[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:12

AniekSlijk: Balen zeg

Linda2008: Leuke merries zeg. Jupiter heeft echt een gave kleur en Starbucks is mooi chique. Fijn dat Jupiter het nu niet zo rekte.

AniekR: Prachtig merrieveulen heb je nu lopen zeg, helaas niet makkelijk als je het eigenlijk niet aan wilde houden. Fijn ook dat je de keuze nu hebt kunnen maken wat betreft date van dit jaar. Geniale foto van de drie hengstige mutsen :') . Fijn dat het ei weg was bij het Arabiertje, die kunnen inderdaad wat de kluts kwijt zijn van nieuwe dingen. Nu jouw dames nog, spannend inderdaad met 2 eitjes bij Roos.

Fosty: wat ontzettend jammer zeg, ook als ze in het verleden lastig drachtig werd. Dan is dit toch wel een stressvolle periode voor je.

Seven: Zo dat mag je gerust een babyboom noemen, zeg maar gedag tegen je nachtrust :') .

Jarmo heeft een mooie Friezen combi, hopen dat het gepakt heeft de 2e keer.

hinte: ik hoop voor je dat Trees de da ongelijk gaat geven, zou leuk zijn, twee veulentjes samen.

Setteli: 42 dagen alweer, fijn dat ze die grens voorbij is :)

Ennasil92: fijn dat de dates met Misha goed gaan. Tja nog een ukkie laten dekken, aan de ene kant snap ik je beredenatie van maatjes en reserve helemaal. Aan de andere kant is er natuurlijk een redelijk overschot elk jaar van Shet veulens, ik weet niet of Sterre papier/premies heeft? Als het veulen voor de verkoop zou zijn, zou ik het zelf niet doen. Maar dat kan je zelf het beste inschatten.

juval: jouw merrie maakt het je ook niet heel makkelijk.

suffie: Gefeliciteerd! Fijn ook dat het wegknijpen toch goed is gegaan.

Murosch: ook al moeten wisselen van hengst, dat lijkt me echt vervelend zeg. Ben wel benieuwd naar wat meer flatterende foto's van de hengst.

nine1987: Een doorgen**kte sloerie, dat is een manier om het te beschrijven haha. Door de wasstraat ermee dan maar :') .

Welkom TJolieke en Quir!

Ik ben gisteren even op bezoek gegaan bij Kirsten, fijn om haar weer even te zien. Volgens mij mist ze mij voor geen meter :Y) haha. Ook even het super knappe halfbroertje gezien van het toekomstige veulen. Nu maar weer rustig afwachten, want ze was nog niet hengstig.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:17

AniekR zijn Lies en Roos al gescand?

Quir leuk eentje van Floris! Ben heel benieuwd! En welke hengst heb je nu op het oog?
Afstamming van mijn merrie is Hamlet x Stuyvesant x Eclatant

Tweelingdracht zelf geen ervaring mee gelukkig, wel veel slecht afgelopen verhalen over gehoord, zowel voor alleen de beide veulens als ook voor merrie èn veulens. En bij het kapotknijpen van een van de twee vruchtjes is altijd een risico dat beide vruchtjes hetniet redden, maar dat heb ik liever dan dat er twee blijven zitten.

Setteli

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:31

ik had 20 jaar geleden een merrie met tweelingdracht. Vruchtjes heel dicht bij elkaar. Toen moest ik nog naar Utrecht voor het wegknijpen. Helaas bij het wegknijpen ook het andere vruchtje beschadigd en was er niks meer.

2 jaar geleden is bij mijn merrie de tweeling niet opgemerkt door de vele cysten in de baarmoeder. Helaas is ze toen op ruim 9 maanden bevallen van een dode tweeling (zie DBT 2014).

