Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Superpony, Ts woont in Frankrijk en het gaat hier echt heel heel anders als in Nederland . Onvergelijkbaar!
Marilu schreef:Oh, superpony, ik heb de diverse topics ook gezien en mij bevalt juist de manier waarop TS over haar paard schrijft.
TS heeft het paard nog niet lang en is gewoon heel erg blij mét en enthousiast óver Mira.
En ze is ook heel erg begaan met het welzijn van Mira.
Spijtig voor haar dat Mira met bepaalde gezondheidsproblemen zit. Maar het paard boft er maar mee, dat ze bij iemand terechtgekomen is, die het goed met haar voor heeft.
TS vraagt hier om opinies, niet om 'de grote waarheid'.
Ze zal zeker zelf wel de nodige maatregelen en beslissingen nemen op het ogenblik dat dat nodig zou zijn.
En wie een bepaald topic niet langer wil volgen, is daartoe toch niet verplicht ?
Spenk schreef:Ik snap superpony wel, TS komt een beetje over op mij of ze het stiekem graag zou willen dat ze drachtig is. Terwijl je een pssm-er die symptomatisch is echt absoluut geen veulen moet willen laten krijgen
Die moet op een enorm strak pssm management gezet worden. Dus ik zou inderdaad ook zeggen of je pakt even door met een dierenarts of je laat het voor wat het is en zet dan uit je hoofd ze drachtig is.
pien_2010 schreef:Pffffff Superpony. Van mij mag het wel wat minder en daarmee eens met Marilu!
luxx schreef:superpony schreef:Tja, zo kan je alles wel recht praten.
Ja en zo kun je ook overal over zeuren nietwaar
Tinniie schreef:Ik vind ook dat TS net heel veel rekening houdt met de pssm en het beste met haar paard voor heeft.
Het gaat nog altijd om een dubieuze test bij slechts 1 labo, die na al die jaren (zeker 5?) nog altijd niet gevalideerd is geraakt en waar bovendien de wetenschappers die de pssm1 test ontwikkelden (Valberg) zelfs tegen gekant zijn..
Men denkt dat er veel meer factoren invloed hebben en meespelen. Regelmatig komen er ook paarden met vanalle duidelijke symptomen negatief terug en omgekeerd, oudere paarden die nooit iets gemankeerd hebben met 1 of meerdere genen..
Desalnietemin zal elk paard wel baat hebben bij een pssm-dieet en zeker diegenen die last hebben of iets mankeren.
Het genetische testen staat niet stil, maar je moet ook een beetje je gezond verstand laten spreken, het is en blijft ook een big business voor de labo’s die graag zoveel mogelijk geld verdienen.. zeker aan bijna €300 per test….
LyonaHorse schreef:@sanne1992, ik heb al 6 DA's gebeld, en geen kunnen er langskomen of kunnen niet opvoelen op locatie. Ik ben nog niet klaar met mijn bel lijst, maar ik zit niet stil.