[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Superhafjes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:22

Kitzbi gefeliciteerd!!!
Noor, ook gefelciteerd!
Pauk: balen zeg dat het zo lang duurt...!

Mary Lou word morgenochtend vroeg gescand op 42 dgn, ben alleen wel beetje bang dat ze het verloren is...ze reageerde nogal op ander paardje uit de buurt.....

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:31

@nicole Lindalieneke - Lieneke (Habsburg x Zuidpool) x Apollos (Padinus x Zadok) 2 mei 2011

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:49

Lindalieneke Gefelicteerd :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:55

Lindalieneke gefeliciteerdd

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:58

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Zif dr ei was weg vandaag, 9 juli scannen..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:09

argh mag ik even mijn frustratie op de veulenschetser uiten? Fàe is nu ruim 3 maanden oud en ik ben vandaag gaan bellen wanneer de veulenschetser van plan was om te komen. Ik kreeg de mevrouw die het doet aan de telefoon en zo ging het gesprek ongeveer:
Ik: goh ik heb hier een ruim 3 maanden oud veulen wat ik in augustus toch wel graag naar haar nieuwe eigenaar wil brengen. Daarvoor moet ze dan wel gechipt zijn, wanneer bent u van plan langs te komen?
Mevrouw: Ja, ja dat is moeilijk ik heb het nu erg druk en ik zou alleen morgenmiddag kunnen.
Ik: prima is geen probleem. Moet ik nog wat dingen weten voordat u komt?
Mevrouw: Ja de eigenaar van het veulen moet er zijn en omdat het veulen al wat ouder is zou ik graag hebben dat er wat meer mensen zijn om haar vast te houden.
Ik: geen probleem, dat regel ik wel. Het veulen is supermak dus ik verwacht geen problemen.
Mevrouw: Ja ja dat heb ik vaker gehoord (die opmerking negeerde ik wijselijk :P )
Ik: Moet ik nog iets anders weten?
Mevrouw: de merrie en het veulen moeten op stal staan.
Ik: is het een bezwaar dat ik ze dan uit de weide pak op het moment dat u komt en ze in de stal zet.
Mevrouw: nee dat mag niet. Volgens de regels moeten ze al op stal staan voordat ik kom.
Ik: ok, maar is het dan mogelijk dat u een half uurtje van tevoren belt. Het is namelijk een buitenstal die op het moment 's middags in de volle zon staat. Zeker met het weer wat we nu hebben vindt ik het niet prettig als ze dan de hele dag in een snikhete stal moeten staan.
Mevrouw: nou daar is anders nog nooit een paard slechter van geworden.
Ik: Sorry, maar de hele dag op stal laten staan is helaas geen optie. Kunt u echt niet een half uurtje van tevoren bellen?
Mevrouw: Ja hallo, hoe denk je dat mijn schema wel niet is? Ik ga echt niet bellen voordat ik kom, volkomen onzin.
Ik: Dan kan het morgenmiddag niet, ze kunnen echt niet de hele dag in de volle zon in een afgesloten stal met aluminium dak staan.
Mevrouw: Nou bij wijze van hoge uitzondering wil ik dan wel na 5 uur komen, maar dan kan het ook zijn dat ik pas tegen half tien kom.
(ik ben nu allang blij dat het veulen op tijd gechipt wordt en morgen niet de hele dag op stal staat)
Ik: Prima zie ik u dan, tot ziens.

Zucht waarom moet het zo moeilijk gaan?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:51

InekeH87 altijd gedonder met die schetsers! Hier vorig jaar ook ruzie gehad. Meneer wist alles beter en hoe wij t veulen neer moesten zetten etc etc. Uiteindelijk merrie en veulen over de zeik. Ben benieuwd. Had ook een klacht ingediend over het maken van afspraken etc. Je betaald er genoeg voor.

Ik hoop dat ulf nu drachtig is ondanks dat de amelose ruiterdagen toch voor wat stress hebben gezord. 4 juli gaan we scannen. (zit dan op dag 16)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:59

Kitzbi, noor, en lindalieneke Gefeliciteerd!
Pauk, wat vervelend dat het allemaal zo lang duur!
Inekeh87, vind het belachelijk! sommige paarden lopen 24/7 buiten en komen zelfs nooit op stal hoe zouden die mensen dat dan moeten doen:S Maar in ieder geval toch fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen.

