[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:36

Hier zijn er vanochtend ook al weer 2 geïnsemineerd *D - fingers crossed (voor iedereen) :o

Nada

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:12

Ja, er staan geen ouders op zijn papieren. Hij is als 2 jarige van het land geplukt. Ik zou niet verder ook niet weten hoe ik daar wel achter kom ?

En echt heel erg, maar ik heb op dit moment geen recente foto's op mn computer staan. Mn computer zat vol dus die is helemaal geleegd laatst :+ .
Wel nog 3 van vorig jaar september. En eentje van deze winter van z'n baby face :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is echt nog een beetje een kleuter :D.
En onze merrie moet ook helemaal niks hebben van hem.
Dus denk eerder dat mijn ruin een beetje de papa wordt en hij meer het speelmaatje :)) .

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:52

Oh wat een schatje!

Mijn merrie is ook geen ster, zie geen reden om er daarom niet mee te fokken.
Het enige wat zij heeft qua predikaat is een goedgekeurde stamboekmerrie.
Ze is nooit uitgebracht op de keuring, het heeft nu ook niet zoveel zin meer omdat haar rug is ingezakt.
In haar lijn zitten wel heel veel predikaten.
Ik heb er niet zoveel verstand van, weet iemand of dit een beetje goed is?

Moeder: Ster
Moeders vader: -
Moeders moeder: Ster, prestatiesport

Vader: Stb
Vaders vader: Preferent
Vaders moeder: Stb, ster, preferent

Wat ik me afvraag, wat houdt Stb in?
Bijvoorbeeld bij Prisca's vader, je hebt dit: "NPA STB 88.5" en dan staat er nog een keer Stb achter.
Dit is niet zo bij alle NRPS'ers die ik hier op de stamboom heb staan..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:56

Stb = stamboek :) Jouw merrie is als het goed is ook Stb :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:00

Ah oke, bedankt :P .
Maar hoezo staat er dan 2x stamboek? :=
Ook de site van het NRPS vind ik echt erg moeilijk, niet zo geschikt voor dummies.
Zie door de bomen het bos niet echt, maar ben volgens mij aardig op weg. :P

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:10

ik meld me ook hier in het topic.
Mijn mini shet Woopy gaat morgen naar de hengst toe.
Woopy is een vos-roan merrie van 80cm, 4jaar, van de hengst Kerswell Cloud en wordt gedekt door de Amha hengst MH Neptunus. Hij is grullo bont, 86cm Superster Preferent bij het nmprs.
Het wordt haar eerste veulen.

Ik heb al een dochter van Neptunus, heb ik vorig jaar aangekocht. Dus volgend jaar hopelijk een halfbroertje of -zusje voor Belize.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:46

Nou ik vrees dat mijn merrie niet gepakt heeft, ze lijkt toch wel hengstig ze stond vandaag te blitzen en te pissen en zich aanbieden aan een ruin..... :7 stomme muts dat ze is, dus ik reken er maar op dat het niet raak is.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:00

Oh wat vervelend Galupy!
Prisca wordt 1 juni geïnsemineerd.
Hoop dat het in 1x raak is!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:22

galupy: wanneer zou ze weer hengstig moeten worden?

puissance: heeft jou merrie dan zo'n regelmatige cyclus dat je nu al een precieze datum weet?!

Larouscha is net weer geinsemineerd, was super hengstig. Morgen scannen of het eitje weg is, anders zaterdag nog een keer insemineren. Pfoe wat ben ik opgelucht dat de hengstigheid nog niet over is!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:43

nou ze is 8 mei geinsemineerd dus nu zit ze op 13 dagen ongeveer dus het is wel vroeg dan.
op stal zeiden mensen dat ze haar afgelopen zondag ook al hengstig zagen en toen was het nog maar ruim een week na de inseminatie. lijkt wel of ze al die tijd beetje hengstig gedrag heeft vertoont sinds ze terug is van het insemineren.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:00

Ik meld me ook weer aan. Farita is gisteren gedekt in de veulenhengstigheid. Morgen scannen of het eitje weg is, en dan wachten op de eerste controle scan.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:21

@Nada: wow die is mooi :~ Als ik er zo eentje mag fokken in de damesuitvoering
zou ik heel gelukkig zijn :) Kan me heel goed voorstellen dat je hier wel een veulen van
wil hebben ja.
Ach mijn merrie is ook geen ster, heeft wel sportpredikaat, maar ik krijg weer te horen waarom
ik niet gewoon een goedgekeurde KWPN hengst voor haar neem i.p.v. een NRPS hengst, tja als
er bij het KWPN een goedgekeurde bonte zou zijn, zou ik het misschien wel gedaan hebben, maar
dan nog moet het dier me wel aanspreken anders liever eentje zonder papier die me wel aanspreekt.

Voor degene die inmiddels weer drachtige merries hebben gefeliciteerd, voor alle anderen succes bij
de volgende ronde :)

Vandaag Jus nog even geschouwd bij onze shethengst, maar ze moest er nog niks van hebben, dus
nog geen hengstigheid te zien. Hopelijk van het weekend toch, anders gaat ze op transport naar
de DA en mag hij mooi gaan kijken hoor :o

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:52

Jeetje PJ wat een spanning steeds met die hengstigheid, als ze nu niet snel hengstig wordt dan laat je haar hengstig spuiten?

