Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:25

wat een leuke reacties allemaal....thnks!! Dus ik ben niet de enige die vind dat ze een aardige weight watcher-klant wordt. T'is de eerste keer dat ik "zelf" een veulen krijg dus sta er nog wat groenig tegenover.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:30

Tinne schreef:
Weet je wat ik denk? Als jullie op dit tempo doorgaan, dan komt er zeker een 2e deel van het DBT !

Toch gezellig Tinne!

Ik ben zo ongeduldig deze keer! De afgelopen 2 keer eigenlijk geen last van gehad, maar ja, het is wrs de laatste keer weer dit jaar en vorig jaar was het uiteindelijk helemaal niet gelukt (eind van het seizoen tweeling, allebei de vruchtjes weer weg en daarna niet meer hengstig).
De 9e gaan we scannen op 18 dagen. Het zou zo mooi zijn als het nu wel lukt!!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:33

Djuno, ik had dat bij Angeliene ook allemaal, alles wat er met Eliene gebeurde was helemaal nieuw. Het grappige was dat veel mensen op stal haar dik vonden worden (na 8 weken geloof ik al ) terwijl ik dat helemaal niet vond en dat was dus ook echt niet zo! Je zag nog helemaal niks. Ja, toen ze een maand of 5 was, op die foto's zie je het verschil komen. Je moet dus uitkijken dat je niet gek gemaakt wordt en nou is het bij ons op stal niet eens zo erg, je hebt natuurlijk stallen met échte bemoeials.. Gelukkig staan mijn man en ik nogal stevig in de schoenen en hebben we een hele nuchtere veearts die mij een hoop info heeft gegeven die ik niet in de boeken vond...

Wij hebben elke maand een foto van voren en van opzij gemaakt en d'r singelomvang en buikomvang gemeten en het was leuk te zien dat er op een gegeven moment echt veel verschil was met een maand ervoor! Ook heb ik een dagboek getypt met alles wat er gebeurde enzo, is een heel verhaal geworden maar wel een goed naslagwerk.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:35

En iedereen succes gewenst die op positieve scanuitslagen zit te wachten! Ik hoop dat jullie binnenkort ook voor mij willen/kunnen gaan duimen...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:40

@Eliene: nee...ik laat mijn hoofd niet op hol brengen...daar ben ik over het algemeen wat te nuchter voor bovendien weet ik er wel iets van maar met je eigen ervaar je het toch anders. En bij twijfel bel ik gewoon Marije want dat is net een wandelende bibliotheek
Ze is nu bijna (op een paar dagen na) 6 maanden en ze moet er dus nog 5 gaan en dat is iets waarbij ik mezelf wel achter de oren krab. Vind nl. haar buik ookal behoorlijk zichtbaar... hoe moet dat dan wel niet op het einde eruit zien.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:44

Eliene schreef:
En iedereen succes gewenst die op positieve scanuitslagen zit te wachten! Ik hoop dat jullie binnenkort ook voor mij willen/kunnen gaan duimen...

tuurlijk!!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:38

phoe, jullie praten hard zeg!

ben ook poosje ziek gewesst dus kon niet komen...

Regina gaat 3 augustus weer naar de hengst om te schouwen, en dan misschien opvoelen...

als ze hengstig blijkt laat ik haar toch opvoelen, vorige keer was ze ook beetje hengstig en toch drachtig

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 16:53

Ik ga ook weer eens meelezen.. Ben benieuwd

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 16:55

Regina, ik heb Ivanka op 3 mndn tijd ook nog een keer op laten voelen, omdat ik toen bang was dat ze hengstig was. Ik had het hartstikke fout, want er zwom toen een Aidan rond .
Maar iig, zeker laten scannen ook al denk je dat ze hengtig is! Laat je haar nog een keer dekken als het niet raak is?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:18

@ Nicole Ik ben hier zo verschrikkelijk hard en stevig aan het duimen voor Lita dat ik geen topjes van mijn vingers overheb om je te mailen.....

Zelf zit ik ook nog te wachten, tot 5 augustus.
Honey is wel erg rustig dus wie weet....

Aangezien mijn duimen al versleten zijn voor Lita, duimt er iemand anders voor mij????