Vorige dracht en nu ook weer deze dracht is ze weer uitvoerig gescand op tweelingdracht, en vorig jaar 1 veulen gekregen en dit jaar is de DA er 99,9 % zeker van dat het er maar 1 is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:48

Tweelingdracht ben ik ook zo bang voor.. Hoop dat t ons overslaat.. Held als ik ben.. :')

Wel erg setteli.. Ging t daarna wel weer met je merrie?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:56

Welkom quir, van wie is ze nu drachtig?

Afknijpen gaat meestal wel goed alleen als de embryo's tegen elkaar aanliggen is de kans groot dat bij het Afknijpen de andere ook meegaat.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:36

Tweelingdracht ben ik ook altijd heel bang voor. Zeker omdat ze vorig jaar twee vruchtjes had, komend jaar maar even extra goed op letten.

Afknijpen gaat meestal wel goed, zeker als ze niet tegen elkaar aan liggen. Kans is echter altijd wel aanwezig dat beide vruchtjes er af gaan. Blijft spannend, maar beter dan maar beide er af dan een tweeling, toch (zo denk ik er tenminste over haha).

Mijn merrie is nu drachtig van Floris BS, een Negro zoon. Ben enorm benieuwd, Negro bloed lijkt een goede match met jazz bloed en ik vind karakter heel belangrijk en dat lijkt Floris ook heel goed door te geven!

Afbeelding
Afbeelding
En naast een goed karakter is hij ook gewoon knap. <3

Voor komend jaar hebben we Glock's Toto Jr. op t oog voor haar. In Zweden wil ik haar straks graag laten dekken door Ampère, daar is hij ook een stuk goedkoper dan hier in Nederland. Ben nu ook alweer aan t na denken voor een hengst voor volgend jaar (dan gaat ze drachtig mee naar Zweden), maar er is zoveel keus! (en ik wil graag een Jazz vrije hengst... Om t makkelijk te maken :') )

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:01

Quir mooie merrie zeg! Wel wat ontploffings gevaar momenteel haha. Vind de hengst ook heel knap!

Ik ken het Jazz vrij etc willen.
Nu is mijn merrie zelf al Jazz, Ferro, Flemmingh etc vrij maar blijf er toch het liefst zo lang mogelijk bij weg. Mocht ik een merrie krijgen wordt hengstkeuze daarna toch wat makkelijker haha.
Nu heeft mijn merrie alleen Nimmerdor en Furioso 2 bloed. En die zie je ook heel vaak terug laatste tijd.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:03

Zo, beide merrie's gescand en alledrie de eitjes waren weg. Nu dus afwachten. Gaan over 2 weken scannen, op 15 dagen, om dan ook als er daadwerkelijk 2 vruchtjes zijn 1 weg te knijpen.
Lies dan ook maar vast scannen en de AV zit dan op 17 dagen, dus die kan ook.

Met 1 wegknijpen ken ik dus inderdaad ook die verhalen van dat de tweede het ook niet haalt.
Bij suffie hebben ze dus gelongeerd dat ze verder van elkaar aflagen, dat kende ik nog niet.

Nou we gaan het even afwachten. Heb die week de donderdag vrij van het werk, even kijken of ik die kan ruilen voor een vrije maandag.

Mooney, heb inderdaad een luxe probleem haha. Moet echt een keuze gaan maken straks.
Toch altijd leuk om je oude pony op te zoeken! En fijn om te zien dat ze het naaf hun zin hebben!

Quir, je gaat dus verhuizen naar Zweden? Stoere stap hoor! Wanneer?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:14

AniekR: Kirsten is nog steeds van mij hoor, die blijft hopelijk tot het einde van haar leven van mij. Maar ze staat momenteel bij Manda om gedekt te worden door Pjotr, vandaar dat ik bij haar op bezoek ging. Ook even naar Manda's veulentje gekeken, die is ook van Pjotr.
Ik dacht dat het heel duidelijk was, maar zie nu dat het berichtje wat dubbelzinnig opgevat kan worden :P .
Het is inderdaad een luxeprobleem wat je hebt haha, is het niet mogelijk om het merrieveulen aan te houden tot je een mooie opvolger hebt voor de andere merrie? Mocht die dan niet komen, heb je die van Roos nog. Of is het handiger om haar als veulen te verkopen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:15

Ohh Quir dan had ik het even verkeerd begrepen, dacht dat Floris voor aankomende was ;)
Maar dat is toto dus.
Ben zeer benieuwd.

