[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:19

Okay, weekendje niet bokken is dus amper mogelijk :') Snel gescand door alle pagina's, dus ben weer bij.
Heerlijke Frozen-foto Tinnie; dit zijn voor mij ook geen not-done-hengstenfoto's hoor! ;-) En mmmm, quarterbillen zijn de beste billen! :D
Noisy, wat grappig, die twee foto's zo naast elkaar. En jemig, echt een verschil!
Ach mopjemop, wat sneu van Mickey. Deze tijd zou je juist zo moeten genieten en nu maak je je alleen maar zorgen :( Ik duim heel hard voor je.
Cemlys, wat een stoer hengstje!
Aaah pretty, wat een lieve foto van de drie saampjes!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:20

Tjinta schreef:
Mopjemop goed dat je er een tweede arts naar laat kijken. :j

Maar wat ik me nu echt afvraag waarom een hematoom (bloeduitstorting dus) en vocht met antibiotica behandeld zou moeten worden.
Alleen een bacteriële ontsteking kan met AB behandeld worden.

Ik hoop echt dat Mickey fijn snel opknapt.

Artritis bij veulens is wat ze in de volksmond veulenziekte noemen. Vaak als de veulens te weinig biest binnen hebben gehad ( 1 liter in de eerste 6 uur) is de kans op veulenziekte heel groot en sorry mopje, iets wat heel lastig te behandelen is.

Het is een bacteriele ziekte, daarom AB en als het erger wordt moeten de gewrichten gespoeld worden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:43

Ik heb jaren geleden n veulen gehad met veulenziekte en dat werd langdurig behandeld met AB. Dat veulen had koorts en mankte. Dat ie dus aan de Ab staat is wel goed. Maar dat van die artritis die niet voorkomt snap ik ook niet. Sowiezo is elke dag belangrijk. Wij waren er vroeg bij en moesten niet spoelen maar het veulen heeft wel meer dan n maand excenel gespoten gehad .

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:45

Arme Mickey... ik hoop zo op een goede afloop!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:23

Oeie arme Mickey, gelukkig was hij heel stevig, duim voor je kleintje.
Maar inderdaad ik heb ook ooit gelezen over veulenziekte, ben je wel zeker dat hij heeft vastgezeten? Vind het wel jammer dat je eerste da dit niet sneller behandeld heeft.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:42

Had net even over veulenziekte gelezen en dat zou het inderdaad ook kunnen zijn hoor, ik weet niet of hij biest binnen gekregen heeft binnen zijn eerste levensuur. En aan beide achterbenen zit een wond dus genoeg ruimte voor een bacterie om naar binnen te gaan.

Had em wel die dag laten enten/ veulenprik. Zover ik weet is dat preventieve prik antibiotica, hoop dat dit mss een positieve invloed op hem heeft gehad en dat de schade beperkt isq gebleven.

We moeten echt afwachten, hij is verder wel echt actief, drinkt goed etc.

Mocht iemand nog tips of ideeën hebben, schroom niet.... Vind fijn wanneer ik nieuwe dingen lees en ervan leer

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:51

Dat heb je goed gedaan, dat je wel gelijk een veulenprik hebt gegeven. Daar zat vroeger antibiotica in, maar omdat eenmalig ipv enkele dagen achter elkaar antibiotica geven niet zinvol is, is dat tegenwoordig een spuit met tetanus serum en een vitaminepreparaat.

Houd zijn temperatuur goed in de gaten en verder is het duimen :D En ik duim mee!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 02:29

Vanavond 22.00 uur geboren: Storm van het peelstalletje. ( Hengstje)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 02:33

Gefeliciteerd met het mooie mannetje

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 06:47

Vrouwke, *\o/* proficiat met Storm, wat een leukerd.

Mopjemop, heel veel sterkte, hier gaan we duimen voor Mickey hoor! In Belgie zit er in de veulenspuit nog wel ab tenminste in 2014. Zal nog eens zoeken en je een pb sturen.

Ik ga weer in mijn meelees stand. :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 06:59

Gefeliciteerd vrouwke!! Een vosroan! En nog mooi rood ook nog!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:19

Sterkte mopjemop. Hier draaien ook de duimen dat het goed komt het kereltje.

Gefeliciteerd vrouwke *\o/*

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:40

Geveuliciteerd vrouwke!

linda2008

Gefeliciteerd vrouwke! Alles goed gegaan? Was het een vlotte bevalling?

Mopjemop, sterkte hoor, ik duim met jullie mee.

Star is gisteravond naar haar "kraamstal" verhuisd en we hebben vandaag de 300 dagen mijlpaal behaald :D
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 02-03-16 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

C2012

Sterkte mopje!