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:53

twinkel schreef:
@ Nicole Ik ben hier zo verschrikkelijk hard en stevig aan het duimen voor Lita dat ik geen topjes van mijn vingers overheb om je te mailen.....

Zelf zit ik ook nog te wachten, tot 5 augustus.
Honey is wel erg rustig dus wie weet....

Aangezien mijn duimen al versleten zijn voor Lita, duimt er iemand anders voor mij????

ja ikke.......

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:00

Wow wat kleppen jullie hard zeg! Ik ga proberen bij te benen, maar moet echt nog een goede foto van Viefke scoren! Heb er wel een paar gemaakt, maar die zijn zo donker.

Owja de verwachting is dat Viefke's baby van Polansky zo rond eind maart komt, ipv de opgegeven 2 maart. Ze is namelijk na de geboorte van Avenue en voor 10 juni nog een keer geinsemineerd en toen bleek ze ook drachtig na de scan. Beetje verwarrend dus allemaal... 100% duidelijk zal het wel worden als haar eigenaar het dekbewijs krijgt van het kwpn.

Nou tot gauw!
En ik duim ook voor je twinkel!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:23

Twinkel ik duim ook mee hoor!

Inglio: Dan is het wel een vroeg veulentje zeg Leuk, dan heeft iedereen nog alle aandacht voor jullie, daarna begint de veulenboom

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:25

Ik zal trouwens een kijken of ik morgen wat foto's van Bijou kan schieten Ze is nu ongeveer 11 weken oud! Wat gaat de tijd toch snel

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:12

Marjon moet ik ook eens op de kiek zetten n hoewel het niet bepaald eerlijk is, ze is nog VET van de opfok voor de keuring... Dus over 3 maanden is ze hoe dan ook minder dik, haha!
Zucht, vandaag 61 dagen, wat gaat de tijd toch langzaam als ik er dan aan denk dat we er nog zo'n 279 moeten. Bah! Ik wil mijn beeeebieeee

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:14

Ja Bijou foto`s , erg graag!

Ik laat Maroes toch ook nog een keertje extra scannen als ze weer op stal komt,zodat ik zeker weet of het veulen er nog in zit.
(Ik ben hier ook echt een muts in hoor)

@ Pinky-girl, wachten duurt lang! Maar dat is toch ook wel het leuke van het dekken.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:29

Fleur is vandaag ook 65 dagen drachtig! Haha, nog maar 270 te gaan! Alles wat we gehad hebben, hebben we maar weer gehad moet ik maar denken! Ze staat nu in Drenthe, dus ik heb niet echt een recente buikfoto. Ik ga zaterdag weer naar drenthe, dus dan als ik terug kom heb ik wel weer een goede buikfoto, dan zitten we ook alweer bijna op de 90 dagen!

Even het verhaaltje over Fleur!

Iig is Fleur uitgerekent op 23 april, als we uitgaan van de laatste dekking. Ze is daarvoor ook nog op 19 en 21 april gedekt. Dit wordt haar 2de veulen. Met haar eerste veulen was ze 8 dagen te vroeg. Ben zo benieuwd hoe ze het dit jaar gaat doen!

In ieder geval hier haar toekomstige baby, op 18 dagen dracht! Ik gok nu al dat het een hengst gaat worden!
Afbeelding

Zo was ze toen ze gescant werd, helaas niet mooi van opzij!
Afbeelding

En zo zag ze eruit toen ze gedekt werd, hier stond ze bij de hengst!
Afbeelding

En de hengst die erop is gegaan, Kirov L'abatch, een Mérens hengst van 1.52 groot!
Afbeelding

Goede combi?

Ik ben benieuwd of het echt een hengst wordt, ze zeggen dat als Merrie's tegenover andere paarden hengsten gedrag gaan vertonen, ze een hengst krijgen. Fleur heeft dit dit jaar naar een ander hengstig paard heel erg gedaan. Stampen, en die nek helemaal rond, en lopen brullen! Doet ze anders nooit, ze haat andere paarden!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:42

twinkel schreef:

Tuuuurlijk, voor wat hoort wat he

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:43

maroes schreef:

@ Pinky-girl, wachten duurt lang! Maar dat is toch ook wel het leuke van het dekken.