Jazz vrij snap ik wel, maar ik ben juist zo blij met het Ferro bloed in de as papa van mijn veulen haha

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:17

Myrthee_ schreef:
Quir mooie merrie zeg! Wel wat ontploffings gevaar momenteel haha. Vind de hengst ook heel knap!

Ik ken het Jazz vrij etc willen.
Nu is mijn merrie zelf al Jazz, Ferro, Flemmingh etc vrij maar blijf er toch het liefst zo lang mogelijk bij weg. Mocht ik een merrie krijgen wordt hengstkeuze daarna toch wat makkelijker haha.
Nu heeft mijn merrie alleen Nimmerdor en Furioso 2 bloed. En die zie je ook heel vaak terug laatste tijd.

Haha ja ze staat echt op ontploffen! Nu heeft ze al een week of 8 uier, dus had verwacht dat t veulen eerder zou komen. :=
Ze was de 14e uitgeteld.

Ja heel lastig om vrije hengsten te zoeken die ook passen. Nu zijn heel veel hengsten die mij aanspreken met jazz en/of ferro/negro bloed. Nu ben ik niet terughoudend in om deze hengsten te gebruiken, maar aangezien de merrie van Jazz is en ik met een (merrie) veulen toch ook nog wel wat mogelijkheden wil hebben om verder te kunnen fokken.

Met toto hebben we in ieder geval vrij bloed. Furioso zie je inderdaad ook veel terug! Als t ver genoeg is, zou t allemaal nog wel kunnen. Wat voor bloed heeft je merrie verder?

Spannend Aniek! Hopelijk straks mooi drachtig van 1 vruchtje.
Longeren van te voren zodat ze verder uit elkaar komen kende ik ook nog niet.

Wij gaan inderdaad naar Zweden verhuizen, in augustus/september. De paarden (de jazz merrie en d pony merrie beide dragend en t veulen van dit jaar) komen volgend jaar mee naar Zweden zodra we stallen en wei aan huis hebben. Heerlijk beestjes weer aan huis te hebben!
M'n ouders wonen in Zweden en ik heb er eerder al eens gewoond, dus helemaal nieuw is t voor mij niet (voor vriend wel). Maar blijft toch altijd spannend, haha.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:19

Silly1972 schreef:
Ohh Quir dan had ik het even verkeerd begrepen, dacht dat Floris voor aankomende was ;)
Maar dat is toto dus.
Ben zeer benieuwd.

Jazz vrij snap ik wel, maar ik ben juist zo blij met het Ferro bloed in de as papa van mijn veulen haha

Hihi inderdaad, ze is nu drachtig van Floris!

Zie nu dat je een Harmony hebt, super leuk! Hele hele fijne hengst is dat en ken ook alweer heel wat fijne nakomelingen van hem.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:20

Quir, hst is een prachtige hengst inderdaad.. Maar jazzvrij fokken.. Poeh.. Succes.. :p
En verhuizen naar Zweden? Een droom.. <3
Veel geluk gewenst alvast daar!! :)

Aniek, dat luxeprobleem ken ik.. Daar heb ik komend jaar ook last van.. Er moet er dan hoe dan ook een weg.. Mag er max 4 van vriendlief.. Dat was de afspraak..

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:30

Quir, dit is haar volledige afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/138355

Ben benieuwd naar je veulentje! En wat heerlijk zeg, verhuizen maar Zweden en paardjes aan huis.

Nine, ik ken het verkoop probleem ook wel. Wat als het veulen van komend jaar nog leuker is dan die van afgelopen jaar. Probleem gaat dat worden :').