Gefeliciteerd vrouwke!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:50

Gefeliciteerd vrouwke wat een knapperd en roan wow

Hier wordt de veulenprik ook nog gegeven.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:57

Dank je wel allemaal.
Ja ontzettend vlot gegaan.
Ik zetten ze om 19.00 binnen, maakte een foto van het uier en daar was niks op te zien.
Om 21.00 hooi gegeven en die heeft ze op gegeten. Om 10 voor 10 dacht ik, ik ga nog even een foto maken van het uier. Dikke vette witte druppels. Ik had me huispak al aan. :D Ik zei tegen me man: ik ga me aankleden want dat wordt vannacht opblijven. Ik kom weer beneden en kijk op de camera en ze lag al plat. 10 minuten later was het veulen er. :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:00

Gefeliciteerd vrouwke en wat heeft mams dat snel gedaan *\o/* *\o/* *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:01

Vrouwke gefeliciteerd!! Mooi mannetje hoor. Alles vlot verlopen?

Linda jeeeej 300 dagen! Sterkte met het pony-missen nu :(:)

Mopjemop goed dat hij die veulenspuit gehad heeft,een bacterie kan inderdaad makkelijk via de navel of in zijn geval een wonde binnendringen. Ik duim voor het beste scenario. Laat je niet vroegtijdig afschepen,als dit het is zal hij een beste tijd Ab nodig hebben,desnoods kom je naar België. :+

Bah zeg wat een weer,echt storm hier. Normaal worden de stallen vandaag volledig gemest en ververst maar no way dat ik ze een hele dag buitensteek vandaag. Ze kunnen niet schuilen in de paddock en het idee van hoogdrachtige merries en een oud versleten paard in de storm vind ik niet fijn.
Had ik al gezegd dat ik lente wil? ;)

patricia_sor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:10

Sterkte met je kleine prul! Ik heb jaren lang op een grote kliniek gewerkt en was werkzaam bij de paarden. Helaas ook redelijk wat gewrichten van veulens moeten spoelen meerdere malen. Laat alsjeblieft alles heel goed testen!! Als je ook maar een paar dagen te laat bent met dit soort dingen kan dat de dood van je veulen betekenen.. bij enige twijfel laat een andere dierenarts het checken. Ik ga voor je duimen!

En Vrouwke gefeliciteerd met de vlotte bevalling ook.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:15

Vrouwke, gefeliciteerd met je manneke! Weer een hengstje :)

Wat is de stand nu? 1 merrie, 7 hengsten?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:18

Proficiat vrouwke! Idd echt veel hengstjes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:38

Gefeliciteerd Vrouwke, wat een leukerd! *\o/* *\o/* *\o/*

Team_Sublime schreef:
De staart bandage zit ook niet om vanwege haar bevalling en voor lang. de bandage gaat er 4 x per dag af en dan weer om. en snachts af Ze schuurt alleen haar staart nu heel erg. Met die bandage niet . dus als ik hem af doe heeft ze ook geen staart >> dus ik houd het goed in de gaten.

en mooi beeld heb ik zeker ! heb deze camera kunnen lenen van mijn broer ( zit in de beveiliging)

Dat schuren komt meeste kans door de dracht, is omdat ze tegendruk gaan zetten. Alle merries hier in het topic doen dat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:40

Gefeliciteerd Vrouwke met de geboorte van jullie hengstje!! Laat de merries maar over voor mij hoor dames, helemaaaal niet erg!!

En wie staat er nu op klappen eigenlijk?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:41

Mopjemop, ik had een paar pagina's geleden al aangegeven dat het wel eens veulenziekte zou kunnen zijn. Rustig blijven en op je dierenarts vertrouwen. Maar pff kan me voorstellen dat je er naar van word om je mannetje zo te zien!! Heel veel sterkte en hopelijk komt hij er helemaal boven op :(:)

Gefeliciteerd vrouwke!! Wat een mooi kereltje :)

Inderdaad veeeeeel hengstjes tot nu toe. Hoop toch stiekem nog steeds op een merrie bij die van mij..

Venthe zit vandaag op 241! Nog maar 99 te gaan wauw nu begint het echt te kriebelen. En eerlijk? Ik vind het eigenlijk dood eng merk ik nu :')
Begin nu wel erg te twijfelen tot hoe lang ik nog door kan 'rijden' met haar.. We stappen en draven nu wat en klein stuk galop af en toe, dit doen we zo'n 3-4 per week. Ze geeft nog totaal geen tekenen dat ze het niet meer fijn vind, is nog steeds fris onder het zadel en bokt nog af en toe. Maarja ze is ook wel een harde, geeft het niet snel aan als ze ergens last van heeft.. Dus ik vind het lastig, heb nog steeds het idee dat ik haar wr nog wel een plezier mee doe. Zat er zelf aan te denken om nog maart rustig door te hobbelen en als ze dan verhuisd naar haar kraamstal dan te stoppen, dan moet ze nog ruim 2 maanden
Laatst bijgewerkt door Venthe op 02-03-16 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt