[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:57

Jeetje goeroe das schrikken zeg en nu?

Hier ook laatste keer ocytocine moeten spuiten en ze was mooi drachtig

Hier wilden ze spuit meegeven om Flo hengstig te spuiten euh laat maar daar doe ik niet meer aan mee, ze is er echt ziek van en zo dringend wil ik nu ook weer geen veulen.

Gefeli kimsel

Spannend voor velen de scan in aantocht

pradadaan

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:08

Jeetje wat heftig dat de hengst overleden is! Wat nu?

Hengstig spuiten hebben we dit jaar nog niet gedaan, het is nog vroeg dus nog geen haast. Vorige keer wel gedaan en onze merrie heeft daar geen last van.

Spannend voor iedereen die op de scan wacht!

Wij gaan morgen weer insemineren en dan kan het wachten weer beginnen :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:45

Mijn merrie heeft wat staan zweten na het hengstig spuiten, maar verder heeft ze er voor zover ik dat kan beoordelen geen last van gehad. In het verleden heb ik wel een slechte ervaring met (waarschijnlijk op het verkeerde moment) hengstig spuiten gehad, maar ik ben nu toch maar afgegaan op het advies van de dierenarts.

Na flink twijfelen heb ik besloten nog een keer terug te dekken bij dezelfde hengst als waar ze nu een veulen van heeft. Aan de ene kant jammer want ik was benieuwd wat ze met een andere hengst zou brengen, maar aan de andere kant ben ik heel erg blij met het veulen van dit jaar, dus zo'n raar idee is het niet.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:35

Bij onze merrie merkte wel helemaal niks na het hengstig spuiten. Mijn andere merrie ging er hevig van zweten en werd niet drachtig en werd ook niet meer normaal hengstig. Ik denk dat er elke merrie anders op reageert.

Vandaag hebben we Wild Thing opgehaald en kunnen we weer wachten op de 18 dagen scan. Zou het nu? 3 keer is scheepsrecht zeggen ze toch :):) er stond toevallig een merrie met een veulen van Formidable, die heb ik natuurlijk gelijk bewonderd <3 gisteren is er ook een veulen van Formidable geboren uit een haflinger. Ik kan nu al niet meer wachten tot volgend jaar :D Afbeelding
Afbeelding

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:32

Hallo allemaal!
Ook ik mag we weer aanmelden voor dit topic :D
Mijn palomino bonte Welsh merrie Dailey dream Kyowa Indiana is weer drachtig van de geweldige zwarte arabische hengst Zaraar.
Afgelopen jaar is ze het veulen verloren op 15 februari en de keuze haar terug te dekken met deze hengst was heel snel gemaakt. We hadden dikke pech veulen was heel druk en heeft te veel slagen in de navelstreng gemaakt waardoor de zuurstof toevoer niet meer mogelijk was en de geboorte in gang werd gezet. Het was een merrieveulen palomino of palominobont waarschijnlijk de haren om de ogen waren geel en de wimpers wit staartje wit en een brede bles met Arabische oortjes en een mooi fijn koppie.

Ze is uitgerekend rond 10 maart.
Haar eerste veulen Dailey dream Mai'ra Muraca indiana (v.Ties) is valk en geboren met 319dagen.
2de veulens helaas te vroeg verworpen met 240dagen

Iedereen gefeliciteerd met jullie drachtige merries alvast!

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:35

Nee hoor stal_HD, je bent niet simpel, ik snap je standpunt :)

Wat heerlijk dat ze verliefd op haar veulen is Fotsy <3

gefeliciteerd Linda!

Gefeliciteerd Kimsel!

Leuk dat je gaat samenwonen Kabayo! Alles al helemaal klaar voor de pup?

Kelan ik vind dat toch wel slordig van de hengstenhouder hoor, hopelijk ben je er nu nog op tijd

Welkom Deni! Ik heb een Ruin van Alwin staan, echt een fantastisch karakter!

He wat balen en schrikken Goeroe

Spannend AM_horses!