Nada, wát een leukerd, hoe groot is hij?

Airborn en Galupy succe met scannen!

Fay komt morgen(eindelijk) weer naar huis na een weekje gelogeerd te hebben bij de hengst.
Ze wordt vandaag en morgen nog gedekt en mag dan lekker even bijkomen in haar nieuwe weiland met haar nieuwe vriendje.
Ik geef haar zowiezo het weekend even rust om te acclimatiseren en klim er dan dinsdag weer op(in mijn nieuwe bak :D ).
Zijn jullie trouwens al babynamen aan het verzinnen?
Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik denk: Hé das een leuke naam voor Fay's baby hihi :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:21

galupy: dan loopt ze precies gelijk met sjanty bij mij.
Wel vreemd dat ze al die tijd hengstig lijkt te blijven, heeft ze normaal wel een cyclus van zo'n 3 weken?

pj: hmm dan heb je dus de vorige hengstigheid waarschijnlijk nèt gemist.

Namen ben ik nog niet echt mee bezig, voor beide dames moet een hengstennaam met een L beginnen. Bij een merrie wil ik bij loes één met voorvoegsel Special, bij Sjanty met voorvoegsel Sun.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:33

ik moet met de F..
ben wel namen aan het verzinnen, maar echt tot een conclusie hahaha. ik wil of iets wat met nobel te maken heeft of iets met canturano alleen canturano is niets...

en nobel heet nobel price en toen zaten ze al te grappen fisher price, alleen ik wil een paard geen domme naam geven, zn paspoort zal ie eeuwig bij zich dragen dus wel iets waarmee ie zich kan vertonen :+ en ik ben van de engelse namen
(wat een eisen he!)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:35

ik ga dat zoveel dagen drachtig trouwens uit mn onderschrift halen, ik vond dat vorig jaar zo leuk dat iedereen dat deed, maar de helft van de tijd vergeet ik m aan te passen (behalve als k op mn werk niets te doen heb/geen zin dan pas ik het aan). dus eeh misschien tegen de tijd van 320 dagen dracht ofzo :P

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:51

@Wildgirl & Jenny: ik denk dat ze net hengstig is geweest voor mijn besluit
om haar te laten dekken gemaakt was, dus dan duurt het weer 3 weken en volgens
mij is daar nu net anderhalve week van voorbij of zo, dus denk dat ik eigenlijk gewoon
geduld moet hebben tot ze weer hengstig wordt :o Maar aangezien we vorige keer
ook 3 pogingen nodig hadden om haar drachtig te krijgen wil ik nu liever niet te lang
wachten.....

Namen verzinnen ben ik nog niet echt mee bezig, maar als ik zeker weet dat ze drachtig
is dan ga ik meestal wel al wat rondkijken. Volgens mij is het bij het NRPS zo dat een
hengstveulen met de eerste letter van de vader moet beginnen en voor een merrie ben
je vrij om te kiezen geloof ik. Maar goed vind het sowieso wel leuk om met de eerste letter
van de vader te beginnen ook al is het een merrie, maar we zien wel, eerst maar drachtig
krijgen :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:57

miszlisanne: ik houd het ook altijd pas bij na de zomer.

pj: idd hengst met eerste letter vader, merrie vrij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:59

Ik wil me hier ook melden, onze beide appaloosa's staan nu bij de hengst en zijn al gedekt, ik hoop dat ze beide al drachtig zijn.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:28

@Nada; waar heb je hem gekocht, of zelf gefokt? Sorry, weet het niet helemaal meer :o
@Galupy; bah, dat is balen zeg!
@miszlisanne; ik moet (hoop ik) ook iets met een F verzinnen ;) Maar nu ben ik er nog niet echt mee bezig hoor.
@Charaz; ook voor jou zal ik duimen!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:43

Iedereen heel veel succes in deze spannende tijd.
Morgen wordt mijn tinkermerrie gescand op drachtigheid. Is op 4 mei gedekt.
Hopelijk heeft het gepakt en kan ze zaterdag weer lekker naar huis

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:52

jennyk schreef:
puissance: heeft jou merrie dan zo'n regelmatige cyclus dat je nu al een precieze datum weet?!

Zij laat niets zien, ze wordt hengstig gespoten. :)

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:59

@jennyk normaal heeft ze gewoon een cyclus van 3 weken ja en dan merk ik bijna niet eens iets van de hengstigheid dus het is sowieso nu wel anders, dat is het vreemde.

Mijn merrie heeft ook geen predikaten en ik heb haar nog niet naar de keuring gedaan, maar ik vind dat persoonlijk niet echt belangrijk op dit moment. Ik wil gewoon een leuk veulentje fokken en dan zie ik wel. Niet iedereen hoeft een keuringstopper of grandprix paard te fokken en zo lang er nog meer recreatieve ruiters dan grandprix ruiters zijn zal er ook altijd vraag zijn naar leuke betaalbare gebruikspaarden. Ik vind gezondheid vele malen belangrijker want we willen allemaal natuurlijk lang kunnen genieten van onze paarden.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:00

Helemaal mee eens :j

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:10

@Kiki ik zie in een ander topic dat je je merrie laat dekken door Zhivago, goede keus!!!! :P Mijn merrie is ook slachtoffer van Zhivago.