[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:43

Knappe koppies Polo en muwikacobs!
Faniek ik vind ze artistiek hoor! Vooral de blauwe lucht en wolken erachter
Mirjam gefeliciteerd met je pupjes <3

Hier zie ik nu elke dag verandering in uier, dag 308. Net nieuwe camera binnen :):)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:45

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:56

Ohhh meiden, ik was eindelijk uitgelezen, wat bleek; ER IS EEN NIEUW TOPIC :') .

Mn kop knalt uit elkaar dus ik laat het even erbij en probeer nu weer bij te houden.

Mooss ik zag foto’s van n heul knappie voorbij komen. Is dat een merrie van jou?
Je vroeg ook of mijn PRE een Appaloosa krijgt en ze is inderdaad gedekt door een Few Spot.

Mijn merrie heeft me vannacht 8 keer wakker gebeld. Nu dus slaapstand aangezet :').
Vannacht belde ze, dus ik kijken DIKKE SPIN IN BEELD :r, direct klaaaaarrrr wakker

Afbeelding
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:09

Polo, gefeliciteerd! En ook weer een merrie!
Van kleurtjes heb ik niet zoveel verstand.

Wpaard, wat een vervelende situatie! Ik snap dat je op zoek gaat naar iets anders, hopelijk vind je snel iets geschikts.

Kabayo, fijn dat het geen navelbreuk is :)

proudmama, ik vind dat jullie er heel nuchter in staan, dat is in dit soort situaties ook heel wat waard. Alles op alles zetten om ze te redden is niet altijd het beste. Maar hopelijk blijft het nog lang genoeg zitten en loopt het toch allemaal goed af.

moner, ach gosh, die foto van Walske :(:)

CP, mooie naam hebben je dochters gekozen!

Luna, mooie uiertjes al. Ben benieuwd hoe lang ze je nog laten wachten!

Cynthia, wat een knapperd is het toch <3 Ben heel benieuwd wat voor keuze je straks gaat maken..
Ik haat het ook om zulke keuzes te maken. Ik moet hier straks ook keuzes gaan maken denk ik, maar misschien stel ik dat wel uit naar volgend jaar :+

Yaartje, wat heerlijk dat ze al een beetje kan wennen aan een ander veulen, vooral voor jonge merries kan dat wel echt fijn zijn.

Mirjamalvaro, oh wat een schattige pups! <3 Mijn oma had altijd een Friese Stabij, was echt mijn grote vriend toen ik opgroeide! Ik blijf het echt leuke honden vinden.

floripori, Foscam zijn over het algemeen hele goede camera's, bijna nooit problemen mee. Alleen de buitencamera's gingen hier steeds vrij snel stuk door de zoute lucht, en dan zijn ze vrij prijzig.. Daardoor ben ik voor buiten op een ander merk over gestapt. Maar voor binnen wil ik niet anders.

superpony, ik heb ook een merrie die tijdens de hele dracht af en aan hengstig toont, dus ik zou er niet direct iets achter zoeken.

Mukiwacobs, wat een leukerds!

Ach Olga, dikke knuffel voor jou :(:) Het is heel normaal dat je je nu zo voelt, dat gevoel mag er ook zijn. Gun jezelf de tijd, en neem wat tijd voor jezelf. Altijd maar doorgaan is ook niet goed (zeg ik die dat zelf ook altijd doet :o ). Zo'n rekening is altijd ook nog zo'n schop na ;(
Wel lief van het persoonlijke kaartje van Wolvega, ik weet hoe goed dat kan doen.
Toen mijn merrie met een baarmoederdraaiing overleed, samen met haar ongeboren veulen, kreeg ik van de kliniek zo'n standaard kaart, zelfs dat vond ik al aardig. Van mijn eigen DA had ik een bos bloemen met kaartje, dat was helemaal super lief. En dan komen de tranen weer ;(

CP, wat apart, moeder en oma op 1 dag. Wel heel leuk! Leuk ook dat je op de hoogte gehouden wordt van de merrie in Amerika! Ik moet steeds zo lachen om Bert haar naam, sorry :')

Faniek, haha die artistieke foto's :D Vind die buiken er altijd zo mega uitzien van de onderkant!

Charisma, fijn dat ze toch naar de bevalstal kan! Succes morgen!

Nou hier toch nog de rest van de dag kunnen werken :) Ze was overdag vrij rustig, eten, slapen, paar keer rondlopen, maar dat was niet veel.

Ik gok wel op vannacht. Had net het idee dat het ook al wat rommelde in haar buik, ook al meerdere keren gemest etc.

Ze staat er inmiddels zo bij, lekt nu ook melk.

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:10

Oooohhh zo spannend!! :):)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:25

AZ ohh wat spannend. Daar gaat wat aankomen.... *\o/*

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:32

Spannend Al-Zawraa! *\o/* dat wordt niet slapen vannacht...

