Ik wil meer dan graag een hengst versie van deze kanonskogel hebben!!! Onze meid Myth'ara gisteren op de stal waar ze 2 jaar geleden verwekt is. Het paard wat normaal alleen maar galoppeert ging als ene ware showpony door de ring
Fotsy
Geplaatst: 11-05-15 22:58
kan ik geloven woogy, wat een prachtexemplaar
Woogy
Geplaatst: 11-05-15 23:01
en dat voor een naarling, ze is nu 13 maanden oud en doet alles als een volleerd paard. Zo de trailer op, andere omgeving in, heerlijk wijffie Mooie bulldozer En nu weer klaar met Tara spam, ga gewoon Pony influisteren dat ik dit weer wil, maar dan een piemel en balletjes eraan.
Tor nu toe telkens mn merries bij de 1e poging dragend gekregen maar man ow man wat was ik blij dat ze nu dragend is zeg. Mn gevoel zei al enkele dagen dat t wel goed zat en tja, veulie is dus ook al mee geweest op show (afgelopen weekend onze 1e show gehad, zaterdag 1e en 4e geworden en zondag 2e en 1e. Beide dagen was onze 1e klasse de equitation (kijken ze vooral naar de ruiter) en de 2e de pleasure (kijken ze voornamelijk naar het paard).
Dus ik zit sowieso alweer op mn roze wolk.
Paardlief staat nu lekker buiten, net dr afgespoten en toen mocht ze nat rollen in t zand... Lekker enkele dagen rust voor haar, heeft ze iig dubbel en dwars verdient!
Gefeliciteerd ook met je uitslagen dan zeg, mooie prestaties
Bellarose
Geplaatst: 11-05-15 23:06
Gefeliciteerd Cuba! Hihi dus je veulen heeft al ff geproeft van de sfeer op de show haha.
Machtig mooi dier Woogy, kan me voorstellen dat je tekent voor een 2e als die!
Azia is vandaag voor de 6e x gedekt en nog steeds hengstig. Op aanraden van mijn DA (Bodegraven) wordt ze, als ze morgen bij het schouwen nog hengstig is, gescand (en wordt het ei indien nodig losgespten). Eigenlijk was vanavond de bedoeling, maar de DA was helaas niet aanwezig. Volgens de HH werd de hengstigheid wel minder, maar het duurt me lang zat. Heb haar vorige week zaterdag gebracht, ik wil dr terug
Iedereen gefeliciteerd die drachtig heeft gescant.
RX fijn dat het met Lynn steeds weer een stukje beter gaat.
Hahah Bellarose, Azia neemt het ervan.
Ik hoorde gisteravond op stal dat Bo met d'r kont voor een ruin stond te draaien op de wei, in de paddock gisteravond niks van te merken. Al ging het hengstje op stal wel flink tekeer. Vandaag komt de da d'r ff scannen en kijken hoe het ei ervoor staat
Nou mijn merrie is bevallen en we hebben besloten dat we nog een keertje mee doen. Ze gaat donderdag richting de HH. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Iedereen veel succes en iedereen die al een drachtige merrie heeft proficiat!
xApple
Geplaatst: 12-05-15 10:01
@cubalibre; wat fijn, gefeliciteerd hoor ! @Woogy; wat een knapperd zeg @suffie; 1 maand alweer, inderdaad nog wel even te gaan maar het zit er in ieder geval in
Ik ben vanmorgen weer te scannen geweest met mijn merrie die vrijdag hengstig gespoten is maar er was helemaal geen enkel teken van hengstigheid.. Ik ben echt zo teleurgesteld. We zijn al 4x wezen scannen en elke keer niks. Ze is ook al nagekeken op bijzonderheden maar ze mankeert niks.
Ik heb besloten naar toch naar de hengst te brengen vanmiddag. Ze lopen daar in een kleine kudde 24/7 op een weide met de hengst, en ik denk dat ze daar makkelijker hengstig zal worden dan hier met een merrietje van bijna 2 jaar. Maar ik kan niet ontkennen dat ik echt teleurgesteld ben.
vervelend Apple, kan me je gevoel goed voorstellen
Fotsy
Geplaatst: 12-05-15 10:15
xapple is denk dat dit een uitstekend idee is, een hengst stimuleert je merrie en dan komt ze vanzelf wel hengstig. Trouwens ze zal de hengst toch niet toelaten en hij zal ook geen interesse tonen als ze niet hengstig is.