Ja dan heb je ook wel waar voor je wachten uiteraard. Maar ik wach er al jaaaren op. 'Mijn' vorige veulen (waar mijn hengst de paps van is)werd me hardhandig afgenomen (zet ik niet in het topic, pb'en mag..) dus duurt het wachten me wel heel erg lang...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:53

Thanks allemaal..... Als Honey nu nog niet drachtig is, ligt t niet aan dit bokt forum.

Even off topic: Ik ben blij met de warme reakties.....Er mag ook wel eens een complimentje worden uitgedeeld vind ik .
Ben nu behoorlijk ziek, ivm mijn handicap, en dan komt zoiets op bokt aan als een echte fijne troost. Thanks allemaal.!!!!!!!!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:40

cheyenne01 schreef:
IngLio schreef:
@Cheyenne01: roep jij in 2006 tegen mij over msn "persen!" ???

ik denk het wel,houd er maar rekening mee inge, 30 maart is de dag.........

30 maart staat genoteerd!

twinkel schreef:
Even off topic: Ik ben blij met de warme reakties.....Er mag ook wel eens een complimentje worden uitgedeeld vind ik .
Ben nu behoorlijk ziek, ivm mijn handicap, en dan komt zoiets op bokt aan als een echte fijne troost. Thanks allemaal.!!!!!!!!

Heel veel beterschap Twinkel!
Kun je nog wel van Honey genieten of moet je binnen(thuis) blijven?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:10

Ik heb overigens ooit eens gehoord dat foenegriek aan je paard geven als het net drachtig is, erg slecht is.

Is dat zo? En waarom?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:22

Poeh, dat zou ik niet weten! Iemand anders?

Twinkel: ! He bah, dat is vervelend! Heel erg veel beterschap! Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt...
En ik duim ook voor je mee hoor!!!!

Pinky_girl: wachten duurt idd lang. Maar voor je het weet zit je op de 200 dagen en dan duurt het allemaal niet eens zo gek lang meer.
Ik vond de eerste 3 maanden heel eng, omdat ik toen nog niet 100% zeker was of er iets in zat. Toen kwamen er een aantal maanden dat ik me er niet zo druk over maakte, totdat we bij dag 300 kwamen . Toen was het opeens allemaal zo snel gegaan!
Ach ja, we kunnen de tijd toch niet sneller laten gaat, we wachten rustig af!

Daisy, Kirov blijft gewoon supergaaf!! En Fleur natuurlijk ook! Volgend jaar kom ik bij jou op kraamvisite hoor !! En ik denk ook dat het een hengstje wordt! Heb heel erg dat gevoel, ook al vanaf het begin. En dat had ik bij Vanka ook, wie weet heb ik nu weer gelijk .

Maroes: ik was daar ook een enorme "muts" in . Haha. En het is ook gewoon onwijs leuk om dat veulentje op de scan te zien !

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:02

snoopy_689 schreef:
Ik ben benieuwd of het echt een hengst wordt, ze zeggen dat als Merrie's tegenover andere paarden hengsten gedrag gaan vertonen, ze een hengst krijgen. Fleur heeft dit dit jaar naar een ander hengstig paard heel erg gedaan. Stampen, en die nek helemaal rond, en lopen brullen! Doet ze anders nooit, ze haat andere paarden!

Mmmm, die theorie gaan we onthouden. Fayette laat zich namelijk nog steeds het eten uit de emmer vreten door Hercules onze Shetjaarlinghengst. Ze jaagt hem niet weg ofzo en als zij er bij in wil en hij is het er niet mee eens vindt ze dat nog goed ook nog
Tegenwoordig blijf ik er dus maar bij staan als ze eten. Kan ik die kleine nog van haar etensbak weg houden
Dus volgens jouw theorie moet ze dan een merrietje krijgen..... we wachten het rustig af

Foenegriek slecht voor dragende merries? Geen idee eigenlijk....

Twinkel: beterschap ik heb alleen even gemist waarvoor

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:03

Aan het eind niet schijnbaar, maar aan het begin wel. Heb het van de week ergens gelezen, maar weet niet meer waar... damn...