Owhhhh wat is het toch altijd spannend, ik blijf dit topic wel even volgen!! Ik weet dat nog wel toen Saké op knappen stond. Ik was zo zenuwachtig of alles wel goed ging en wanneer het kwam enz. Ik ging vanaf 1 mei (toen was ze uitgerekent) elke avond laat nog checken en 's morgens vroeg, ze begon met kleine hars aan haar uier, maar ik had zoiets, ik blijf pas op stal, wanneer ik denk dat het komt. En ik had zoiets bij hars is het nog niet zover, ik wacht tot het melk word. Maar ze harste al een paar dagen en toen hield het harsen ineens weer op. Pfff toen wist ik het niet meer hoor. Maargoed na een paar dagen toch weer harsjes (gele ijspegeltjes) die steeds wat groter werden. Op een gegeven moment zag ik druppels op haar achterbenen zitten, dus kwam het allemaal wat meer op gang. Goed in de gaten houden. Nou toen ineens op een middag (de 5e dag) zaten er echte melk druppels aan haar uier. Ze was niet anders van gedrag (hoewel ze de laatste paar weken wel heel anders deed dan normaal, veel aanhankelijker, meer buien), maar dat was die dag ook gewoon. Maar ik had zoiets, nu er melk aan zit blijf ik (had een voorgevoel dat het kwam), mijn spullen gepakt en in een stal schuin voor Saké gaan liggen op een paar strobalen in mijn slaapzak
. Ik had de lampen aangelaten en tegen 12 uur snachts ging paard naar paard liggen om te slapen, maar Saké bleef staan en liep een aantal rondes door de stal, ze hield haar staart ook extreem hoog en ja hoor rond 13.00 uur brak de waterblaas en ging ze liggen, het begin van de geboorte van Kayo!! Ik wist niet wat ik moest doen, dus heb ik de boer opgebeld en die heeft geholpen bij de bevalling (vlies bij het snuitje weggehaald en iets meegetrokken met de weeën). En toen het eruit was, vroeg ik; 'en, en?? Leeft het?? En toen bewoog de kleine al, ik was dolgelukkig! En toen zij de boer, het is een hengst!!! En dat wilde ik ook graag, dus dubbele pret ! Ik vond het geweldig om erbij te zijn en zal het nooit vergeten. Ik wens je veel succes Sanne, wat er ook gebeurt, please stay awake 
Gr. Melina