Drachtig? èn te dik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Re: Drachtig? èn te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:56

Ik wil ook meevolgen :D

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 20:08

maaike1994 schreef:
Ik wil ook meevolgen :D

:wave:

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 20:16

Afbeelding
Afbeelding

Uiertje was weer iets meer gevuld, maar volgens mij nog lang niet zo vol als andere hoogdrachtige merries.
PH is ook nog hoog, voor zover ik kan beoordelen. Op de foto lijkt het donkerder, maar het zat tussen de 7 en de 8.

Ik heb haar weer en lekkere poetsbeurt gegeven. Al die jeukende haren van haar wintervacht vind ze verschrikkelijk. Ze laat zich heerlijk verwennen en vertroetelen.

Afbeelding

Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:23

Och arme pony, wat een buik! :wow: Maar wel een mooie dame zeg, ik kijk al een tijdje stiekem mee omdat ik ook ontzettend nieuwsgierig ben naar het veulentje dat komen gaat.

Maar nu kruip ik toch even onder mijn meelees-steen vandaan, want zag je vraag over halsters. Er zijn inderdaad speciale shetlandveulenhalsters, die passen een paar weken. Dan de veulen halsters, de mijne (shet, niet die grote) heeft die gepast tot hij ongeveer een jaar oud was. Toen kwam er een soort tussenfase waarin het ene eigenlijk te krap zat, en het andere te groot. Die zijn we nu net ontgroeid. Ik heb zijn veulenhalster nog liggen, en gebruik hem zelf niet meer (logischerwijs). Mocht je in het noorden wonen, mag je hem zo komen ophalen. :j

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:24

Ik volg ook nog even last minute mee!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:29

Ik volg ook..denk dat het nog wel even kan duren..(al wil je dat waarschijnlijk niet horen hihi..) maar....ze kunnen snel veel veranderen dat wel
Ben benieuwd wat er uitkomt

Amber812

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:30

Ik kom ook volgen :)

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:30

Nog een stille meelezer hier die volgt. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 20:34

Serenity350 schreef:
Och arme pony, wat een buik! :wow: Maar wel een mooie dame zeg, ik kijk al een tijdje stiekem mee omdat ik ook ontzettend nieuwsgierig ben naar het veulentje dat komen gaat.

Maar nu kruip ik toch even onder mijn meelees-steen vandaan, want zag je vraag over halsters. Er zijn inderdaad speciale shetlandveulenhalsters, die passen een paar weken. Dan de veulen halsters, de mijne (shet, niet die grote) heeft die gepast tot hij ongeveer een jaar oud was. Toen kwam er een soort tussenfase waarin het ene eigenlijk te krap zat, en het andere te groot. Die zijn we nu net ontgroeid. Ik heb zijn veulenhalster nog liggen, en gebruik hem zelf niet meer (logischerwijs). Mocht je in het noorden wonen, mag je hem zo komen ophalen. :j

Wat lief! Ik woon te ver weg, maar wel heel lief aangeboden.
Ik ben vandaag bij Epplejeck geweest en heb een leren halstertje gekocht, maar die past volgens mij pas als het veulen een jaar oud is := , maar ik vond hem te mooi om te laten hangen.

Afbeelding

Ik zal nog even verder zoeken (bij Agradi of zo) naar een veulenhalster want ik denk dat het wel heel handig is om er vroeg mee te beginnen.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 20:38

Marisje76 schreef:
Ik volg ook..denk dat het nog wel even kan duren..(al wil je dat waarschijnlijk niet horen hihi..) maar....ze kunnen snel veel veranderen dat wel
Ben benieuwd wat er uitkomt

Ja inderdaad, het zou zo nog best een tijdje kunnen duren, maar ik durf het risico echt niet te lopen dat ik de bevalling mis.
Ik heb dat een aantal jaren geleden meegemaakt. Toen keek ik in de nacht om 4 uur op de camera en stond er ineens een veulentje naast! De placenta hing nog uit de merrie. Die merrie had nog geen volle uier (kleiner dan mijn merrie nu). Dat was dus ook heel onverwachts.
Gelukkig was dat allemaal goed gegaan, maar ik wil er nu gewoon kunnen zijn voor mijn merrie, ook voor in het geval van nood. En omdat het natuurlijk leuk en bijzonder is om mee te maken. :D

