Wedstrijd: Wanneer gaat Ivanka bevallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Wedstrijd: Wanneer gaat Ivanka bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 14:26

Haha, Sjen.. dat zegt iedereen . Volgens mij wacht Vank gewoon totdat iedereen op vakantie is >;)

maar ik heb foto's

Afbeelding

Dan nu: de uier ! Ik moest aan het begin van haar buik gaan zitten wegens schopgevaar en aangezien mijn nieuwe cam er toch wel wat lens aan heeft zitten, ging ik dus maar tusen de voorbenen door inzoomen . Maar haar buik is nu zo HUGE dat die gewoon schaduw op de uier brengt
Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor even een knappe kop (met halve oren, sorry Vank )
Afbeelding

En haar kling, beetje onscherp, maar er is te zien dat die slap is dacht ik zo
Afbeelding

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:02

Oh, maar dat duurt nog wel even. Bij de meeste paarden moet er nog veel meer spanning op het uier komen. Meestal wordt het dan ook paars in de laatste uren. Nu zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dit lijkt er nog niet op voor zover ik het op de foto's kan zien. Kan nog wel een week duren zou ik denken...

Dat wordt nog wel even wachten vrees ik!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:02

De merrie van mijn instructrice krijgt helemaal geen uier en als ze aan het bevallen is vult deze zich pas!!

Maar nog steeds geen veulen, ze laat ons wel in spanning hoor!!
Ivankaaaaaaaaaaaaaa poep dat veulen nou eens uit!! (zou ze naar me luisteren?? )

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:33

Het schiet niet echt op he Tinne.. Het wordt vast een hengstje.. Bold heeft 343 dagen gedragen. Op zo'n geboorte-uitrekending op het net ergens gingen zo ook uit van dat aantal, dus in dat geval was ze precies op tijd! Het komt vast wel deze week! Sterkte nog met wachten!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:39

ze moet gewoon vannacht bevallen hoor, vind ik. ben over 19 minuutjes 16

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:41

de mijne was 2 februari (ja heel vroeg) uitgerekend en het schoot ook niet echt op iedereen zei het zal wel een hengstje worden daar was ik dus ook vanuit gegaan en het is toch een merrie geworden en 21 februari geboren

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:54

ik hoop 18 juli dan ben ik jarig ik denk ook rond die tijd 18 juli zoiezo veel suc6 ermee en ik denk dat het een meisje word

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:38

He wat laat ze toch op zich wachten

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:47

Is er nog nieuws???

Pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 01:40

Hee Sanne,

Volgens mij komt het dit weekend hoor. Wat er gezegd wordt over haar uier; laat je niet gek maken hoor. Bij Passionel ging het ook met een gigantische groeispurt. Eind van de middag begon ze te kegelen, twee uur later liep er een druppeltje melk uit en twee uur daarna lag het veulen er.

Het kan snel gaan, dus watch out! Jij kent haar het best...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 06:48

Nog niets zo te zien!! Hopelijk dit weekend

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 08:45

Ik zou ook niet al te veel op de uier vertrouwen, mijn merrie begon zelfs (flink) te kegelen en dan zou het er volgens het boekje vaak binnen 24 uur zijn.. het heeft uiteindelijk 12 !! dagen geduurd. Dat verschilt gewoon ontzettend per merrie denk ik. Misschien loopt de uier bij jou merrie pas vol bij de geboorte.
Is er al nieuws?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 08:47

oei oei ik heb op de 16e geloot geloof ik.. en dat is vandaag

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:14

Nah, dan denk ik niet dat jij gaat winnen kitag1rl, helaas .

Niet echt spannende updates, het blijft allemaal een beetje hangen op hetzelfde nu. Vanochtend leken er wel kleine harsdruppeltjes aan 1 speen te hangen, maar die vielen er vrij snel af en er kwamen geen nieuwe. Dus daar werd ik nou ook niet bepaald hyper door .

Sinds een uur ben ik in het bezit van een tent, dus ik zal vanmiddag mijn slaapplaats eens in orde gaan maken en een gevecht met de tent aangaan .
Babyfoontje erbij, ik ben er klaar voor Ivanka!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:38

Die kleine harsdruppeltjes zouden genoeg kunnen zijn.
Dat was bij Kim de eerste keer in elk geval wel zo
Is haar uier nu weer helemaal vol?

