[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

courtjuh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:23

EGOPOST...

Na een rare scan vrijdag, vandaag een prachtig eitje!! Wij gaan morgen insemineren met Cassanova du Bois *\o/*

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:03

courtjuh schreef:
EGOPOST...

Na een rare scan vrijdag, vandaag een prachtig eitje!! Wij gaan morgen insemineren met Cassanova du Bois *\o/*

Jaaa wat fijn! Succes morgen!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:15

Succes !

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:33

Succes morgen.

Mijn merrie blijft echt niet heel braaf met dr kont bij de deur staan en normaal is ze best wel braaf. Dit was ook echt uit het niks zonder waarschuwingen of iets.

Ik heb nog gebeld ze ging wel foto's laten maken maar ze dacht zelf dat het wel mee ging vallen.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:34

Juval, hopelijk wordt ze snel weer hengstig en heeft het hengstig spuiten niet teveel invloed gehad op haar hormoonhuishouding!

DL 16 dagen!!!! :') De sloerie haha! Dan mag je toch hopen dat een van die heeeeele vele zwemmers raak zwemt hahaha!

Linda ook al zo’n gekke merrie, zouden paardenbrokken in termen van genot denken?? Bij dolfijnen en apen schijnt dat wel te zijn <<)

Pretty spannend, hopelijk heeft dat de hengst dan niet net siësta houd tijdens die 5 hele minuten :+

Blaze vervelend dat je merrie het dierenartsen gebeuren niet zo ziet zitten.. ik weet er inmiddels zelf ook alles van! 8)7

Tinniie spannend hoor! Nog even geduld :)

Wings_love ook spannend! Hopelijk dinsdag een mooi groot eitje :)

Imre misschien is het wel een voorgevoel, zou mooi zijn! Ik droom er ook vaak over, vind het allemaal zo spannen en je moet ook zoveel geduld hebben elke keer!

Wooow angelpam, dat is niet cool!! Heeft de DA niets ernstigs eraan over gehouden?? Dat was bij de eerste scan ook het eerste wat onze DA vroeg, ‘slaat ze?’, wij: ‘geen idee’, daisy: ‘BAAAAAAAM’, DA: ‘ik hoop dat jullie staldeur stevig genoeg is...’. Helaas hebben we geen opvoelbox dus wordt ze ook met de billen tegen de deur geparkeerd.. Maar met constant wegdraaien was dat dus eerst niet te doen dus indd wat courtjuh zegt, dat kan alleen met brave merries of gesedeerde :') Hopelijk komt het met dit eitje in een keer goed!

En diertjec ook al zo’n draak.. doet me ergens toch goed om te lezen dat mijn (anders zo brave, super relaxte gelderse) merrie niet de enige lastpak is haha!

Wij doen maandag ochtend scannen of het eitje weg is, zou wel moeten want ze is gespoten met chorulon.. Zou er toch nog iets zitten dan komen ze maandag direct ook nog een keer insemineren. En dan weer de lange 18 dagen wachten :') Jippiii 8)7

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:04

Coutjuh, succes!

En Wings, wat een mooi overzichtje zo. Gebruikt onze DA niet. Maar meestal is de tweede keer scannen het eitje ook al weg hier :o

angelpam, dat is wel flink schrikken zeg! Gelukkig maar dat de DA niet ernstig geraakt lijkt te zijn.

Bij ons op stal ook een zelfgemaakte opvoelbox en dat is toch wel ideaal hoor. Hangen er een bak voer voor en dan moet je vooral mijn merrie hebben... Die kijkt tijdens het scannen hoogstens eens met een schuin oog achterom; 'Oi, ik probeer hier wel te eten!' O:)

Over 12 dagen scannen *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:07

Ik zie dit jaar veel merries voorbij komen waarbij de hengstigheid lang duurt en dat de eitjes niet echt willen rijpen. Zou het aan het rare weer liggen?