Welkom kappiegirl!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:41

Nicole288 schreef:
Wil je dat je merrie ook hier in dit topic in de lijst komt van drachtige Dikke-Buiken-Topic merries, geef dit dan even aan in een PBtje naar mij, met vermelding van: naam merrie x naam hengst – uitgerekende datum

:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:15

AM Horses zo reageert mijn merrie dus ook op het hengstig spuiten, zweten, koliekerig, om dan uiteindelijk een slecht ei te krijgen en heel haar cyclus ontregeld en ik al zeker kan wachten tot volgend jaar. En bovenal een hoge kliniek en hhrekening en een merrie die zich niet goed voelt, want toen kreeg ze er ook nog eens andere dingen bij zoals sarcoiden, schimmel, allemaal tekenen van een slechte hormonenhuishouding. Jaar erop direct drachtig, weg sarcoiden en nu blinkt ze opnieuw als een spiegel en is ze zo een blij ei met haar veulen. <3

Afbeelding

iedere merrie reageert er inderdaad helemaal anders op, het is maar hoe je ze kent natuurlijk.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:44

Vandaag twee van onze merries bij Otis op het land gezet :) Azara hartstikke hengstig, die liet hem meteen toe. Chelsea nog niet maar toonde wel interesse dus zal niet lang duren.

Nu nog wachten op Ginger haar veulen dan zal zij waarschijnlijk ook Otis gaan vergezellen :D

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:43

Finn__ schreef:
Kelan ik vind dat toch wel slordig van de hengstenhouder hoor, hopelijk ben je er nu nog op tijd

Het erge is nog, het bleek uiteindelijk niet eens slordig, maar redelijk bewust (ze hadden van die dag geen vers en konden er ook niet aankomen, dus maar iets van een paar dagen oud gestuurd).

Voel toch niet fijn :(

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:49

Jeetje Kelan, wat een nare streek van ze. Dat kan echt niet.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:15

Falke zweet ook enorm bij het hengstig spuiten. Gelukkig is ze nu spontaan hengstig. Stiekem denk ik toch dat dat de reden was waarom ze vorige keer niet drachtig is geraakt

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:34

Nou jemig dat zou ik echt niet pikken hoor! Slechte service :n

Hier vandaag geïnsemineerd maar ik heb er een heel klein beetje een hard hoofd in.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:28

Wat een slechte service zeg....heb dat bij mijn eerste veulen ook gehad, de dag van aanvraag geen sperma hebben en de dag erna diepvries ipv vers. Hadden er een hard hoofd in, maar toch drachtig.

Pradadaan, hoezo een hard hoofd erin?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:54

Omdat ze zaterdag 2 eitjes had. 1 van 3.7 en een 3.9
Prada groeit gemiddeld 0.75 per dag (in plaats van 0.5 zoals de gemiddelde merrie)
Normaal is de eisprong bij Prada als de eitjes ongeveer 5.0 zijn en waar ik bang voor was is dat de eitjes vandaag dus al weg waren (wat dus inderdaad zo was)
En een niet bevrucht ei blijft maar 6 uur leven en we hebben rond half 8 geïnsemineerd vanavond. Dus ik ben bang dat we te laat waren.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:52

Was het eerder niet mogelijk om nog te insemineren? Maar misschien redden ze het nu nog precies! Misschien heb je geluk!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:15

Ik lees vanavond bij, nu ff snel tussen mijn werk door :o

Mijn merrie is vandaag helaas weer niet drachtig gescand, ook was ze nog niet hengstig, dus was het nog niet mogelijk om een swap te nemen. Daarvoor komt de DA nu donderdag nog een keer.

Vraagje aan de hengstenhouders hier die met vers verzendsperma werken, hoe zit het precies met de verdunner, zijn daar verschillende soorten van?
Het valt me namelijk op dat deze merrie nog nooit drachtig geworden is van verzendsperma van deze stal (verschillende hengsten). Terwijl het sperma er elke keer goed uit ziet. Misschien is het stom toeval hoor, maar ik ben toch wel benieuwd.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:40

Mijn merrie is ook niet drachtig.. ook nog niet hengstig dus de DA komt vrijdag nog eens scannen met dat mijn merrie nooit hengstig toont.

