Balko schreef:Ga zo terug lezen in bed maar even snel;
Mijn veulen van afgelopen zondag heb ik zelf niet bewust meer zien poepen, zie dr ook niet meer persen na de darmpek. Kan ik ervan uit gaan dat dit gewoon oke is als ze niet perst?
Daarnaast zie ik al veel brutale rondrennende veulentjes, Señorita is erg wakker en alert maar wijkt niet verder dan 2 meter van mama haar zijde. Mama is liever lui dan moe en gaat ook zeker geen rondje aan de hups. Moet ik me zorgen maken of niet zolang ze alert en vrolijk is?
Die van ons deed alles netjes, maar niet super snel. Speen zoeken was echt hogere wiskunde even.
Mama is overbezorgd, maar was ze bij eerste ook. Hoopte dat het nu minder zou zijn, maar nee. Hij mag dus geen pas van haar vandaan. Wij mogen erbij en hem aanraken, maar andere paarden niet. En dat is haar eigen kleef aan broer.
Hij probeerde wel rond te hobbelen, maar is ook veel moe. Moet van moeders steeds drinken, mag slapen, maar ze checkt wel steeds.
Orange, wat een flinke vent, Gefeliciteerd!!
Simondesteny, mooie foto's al. Ik baal ook van mijn slechte fotografie kwaliteiten, dus misschien maar een shoot doen.
balko; geen idee wat ik zou doen. Mn oude merrie is laatst de knie gehecht en was een hele nare wond. Ging goed tot ze gek deed. Alles voor niks......Nu heelt het minder mooi en langzamer, maar ze is 29. Smeren nu wel met honingzalf, kregen we a; van veearts.
Ik heb mn merrie nog niet naar de tandarts laten gaan, omdat ik geen sedatie wilde. Je gaat altijd denken als er iets is; had ik maar niet..........
Moner, wat naar. Eten ze uit de hoge bakken van de moeder mee?
Wat ik hierboven al schreef. Merrie is overbezorgd. Al vanaf bevalling was ze een beetje over de zeik en nu veel te bezorgd.
Hij maakt het zijn moeder niet lastig, rent geen rondjes en zou die kans ook niet krijgen. Ze waren wel buiten op de dag, maar al even op stal in de hoop dat zij toch haar rust krijgt en het straks makkelijker gaat vinden.
Ik weet dat ze bij de eerste zo was en erger nog, maar dacht omdat ze zo gewend is hier en close met moeder en broer, dat ze bij een 2e wat relaxter zou zijn. Ze heeft tijd nodig en die krijgt ze ook.
Wij mogen er wel bij en hem aanraken en alles.
Ze heeft net pas voor het eerst sinds vannacht gelegen en daar ben ik wel blij om.
Krijg nu van alle kanten te horen dat ik ook zo was en dat is zo