Balko hopelijk maakt ze je vannacht niet onnodig wakker... :z en hopelijk geen dromen over spinnen. Brrrr... :D

Neonlight dat waren knappe veulens zeg! Zijn ze nog wat verkleurd naar mate ze ouder werden?
Ik moet misschien toch maar even afwachten tot het babyhaar eraf is. Of inderdaad toch een testje tzt. Geen idee hoe dat werkt maar dat ga ik proberen uit te zoeken. Zal vast geen hogere wiskunde zijn :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:33

Spannend!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:41

Dat wordt weer een veulentje vannacht!

Hier niet hoor, Winnie liep zo goed als leeg -O-

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:46

Spannend Al_Zawraa!

We krijgen hier nu lichte drupjes aan het uier!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:56

Al_Zawraa schreef:
Yaartje, wat heerlijk dat ze al een beetje kan wennen aan een ander veulen, vooral voor jonge merries kan dat wel echt fijn zijn.

Nou hier toch nog de rest van de dag kunnen werken :) Ze was overdag vrij rustig, eten, slapen, paar keer rondlopen, maar dat was niet veel.

Ik gok wel op vannacht. Had net het idee dat het ook al wat rommelde in haar buik, ook al meerdere keren gemest etc.

Ze staat er inmiddels zo bij, lekt nu ook melk.

[ [url=m/m3MKeK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DDkhch.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat moet inderdaad al wel echt voor vannacht zijn! Spannend! Heel benieuwd wat ze daar binnen aan het bakken is :D .
SimoneDesteny: Die van jou maakt het ook al spannend!

Zoë is al wat ouder. 10/11 jaar oud ong. als ik mij niet vergis, maar ik merk inderdaad aan Zoë dat ze het wel fijn vind om zo goed voorbereid te worden en al kan wennen. Lijkt haar toch wat meer zelfvertrouwen te geven.
De kleine trekt ook onwijs naar Zoë toe. Dus dat is ook super. Gaat helemaal goed komen straks :j .

Hier weinig spannends te melden. Zoë en Maria zijn rond en gezond. Wachten rustig verder.
Wel word het ook tijd dat Zoë gaat bevallen. Iemand is toe aan een speelmaatje hier _O- .
En ik ben gepromoveerd tot oppass :') . Was nog maar net aangekomen of Jenny kwam de kleine al brengen zo van: "Asjeblieft. Vermaak je er mee." en na even geknuffeld te hebben met de volwassen dames besloten die na een tijdje rustig te grazen en mocht ik in de paddock op de kleine passen :D .
(Vanuit de paddock kunnen ze zo het gras op).
Helemaal niet erg hoor om op de kleine meid te passen <3 . Doe het met liefde!
Na een tijdje zag ik wel aan haar dat ze mama zocht dus samen met haar (ze volgt mij al) het hoekje omgelopen naar het gras toe en ze was helemaal blij dat ze kon drinken en na drinken was het tijd voor actie :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Zoë word echt goed voorbereid op het moederschap :j

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:07

Oeeeh dat worden veulentjes vannacht!

@Yaartje wat een droppie!

Mijn maiden merrie word erg gevoelig op het uier en dus ook met het uitmelken van drupje voor ph.
Moet ik daar nog iets mee voor evt het veulentje, hoe groot is de kans dat ze daarop ook zo heftig gaat reageren?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:15

Yaartje, de papa van dat veulentje was bont toch? Het kan best zijn dat je een minimaal bonte te pakken hebt. Ik zie dat ze 4 witte voetjes heeft, bij Shetten komen er niet zo veel genen voor die dat geven. Maar soms heb je dieren die genetisch bont zijn en alleen 4 witte voetjes hebben (soms met een mini wit vlekje ergens, soms ook niet). Dus dat zou best wel eens het geval kunnen zijn als papa bont is.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:25

Spannend AZ! *\o/*

Ik heb er ook zo'n zinin :D nog even geduld..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:29

mooney schreef:
Yaartje, de papa van dat veulentje was bont toch? Het kan best zijn dat je een minimaal bonte te pakken hebt. Ik zie dat ze 4 witte voetjes heeft, bij Shetten komen er niet zo veel genen voor die dat geven. Maar soms heb je dieren die genetisch bont zijn en alleen 4 witte voetjes hebben (soms met een mini wit vlekje ergens, soms ook niet). Dus dat zou best wel eens het geval kunnen zijn als papa bont is.

Ja, de vader is inderdaad zwart bont. Jenny (haar moeder) is ook zwart bont dus we hadden in principe wel zwart bont verwacht. Wat interessant om te lezen! Dus de kans zit er dik in dat ze toch zwart bont is, maar dan heel minimaal?
Zal eens opletten de komende weken of ik toch nog ergens een klein wit vlekje kan ontdekken (afgezien van haar witte voetjes dan).