Baal wel even :(

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:48

Kimsel94 schreef:
Was het eerder niet mogelijk om nog te insemineren? Maar misschien redden ze het nu nog precies! Misschien heb je geluk!

We dachten dat zondag te vroeg zou zijn maar ik had daar al niet echt een lekker gevoel bij. Baal een klein beetje dat ik niet beter naar mijn gevoel geluisterd heb. Nu dus maar afwachten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:52

Balen zeg xlaraaj en AZ...

Raar verhaal van die hengstenhouder , met opzet dood zaad versturen.

En wat naar dat iemand zijn keuze is overleden...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:01

Balen van de niet drachtige merries! Hopelijk brengen nieuwe rondes meer drachtigheden!

pradadaan, hopen dat het toch nog op tijd was! was het half acht 's ochtends dat er geinsemineerd is?

Ik ben aan het denken wat ik zal doen als het deze ronde niet pakt.
Wisselen van hengstenhouder (en dus hengst) of doorgaan?
Het liefst zou ik dan ergens anders heen gaan, maar ik weet niet of dat kan. Het geeft in ieder geval gedoe. Dus misschien is doorgaan wel de beste optie.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:03

Pff balen zeg voor diegene waar ze niet drachtig zijn...

@pradadaan, ze kan best nog wel drachtig zijn hoor als het goed sperma is. Marley's laatste poging was een dag na de eisprong (ervoor niet gedekt) en die was gewoon drachtig.

Marley hebben we steeds hengstig gespoten en ze reageert er niet op. Zij heeft van haar eigen wel speciale cyclussen als ik het zo mag zeggen :+
@kelan: wat een nare streek zeg!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:08

Lastige keuze, wel of niet overstappen.
Ik ben in 2010 overgestapt van hengst door omstandigheden, maar dit was bij dezelfde hengstenhouder dus gaf geen problemen.

Wij denken er wel over dat als het bij Prada nu niet pakt, haar dochter Giv te laten dekken. Maar dat is pas voor de volgende ronde als ze nu niet drachtig is.

Nee Prada is half 8 savonds geïnsemineerd. Dus het is echt gewoon even afwachten

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:15

Hier vorige week woensdag eindelijk kunnen scannen (ipv maandag). Dierenarts had wat twijfel, maar kon geen vruchtje vinden. Ze leek niet net hengstig te zijn geweest en voelde ook niet alsof de hengstigheid eraan zat te komen. Nu staan we met een merrie die nu op dag 26 zou zitten en nog steeds niet hengstig... En met een gedragsverandering van hier tot tokio, ze is weer veel gemoedelijker, wil weer overal lekker geknuffeld worden en staat met name de hele dag voor zich uit te turen.. Wij denken dus drachtig, mede omdat ze meestal op tijd is met haar hengstigheid en ze het altijd goed laat zien, de hengst vind ze ook nog steeds absoluut niet interessant... We schouwen iedere dag, en als ze niet hengstig wordt dan maar volgende week weer scannen, maar ik durf het eigenlijk niet meer te hopen. Hebben mensen vaker meegemaakt dat het vruchtje gemist wordt?

Iemand vroeg of ik goed door de operatie heen gekomen ben. Ja, gelukkig niets te vinden in de onderbuik, maar in de bovenbuik hebben ze rare plekken gevonden die er niet horen, in de afgelopen week dus 3x naar Amsterdam geweest om te laten onderzoeken wat het is, en nu ben ik aan het wachten op een MRI, even flink veel zorgen om mijn gezondheid dus op het moment. Waarschijnlijk, als ze nu niet drachtig is, stoppen we er denk ik ook eerst mee totdat ik weer 100% ben...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:27

Milan_lover dat is precies wat wij met Prada hadden! 25 dagen: geen vruchtje te vinden en geen spoor van ewn hengstigheid.
Helaas was Prada uiteindelijk echt leeg (wel drachtig geweest maar weer afgeworpen). Maar ik ken inderdaad verhalen waarbij er bij een volgende scan toch een vruchtje gevonden werd.

Wat heftig van jou eigen gezondheid. Ik hoop voor je dat er niks ernstigs uit de MRI komt. Sterkte! :(:)