Veel merries die gedekt zijn en een aantal die nog hengstig moeten worden. Spannend hoor :):)

Hier hebben we ook een opvoelbox. Ideaal :j

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:47

Sorry dames, mijn weekend was vol gepland in Amsterdam bij de Toppers :+ waardoor ik weer heel wat pagina's achter loop.

Ik las veel berichten over hengstigheden en merries die drachtig gescand zijn waaronder eentje had gefopt waar er nu een mooi vlekje met hartje te zien was,

Iedereen proficiat en anderen heel veel succes en hoopt dat het pakt. +:)+

Mijn merrie kan ik morgen eindelijk ophalen :):)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 00:10

Veel succes aan de merries die momenteel gedekt worden, hopelijk gauw raak!

Wings: zo'n schemaatje is erg handig, nog niet eerder gezien eigenlijk.

Fotsy: Ebba doet het heel goed. Bijt elke dag een nieuwe spuit van de metacam stuk, jaagt regelmatig Tara door de paddock en eet als een echte. Ze heeft nog wat afscheiding maar geen koorts meer. Nu de dagen aftellen tot de scan, al geloof ik er helemaal niets van dat ze vol zit

Ik heb vandaag mijn eerste fokproduct opgezocht. Zullen vast nog mensen zijn die de naam Arie wat zegt. Kereltje sprong met 8 maanden oud in een houten hek en had een gat in z'n voorbeen waardoor de strekpees bloot kwam te liggen :\
De gozer is gewoon 1,62(minimaal) geworden en echt een dikke krachtpatser. Zo knap zo knap :)

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:59

Pfff angelpam heftig en vooral vervelend voor je merrie dat ze het zo irritant vind ineens.

Even een vraagje. Op hoeveel dagen scannen jullie? Ik zou woensdag scannen op 15 dagen. Maar kan onverwachts een nachtje naar Zeeland en wil er graag zelf bij zijn. Nu dacht ik aan vrijdag dan zit ze op 17 dagen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:18

Courtjuh, gefeliciteerd en succes vandaag!
Jij ook succes vandaag Sparky!
Woogy, wat leuk dat je hem opgezocht hebt! Helemaal goed gekomen met z'n been dus ook?

Eef, vorige ronde was mn merrie op 18 dagen nadat het ei weg was gescand en deze ronde 15 dagen nadat de eitjes weg waren. Deze keer zo vroeg omdat ze kans op tweelingdracht heeft

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:33

zolang er geen dubbele eisprong was is 17/18 dagen prima

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:13

Woogy mooi maatje om te gaan rijden straks! Ben benieuwd naar Ebby. Ik dacht dat het ook niks kon worden bij Ella met die koliek na het dekken maar tot nu toe is er toch geen hengstigheid meer te bespeuren.

Oei Angelpam dat moet pijnlijk geweest zijn,lief dat je nog even gebeld hebt.

Wings mooi schemaatje inderdaad!

Handig diegenen met een eigen opvoelbox. :j Wij voelden de merrie gewoon zo op,lieve merries hier. :D

Oh neen Sparky de hengst houdt echt geen siësta hoor,kan zelfs nog een sigaretje gaan roken in die tijd. O:) _O-
Succes vanmorgen!

Succes vandaag ook Courtjuh!

Linda das ook lekker lang. Is dat Pippa die al mag?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:20

Diertje: zijn benen zijn machtig mooi. Super omvang, stand en hardheid. Enkel een mooi wit litteken in de vorm van een hartje <3

Pretty: Ik weet het ook allemaal niet met Ebby, ze toonde haar hengstigheid al maar matig dus geen idee hoe ik dat nu moet gaan herkennen. Maar goed, we zien het wel, voorlopig lijkt ze er helemaal door te zijn op wat afscheiding na en dat vind ik het allerbelangrijkste.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:21

Ik snap dat je voorlopig met geen hengst meer in haar buurt wilt komen Woogy. :n
En zonder onze kerel hier zou ik ook amper een merrie hengstig zien,ware het niet dat ik dit jaar een dekmerrie heb natuurlijk. Ook wel handig.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:28

Wat leuk om te doen Woogy! Hij is niet meer van jou begrijp ik?

