[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:19

Als ik ook kijk wat er in haar uier zit, is het ook troebel, maar heb een gevoel alsof ze zo zonder pardon zal gaan.. Is het niet nu, dan wel morgen of nog wat later haha

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:24

Hier de beloofde foto's van Milan. Milan is geboren op 16 april om 23 uur. Zijn bij de geboorte aanwezig geweest en vandaag voor het eerst naar buiten. Moeder is Dilayla en vader is Thunder.

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WZGDQI7.jpg[img]

Afbeelding

Is toch allemaal wel vermoeiend
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:29

aaahhh wat een lekkerding zeg!

Ja joto, dat gevoel heb ik ook bij wilma.
Bij haar vorige dracht, was het veulen er ook ineens, zonder dat ze het van te voren had aangekondigd.
Dus sta daar nu ook niet van te kijken als dit nu weer gebeurd.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:34

Wat een droppig veulentje!

Blijft altijd spannend hoor Bimmetje, bedoel zelfs Greta heeft nu 4 veulens gehad, en die laat niks zien hoor, laat ook geen melk lopen zelfs niet als ze bevalt. Houdt ze mooi binnen haha.

Denk dat Vardau net als Indira doet. Gaat lekker slapen straks, en dan ineens floep.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:35

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:35

haha, ja zoeits verwacht ik dus ook bij wilma.
ben erg benieuwd, vind erg spannend allemaal.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:50

Hiboune, Uiltje en Dianalamboo GEFELICITEERD!!!
Mooie veulens hoor!!

Manda, wat een gaaf meisje zeg!! En Clever is coowl zeg!! Hoe groot is hij nu??

Rivertje is vandaag voor het eerst op de wei geweest. Vond ie toch wel spannend :-)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:25

Hiboune wat een knap mannetje hij is het wachten meer dan waard geweest toch? Lekker genieten nu van hem.
Verder ook hele mooie veulens gezien weet niet meer presies van wie allemaal maar een super gaaf tinkerveulentje en een hele leuke kleine baby met een heel groot konijntje erbij super leuke foto en hele mooie beeb gefeleciteerd allemaal.

Hier is Jade lekker in de wei geweest samen met Juwel en opeens lagen ze allebij helemaal plat nou ik wist niet hoe snel ik naar de wei moest ze lagen allebij vlak bij elkaar ik schrok me kapot maar toen ik ariveerde waren ze alweer gewoon gaan liggen en evenlater stonden ze allebij maar weer op om vervolgens onverrichte zaken verder te gaan met eten.
Nou ja ze houden me weer scherp en wakker hoop dat Jade snel gaat dan hoef ik alleen nog tot half mei me op Juwel te richten en na half mei weten we gewoon zeker dat er of niets in zat of dat ze gewoon heel goed in acteren is. Haar uier is nog weer losser als gister er komt nog niets uit maar goed we zien wel.
Het uier van Jade is s'morgens helemaal vol en dan zit er een heel minimaal beetje plakkerig vocht aan maar als ze op de wei is geweest dan is het uier een heel klein beetje terug gelopen en dan is het minimaal beetje plakkerige spul weer helemaal weg dan plakken er alleen nog wat witte haren aan de speen.
Wachten duurt lang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:27

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:49

Zo zit ff lekker in de stal bij de kleine man..

Ff heel ego

Over ex
Ik ben eigenlijk degene die gewonnen heeft ik ben van een platonische leugenaar en drugsverslaafde af en zij trapt al jaren in zijn leugens..
En zal dat ook nog lang blijven doen omdat ze gewoon zielig is..dus is zij degene die verloren heeft want ze denkt gewonnen te hebben nu ik hem voorgoed vaarwel heb gezegd maar ik ben van een bedrieger af en zij heeft hem weer voor zichzelf
Nou heel veel plezier nog met hem ;) zijn schuld problemen oplossen drugsdealers afbetalen zijn boodschappen en was doen koken en geldschieter zijn. En meneer tja die zal wel in zijn handjes wrijven!
Want hij werkt en snuift en maakt problemen en liegt alles bij elkaar..
Mij maanden voorgelogen dat ie clean was enz enz want ik ben anti drugs..
Maar goed ik heb weer ff vuur gespuwd hier sorry!
Schaam schaam..

Trouwens wie hier kwam er nou uit rosmalen? Daar komen ze beide vandaan en wonen ze nu ook weer saampjes
Die vrouw is zijn ex schoonmoeder hij heeft 2 jaar met haar dochter gehad :P ja erg he?
Zitten nu allemaal onder 1 dak..gezellig alle kneuzen bij elkaar!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:56

Iedereen gefeliciteerd met de knappe veulies!!!

Hier maakt Kiamo nog geen haast... dag 325.. weinig uier.. helemaal nog geen uitgerekte kling.. laat staan slappe banden..
T enige wat is veranderd is dat haar buik in een onwijs grote punt hangt...
Staat wel al in de grote merrie stal.. maar cam blijft nog ff uit... nog geen reden tot slapeloze nachten...
Nada; Als t ff tegen zit loopt kiamo rustig over de 360 dagen... ook al zo'n uitzinger.. Hoop voor je dat t snel komt ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:59

als het maar oplucht Hiboune en volgens mij lukt dat aardig je bent op de goede weg je neemt jezelf in iedergeval niet in twijfel dat heb ik jaren wel gedaan door mijn ex die drank en drugs verslaaft was en toen ik er achter kwam dat ie niet clean was (nooit geweest hoe naief kon ik zijn) na maanden was ik het zat en heb hem aan de kant gezet ik heb heel veel problemen gehad daardoor maar ik ben er sterker en wijzer uit gekomen en heeft hij zijn straf gehad voor wat hij mij heeft aan gedaan en ik was na een poosje de lagende 3de. En nu 11jaar later heb ik hem nooit weer gezien ik heb gehoord dat ie nu in Amsterdam als zwerver leeft met zijn vriendin waar hij mij mee bedrogen heeft. En ik ben zo blij dat ik het zoveel beter heb getroffen met mijn vriend ben nu bijna 10jaar samen en heb 2 super kids en een paar super geweldige paarden.
Ik denk dat je echt alleen maar trots op jezelf kan zijn en nu heb je een verzetje geniet dubbel en dwars van je geweldige veulentje.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:14

Dank je..
T begint nu door te dringen dat ik echt veel beter af ben zonder hem.
Me leventje weer oppakken ben 22 dus heb nog een heel leven voor me..
Al die tijd schilderde hij haar af al k*th**r bla bla bla ik beheerde zijn financiele zaken dus dacht dat ie zo niet aan drugs kon komen maar blijkt nu dat hij altijd geld bij haar vandaan haalde..en ik werk veel dus meneer kon de avonden zijn gang gaan.. Met drugs en haar..ieh bah!

Dox lijkt trouwens nog een kolletje te hebben nog iets witter dan meneer zelf is!

Ik ga me volledig op alle 8 me knollies richten op me werk op me gezondheid want die heeft een behoorlijke tik gehad..
Alles weer terug oppakken..
Dank je kappiegirl..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:19

Neonlight schreef:
Manda, lastig te zeggen. Op de oorpuntjes moet het te zien zijn, als die donker op het uiteinde worden dan is ze bruin. Maar zo op de foto is het niet te zien.

Volgens mij zijn die niet donker op het uiteinde, maar ze is ook splash he, en niet het hele oor is gekleurd aan de linkerkant, dus het bont en splash kunnen dat toch ook vertekenen? En het schimmel en heel misschien zilverdrager ook toch?
Kortom, gewoon testen :P.
Maar dat de staartpunt gekleurd is en niet zwart is dat niet gelijk gegarandeerd een voskleur? Ookal lijken de vlekken bruin?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:20

groot gelijk Hiboune ,meer mannen als kerken (spreuk in Belgie haha)

Ga een badje nemen en dan Romi aanzetten ;-) ,hopelijk een baby vannacht.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:23

*edit* gaat wachten tot mannetje terug thuis is om in bad te gaan ,stream toch maar aangezet.

snd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:35

Jusi schreef:
He wat een super mooi veulentje hierboven op de bladzijde! Mooi getekend!

Ik kom even binnen vallen met een vraagje..

Mijn merrie heeft echt al meer dan een week superslappe banden en hars, dat is opzich niet gek. Maar sinds dinsdag al wisselt ze dit heel regelmatig af met echte melk. En niet een druppel, nee als ze een stap zet dan drupt het echt hard door. Maar nog geen veulen te bekennen? Vandaag is ze opgevoeld, veulen lag goed en bewoog nog.

Ervaring hiermee? Ze doet er wel vaker lang over (2 hooguit 3 dagen melk) maar nu wel erg lang!