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:31

Ah zo, mooney. Ja ik zit ook nog op stal, dus had even vlug gelezen en ken nog niet alle namen :o
Ja, zit ik ook aan te denken. Maar ze zijn wel het beste te verkopen als veulen en daarna vanaf 3 jaar pas weer. Ben nu wel op het punt dat als ik een mooi merrieveulen uit Lies krijg, dat ik Lies waarschijnlijk verkoop.

Quir, ah zo. Toch spannend! En paardjes bij huis is helemaal mooi natuurlijk!
Ben nog nooit in Zweden geweest, maar lijkt me prachtig daar! Wat heb je voor d-pony? Gaan wel altijd veel Welsh NWR'S die kant op.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:32

Dat dus.. Zo heb ik altijd geroepwn dat parels eerste veulen blijft, om in t tweespan ket haar moeder te lopen.. Maar ze is nu een jaar en al even groot (lees: bijna groter) dan haar moeder.. Ben er bang voor dat ze als B maatje gaat eindigen.. En dan kan ik niks keer met haar.. Moeilijk..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:35

Van bloedlijnenn bij die grote paarden ken ik niets,
Maar Quir, wat heeft je merrie een mooie uitstraling!

Tweelingdracht. Wil het niet meemaken! Bij de mini's heb ik dat ook nog niet veel gehoord. Ik vraag me af of ze bij de kleintjes.ook kunneen afknijpen.

Aniek, wat moony zegt is missschien wel optie? Aanhouden tot je zeker eenn leuke opvolger van de andere hebt?
Of ga je op latere leeftijd misschien helemaall niet meer willen verkopen :P

Oohla laat zich al 2 weken dekken -O-

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:42

Wat een verschillende prijzen komen er voorbij voor scannen en voorrijkosten! Hier hebben we een pakket genomen bij de hengstenhouder voor scannen/insemineren. Was 137,50 excl btw. Komt neer op ong 166 euro per merrie. Maar aangezien de hengstenhouden niet echt om de hoek zit rijden we voor de scans op dracht naar de DA toe of komt hij op stal. Van dit jaar nog niet de rekening gehad, maar een scan is rond de 40€ en voorrijkosten ook rond de 40.

Wat een dillema’s voor sommige om door te fokken/te stoppen/te verkopen. Ik heb in 2015 ook geroepen dat de hengstjes verkocht werden. Drie keer raden wie er nu in de opfok staan… de twee hengstjes ;) Maar… Met oog op de toekomst gaan ze wel weg, alleen dan pas als ze +- 3 jaar zijn. Wij kunnen ze gewoon niet allemaal aanhouden, omdat we graag een of twee merries aan willen houden om mee verder te fokken.
Luna mag ik vragen waarom je afgelopen jaar twee merries hebt gekocht en dat er dan nu twee (of 4)paardjes weg moeten? Snap van Crines en AZ wel dat ze twijfelen/twijfelde om niet meer verder te fokken omdat ze hengstjes hebben gekregen, maar begrijp bij jou niet helemaal waarom je twee merries aankoopt en er vervolgens weer twee weg moeten. Vraag het puur uit nieuwsgierigheid en interesse hoor, ben gewoon benieuwd naar hoe iedereen daar in staat :)

Carmuh gefeliciteerd met de dracht!

Nine prachtige combi!

Myrthe wat een vervelende situatie bij jou! Ben stiekem wel heel benieuwd wat COT en Liby er van bakken! Zag dat je vroeg over vaker insemineren. Bij vdl proberen ze ook zo min mogelijk te insemineren. Daar insemineren ze, kijken ze de dag erna of het ei weg is en zo niet dan insemineren ze de dag daarop weer. Wish had een beetje een gekke hengstigheid, die liep een week lang met een ei wat er elk moment af kon gaan en is daardoor 3x geïnsemineerd(steeds om de dag dus). Ze is keurig drachtig geworden. Je probeert natuurlijk zo dicht mogelijk op de eisprong te insemineren, maar het sperma blijft geen 3/4 dagen goed, dus zal je vaker moeten insemineren als het ei nog niet gesprongen is.