Ik zie het nu ook heel duidelijk bij mijn merrie sinds er een hengst op de hof staat, alleen gaat mijn merrie altijd heel snel grrrrr
oh suffie al 1 maand, gaat snel
pretty
Geplaatst: 12-05-15 10:18
Vervelend Apple maar volgens mij wel de goeie beslissing hoor.
Tammiebels leuk dat je weer mee doet!
Kiki hopelijk is ze klaar ervoor!
RX super dat het beter gaat!
Bellarose volgens mij vindt jouw merrie het leuk daar..
Cubalibre zooo dat ging vlot! Gefeliciteerd met de dracht!
Woogy dat zou wel wat zijn,de mannelijke versie daarvan!
Fotsy spijtig dat je net te laat was hé... Maar nu zal het wel lukken er op tijd bij te zijn!
Hier heeft Cas het nog steeds druk hoor..
Maar ongeduld wordt bestraft..
Het moet namelijk zo in deze volgorde.
Hihi hij leert hier zo veel van. En voor de rest is het mooi rustig dus ik ben heel blij eigenlijk. Heb wel eens een hengst gehad die amper bij de merries in kon omdat hij véél te opdringerig was.
chimello
Geplaatst: 12-05-15 10:42
Jaaa ik geef Tinnie gelijk he, een witte is ook vet!
Nou ik had uit Caillin (ee AA SB1SB1) graag een dunalino met veel sabino wit gehad, en uit Cayden (Ee aa nZ ToTo) graag een zilvergrullo... Dat zijn onze spectaculairste combinaties qua kleur. 2 zwart bonte weer (Chi en Shylow) en onze Highlander Campion is bay dun (enkel) daar gaan we onze eigen lijn mee voortzetten. En dan Cheyenne gaat naar een effen vos daar hoop ik een vosmerrietje uit te krijgen, sowieso bont. Maar ben net zo blij met andere kleuren eigenlijk, als het mooie gezonde veulentjes worden Alles wat volgend jaar geboren wordt wordt sowieso verkocht. We hebben misschien nog een 3 jarige donkerbruine merrie op het oog met een blanket... Zou een mooie grullo blanket (kunnen) geven... Maarja, erg veel plannen en erg weinig plaats
Woogy, mooi paard hoor, kan ik goed begrijpen dat je zoeen in hengstvorm wel wilt!
Vind Cas wel echt een stoere pony
pretty
Geplaatst: 12-05-15 11:06
powny??pooowny???????? Grapje hoor maar je hoort toch altijd het is een miniPAARD.
Phoe ik raak geen wijs meer uit jouw paarden Chimello. Je zult ze eens allemaal moeten voorstellen.
Wordt wel weer tijd voor nieuwe foto's, maar heb even geen tijd, einde van m'n master dit jaar ahhhh
Je weet wat ik bedoel!!! Mini PAARD maar pony klinkt schattiger voor zo'n stoere hengst
Cynthia82
Geplaatst: 12-05-15 12:44
Bijleespost!! Gisteren zijn mijn ogen gelaserd, dus toen was de wereld behoorlijk wazig. Nu ziek ik prima, dus ga ik alles even bijwerken
Welkom, Ubimone en Jolandje! Ik wil wel foto's zien, Jolandje
Fijn dat het beter gaat met je hondje, RX!
Kiki, is je merrie inmiddels al hengstig?
Lekkere 18+foto, Pretty Cas moet echt op z'n teentjes staan, hè? Ella is leuk!
Azara ook al van die 18+foto's. Mooie hengst, zeg!
Jammer dat je merrie niet drachtig is, Vulina. En 4 eitjes?? Wat denkt je merrie? We maken een heel elftal!
Over fotoshoots op mooie locaties gesproken; Even 1 foto spammen van de volle (2-jarige) zus van Babbie2016. Mijn paarden staan in een prachtige omgeving en de link naar het topic, voor wie meer wil zien: [ITP] Fiore tra i fiori (Fiore tussen de bloemetjes)
Sterkte, Rianne!
Gossie, Fotsy, wat een schattige foto van moeders en kind op de camera Jammer dat je net te laat was
Gefeliciteerd. CL!
