Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:29

jeddah schreef:
Wel fijn te horen dat er meerdere merries zijn met dit "probleem"!
Hoe ver is die merrie bij jullie nu?

Onze merrie zit nu op 53 dagen. Nog niet zo heel ver dus.
En vanaf dag 4 was ze zo aanhankelijk, dus voor we wisten dat ze drachtig was.
Tijdens haar vorige dracht vertrouwde ik het in het begin ook niet helemaal als ik haar ging poetsen, kende haar dan ook nog maar net. Maar als je begon te poetsen en gewoon doorging, ging het na een tijdje over, ze zwiepte nog wel een beetje met haar staart, maar eigenlijk stond ze er wel stiekem van te genieten.
Meestal moest ik eerst nog een paar keer de wei door om haar halster aan te krijgen, maar dat doet ze anders ook. Spelletje met je spelen en dan uiteindelijk laat ze zich opeens zonder problemen vangen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:11

Mo zit nu op 63 dagen dacht ik.
Tot nu toe is ze erg knuffelig en komt ze naar je toe in de wei.
Voor de dracht maakte ze daar ook een spelletje van, tot ze zin had om zich mee te laten nemen.
Nu denkt mijn vriend dat ze niet meer drachtig is omdat ze de laatste dagen voor hem wegloopt in de wei.
Ga vanavond zelf maar eens kijken.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:33

Omdat ze wegloopt wil nog niet meteen zeggen dat ze niet meer drachtig is. Beide merrie's komen altijd naar ons toe als we aan de wei komen. En bij Lady valt het extra op dat ze echt bij je komt staan om te knuffelen. Maar maandag liep ze ook weer weg van mij toen ik kwam borstelen, maar na een tijdje bleef ze dan wel staan en was ze weer extreem knuffelig. Per dag verschilt het wel qua knuffeligheid, soms zou ze volgens mij op schoot willen zitten (niet echt aan te raden met een BWP-merrie), dan komt ze zo dicht bij je staan.
Ze waren beide enorm actief maandag, gek doen in de wei, lopen showen. Het schuim stond tussen Lady haar billen.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:04

Ze waren beide enorm actief maandag, gek doen in de wei, lopen showen. Het schuim stond tussen Lady haar billen.[/quote]

Vreya heeft volgens mij ook geen last van energie te weinig Bloos Komt er ook een helemaal van achter de wei aangerend omdat ze ziet dat de andere paarden op stal staan, en het hek open was. Komt me dr een binnestormen! Schijnheilig Schijnheilig De andere paarden gingen even rijden in de wei, en wat doet zij: erachter aan kleven Verward whaha, de eerste tekenen van dracht? Tong uitsteken

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:10

Bunbun schreef:
Omdat ze wegloopt wil nog niet meteen zeggen dat ze niet meer drachtig is. Beide merrie's komen altijd naar ons toe als we aan de wei komen. En bij Lady valt het extra op dat ze echt bij je komt staan om te knuffelen. Maar maandag liep ze ook weer weg van mij toen ik kwam borstelen, maar na een tijdje bleef ze dan wel staan en was ze weer extreem knuffelig. Per dag verschilt het wel qua knuffeligheid, soms zou ze volgens mij op schoot willen zitten (niet echt aan te raden met een BWP-merrie), dan komt ze zo dicht bij je staan.
Ze waren beide enorm actief maandag, gek doen in de wei, lopen showen. Het schuim stond tussen Lady haar billen.

Mijn vriend is erg bezorgd en betrokken Tong uitsteken

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:36

Dat is wel heel lief van hem eh.
Over een uurtje eens zien hoe de drachtige dame's erbij lopen. En als het droog wil blijven een borstel erover halen, zien of ze nu wat gewilliger zijn en blijven staan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:47

Hinke is eigenlijk niet veranderd ze is wat feller op de hengst daar gaat ze met zwiepende staart en oren plat langs heen maar ze zit gewoon nog met andere paarden te kroelen en ik kan overal aankomen.

"t is dat ze niet meer hengstig werd en een dikke pens heeft anders had ik wbt gedrag niets gemerkt

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:04

mijn merrie der gedrag is wel degelijk veranderd. Ik kan haar niet meer met andere paarden zetten. Ze is enorm heftig naar andere paarden toe ze slaat en gilt zodra ze in haar buurt komen. Naar mij toe is ze heel erg lief(dat was ze ook al) maar iets knuffeliger. Ook wil ze aan alles ruiken elke drol enzo moet besnuffelt worden. Gister was de hoefstmit er en toen werd hij ook helemaal besnuffelt en al zijn spullen.....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:18

MissSol schreef:
Ook wil ze aan alles ruiken elke drol enzo moet besnuffelt worden.

Grappig dat je dat zegt ... mijn merrie eet nl. op dit moment drollen ... iemand dat ooit meegemaakt als typisch gedrag voor een drachtige merrie? Merrie is altijd goed ontwormd en een vitaminetekort kan ik me ook niet voorstellen (ook zout- en mineralenblok is aanwezig) ... misschien ook iets in de hormonenhuishouding Verward ?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:18

Fabeltje gaat de ronde dat je dan een hengst mag verwachten. Haha!

Anders zeewier kuurtje geven, zou toch op een mineralentekort kunnen wijzen. (mijn jaarling hengst bijvoorbeeld die at ook mest en zand ondanks z'n mineralenblok, sinds hij zeewier krijgt doet hij het niet meer)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:49

Loolapelooza schreef:

Ah nee he, niet weer Knipoog !