Marije wat balen dat cookie weer hengstig stond. Heeft ze mooi afgeslagen of kan je nog een keer op en neer?

Linda wat balen zeg van sloerie1. Fijn dat ze alsnog naar de hengst kan!

Aniekslijk wat jammer dat ze niet drachtig is :(

Seven wow driedubbel babyboom! Gefeliciteerd!! Wat voor hondje heb je?

Fotsy wat balen zeg ☹ hopelijk volgende ronde!

Setteli fijn dat het er maar 1 is!!

Knolselder wat een rit heb je gemaakt! Pfff

Suffie gefeliciteerd!! Dat van het longeren heb ik nog nooit gehoord, maar ga ik wel onthouden! Wish had in 2015 ook een dubbele ovulatie maar gelukkig lagen ze niet dicht bij elkaar. Als we in de toekomst eentje hebben waarbij ze wel dichtbij elkaar liggen zal ik tegen de DA zeggen dat we maar even gaan longeren ;)

Murosch wat vervelend dat jij ook je keus moest wijzigen…

Gblover wat vervelend dat de hengst nu ineens wel vers beschikbaar is. Hadden ze dat niet even kunnen zeggen van te voren… pfff. Kun je niet wat met de hengstenhouder regelen?

DL spannend of spook drachtig is!

Linda fijn dat jupiter heeft afgeslagen!!

Quir knappe merrie!

AniekR hier in 2015 een tweeling, waarvan er eentje is weggeknepen op dag 15. De andere is blijven zitten :) wat fijn dat bij alle drie de merries het ei weg is. Spannen en hopen dat ze alledrie drachtig zijn!

Fairy staat inmiddels weer thuis. De 24e gaan we ze allebei laten scannen. Wish zit dan op 37 dagen en Fairy op 17. Hopen dat die van wish is blijven zitten en dat Fairy drachtig is. Mijn gevoel zegt dat ze niet drachtig is…. Weet niet waarom.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:45

Quir schreef:
Silly1972 schreef:
Maar dat is toto dus.
Ben zeer benieuwd.

Hihi inderdaad, ze is nu drachtig van Floris!

Zie nu dat je een Harmony hebt, super leuk! Hele hele fijne hengst is dat en ken ook alweer heel wat fijne nakomelingen van hem.

Leuk om te horen, ze heeft inderdaad een super fijn karakter en erg mooie beweging en maakt ook nog eens een goede sprong ideaal voor eventing ;) enige wat ik nog meer zou willen is een bont vachtje :D en dat is nu dus in de maak.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:46

Oeii als ik dat allemaal zo hoor, valt het nog niet mee om een geschikte hengst te vinden. Dan is het ineens weer een voordeel dat er bij de mini's zo vreselijk veel goedgekeurde hengsten lopen...

Aniek, hopen dat het gewoon allemaal goed zit :j in ieder geval eitjes weg, dat is vast stap 1 :)

Annelies, och ook al 2 weken, wat is dat toch met al die sloeries :(

Mooney, bedankt :D
Bucks (de bruine) is inderdaad een stuk fijner dan Jupiter. Maar ze hebben allebei zo hun goede en slechte puntjes ;)

Aangezien we de hengst in een ander topic nu toch openbaar hebben gemaakt (en niet gewacht op de eerste show voor mooie foto's) kan ik hem hier ook wel tonen... :o :D
Mijn merries worden gedekt door onze jonge Perlino bonte Habaldi vd Heesbeekhoeve (Habbie) <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:14

Dankjewel allemaal!

Paarden aan huis is echt weer mijn droom, zo fijn. In de morgen gordijnen open en de paarden lekker in de wei zien staan. <3

Aniek, mijn D-pony is een NRPS met een Welsh vader. Gaan inderdaad veel die kant op, net zoals Friezen haha.

