Eigenlijk best wel heel gevaarlijk dat je het zo goed ruikt, zeker in Amerika etc. Als wij t al ruiken,doen roofdieren dat zeker....
@renske_w: herkenbaar hoor, dat bezorgd zijn... hopelijk valt t mee en is ze over een week weer beter
AndreaB
Geplaatst: 26-05-19 18:08
Dat is een aardige put, Renske. Hopelijk wil het snel wat meer afslanken en blijft de koorts uit. Sterkte met haar!
Mirjam, ik ben benieuwd naar je scan woensdag. Ik zal duimen voor een goede uitkomst.
In DBT2017 heeft de merrie van Michelle (Jet) ook een ongeluk gehad (door de hekken gegaan met onweer) waarbij ze haar hele voorbeen open had gehaald. Haar merrie heeft toen ook langdurig antibiotica gehad en daar is een prachtig en gezond veulen uit gekomen. Het zegt niets over jouw situatie, maar wellicht biedt het je enige rust in je gedachten dat het toch nog goed zou kunnen komen. Dit was haar topic [KS-MK] [WEBCAM][VOLG]Arabische topper verwacht in 2017!
Andrea oh fijn nog een positief verhaal, nu al meerdere die toch gezonde veulend hadden ondanks AB kuur. Fijn om te horen. BTW is scan woensdag van Sterre, de andere merrie. Al blijft het ook bij haar spannend wat de stress heeft gedaan.
Renske heel logisch dat je je zorgen blijft maken.
Ik denk ook wel dat het goed zal gaan. Maar voor de zekerheid straks toch maar even scannen. Hopelijk is haar temperatuur niet verder opgelopen. Ga rond 20.00 uur nog een keer checken. Als hij verder stijgt ga ik toch even bellen voor overleg.
Fotsy
Geplaatst: 26-05-19 21:55
Spannend al die scans deze week. Ik duim voor jullie.
Ohja vruchtwater heeft ook zo een vreselijk speciale geur, kan niet zeggen goed of slecht ruiken. Ik ruik het dagen erna nog. Krijg dat gelijk direct niet uit men vel. Hahaha Cynthia ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat zo gewoon ruikt.
Ik ruik niks hoor MN honden worden helemaal gek als de bevalling eenmaal is begonnen
AM_Horses
Geplaatst: 26-05-19 22:51
Renske. Gelukkig nog geen echte verhoging. Wond ziet er rustig uit. Duimen op een voorspoed herstel.
Mirjamalvaro. Hoe gaat het met genezing van jouw merrie? Extra spannend woensdag...
Spannend al die merries die nog gescand moeten
Ik heb hele goede ervaringen met pavo Fertile! Vorig jaar voor het eerst gegeven. Werd super mooi hengstig en mooi cyclus.(was jaar ervoor drama, ook niet drachtig geworden) Was er vroeg mee begonnen en daardoor ook een vroeg veulen. Gelijk eerste keer drachtig. Dit jaar eerst zonder. Wat geen succes was. Uiteindelijk toch weer mee begonnen. En Wild is drachtig of het toeval is, ik weet het niet. Nu Esmeralda nog afwachten.
Faline
Geplaatst: 27-05-19 00:20
Ik heb de pavo fertile ook gegeven bij 2 merries, maar qua cyclus geen verschil met anders. Beide diepvries geinsemineerd, daarom had ik het ook gegeven alle kleine beetjes wat ik kon doen om het proces te helpen, zeg maar. Helaas heeft het niet geholpen. Beide waren niet drachtig en de ene die ik niks had gegeven was extra vruchtbaar met een tweeling
Renske: hoe gaat het met je dame? Nog getempt gisteravond?
Zonnetje: mijn merrie krijgt Ferto-Lac. Reden: ik heb zelf ook extra vitamine en voedingstoffen nodig wanneer ik zwanger ben, dus tja ik ga ervanuit dat mijn merrie ook aanvullende behoefte heeft. Deze brok voorziet daar naar mijn mening in.
Ik voer nog niks bijzonders hier. In het begin van het voorjaar heeft merrie wel een kuur pyrogenium van ecostyle gehad om de baarmoeder schoon en rustig te maken. Ik heb het gevoel dat dit wel degelijk nut heeft gehad.
Ah jakkie Renske, hopelijk zakt haar temp snel weer! Merries kunnen zo naar doen af en toe..
Ik geef hier niks extra’s en m’n merrie is goed hengstig elk seizoen en tot nu toe in 1x drachtig elke keer Heb wel dit jaar voor het eerst appelazijn gegeven rond het insemineren, ben benieuwd of het helpt haha Geloof niet zo in die dingen maar ach leuk om is te proberen haha
Hiee ook niks extra. De ene merrie gastro en de andere merrie basisboek. De merrie die aan de gastro zit had dus tweeling. En de andere merrie scannen we volgende week vrijdag pas weer. Ben benieuwd
Hier de eerste keer dat ik zelf ga fokken en ook niks hoeven geven qua supplementen. Olivia heeft gelukkig nog steeds geen koorts dus verwacht dat die ook wel weg zal blijven.
Zoek de verschillen. Het wondje zelf stelt haast niks voor. Komt wel wat troep uit, maar dat is natuurlijk ook niet gek.
Ik hoop het ook. Zo even dierenarts bellen om te overleggen wat verstandig is. Ze gebruikt het been wel, maar zakt er soms ook wel wat doorheen. En wil weten of ze zou mogen stappen of niet. Da van zaterdag gaf aan dat rust het beste was. Maar toen was het been nog niet zo dik.
Renske oef inderdaad een dik been! Ik zou zelf mijn paard toch wel graag wat beweging willen geven als het zo dik is. Lijkt me goed om dat met de da te overleggen. Wondje ziet er idd wel netjes uit.
Denk dat ik straks dan toch maar pavo fertile ga halen, niet geschoten is altijd mis. 30 dagen voor het dekken haal ik dan (waarschijnlijk) niet meer, maar alle beetjes kunnen helpen. Ze krijgt nu vrij sober gevoerd (snel te dik), dus wellicht kunnen die vitamine wel wat verschil maken, ook aangezien hengstigheid slecht toont.
Ik heb ook pavo fertile gegeven volgende week weet ik of het werkt haha. Bij haar vorige veulen 4 keer een ronde gedaan voor ze drachtig was daarom nu maar geprobeerd
Dierenarts komt rond 11 uur lang. Dus dan kan ik ook alles ook meteen bespreken. Ze kan ipc op een eigen stukje wei, maar ik ben zo bang dat ze gek gaat doen. Maar we zullen het horen straks.
Voor OP aanpassen moet ik dan temmen? Dan kan ik die van mij erbij laten zetten.
Ff opgezocht hier gaan ze eind januari dus op PAVO podo lac. Eli mag hiervan eten wat ze wil, die eet echt minimaal. Tenminste eerste dracht at ze erg weinig. Sterre zullen we maar wel beperken, vreetzakkie is dat.