Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
gossa4ever schreef:Mag ik me hier ook melden
Ik heb een leuke Sjouke merrie die dit jaar voor het eerst gedekt wordt!
Het is voor mij ook voor het eerst dat ik een veulen fok! Ik vind het dus echt onwijs spannend
Dit is de merrie:
[ [url=m/fFTwdl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CidAfy.jpg]Afbeelding[/url] ]
De merrie (hillie) is redelijk kort gelijnd en heeft een kort kruis, verder is haar stap matig en mag ze meer dragen in draf en zou ik iets meer beweging willen zien, met name het voorbeen,
Ik heb na diverse fokadviezen enz gekozen voor een langgelijndere hengst met een langer kruis, hoger gebeend en met een beter achterbeen en beweging vererver!
En voornamelijk een fijn karakter! Mn merrie kan soms heet zijn, en dat is geen probleem,
Maar soms slaat het om in hectiek en dan is er niet echt veel mee te beginnen (zit ook in dr bloed, wat wil je met doaitsen als opa )
Dus ik vind het heel belangrijk dat er een hengst op gaat met een fijn karakter!
Ik vond het moeilijk om een keuze te maken maar na diverse fok adviezen die allemaal richting die hengst wees (en mijn gevoel ook het meeste neigde naar die hengst) hebben we eindelijk onze hengsten keuze gemaakt,
En het wordt Uldrik 457
[ [url=m/NGrnvV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jDhGhO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag is ze voor het eerst gescand, ze is maandag of dinsdag hengstig, maar we slaan deze cyclus nog even over
Ik kan echt niet wachten