[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:02

Ik krijg nu echt veulenkriebels :P
Mn moeder kwam vandaag bij peeps kijken na een maand peeps niet te hebben gezien en ze vond peeps echt heel erg dik geworden.
Vergeleken met vorige maand is ze ook aardig wat aangekomen.
Ze eet de helft qua kuil als normaal, gaat er gewoon overheen zeiken en scheiten, minder ruimte heeft ze natuurlijk.
Vandaag peeps lekker verwend met havermouth pap(aangemaakt met gekookt water) met der merriemuesli erdoor en een beetje zonnebloemolie.
Ze heeft heerlijk zitten smullen.
Peeps is verzot op havermouth.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:15

leuk is dat,als mensen zo verschil zien

mijn zusje had Ravina een poosje niet gezien en vond haar ook aardig gegroeid.
van de bokt mensen(en van fjordenwereld)krijg ik complimenten dat ze mooi strak drachtig is,terwijl ze hier op stal roepen dat ze zo dik wordt,haha

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:15

http://www.bewakingscamera.nl/draadloze ... -set-plus/

Iemand ervaring met deze camera? En met het werkelijke bereik enz? Als ik hem hier zou gebruiken zou de afstand van stal naar slaapkamer 50 meter zijn. Dan zou het signaal door dakplaten, buitenmuur en 2 binnenmuren heen moeten.. Wat denken jullie? Trekt dit ding dat??

Op de site staat 150 meter signaal door muren... Maar had er hier net 1 die zou 30 meter bereik hebben door muren en die trok t op 10 meter afstand al niet...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:19

Deano is weer zo goed als ziekvrij verklaard, geen antibiotica prikken meer, enkel nog de siroop. raampje van de deur moet dicht, want mss is zn luchtpijp geirriteerd door erop te hangen met naar buiten kijken. (slim dat ik daar zelf weer niet aan gedacht heb). Longen waren goed, beetje diarree, maar zoals gewoonlijk weer van voordroog naar hooi en straks weer voordroog, die darmen hebben geen idee wat ze moeten. Verder was ie erg braaf weer. Soms is hij zo grappig! Dacht even voelen of bal nummer 2 al ingedaald is, dus ik voel zo even, gaat ie heel stom zn ene achterbeen omhoog trekken om er met zn hoofd bij te kijken wat ik aan het doen ben hahahaha, klein beetje een idioot maar :).

En pascha's veulen was aan het hiphoppen ;). Die had energie over geloof ik.

Die twee verharen echt al heel veel, dus pasch even binnengezet voor de nacht, een controle vind ik toch iets handiger en kan ze even bijvullen :).

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:24

Hee,

Ben net terug van les.
Voor het eerst in 3 maanden weer gesprongen 30/40 cm en ze vond 't super leuk!
Nergens aan te merken dat ze 'nog maar' 46 dagen hoeft. :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:54

SA, wat een supernieuws zeg!! Wat zal jij gelukkig zijn!!

AGarcia; Springen met een merrie die 9,5 maand drachtig is en dan redelijk sprongetje voor zo'n kleine merrie? Is dat wel verstandig?
Hoe was de crematie van je opa afgelopen maandag?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:56

peeps heeft gewoon verlof haha, heeeeel afentoe nog even aan de longe en we wandelen maar meer niet meer :P
Ze is veel moe enzo maar had vandaag een moment zeg, gewoon rennend naast je en poging tot steigeren tijdens het wandelen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:58

Ach, die Peepsie :)
Dais rent nog steeds vrolijk door, die heeft energie voor tien. Behalve dan afgelopen dinsdag, toen ging ik wandelen en ze slenterde vrolijk, maar rustig achter me aan.
Vandaag was ze vervelend hoorde ik van mijn verzorgster ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:59

peeps heeft de ene x ook veel energei maar dan juist weer niet, vandaar de keuze om de laatste twee maanden bijna niks meer te doen, als het veulen er is gaan we na een tijdje weer lekker aan de slag, nieuw zadel kopen.. lekker lessen en buiten rijden..
haha dais had een vervelende bui vandaag :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:01

Ja, precies.. Laat haar maar lekker genieten van haar zwangerschapsverlof. Over een paar maandjes kan ze weer hard aan het werk..
Jaaa... stoute Sjees :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:04

Azra heeft ook al verlof, heb nu mijn andere paardenbeest weer terug uit trainingsstal en heb daar ook nu mijn handen aan vol.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:05

jaja over een paar maandjes mag peeps weer heel hard aan het werk :P
Als ze weer in conditie is na de drachtr komt er ook weer een dressuur zadel voor madame :)
Ken ik al mn dekjes ook weer gebruiken haha.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:06

charaz, dat is wel lekker dat je nu toch nog rijd etc.
Ik mag de tinker van mn buurmeisje gewoon pakken als ik wil dus dat is wel erg fijn :) staat bij peeps op stal en staan ook altijd samen buiten.

Cemlys

horsii schreef:
peeps heeft gewoon verlof haha, heeeeel afentoe nog even aan de longe en we wandelen maar meer niet meer :P
Ze is veel moe enzo maar had vandaag een moment zeg, gewoon rennend naast je en poging tot steigeren tijdens het wandelen.

Ik riep die van mij daarnet in de wei, die ik een hoop gespring en gebok en dan twee idiote witte merries in het donker op me af komen crossen ;) :+ hoezo vinden ze het leuk binnen.

annastasia

Vet groot pakket, zit er maar een klein rotdoosje in.
Ach beter te veel bescherming, dan te weinig.
Ben nu eerst de birthalarm aan het instellen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:07

haha gekke merries :P
drukte schoppertjes.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:11

Cynthia82 schreef:
AGarcia; Springen met een merrie die 9,5 maand drachtig is en dan redelijk sprongetje voor zo'n kleine merrie? Is dat wel verstandig?
Hoe was de crematie van je opa afgelopen maandag?

