de fout is van de hengst, toch?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:22

Wij hebben ook een scan pakket per paard. De veearts komt eigenlijk dagelijks wel langs te scannen, werkt prima zo..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:55

Ze worden thuis opgevolgd maar we hebben echt alles, opvoelbox, diepvries enz enz ze fokken hier ook min. 10 veulens per jaar :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:01

Met 2 merries gaan we scannen bij onze DA. Deze zitten in een pakket. Insemineren komt de hengstenhouder bij ons thuis.
Een andere merrie brengen we naar een hengstenhouder en daar gaan we wel gewoon mee scannen bij de DA op drachtigheid.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:12

Ik breng haar bij mijn dierenarts om op te volgen en insemineren. Is wel wat duurder dan bij v Uytert, maar gezien ik geen eigen vervoer heb is daar heen laten brengen uiteindelijk duurder. Bovendien is ze erg gestressd op plekken waar voor haar onbekende paarden staan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:48

Hier is het bij de paarden ook zo dat de hengstenhouder aan huis komt insemineren en de DA komt scannen. Ik heb geen pakket (dat heeft onze DA niet helaas) dus ik betaal best veel voor het scannen (zo'n 50 euro inclusief de visite per keer).

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:41

Murosch, dat valt heel erg mee :'). Ik betaal 91 euro per scan inclusief visite..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:46

Wow, dat tikt wel aan!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:48

Ik zoveel scannen als ik wil voor 125,- per paard per seizoen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:52

Ik heb nog geen rekening gehad, van twee keer de hele cyclus door. Ze willen het opsparen en dan een prijsje maken, ik ben benieuwd..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:53

Hier ook boven de 85 euro per scan inclusief visite.. Enige voordeel is dat als ze 2 paarden tegelijk scannen, dat de tweede wel voor een nette prijs gedaan wordt. Maar ja, dan moeten ze wel net gelijk lopen.

Fotsy, het gaat om Mausi. Zonder verdunner opsturen durf ik niet aan, sperma is ongeveer een dag onder weg, geloof nooit dat dat goed blijft.
Rare is dat ze 2 jaar geleden in 1x drachtig was van verzendsperma, maar dat kwam van een andere hengstenhouder.
4 jaar geleden hebben we ook 3/4x geïnsemineerd vanaf deze hengstenhouder, dat bracht toen ook geen succes. Daarna merrie naar hengstenhouder gebracht (Z-O Duitsland, dus niet naast de deur), direct met vers geïnsemineerd, en tada daar was Aleeyah :D

Maar goed, nu eerst maar eens een swap nemen, zodra ze hengstig wordt, dan zullen we zien of dat misschien de oorzaak is.
Hengstenhouder zegt dat je ook een swap kan nemen als ze niet hengstig zijn, maar ik heb besloten rustig af te wachten totdat ze goed hengstig is, wel zo prettig voor de merrie, en deze hengstigheid zijn we toch kwijt.