Heel erg! Wat lijkt me dat schrikken. Volgens mij heb je overigens geen keuze in het wel of niet afmaken van zo'n diertje. Ondanks dat zijn lichaam gezond was, had hij niet veel kunnen bereiken zonder ogen en zo misvormd.
Maar wel fijn voor de merrie als er een ander veulen bij haar komt te lopen en ze dit accepteert. Sterkte en voor jullie en de merrie.
Wat een nare situatie..... Lijkt me voor je stiefvader ook een nare situatie..Veulen moeten bedwingen om in te laten slapen. Je weet dat het veulen geen enkele kans maakt dus dat het goed is om m in te laten slapen.... Maar toch!! Heel veel sterkte. De merrie heeft goed afscheid kunnen nemen en hopelijk wordt het andere veulentje goed geaccepteerd. Succes.
jeetje zeg wat erg! lijkt me best moeilijk om zo'n klein wezentje in te laten slapen! wel moedig van je dat je dit besluit heb genomen. hoop dat de merrie het andere veulentje accepteerd! sterkte ermee!
Zo...dan sta je ook wel even vreemd te kijken inderdaad. Kan me voorstellen dat jullie schrokken. Heb de fotos echt even, bijna met bewondering voor de fouten van moeder natuur, zitten bekijken...wat apart...
Merrie zal wel begrepen hebben dat het niet helemaal was zoals het hoorde!
Vorig jaar hier ook veulen gehad die ook te vroeg geboren werd, leek allemaal positief, alleen de merrie beet het veulen steeds. Uiteindelijk stond het kleine ding ook maar niet op, probeerde wel maar lukte niet, en bleek uiteindelijk niet over bot in de achterbenen te beschikken...ook zo'n fout van moeder natuur waar je dan echt even flink van baalt...
Sterkte met de rest en hopelijk hebben jullie het dieptepunt voor de komende jaren weer gehad.
het is tuurlijk moeilijk om zo'n veulen in te moeten laten slapen maar gelukkig is het gebeurd, moet je nagaan hoe hij anders an zn eind was gekomen (verhongerd)