[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:02

DL gefeliciteerd!

Bedankt allemaal voor de lieve/bemoedigende woorden!
Moet zeggen dat het steeds moeilijker blijft om positief te blijven, maar het moet toch een keer gaan lukken?

geshahquille schreef:
Aftellen doen wij eigenlijk altijd pas waneer het nieuwe jaar begint. Wat duren die maanden dan toch altijd lang :D .

AZ het zit je echt niet mee ik snap dat je het nu niet graag opgeeft zeker als je al twee jaar zo bezig bent!

Ja klopt Gelske, sinds Rahnanah is overleden is er geen merrie meer drachtig geworden/gebleven ;(
En aangezien Aziza er niet jonger op wordt, en ik toch nog heel graag ooit een zusje van Rahnanah zou willen, probeer ik positief te blijven en niet op te geven dit jaar. Voor mij maakt een laat veulen niet uit, ze gaan hier het hele jaar door in ieder geval overdag buiten (minimaal 8 uur per dag), dus wat dat betreft geen probleem. Mijn hengstenhouder heeft ook geen eind van het seizoen, dus ik kan in principe nog rustig doorgaan.

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:30

Balen AZ... Nou ik ga eens extra hard duimen voor je, dat je een zusje van Rahnanah zal krijgen!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:08

Set-elkol en DL gefeliciteerd.

Vulina jammer maar volgend jaar beter.

AZ ik doe ook door hoor, ben ondertussen ook al 2e jaar aan het proberen en hoop dat het dit keer toch mag lukken.
Ik ben ongelooflijk onder de indruk als ik sommige profielen lees, hoeveel mensen al een paard verloren zijn, sommige van ouderdom maar helaas de meeste niet, dacht dat dit enkel mij was overkomen.

Leorah, misschien The Leorah Stables, of iets in die aard.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:09

AZ ik duim echt mijn vingers beurs voor je!

Vulina jammer.. Maar wel begrijpelijk. Maar de teleurstelling is toch altijd iets wat je verwerken moet.
Sterkte.

Leorah wij hebben de naam van een van onze merries gebruikt als stalnaam.
Dit was een merrie met een bijzonder verhaal waar ik heel erg aan gehecht was. (ze leeft helaas niet meer).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:16

Ik denk dat er meer mensen zijn die een vriend verloren zijn dan die het niet hebben. Het is nu bijna twee jaar geleden dat ik ons prinsesje weg heb gebracht, zij had haar leven al bijna gelaten toen ze haar veulen kreeg. Ze had veulenziekte waardoor ze hem een week te vroeg worp en vervolgens nooit naar om heeft gekeken. Al d'r haar viel uit, was ernstig hoefbevangen geraakt(dat ze onder de wormen zat omdat ze slecht werd bijgehouden bij de fokker destijds negeer ik maar even :x ). Ze ging de fokkerij in als beeldschoon sterk paard en toen ik haar kreeg was het een zielig mager hoopje ellende :(
Heb altijd tegen haar vorige eigenaar gezegd dat ze niet de fokkerij in kon, mijn gevoel was daar zo sterk over...

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:37

Leorah: Wij hebben ook een een stalnaam moeten kiezen maar hebben bewust niet voor onze eigen namen gekozen. In plaats daarvan hebben wij de straatnaam waaraan de stal staat gebruikt. Als je een leuke straatnaam hebt zou dat ook nog een optie zijn? Of heb je iets/iemand die een speciale betekenis voor je heeft die je ook kunt gebruiken?
DL: Gefeliciteerd!!!
Vulina: Erg jammer! Maar begrijpelijk dat je stopt.
AZ: Erg balen, wat een pech. Ik ga heel hard voor je duimen!
Fotsy: Hopelijk voor jou ook gauw een goed bericht!!
Woogy: Vreselijk om mee te maken, je gevoel zei het al en het werd helaas werkelijkheid.
Laatst bijgewerkt door paard89 op 30-07-13 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:43

Dankjullie wel :)

Ik heb mijn aller eerste veulentje ook verloren na een zware strijd(verhaal in profiel) die theoretisch gezien nooit had mogen plaats vinden en door menig veearts als een wonder word gezien.

Leorah: Onze stalnaam is Maro Stables (Marco is mijn vriend en mijn naam is Rowan) Misschien kun je zoiets doen? Wat zijn jullie namen? In wel ras fok je?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:49

Wij konden ook geen stal naam verzinnen en hebben ons G&E (gelske en Erwin) arabische volbloed paarden genoemt niet echt orgineel maar ja. Ik kan niet mee praten over het verlies van een veulen of merrie gelukig maar ik kan me wel echt voorstellen dat dat verschrikelijk moet zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:16

Wees blij Gesha.. :) Ik ben er keer op keer super bang voor.. Dit jaar was ik het meeste voor Empty bang vanwege onervaren merrie, heel klein.. Maar gelukkig is alles goed gegaan...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:34

Gefeliciteerd voor de drachtige merries!