Ik hou haar in de gaten en als ze het blijft doen, ga ik idd wel aan de zeewier. Ik heb de afgelopen weken zoveel veranderd, dat ik niet goed in kan schatten wat het precies veroorzaakt.
hormonen?
ander voer (Marstall muesli ipv Pavo brok)?
ander strooisel op stal (Rapsodie ipv stro)?
weinig gras meer in de wei (eerst ook 24/7 in het gras, nu 10 a 12 uur per dag op kaal weitje)?
ik: Verward

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:56

Het is denk ik een beetje ook de tijd van het jaar. Senna eet ook wat mest en Simply gaat elk jaar rond deze tijd kuilen graven en aarde likken Verward . Ik heb nog geen zeewier gepobeerd, zal ik eens doen, verder krijgen ze alles wat ze nodig hebben aan vitamines en mineralen, yenminste, dat neem ik aan, ze krijgen Marstall voer plus Dynamite supplementen en hebben allemaal een roze mineralen zoutblok in de stal. Wat ik wel doe is ze rond deze tijd takken geven om ze bezig te houden en dan likt Sim ook geen aarde meer.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:13

jeddah schreef:
Het is denk ik een beetje ook de tijd van het jaar. Senna eet ook wat mest en Simply gaat elk jaar rond deze tijd kuilen graven en aarde likken Verward .

Idd vreemd! Misschien heeft het ook wel te maken met het verharen Verward ? Lee valt wel rond deze tijd van het jaar wel altijd iets terug en ziet er dan ook dof uit, totdat haar wintervacht "compleet" is.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:16

soms doen paarden dat ook wel als ze zicht niet zo lekker vinden. Onze paarden doen het ook heel soms, dan eten ze zo nu en dan wat stront Verward Maar dan zijn ze gewoon de hele tijd was chagarijnig enzo..

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:17

Loolapelooza schreef:

Neee Tong uitsteken:P
Ik wil een merrieveulen Tong uitsteken Lovers Lovers

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:44

jeddah schreef:
\ Simply gaat elk jaar rond deze tijd kuilen graven en aarde likken Verward .

hahaha dat doet mijn merrie nou ook!! Dan staat ze heel rustig buiten in de blubber te graven en word het blubber helemaal glad gelikt... vind ze heerlijk....

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 00:51

Onze Gavotte is nu twee maanden ver! Weinig te zien dus. Maar plaats in het kort wel eens een foto Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 01:34

MissSol schreef:
hahaha dat doet mijn merrie nou ook!! Dan staat ze heel rustig buiten in de blubber te graven en word het blubber helemaal glad gelikt... vind ze heerlijk....

Doet de jouwe het ook allen in het najaar winter? Wat zou daar de reden toch voor zijn Verward ? Die van mij staat in een zandbak, maar aan de rand gaat ze graven tot ze op het aarde zit, en dan inderdaad, likken maar Haha! !! Heb ook in de bak een mineraalblok gelegd, maar denk nou niet dat die dan interresant is voor d'r Boos! !

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 08:13

Dat doet Odess in de zomer. Ze deed het vooral onder waar het zoutblok in de bak hangt. Ik heb toen in haar stal ook een zoutblok gehangen en ben haar weer biks gaan voeren. Momenteel staat ze helemaal niet meer in de bak en in het land doet ze het niet. Voor mijn gevoel deed ze het ook een beetje uit verveling.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:28

mijn verzorgshet is ook drachtig!!! Haha!
maar zie je het ook al? :
Afbeelding
zo was ze in 3mei,(30 appril gedekt) net gedekt, nu 5 maanden verder
Afbeelding

is ze veel dikker geworden of niet??? *ik zie dr elke week, maar t leek eerst of ze steeds dunner werd* (de laatste foto is van afg. zondag)

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:13

De merrie's bij ons waren woensdag en gisteren niet meer zo actief, ze hadden een andere bezigheid, wachten tot ik het eten voor hun neus ging zetten. Haha!
Voor de rest geen nieuwigheid.
Weet eigenlijk niet of de onze ook rare 'goestingen' hebben nu. Zwangere vrouwen hebben dat soms ook wel eens eh.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:03

Geen idee of ze ineens wat anders willen.
Ik ben bij Mo gaan kijken en naar mij kwam ze wel.
Zou het zo kunnen zijn dat ze nu niets van mannen moet hebben Verward Tong uitsteken

Vriend zit nu zwaar depressief en ontgoocheld thuis, het was zijn meisje..... Clown

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:16

jeddah schreef:
Doet de jouwe het ook allen in het najaar winter? Wat zou daar de reden toch voor zijn Verward ? Die van mij staat in een zandbak, maar aan de rand gaat ze graven tot ze op het aarde zit, en dan inderdaad, likken maar Haha! !! Heb ook in de bak een mineraalblok gelegd, maar denk nou niet dat die dan interresant is voor d'r Boos! !

ze staat eigenlijk niet vaak in een blubberbak maar ze doet het wel altijd in deze tijd van haar jaar. Ook likt ze graag de wanden af van de binnenbak.... Die van mij heeft ook verschillende likstenen maar die zijn totaal niet intressant... ze heeft nog nooit van der leven aan een liksteen gelikt.... Ook krijgt ze genoeg vitamines mineralen dus daar kan het ook niet aan liggen...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:07

IK merk eigenlijk helemaal niets aan mijn ponny Verward
Dat is eigenlijk wel handig Lachen ik kan haar gewoon overal aaien en ik merk echt helemaal NIETS! Dit word haar eerste veulentje en volgens mij weet ze zelf niet eens dat ze drachtig is Tong uitsteken Ze zit nu op ongeveer 4 maand en het buikje begint te komen! Haha!

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:18

Mijn merrie is nog steeds hetzelfde qau karakter. Ze was altijd knuffelig en dat is ze nog steeds. Ook naar andere merries toe (ze is nog steeds hetzelfde sulletje van de groep). Alleen ligt ze wat vaker rustig in te slapen onder het toeziend oog van de andere merries.