Ik word gek :+

wij hadden een merrie die dat elk jaar had , het eerste jaar hebben we haar niet gemolken omdat we niet wisten dat ze de biest liet lopen terwijl het nog een aantal dagen duurde. Het veulen heeft toen een bloedtransfusie gehad. De 4 drachten hierna hebben we haar gemolken en de biest ingevroren. En vervolgens nadat het veulen bij de moeder had gedronken met de fles de biest gegeven en dit is tot nu toe zonder problemen gegaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:49

Dat splash maakt het allemaal onduidelijk Manda. Maar 1 oortje is wel behoorlijk gekleurd, maar volgens mij egaal gekleurd. Voskleur lijkt me niet uitgesloten. Gewoon laten testen. :j

Milan is schattig!!!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:50

Hoi allemaal. Ik ben ook weer terug. Een hoop drama gehad,maar nu heb ik weer tijd om me bezig te houden in deel 3 alweer :D
Allereerst iedereen gefeliciteerd met de geboortes die ik gemist heb.

Het schiet hier ook al aardig op. Bella loopt op haar eind en de schimmel blijft maar zwaarder worden :D

Deze foto's zijn van gister:

bella is 1 mei uit geteld,maar vorig jaar was ze ook 10 dagen te vroeg.
Afbeelding

tiet foto

Afbeelding

En de schimmel
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:56

Aangezien de dbt'ers hier jaar in jaar uit meelezen en bijna iedereen Njadien wel kent van de bevallingsverhalen, kopieer ik ons bericht van het AV-forum ook even hierheen. In goede en slechte tijden...

Citaat:
Na een jaar kwakkelen hebben we vandaag de laatste beslissing genomen. A.s. maandag zal Njadien ons definitief gaan verlaten en de eeuwig groene weiden opzoeken.

Al enige tijd is de levenslust en vechtlust uit haar ogen verdwenen en ze krijgt meer pijn, eet niet of nauwelijks meer, mesten en urineren doen haar pijn. Bloed is in orde, oedeem in de longen, verhoogde pols, koliek en niet meer reageren op pijnstillers... Allemaal vage klachten, maar 3 duidelijke markeerpunten:
Ze heeft pijn, ze wil niet meer vechten en ze is al 20, op die leeftijd moet je niet meer zo dokteren met een paard.

Het is een moeilijke beslissing, maar voor ons wel de juiste. Ze is niet meer wie ze altijd geweest is. Sterker nog, na 20 jaar begint ze zelfs ineens te bijten (gevolg van pijn en stress).

Omdat Njadien een instituut is voor ons en voor vele anderen die haar gekent hebben, willen we de mogelijkheid bieden om afscheid te nemen van deze ooit zo machtige en krachtige dame.

Daarom is een ieder die hier behoefte aan heeft zondag 18 april bij ons welkom.

Wil je hier gebruik van maken, geef ons in dat geval even een belletje voor het adres, het telefoonnummer staat op onze website.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:01

Sterkte SA :(:) Klint als een weloverwogen besluit.

Maverick welkom terug :wave:

Rowo: Zo ziet Tal er normaal uit :+ :o Scheelt een hoop pondjes om weg te werken straks 8-)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:03

hiboune schreef:
Dank je..
T begint nu door te dringen dat ik echt veel beter af ben zonder hem.
Me leventje weer oppakken ben 22 dus heb nog een heel leven voor me..
Al die tijd schilderde hij haar af al k*th**r bla bla bla ik beheerde zijn financiele zaken dus dacht dat ie zo niet aan drugs kon komen maar blijkt nu dat hij altijd geld bij haar vandaan haalde..en ik werk veel dus meneer kon de avonden zijn gang gaan.. Met drugs en haar..ieh bah!

Dox lijkt trouwens nog een kolletje te hebben nog iets witter dan meneer zelf is!

Ik ga me volledig op alle 8 me knollies richten op me werk op me gezondheid want die heeft een behoorlijke tik gehad..
Alles weer terug oppakken..
Dank je kappiegirl..

Toppie meis je moet echt in jezelf blijven geloven jij bent veel meer waard dan een gek met een tik toch? Lekker jezelf en je knollies verwennen en dan komt je leven vanzelf weer helemaal op de rails. Ik ben het levende bewijs, met mij is het ook goed gekomen haha :D en dat had ik niet gekunt zonder mijn topknollie die ik toen had.
Meis het gaat nu alleen nog maar beter worden voor je geniet en alles komt goed.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:07

Wat een droppies komen er toch allemaal voorbij! <3

De buurboer zei vandaag oh dat kan nog wel 2 weken duren! NEEHEHEHEHEHEEEEEEEE

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:08

sterkte SA moeilijke beslissing maar als een diertje zo'n pijn heeft mag je niet meer in het belang van de mens kijken maar naar het paard en dan is dit een moeilijke maar hele goede beslissing. Sterkte en wat een mooi idee om mensen die haar goed gekend hebben nog afschijt van haar te laten nemen zal een moeilijk moment worden maar heel mooi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:11

Heel veel sterkte SA, wat een moedige beslissing. :(:)