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:41

Ik heb je berichten doorgelezen en was oprecht blij verrast bij het bericht dat ze drachtig was... en toen zag ik je onderschrift... :o? _O-
Ik ben benieuwd wat ze ervan maakt :):)

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:48

Paardenjacq schreef:
Serenity350 schreef:

Wat lief! Ik woon te ver weg, maar wel heel lief aangeboden.
Ik ben vandaag bij Epplejeck geweest en heb een leren halstertje gekocht, maar die past volgens mij pas als het veulen een jaar oud is := , maar ik vond hem te mooi om te laten hangen.

[ [url=m/ecuBhr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal nog even verder zoeken (bij Agradi of zo) naar een veulenhalster want ik denk dat het wel heel handig is om er vroeg mee te beginnen.

dat halster heb ik ook! alleen dan voor een volwassen pony :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:50

Wat leuk! Ik volg last minute. Hopelijk wordt het een gezond veulentje!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:06

Let wel op dat je het veulen niet met halster op de wei zet. Wij hebben een dood Shetlander veulentje gehad omdat ze ergens vast was komen te zitten en gestikt..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:15

xsiroccox schreef:
Ik heb je berichten doorgelezen en was oprecht blij verrast bij het bericht dat ze drachtig was... en toen zag ik je onderschrift... :o? _O-
Ik ben benieuwd wat ze ervan maakt :):)

Haha hier het zelfde hoor :') :o?

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 21:16

Maanlicht schreef:
Let wel op dat je het veulen niet met halster op de wei zet. Wij hebben een dood Shetlander veulentje gehad omdat ze ergens vast was komen te zitten en gestikt..

Hè bah, dat is inderdaad wel een risico. Bedankt voor de tip. Ik denk dat we het veulentje gaan laten wennen aan het halster en omdoen wanneer we erbij zijn.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:33

Ik denk dat ik nog wel een kleine shetlander veulen halster voor je heb.. ik kan morgen even kijken en die evt. op de post voor je doen.

Als je nog geen halster heb. hij is gewoon ff rood.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 16:10

Arianne_94 schreef:
Ik denk dat ik nog wel een kleine shetlander veulen halster voor je heb.. ik kan morgen even kijken en die evt. op de post voor je doen.

Als je nog geen halster heb. hij is gewoon ff rood.

Wat lief! Ik stuur je een pb.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 16:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er hingen vanmiddag hars-achtige druppels aan haar tepels.
Vanmorgen bij het meten van de druppels was het te stroperig en trok het niet in het ph blaadje.
Haar uier lijken nog niet zo vol, volgens mij.

Toch houd ik haar goed in de gaten!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:34

Haar uiers lijken nog heel leeg inderdaad. Hopelijk gaan ze gauw vullen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:42

Zo spannend! Ondanks dat haar uier nog heel wat smaller is als die v mijn merrie, zijn dit wel al echte harsjes! Heeft die v mij helaas nog niet -O-

Heel benieuwd wie v ons 2 eerst een veulen gaat hebben :')

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:49

Heb even alles zitten terug lezen, wat een leuke verrassing! Ik volg ook, en zo te zien nog net op tijd *\o/*

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 00:07

Afbeelding
Afbeelding

De uier wordt beetje bij beetje voller. Maar staat nog lang niet op knappen.
Harsachtige melk komt er in een straaltje uit als ik 1x een melkbeweging doe.
Maar ik zie dus nog alleen doorzichtige melk en niet wit.

Spannend!!!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 03:52

Oeh ik ben nog optijd!! *\o/*

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 21:07

Ik zou het prima vinden als ze in ieder geval nog wacht met bevallen tot dinsdag of zo. Want dan wordt het weer wat lekkerder weer. ;)

Afbeelding

In haar uier (en ph meting) zit geen verandering te ln opzichte van gisteren.

Afbeelding