Instructrice zei dat het wel kon, en Mendy ging er met alle plezier overheen.
Instructrice zei ook dat dit wel zo laag blijft, want ze wilt geen risico nemen etc.

Crematie was, droevig. Maar een crematie die mijn opa echt heeft verdiend. Mooi, mooie speeches en veel opkomst.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:19

AGarcia, nog gecondoleerd. Fijn dat de crematie zo mooi en zonder wanklank is geweest. Dat eert je opa.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:03

oliebol, een van de hengsten die ik wou gebruiken voor Yonce staat gereserveerd (was te koop/te huur) :(. Morgen eens navragen of hij ook nog gastmerries dekt.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:10

Neonlight schreef:
Wie vroeg er laatst naar veulenhalsters met die schuifgespen? Ik kwam ze toevallig tegen op de website van een bokker (Bimmetje), http://www.excellentruitersport.nl/N_fr ... _home.html.

Dat was ik dank je! Helaas toch niet helemaal wat ik zoek, deze lijken me niet zo stevig.
Waar halen jullie halster voor 'pony'veulens of hele chique kleine veulenkoppies vandaan?
De kleinste maat van een veulenhalster hier, dus die met normale gesp (gaatjes) op neus en achter oren, kan ik pas omdoen als ze een maand of 3 oud zijn en dan nog zijn ze aan de ruime kant.

SA wat goed van je jaarling!!! Super!

Agarcia, mij is altijd geleerd niet meer te springen vanaf ongeveer 9 maanden dracht, ook geen lage sprongetjes, daar de merrie dan zo zwaar is door het veulen dat de schokken te groot zijn en daarbij zou het niet fijn zijn voor de merrie. Hoogzwangere vrouwen gaan denk ik ook geen marathon meer lopen.

Fijn dat de crematie goed is verlopen!

Venus wordt nog gelongeerd om haar soepel te houden, ze moet nog 3 maandjes en heeft een slecht achterbeen door een trauma van vroeger, vanuit de heup, daarom moet ze licht blijven trainen. Ik wilde haar eigenlijk de hele dracht normaal trainen maar door die sneeuw zat er zo'n grote pauze tussen dat ik het niet meer van haar kan verwachten.

Es wordt zo af en toe licht getraint en Sigrún ook.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:15

Ik heb een XXS halstertje van Première fun collectie. Dat zou moeten passen in het begin.

Hier geen springen of moeilijke dingen meer :). Veulen daarentegen was volop aan het springen vanavond. zag die buikwand onder echt boink boink naar beneden gaan :)

Trouwens Da vond Deano een stuk beter eruit zien, mijn vermoeden bevestigd dus.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:19

ik heb mijn halster via bokt gekocht
maar zag ze erna ook in een ruiterschop hangen
wat zoek je dan ?
moet na het weekend voer gaan halen daar dan kan ik eens kijken die hadden ook die kleine maten
(wat ik dus ook heb)

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:26

Ik zoek halstertjes voor ijslanderveulentjes en 1 trakehnerveulentje met een fijn koppie, paardenveulenmaat is echt te groot..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:36

Het gaat met vallen en opstaan, letterlijk. Als ze staat stáát ze ook echt, ze loopt redelijk stevig, staat goed in balans. maar het opstaan is echt nog een drama, erg vermoeiend ook. Ze probeert en probeert en soms lukt het ineens, dan heeft ze haar benen er goed onder en kan ze haar achterhand omhoog duwen (ze doet daarna pas haar voorhand, een beetje een raar gezicht). Maar het lukt ook vaak niet en dan ploft ze weer uitgeput neer... Nou ja, ze heeft in ieder geval grote delen van de dag nu gestaan en het is een enorme vooruitgang en volgens de DA enigzins een wonder. Ze ligt op dit moment en is uitgeput van het opnieuw proberen. ik ga straks haar bodem nog even opvullen zodat ze weer wat meer grip kan vinden, ze heeft de halve bodem aan gort getrokken dus de stevigheid in de laag krullen is weg...

De prolaps hebben we vanmiddag naar binnen geduwd, maar toen ze direct erna mestte kwam het er weer uit. De DA heeft het toen opnieuw naar binnen geduwd en een hechting erom gezet (een dikke hechtdraad met een aantal grote steken net onder de huid waardoor een rondje ontstaat in de anus welke je heel strak kunt aansnoeren (met dus heel weinig ruimte om de anus nog open te doen met mesten) of wat losser). De prolaps bestaat uit een aantal kwabben en helaas perste ze deze tegen de uitgang waardoor de mest er niet uitkon. Ze kreeg dus hevige koliek en ik heb de strik los gemaakt zodat ze kon mesten, waarbij de prolaps dus weer naar buiten kwam. Deze nog geprobeert terug te duwen, had ik hem bijna binnen, begon ze weer te mesten.... Dus ik heb het opgegeven. Morgen even overleggen, maar eerlijk gezegt wil ik liever een operatie waarbij de prolaps gewoon wordt verwijderd, dan zijn we er ook echt vanaf.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:44

een prolaps is echt vervelend en moet je ook nog vochtig houden anders gaat dat echt pijn doen?

maar wel al goed dat ze vandaag veel op de been is geweest :)
ik hoop het beste voor jullie die arme merrie.