[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:41

marion: succes!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:14

Knolselder spannend hopelijk zijn ze gewoon alle 4 drachtig.

Marion82 spannend en succes. Hopelijk achter 18 dagen een positieve scan

Hier vandaag alles geschouwd en 4 van de 8 zijn hengstig :+ 2 van booster en 2 van tiesto. Mooi verdeeld haha.

Suzy, fleur, Daisy en loes zijn hengstig. Vandaag heeft Tiesto Daisy gedekt. We hebben haar als eerste gedekt want zij is nooit lang hengstig. Ze laat zich maar 1, max 2x dekken normaal. Vandaag stond ze wel echt goed hengstig, zo duidelijk heb ik haar nog niet gezien dus dat is fijn. Loes is morgen aan de beurt. Loes wordt altijd goed hengstig maar heeft meestal 2 cyclussen nodig om drachtig te worden. Benieuwd dus of het nu wel pakt van de eerste keer.

En booster heeft Suzy gedekt. Suzy is een enorme geduldige merrie en vaak is Booster de aller eerste keer van het seizoen wat lomp :+ . Dus nu is de spits eraf en kan hij morgen rustig fleur dekken. Zij is nl maiden dus daar moet hij rustig mee zijn.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:08

Toch wel leuk en spannend he, dat dekken weer. Het helpt nu wel in de doodse wachttijd op veulentjes die nog maar niet willen komen hier.

Vandaag Belle nog eens geschouwd en ze leek nog niet hengstig nu op dag 19. Maar ook niet boos naar de hengsten. Dus ik weet het nog niet goed. Dit is het eerste jaar dat ik haar heb i dekseizoen, dus ken ze verder nog niet op dat vlak.
Ik heb nog geen mooie foto van haar, maar dit is de combi:
Afbeelding
Belle is een grullo tobiano x BamBam palomino tobiano

Verder ben ik nu aan het dekken met deze combinaties. 2 waarvan ik denk dat ze niet gelijk gaan pakken dus op tijd mee begin.
Wiske is al zo een 3 weken “hengstig” denk ik ondertussen :')
Afbeelding
Cremello overo x palomino tobiano. Gegarandeerd een bleekscheet _O-

En April. Zij toont heel moeilijk hengstig heb ik ondervonden. Ze heeft ook al erg lang geen veulens meer gehad en weet niet meer goed hoe het zit denk ik _O-
Afbeelding
Homozygoot Zilver x Dunskin splash tobiano

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:02

Ik lees natuurlijk wel mee met iedereen. Ik weet alleen niet altijd wat ik moet zeggen, de meeste van jullie zijn hier veel meer ervaren in.

Ik vind het leuk om te lezen dat het nu ook echt bij de rest op gang gaat komen en ik hoop dat het voor iedereen een vruchtbaar jaar gaat zijn. Ik vind het ook bijzonder leerzaam.

Bedankt voor de lieve woorden, ik hoop natuurlijk ook dat het dit keer lukt. Het is wel ook direct de laatste poging dit jaar. Met het schakelen in hengst, ben ik extra snel door mijn spaarpot gegaan. Ook gaat ze straks weer 24/7 de wei op en dan is scannen niet mogelijk. We hebben nu dubbel kans, dus ik heb goede hoop. Ze is nu ook opeens veel minder hormonaal, dus ik hoop nu een goed teken haha. De hengstigheid was op de scan zichtbaar afgenomen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:47

Tadaaaaa!

Queen, Lexie en Desi zijn drachtig gescand *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er klopten 3 mooie hartjes <3
Die van Lexie had zich goed verstopt vlak bij de eierstok _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:50

Wat goed, gefeliciteerd!!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:52

Wat goed knolselder <3 dat ging lekker vlot :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:52

Proficiat! Das een goeie start van het seizoen!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:01

Trots op mijn jonge hengst ook. Zijn eerste 2 merries meteen prijs. Ik voel mij ook opgelucht en rustiger nu de kop eraf is.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:43

Wat super, gefeliciteerd Knolselder *\o/*

Merries voor mijn hengst zetten nog niet door in hengstigheid. Ik denk nog te koud.

Wild Thing krijgt nu ongeveer een week fertile. Ik zal een beetje gaan schouwen om te gaan kijken of ze hengstig wordt. Moet nog even kijken of we hier op stal een goede ruin voor hebben, al deed ze het vorig jaar beter op een piepende en hinnikende merrie :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:50

Gefeliciteerd Knolselder!

Mijn merrie is denk ik net hengstig geweest. Ik hou haar nog even in de smiezen, maar ga denk ik over een dag of 18 scannen om te kijken of het klopt wat ik denk. En dan hopelijk snel insemineren...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:32

Wat fijn Knolselder! Gefeliciteerd :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:24

Als het heel het verdere jaar nu zo vlot gaat… :') (even hout afkloppen)
Had nu niet persé verwacht dat ze allemaal van de eerste keer zouden slagen, haha!