Bellarose, 'gefeliciteerd' Azia heeft gewonnen van Dais met haar 6x(!) dekken! Ben benieuwd hoe het schouwen vandaag gaat/ is gegaan.
Ik snap dat je teleurgesteld bent, xApple Hopelijk helpt het als ze de hengst ziet. Ik ga voor je duimen!
Cas leert wel hoe het moet
Ik heb even met de hh overlegd voor het scannen van Dais. Ze is 7 mei voor het laatst gedekt en de apparatuur van de va kan vruchtjes zien vanaf dag 16. Dat is zaterdag de 23e. De veearts wil dan langskomen en mocht ze drachtig zijn, kan ik haar zondag de 24e halen (anders pas een week later). Alleen nu vraag ik me wat af: Dais knijpt altijd heel erg als ze opgevoeld/gescand wordt. Daarom geven we haar altijd op voorhand al iets waarvan ze ontspant. Als ze dat gekregen heeft, is er toch geen enkele reden meer waardoor de va het vruchtje nog niet zou kunnen zien op dag 16? Het zou ook zo zonde zijn als hij op zijn vrije zaterdag langskomt, dan niets ziet en dan in de loop van die week daarna weer langs moet komen (zonde van zijn tijd en mijn geld )
Vandaag even een moeilijke dag voor mij: TiSento zou vandaag 4 jaar worden Vanavond ga ik een deel van zijn as uitstrooien.
pretty
Geplaatst: 12-05-15 13:12
voor deze moeilijke dag Cynthia. Wat is grote zus toch mooi aan het worden.
Op dag 16 zou prima moeten kunnen normaalgezien. Is ook ideaal voor tweelingscannen.
Cas kan er wel aan hoor. Op de tenen moeten ze toch staan om te dekken. En dan te denken dat mijn merries vroeger niet klein genoeg konden,gelukkig ben ik daar al vanaf gestapt. (Vera buiten beschouwing gelopen maargoed,die loopt hier al 11 jaar dus mag blijven)
Chimello ok tijd voor website bezoek dan. Och 't zijn allemaal powny's bij mij hoor. Ik heb nu zo een beetje van alles,shetlanders,BMP/NMPRS/AMHA,...ik noem ze mini's. Dan kan je niet missen. JOH wat heb jij veel paarden staan!! Wat een werk moet er daaraan zijn,wow!
Hahah die Cas toch! hij moet echt op zijn teentjes staan haha! Casper moest dat hier ook.
Vandaag toch naar de hengst kijken voor Marley. Ben echt zooo benieuwd! Als hij goed is gaan we volgende maandag scannen voor te kijken voor de eitjes en dan plannen wanneer ie een weekje naar hier komt
Fotsy
Geplaatst: 12-05-15 13:36
Cynthia, goed datje nu al niet zo wazig meer ziet en wat een prachtige foto, mooi paard, mooie omgeving met al die bloempjes, inkaderen 16 dagen is perfect denk ik. oeie dichtknijpen van de merrie, zie het zo voor me voor Ti
Ben ik nu de enige die een merrie heeft die graag in de opvoelbox staat , die werd in de kliniek zelfs gebruikt om naast de andere merrie's te zetten of ze wil gewoon graag drachtig zijn, laten we dan daar vanuit gaan
Casje is het toch goed aan het leren zo te zien, straks kan hij er geen genoeg van krijgen , blijft ook een knappe stoere kerel, ben zo benieuwd naar zijn eerste veulen bij jou. Moeten we helaas nog even opwachten
Sheryn wat een kleurkes en jij hebt er inderdaad veeeeeeel staan en dan nog grote geen mini, lekker veel mest scheppen, chapeau hoor
Hier is Upona vandaag geinsemineerd.. het is een ander hengst geworden als in eerste instantie gedacht werd.. het is nu Farmgraaf geworden dat is een jonge verdi.
cynthia heel veel sterkte vandaag, ik had het 3 mei toen zou bar 9 geworden zijn.. moeilijke dag.. succes met scannen hier 3 jaar terug kon ze op 15 dagen ruiken dat ze hengstig werd en dus niet drachtig was, maar anders zouden ze dat al hebben kunnen zien op 15 dagen denk ik hoor