Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gem schreef:Ik ken een hele "mensen-familietak" waarbij van oma op moeder op dochter steeds alleen maar meiden geboren worden. En daar zaten grote gezinnen bij.... Soms is (lijkt?) het echt genetisch bepaald!
fokfanaat schreef:gem schreef:Ik ken een hele "mensen-familietak" waarbij van oma op moeder op dochter steeds alleen maar meiden geboren worden. En daar zaten grote gezinnen bij.... Soms is (lijkt?) het echt genetisch bepaald!
dat lijkt dan zo, van de moeder krijgen ze het z-je en van de spermacel een x-je (merrie) of y-tje (hengst)

Het veulen zal wel aan het proefdraaien geweest zijn, daar kunnen sommige merrie's echt last van hebben..
Hij deed het niet, en ik snapte echt niet waarom niet. Gisteren is er iemand wezen kijken, en er bleek alleen maar een klein stekkertje van de telefoonlijn kapot te zijn. Vandaag meteen een nieuwe gekocht; en hij doet het.

nog een weekje (?) en het veulen komt

want ik heb vandaag een punt-buik gespot! Volgende teken dat het een hengst wordt
desillies schreef:Zahlina schreef:Hahahahahaha..
Sorry hoor jongens dat ik lach..
In 2000 is ons eerste zelf gefokte veulen geboren en tot op de dag van vandaag hebben wij alleen maar hengstveulens gekregen..
Ook het veulen wat we dit jaar verloren zijn was een hengst.. mmmmm
Kenissen van ons krijgen dit jaar hun 9e veulen, allemaal merries tot nu toe............
Rebble van harte gefeliciteerd, lief wit neusje heeft de kleine...
Die 2 merrieveulens is gewoon een foutje van de ooievaar geweest. Arielle heeft 11 hengstveulens gehad van 9 verschillende hengsten, waarvan 3 volle broers, en die hengst die daarvoor het vaderschap tekende heeft eigenlijk heel veel merrie-nakomelingen. Neon heeft 3 hengstveulens gehad van dezelfde hengst, en ik moet wel toegeven, van deze hengst ken ik voornamelijk mannelijke nakomelingen.