Zijn er nog mensen die al gedekt/geïnsemineerd hebben?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:35

Ja, wij zitten op het wachtbankje voor 2 merries. Volgende week zondag scannen :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:48

Hier ook op het wachtbankje met Jade, maar ik durf niet echt hopen nadat het vorig jaar zo slecht ging.
(2 keer kunnen insemineren en meteen drachtig op 18 dagen , maar dan telkens kwijt op 35. Voor de rest niet/slecht hengstig , bloedeieren,..)

Ik zou heel blij zijn als ze dit jaar meteen mooi pakt en dat het blijft zitten..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:48

Oeh, spannend GA! Die week gaat voorbij kruipen :=

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:10

o wat fijn knolselder!! En 3 in een keer!

Goldenarrow: ook spannend. fingers crossed

Tinniiee: wij duimen voor je mee!! hopen dat het dit jaar wel lukt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:16

Ik hoop ook dat het voor jullie in 1 keer mag lukken.

Het begint hier ook te kriebelen, maar ik wil toch echt wachten op de volgende hengstigheid, ze moet ook een beetje kunnen herstellen na de bevalling vind ik.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:39

Gefeliciteerd knolselder, alle 3 raak.

Hier ook aan het wachten of het is gelukt is. Wij gaan 11 april scannen

Goldenarrow en tinniiee spannend ook bij jullie

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 21:09

knolselder: wat super alle 3 gewoon in 1x drachtig!

muronia: ik snap je hoor, we lopen aardig gelijk, beide denk ik zo rond 23 april weer kijken of ze zover zijn. Anders vind ik het ook wel erg vroeg worden begin maart een veulen al alles goed gaat.

Spannend op het wachtbankje, succes!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:28

Knolselder altijd fijn als je jonge hengst idd mooi vruchtbaar is. Het dekseizoen begint echt goed voor je :D

Am_horse hopelijk is wild thing vlug netjes hengstig. Wel lastig idd als je geen ruin of hengst hebt voor te schouwen.

Goldenarrow spannend, welke 2 combis verwacht je mogelijk al?

Tinniie ik duim heel hard met je mee.

Abby was gisteren ook hengstig dus die is ook gedekt. En chrissy reageerde ook al dus die zal vandaag wel kunnen. Dus we zijn er nu 6 aan het dekken :') verwacht niet dat alles meteen pakt. Meestal pakt ong de helft de eerste keer. Merk dan toch dat de cyclussen nog niet zo mooi zijn zo vroeg. Nu moeten eigenlijk alleen nog Luna en roosje hengstig worden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:39

Oooh leuk Nieky! De eerste ook alweer gedekt!

Toch al een paar op het wachtbankje. Gezellig!

Ik wacht nu ook weer 3 combinaties af waarbij 2 merries die ik ook vroeger op wou pakken vanwege twijfels of ze makkelijk hengstig zijn/tonen of makkelijk pakken.

Ik ben gisteren wel stom geweest. Want eigenlijk had ik Belle ook moeten scannen. Zij zat op dag 22, maar heeft zich op dag 19 toch laten dekken. Ze plastte niet, maar liet het wel zo der morren toe dus ik dacht: beginnende hengstigheid.
Gisteren kwam dan de DA en ik dacht ik dek als ze weg is. Maar had het dus beter eerst geprobeerd, want ze moest dus op dag 22 helemaal niets van de hengst weten gisteren. En de hengst werd ook niet hebberig van haar.

Maar ik heb de vorige dekdatum wel opgeslagen en als ze drachtig is, zullen we wel zien of het van de eerste keer was of niet. Ik zal ze binnen een 2 tal weken meenemen wanneer ik met Wiske en April eventueel ga scannen.

Deze combinaties staan nu dan op het wachtbankje. Ze sloegen gisteren ook duidelijk af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:29

Ik zit ook op het wachtbankje.
Maandag scannen.

Vorige keer was ze ook gelijk drachtig maar toen had ze een tweeling en 1 is er toen afgeknepen, maar helaas is de 2e er ook een paar dagen later afgekomen.
Daarna geen normale cyclus meer gehad, 2 x hengstig gespoten hielp allemaal niet.
En als ze hengstig was dan had ze geen goede eitjes of was alleen de baarmoeder hengstig.
Uiteindelijk was ze toen half augustus (4 maanden later zelf weer hengstig geworden)
Toen 1 poging gedaan om te dekken ook al was het laat in het jaar.
En toen ook gelijk weer drachtig.

Nu gelukkig had ze maar 1 goed ei dus maar gelijk laten dekken.
Ik dek haar niet meer op 2 eitjes.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 02:25

Wij komen ons ook melden, van de week begonnen met scannen en direct 3 merries klaar voor inseminatie. Nu vanochtend scannen of de eitjes gesprongen zijn. Blijft spannend altijd weer!

Gefeliciteerd aan de drachtigen en voor de rest : succes weer!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:47

Ik kom me hier ook weer melden. In 2020 heb ik een poging gedaan om mijn merrie drachtig te krijgen, maar dat liep uit op een fiasco en ik moest er even van bijkomen, maar dit jaar wil ik het weer proberen, maar ik start wel pas volgende maand.

Sowieso heb ik ze nog niet goed hengstig gezien dit jaar :=