Een bonte uit een Harmony merrie, helemaal gaaf! Harmony geeft soms heel veel wit, hadden twee super gave met extreem veel wit. <3
Harmony was van stal waar ik nu met m'n merrie sta en eerder gewerkt heb tot ik ernstig ziek werd. Dus heel wat veulentjes en oudere dieren gezien. Ontzettend leuke en fijne dieren! Goed springen én goed lopen inderdaad.

Wat een leuke mini zeg! Voor mij is dat helemaal onbekend, maar vind ze altijd zo'n gave kleuren hebben en t zijn eigenlijk gewoon grote paarden maar dan in t klein. <3

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:15

nine1987, Gipsy is blue dun en Trees creme dun. Parel weer lekker thuis, jammer van het weer anders had ze gelijk in bad gekund. Hier ruiken de dames ook wel een beetje :=

Memere, Leuk een eigen topic! Voor nu kost het mij al moeite om dit bij te houden maar ga er zeker een kijkje nemen. Mooie combinaties heb je gekozen. Klinkt als een pijnlijke operatie, succes!

Jarmo, Succes vanavond!

Murosch, Jammer dat je 1ste keuze niet door kan gaan.

TJolieke, Spannend....

Knolselder, En gewoon door met dekken.....

Ennasil92, En ook Izzy gedekt! Ze heeft gewoon gewacht tot je er zelf bij kon zijn.

AniekR, Altijd fijn als je keuze bevestigd wordt met een goed gevoel. Van insemineren geen verstand, maar het lijkt mij een heel gedoe als ik dat hier allemaal zo lees.

linda2008, Succes met het aftellen, spannend.... Gaaf hengstje!

gblover, Vers/ diepvries? Ik heb daar in nog wel een cursus nodig....

Dustinlover, Spannend.....

TJolieke, Ook voor jou spannend.....

Quir, Succes met de naderende bevalling!

Gelukkig geen ervaring met een tweeling dracht

mooney, Ze mag jou dan niet missen het is toch fijn om even te kijken hoe ze er bij staat. Ik hoop voor je dat Kirsten gauw hengstig is.

Setteli, Wat ontzettend naar, kan mij heel goed voorstellen dat het bij de volgende drachten dubbel spannend is.

sultan15, Spannend, hopelijk zit je gevoel er naast.

Ik ben toevallig 4 jaar geleden het nsps wereldje ingerold door de aankoop van Trees.
Wat ik wilde was een apart kleurtje, papier en een lieverd natuurlijk.
Verder nergens naar gekeken.
Laten dekken met een apart kleurtje en daar rolde een goed gelukte Hinte uit.
Al moet zij zich natuurlijk nog bewijzen volgend jaar bij de stamboek opname.

Deze winter heel bewust op zoek gegaan naar een blue dun met een goede afstamming.
En ook de hengsten keuze afgestemd op de score van de stamboek opname waar met name de draf wat verbeterd kan worden.
Nu duimen dat ze het goed doet op de premie keuring van de zomer.
Beetje lastig misschien dat ze gemeten is op 86 cm dus randje mini maat terwijl ze kleine maat gefokt is.
We zullen het wel zien.....

Het veulen van Trees is voor de verkoop.
Als Gipsy een merrie krijgt houden we haar waarschijnlijk aan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:41

Het was ff spannend maar nu kan ik toch echt officieel meedoen.

Pepper is afgelopen vrijdag drachtig gescand!
Ze is 22 maart uitgerekend,echt maar 1 dag later dan ze dit jaar.

Dit is de hengst geworden.

Afbeelding

En ff stiekem,pepper haar veulen dit jaar.
Nu 8 weken oud.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:43

Lastig volgen altijd ;)

Wij hebben een boxer teef
Dus boxers pups worden er verwacht

Quir blijf fan van je merrie en wacht heel geduldig mee af naar dit veulen.

Wat een prachtige perlino hengstje zag ik voorbij komen :oo

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:07

Hinte ik ben shetfan! Ookal ben ik met minipaarden bezig, een echte rassige shet, daar kwijl ik voor :~