Heb olga gister weer opgehaald bij de hengst ze had afgeslagen. Nu wachten tot diesje afslaat die was wel op haar eind van haar hengstigheid. En dan gelijk tegelijk scannen, hoop dat ze allebei drachtig zijn en dat ik volgend jaar 2 gezonde veulens heb :) Als alles goed gaan zijn ze dan tegelijk uitgerekend.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:13

Hier (dwz bij mijn buurman, waar ik de merries en veulens mee verzorg) zijn inmiddels alweer twee dames drachtig en nummer 3 is vandaag geinsemineerd, eerste poging na het veulenen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:34

Tja Ineke, de meeste schetsers hebben naast het schetsen ook nog een full-time baan.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:34

lindalieneke schreef:
@nicole Lindalieneke - Lieneke (Habsburg x Zuidpool) x Apollos (Padinus x Zadok) 2 mei 2011

Gefeliciteerd Lindalieneke!
@ Ineke: wat een gedoe zeg, maar wel fijn dat ze 's avonds komt!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:15

Sh*t.. Mijn merrie is weer hengstig geworden. We dachten dat ze drachtig zou zijn. Is overigens wel weer opnieuw gedekt dus duimen dat het dit keer wel raak is..
Nog een cyclus afwachten dan maar, hopen dat ze het iig de komende elf maanden over slaat :D en ze drachtig is :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:23

Willen jullie meeduimen?

Alonna heeft netjes gereageerd op hengstig spuiten en is al 2 keer gedekt.
ziet er goed uit en zal vant weekend naar verwachting klaar zijn.
Duimen jullie voor me mee dat er toch een kleine Alonna komt volgend jaar

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:24

Ik duim mee, succes :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:25

Ik duim voor jullie allemaal mee.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:36

gr_roos schreef:
Ik duim voor jullie allemaal mee.

Idd. Succes allemaal!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:37

Jl: Jammer dat het niet in 1 x gelukt is, hoop dat het nu wel pakt.
Pauk: Ik zal ook voor je mee duimen!

Merrie van mijn vriendin word om 5 uur gescant, ben zo benieuwd :) Ze trapt steeds naar de ruin die erbij loopt, dus heb opzich wel goede hoop :)

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:56

Hier nog steeds geen geluk dit jaar.

Venus is niet dragend, afgelopen maandag gescand en geen vrucht, dus weer terug naar de hengst.
Maar tot nu toe ook nog niet hengstig terwijl ze al op dag 21 zou moeten zitten.
Nu maar even afwachten wat ze komende dagen doet, of haar cyclus niet verlengd is en anders wordt ze volgende week samen met mijn andere merrie gescand hoe ver ze beiden zijn.
Afhankelijk van de uitslag van de scans worden stappen ondernomen.
Worden ze beide niet goed hengstig dan overweeg ik om ze beiden aan de regumate te zetten en dan nog eens te proberen met dekken.
Hengstig spuiten heeft in het verleden niet gewerkt bij Venus...

He ik baal, normaal is ze in een keer dragend, weliswaar met regumate vooraf om haar hengstigheid te bepalen omdat ze die niet toont, dit jaar zonder geprobeerd en het wil maar niet lukken.
Heb het idee dat ze ook niet compleet goed in haar vel zit, maar zou niet weten waarom.
Ze heeft een dichte vacht gekregen na de winter en lijkt niet helemaal in haar hum te zijn, verder ziet ze er prima uit en doet het goed.
Hopelijk wordt ze toch nog dragend, en de andere merrie ook...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:29

Magic ice, dat is balen zeg! hoop voor je dat het nu wel pakt!
Merrie van mijn vriendin is vandaag drachtig gescant! Dus we hopen volgend jaar op een kleine casanova (NAS) :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:35

balen magic ice!succes weer bij de volgende ronde

guenivere,leuk,gefeliciteerd voor je vriendin en haar merrie!

Ravina krijgt 15 juli haar 2e scan,hopen dat het er dan nog zit,het is dan bijna 8 weken

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:19

Woensdag worden mijn damens gescand, ben benieuwd! ;)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:37

Ik sluit me bij jullie aan :D

Ben op dit moment bezig mijn merrie drachtig te krijgen van Tolan R.
Ze staat vanaf vorige week zondag bij de hengsthouder en ze wordt waarschijnlijk dit weekend geinsemineerd voor de eerste keer.
Ze reageert goed op het hengstigspuiten begin deze week, dus hoop dat het snel raak is.
SUPER SPANNEND!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:14

guenivere schreef:
Magic ice, dat is balen zeg! hoop voor je dat het nu wel pakt!
Merrie van mijn vriendin is vandaag drachtig gescant! Dus we hopen volgend jaar op een kleine casanova (NAS) :)

Wat leuk! Casanova is de broer van mijn Enchanted!

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:55

Gefeliciteerd met de drachtige merries! Wie pech heeft succes met de volgende ronde! WIe bezig is met de volgende ronde ook succes natuurlijk!

Ik ben in afwachtig van de scan.. Moet geduld hebb is pas over 14 dagen! Daarna gaan we haar weer dichtzetten (als ze drachtig is..)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:21

Doortje vandaag gescand, ze had netjes geovuleerd, alleen had ze stiekem ook nog een ander ei laten groeien wat nu 4 cm was. 2 dagen geleden was die nog 2 cm, terwijl het ei dat er nu af is toen op 4 zat, dus we hadden niet verwacht dat die nog mee zou gaan doen. Bij het scannen straks dus heel goed opletten of er geen tweeling in zit (ook nog eens moeilijk zoeken omdat ze een paar cystes heeft)