Balko: Ja, leuk is ze he! En ondeugend is ze ook al :D .
Pfoeh, zou niet weten of je daar al iets mee moet. De ene merrie vind het wel goed dat je aan het uier zit en de andere niet.
Denk dat het wel goed komt uiteindelijk eer dat het veulen er is? Maar wellicht dat andere meer ervaren bokkers daar wat meer over kunnen vertellen :j .

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:32

Yaartje. Mooie foto's

AZ die moet vannacht toch komen *\o/* success met waken.

Balko. Vaak als de druk eraf gedronken is gaat het prima. In het begin soms iets lastig

Cp. Mooie naam voor een mooi veulen. Een blijvertje?

Cynthia. Heel knap <3

Olga :knuffel: wat een leegte nu

Floripori. Hopelijk met nieuwe camera geen haperend beeld

Mukiwacobs. Wat een leukies

Charisma. Fijn dat ze naar de bevalstal kan

Mirjamalvaro. Gefeliciteerd met de puppies

Wpaard. Wat vervelend als het zo loopt. Duimen dat er snel een oplossing is

Menneer heeft hier zijn eerste fotoshoot gehad <3 voorproefje gehad. Nu nog kiezen uit de rest
Afbeelding
Wordt je moe van
Afbeelding

Wild Thing groeit ook lekker door. Vandaag 281 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:44

Spannend AZ!

Olga, wees maar goed verdrietig. Dat mag :knuffel:

Balko, met een beetje geluk komt de druk er dan wat af doordat ze (vaak) wat melk gaan lekken. Hoeft dus niet perse een probleem te zijn.

Mijn merrie staat vanavond onrustiger dan normaal. Dag 317. Slapen zit er dus denk ik niet meer in vanavond.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 01:38

Al-zawraa, spannend!!

Yaartje, leuke foto's. Die kleintjes zijn wel echt extra schattig.

Balko, haha, een spin. Misschien is die bezig met nakomelingen? :)

AM< mooie foto's. En die lange benen......Geweldig

Ik zou vandaag teruggebeld worden, maar ze zijn me vergeten. Heb even met iemand anders overlegd en foto's gedeeld. Merrie heeft geen verhoging, eet, loopt rond etc. Veulen beweegt.

Het hengstig doen, had ze in het begin nog en toen bijna niet eigenlijk. Ik zag het gister eenmalig. Maar wat ik eerder zei; een veearts zei een tijd terug dat merries dat ook wel willen doen als ze met een ruin of hengst lopen.

De uier groeit hard en zag aan 1 kant een minimaal wit puntje komen. Ze zou officieel nog 11 dagen moeten, dus denk dat ze aardig op schema is.
Laatst bijgewerkt door superpony op 23-04-22 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 01:38

Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens!
Ik heb nog niet alles teruggelezen want het zijn veel pagina,s in een paar dagen…

Hier is het foute boel het veulen van Forever staat op Utrecht met een flinke zandkoliek/verstopping
Voor een veulen een bijzondere hoeveelheid zand in de dikke darm….iemand hier ervaring mee???

Afbeelding
Dit is de mest van het veulen… eigenlijk alleen maar zand…

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 03:34

Ja veulens eten alles, komt vaker voor als ze op een kaal stuk staan. Gewoon zorgen dat er geen zand is waar ze bij kunnen voorlopig, alleen op (niet te kort) gras zetten helpt. Hoop dat ie snel opknapt en weer mee naar huis kan! Sterkte

En de rest natuurlijk gefeliciteerd met alle veulens! Kan het allemaal niet zo bijhouden geloof ik…

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 06:20

Sterkte For que!! Hopelijk knapt ie snel op!!

Geen beebs vannacht?

Knappe winston en scheetje van Yaartje!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 06:20

Jemig, For_Que, dat is gewoon een hand vol met zand!
Wat ontzettend heftig.
Hopelijk gauw weer gezond thuis… pffff wat een zorgen.

Nog geen berichten van alle spannende merries?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 06:44

Jeetje FQ dat is een hoop zand. Hopelijk knapt de kleine snel op!

Ik ben ook benieuwd of er veulens (en merries) het licht hebben gezien vannacht! :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:33

Dan plaats ik nog even een paar foto’s van mijn baby. Ik ben zo gelukkig met haar!

Afbeelding
Een hele trotse mamma met haar baby

Afbeelding
Super vermoeiend hoor, veulentje zijn

Afbeelding
Haar vachtje lijkt wel fluweel <3

Afbeelding
En kijk nou hoeveel staart al

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:42

Ach beterschap mrt je veule for..
Hier had ik ze eerst okk in de longeer cirkel en de ene nam gewoon gelijk een hap zand als hij stond. De ander niet..
Ik heb dus gezorgd er constant bij te zijn om zand inname tegen te gaan en heb ze eerder op het land, ook al is die nog nat.. nu eet hij netjes gras. Of eet.. hij neemt iig gulzige happen, veel krijgt hij nog niet binnen maar zand is makkelijker eten.

Zand en veulens..