Respect voor degenen die door blijven gaan, vol goede moed! Knap hoor! Ben heel blij dat Lis weer in 1 keer drachtig was, weet niet of ik het had kunnen opbrengen om haar keer op keer weg te brengen of elders te laten...

Merrie en/of veulen verliezen lijkt me echt een vreselijke ervaring. Ik hoop ook heel erg dat ik dat nooit hoef mee te maken, al loop je met ieder veulen dat je fokt natuurlijk het risico.

Mijn stalnaam (Esperanza) komt omdat ik het een mooie naam vind die mooi past ook bij de namen die ik leuk vind voor de veulens. Daarbij wilde ik niet iets engels of iers omdat je dat al zo veel ziet bij de tinkers. Esperanza is spaans voor hoop, dus de betekenis sprak me ook wel heel erg aan et voila, de stalnaam was 'geboren'.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:22

Bij ons komt de naam ecdarhoeve door alle eerste letters van ons gezin te nemen en er hoeve achter te plakken. Maakt dus ook niet uit als we gaan verhuizen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:58

Dank jullie voor de reacties! De naam van onze straat kan ik niet gebruiken omdat de andere stal uit dezelfde plaats en met dezelfde achternaam dat woord ook in zn stalnaam heeft, gewoon echt dom toeval! Wij heten andries, claudia en onze dochter lisanne. Mijn eerste paard heette fonia, maar die woont bij mijn ouders op stal en niet hier. De paarden die we hier hebben heten amika, topanga en wainonia. Kunnen jullie daar iets mee? Ik heb me namelijk al helemaal sufgepuzzelt met die letters.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:06

Lionia? Samenvoegsel van je dochter en 1e paard?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:06

Eerste ingeving: Lisandia's [eigen naam paard] ? Lisanne, Andries en Claudia gebruikend.

Dan krijg je dus Lisandia's Amika enz.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:07

clanfoli, eerste letters van jullie namen, die van je dochter en 1e paard?

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:18

Onze welshen krijgen allemaal Stal Maasdijk's voor hun naam. Aan onze nrps'era zit onze stalnaam niet verbonden, aangezien hengsten met eerste letter vd vader moeten beginnen is niet mogelijk met stal naam ervoor.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:07

Dan zou je nog de stalnaam kunnen vermelden:
Bijv. Naam hengst van Stal Maasdijk en bij een merrie Stal Maasdijk's en naam merrie

Ik weet dat de Koetsiershoeve dit ook zo doet. Misschien ook een optie?

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:14

Ja ooit wel eens gedaan. Maar vind het bij de nrps ers eigenlijk leuker zonder stalnaam, weet ook niet waarom.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 05:28

Ik zoek ook nog een stalnaam. Ik dacht aan gewoon de eerste letters van voornaam naam en dan de H erachter van horses. Maar ik las hier dat nooit eigen naam te gebruiken. Waarom niet, wat zijn de nadelen? En moet je een stalnaam laten registreren om te kunnen gebruiken voor een stamboek?

Sterkte voor alle dames die nog niet vol zijn geraakt. Gewoon volhouden, de aanhouder wint :D .

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 05:36

Setteli schreef:
Mijn vorige veulen was ook een late. 5 augustus pas gedekt en uiteindelijk op 18 juni geboren. Ik had ook geen problemen met een laat veulen. Alleen toen ik haar naar de opfok in de Eiffel bracht was het al half november en was de overgang best groot.

Zit je bij Eifelopfok van Linda en Dave? Daar staan de mijne ook. Binnenkort is het weer zover en ja wij hadden zeker al een vroeger veulen, dus bij ons is die naar Eifelopfok gegaan op 15 september. We hebben geen eigen stallen en dan is het wat schipperen hoe we het doen als ze van de wei terug komen na de zomer.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:37

Gblover: Wij hebben bewust niet voor onze achternamen gekozen omdat de namen nogal veel voorkomen bij ons in de buurt. Er zijn hier veel bedrijven die met achternamen werken dus de beide namen komen nogal veel voor.

De straatnaam leek ons leuker, afgekort is het SNW. Elk veulen dat bij ons wordt geboren en we zelf gefokt hebben krijgt de afkorting achter de naam. Je hoeft bij het KWPN niets aan te melden maar dit wordt gewoon bij het invullen van het geboortebericht opgenomen. En dan staan het in het paspoort van het veulen achter de naam.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:40

Als je de stalnaam bij het stamboek registreert ben je de enige binnen dat stamboek die die stalnaam mag gebruiken. Als je het niet registreert is het gewoon onderdeel van de naam van het paard en mag pietje om de hoek dat ook doen. Mijn stalnaam staat dus wel geregistreerd bij het stamboek.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:31

Mijn merrie is alweer 100 dagen drachtig.
Nog maar 240 dagen wachten :x

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:33

Nicole288 schreef:
Eerste ingeving: Lisandia's [eigen naam paard] ? Lisanne, Andries en Claudia gebruikend.

Dan krijg je dus Lisandia's Amika enz.

Dat vind ik dus superleuk klinken :j :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:42

Ik vind Lisandia's ook heel erg leuk!