Wij rijden de witte voor het scannen naar de kliniek. Is maar een paar km van de stal waar ze nu staat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:28

Ze staat in de paddock naast Zaar(die inmiddels wel hard ruin wordt ;( ) maar daar reageerde ze ook amper op. Heb haar een keer in een hoekje zien piesen stiekem, maar meer ook niet. Over een week mogen we een afspraak maken om te scannen en weten we meer.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:30

Wordt hij nu al ruin qua gedrag Lisa? Dat is snel!
Mijn hengst is in januari gecastreerd, en daar zijn inmiddels de scherpe randjes af, maar hij reageert nog steeds als hengst zodra er andere paarden dichter in zijn buurt komen (brullen, slaan met voorbenen, etc).
Nu moet ik ook zeggen dat ik hem heb laten castreren i.v.m. zijn gedrag, het was voor hem zelf en voor mij gewoon niet te doen om hem hengst te houden hier op stal. Ik denk dat hij hier uiteindelijk een stuk blijer van wordt. Na Mausi haar hengstigheid ga ik wel proberen of ik andere paarden bij hem in kan zetten, maar daar wil ik sowieso Mausi bij in hebben, dan kan die hem even een beetje opvoeden ~~}>

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:04

Hèhè, eindelijk weer even tijd om te bokken. We zijn aan het verbouwen en dus erg weinig tijd voor andere dingen.

Cheyenne, wat een mooie verrassing! Gefeliciteerd *\o/*

Voor de rest nog een aantal die zitten te wachten tot ze mogen scannen of insemineren.

Hier begint er eindelijk een beetje schot in de zaak te komen. Woensdag kan ik Joan weer naar de kliniek brengen en dan hopelijk tegen het weekend insemineren.
Het bleek dat ze nog lang een geel lichaam had waardoor ze dus steeds niet hengstig werd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:22

Zaar heb ik geruind omdat ik hem bij de anderen in wil hebben maar stond natuurlijk al wel in zijn paddock tussen de andere paarden. Merries aan de ene kant de jonge hengsten en ruin aan de andere kant.
Hij is echt al veel rustiger, alleen Jesse en hij is nog een hele slechte combinatie O.O

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:29

Ik kon mijn (zeer laat gecastreerde en dominante) ruin alleen maar bij merries in de wei zetten. Of alleen met heel onderdanige ruinen. Gemengde kuddes waren dra-ma. Alle merries (en al het eten) waren van Jónas, alle ruinen moesten het veld ruimen. Hij knokte zelfs met ruinen die aan de andere kant van het draadje stonden. En dekte alle merries. Stonden voor hem in de rij. Zelfs toen hij 25 was nog. := Mijn once in a lifetime paard. <3 Mis hem nog steeds.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:36

Zaar is nooit enorm lastig geweest eigenlijk, alleen het laatste half jaar vloog hij op de draden tussen hem en de andere gasten aan. Pakte ze vast met stroom en al. Voor de dekkerij vond ik hem niet goed genoeg dus ook nooit verder mee bezig geweest. Dus tsja, zonder kloten heeft hij uiteindelijk een socialer leuker leven...zeggen ze tenminste

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:43

Komt vast goed. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:38

Dat sowieso, mijn andere ruin was echt heel erg hengst. Sloeg als de jantandjes van voor en van achter. Stond heel lang samen met zijn broertje, daar beet hij meestal de stukken uit z'n rug. Dat is nu de liefste ruin ooit, heel duidelijk tegen de jonge paarden maar doet nooit lelijk tegen ze <3

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:01

Daisy is vandaag ook gescand en het eitje was weg dus nu 18 dagen wachten :)