Fijn dat je nu een tent hebt en dichtbij kunt blijven.
Succes

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:42

Oeh spannend zo met een tentje erbij!
Sterkte en succes met het wachten.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:42

Nee, uier is niet helemaal vol. Maar wel weer voller als van de week .

Ik vind het zelf ook wel een fijn idee dat ik er nu heel dichtbij kan liggen. En ik heb goed licht in de stal nu, ook heel fijn. En ik heb een cameravrouw geregeld! Haha .
Ik ben namelijk een enorme schijterd, durf dus niet in mn eentje in de tent te liggen . Mijn zus komt erbij liggen en die gaat filmen, kan ik me helemaal op Vank en ??? richten (met de digi ).

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:45

Tent is opgezet! Uier is voller, "harskegeltjes" zijn weg, geen melk, banden zijn slap, kling is slap..

VANNIEEEHIEEEEE!!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:27

Spannend!! Ik hoop dat het veulentje snel komt voor je:) Alvast suc6 voor vanacht als je wakker blijft:P

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 21:42

Nou, ik ga zo weer naar Vank ! Even kijken of ik vannacht wakker moet blijven...
Als dat zo is, dan gaat dat heel moeilijk worden denk ik . Maar, komt goed!

Morgen weer update!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:45

Oeeh spannend!
Ik hoop zo voor je dat hij/zij er snel van plan is eruit te floeperen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:01

Zou Ivanka proberen het tot 1 augustus te rekken?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:24

Owhhhh wat is het toch altijd spannend, ik blijf dit topic wel even volgen!! Ik weet dat nog wel toen Saké op knappen stond. Ik was zo zenuwachtig of alles wel goed ging en wanneer het kwam enz. Ik ging vanaf 1 mei (toen was ze uitgerekent) elke avond laat nog checken en 's morgens vroeg, ze begon met kleine hars aan haar uier, maar ik had zoiets, ik blijf pas op stal, wanneer ik denk dat het komt. En ik had zoiets bij hars is het nog niet zover, ik wacht tot het melk word. Maar ze harste al een paar dagen en toen hield het harsen ineens weer op. Pfff toen wist ik het niet meer hoor. Maargoed na een paar dagen toch weer harsjes (gele ijspegeltjes) die steeds wat groter werden. Op een gegeven moment zag ik druppels op haar achterbenen zitten, dus kwam het allemaal wat meer op gang. Goed in de gaten houden. Nou toen ineens op een middag (de 5e dag) zaten er echte melk druppels aan haar uier. Ze was niet anders van gedrag (hoewel ze de laatste paar weken wel heel anders deed dan normaal, veel aanhankelijker, meer buien), maar dat was die dag ook gewoon. Maar ik had zoiets, nu er melk aan zit blijf ik (had een voorgevoel dat het kwam), mijn spullen gepakt en in een stal schuin voor Saké gaan liggen op een paar strobalen in mijn slaapzak . Ik had de lampen aangelaten en tegen 12 uur snachts ging paard naar paard liggen om te slapen, maar Saké bleef staan en liep een aantal rondes door de stal, ze hield haar staart ook extreem hoog en ja hoor rond 13.00 uur brak de waterblaas en ging ze liggen, het begin van de geboorte van Kayo!! Ik wist niet wat ik moest doen, dus heb ik de boer opgebeld en die heeft geholpen bij de bevalling (vlies bij het snuitje weggehaald en iets meegetrokken met de weeën). En toen het eruit was, vroeg ik; 'en, en?? Leeft het?? En toen bewoog de kleine al, ik was dolgelukkig! En toen zij de boer, het is een hengst!!! En dat wilde ik ook graag, dus dubbele pret ! Ik vond het geweldig om erbij te zijn en zal het nooit vergeten. Ik wens je veel succes Sanne, wat er ook gebeurt, please stay awake

Gr. Melina

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:44

Ik denk dat het in de nacht van 17/18 juli geboren wordt en dat het een merrietje wordt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 08:04

Ik ben niet wakker gebleven, ik zag Ivanka gisteravond staan en ik dacht: nee.. die houdt het nog wel even vol in dr eentje.

Ik doe het hetzelfde als jij Melina, ik ga elke avond kijken rond 11 uur/half 12 en dan 's ochtends vroeg weer. Nu staat de tent op en kan ik dus blijven als ik denk dat het komt...
Van mij mag dat nu zo onderhand wel eens .

Marije, alsjeblieft niet zeg ...