Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
othelloster schreef:Als mijn merrie toch 380 dagen zou dragen er is niks te zien aan het dier dan zou ik mij eens gaan af vragen of ze überhaupt dragend is. hoe moeilijk is het om een dierenarts te laten komen of om gewoon simpel een foto te maken. ik gok dat iedere willekeurige paardengek wel een foto van zijn/haar paard heeft of is dat nu zo vreemd?
JiskaVV schreef:Haar darmen zie je volgens mij echt niet schoppen, wel?

dromertje2 schreef:Ts wilt precies alleen maar horen dat haar merrie drachtig is.
Ze geloofd ( of wil niet geloven) niet in andere oorzaken.
Dus t is hopeloos om er verder op in te gaan.
Als men haar voerd alsof ze drachtig is, is het vrij normaal dat ze uitzet.
c_alsemgeest schreef:Je ziet mijn niet schrijven dat het een dom topic is... je vraagt mensen naar ervaringen en adviezen.
Alleen wordt daar niks mee gedaan... dus had je er simpelweg niet naar hoeven vragen.
afwachten kan altijd...
dom kind, heb ik ook nergens zien staan, wel dat je geen invloed hebt op het handelen van je ouders, en dat klopt toch ook?
Dat de DA het onnodig vind... dan zijn er voor mij twee opties, een DA die ik niet zou willen of een hele goede DA die het hele drachtige verhaal of de uit reken datum sowieso al met een korreltje zout nam
Caitlin_K schreef:Het is weer vakantie.![]()
Ik begrijp ook niet echt waarom hier een topic voor is gemaakt. Adviezen worden afgeslagen en genegeerd. Zoals ik je reacties lees denk ik dat de merrie gewoon leeg is. Heb je toevallig een foto? Ik lees dat foto's trekken niet je ding is, maar je pakt je mobiel, richt hem op de merrie en maakt een foto. That's simple![]()
Darmen kunnen trouwens daadwerkelijk bewegen, en lijken alsof er een veulentje schopt.
Mijn merrie lijkt ook drachtig, heeft ook een bewegende buik, maar die heeft ook nog nooit een hengst gezien, en ze zal dan zeker al 2 jaar drachtig zijn.

JiskaVV schreef:Volgens de eigenaresse van de hengst is ze wel degelijk een paar keer gedekt geweest. Ik hoorde trouwens nog maar gisteren dat ze rechtstreeks van de weide kwam, daarmee het aantal dagen ongeveer.
JiskaVV schreef:c_alsemgeest schreef:Je ziet mijn niet schrijven dat het een dom topic is... je vraagt mensen naar ervaringen en adviezen.
Alleen wordt daar niks mee gedaan... dus had je er simpelweg niet naar hoeven vragen.
afwachten kan altijd...
dom kind, heb ik ook nergens zien staan, wel dat je geen invloed hebt op het handelen van je ouders, en dat klopt toch ook?
Dat de DA het onnodig vind... dan zijn er voor mij twee opties, een DA die ik niet zou willen of een hele goede DA die het hele drachtige verhaal of de uit reken datum sowieso al met een korreltje zout nam
Het komt anders bij wel zo over dat ik een dom kind ben
JiskaVV schreef:Caitlin_K schreef:Het is weer vakantie.![]()
Ik begrijp ook niet echt waarom hier een topic voor is gemaakt. Adviezen worden afgeslagen en genegeerd. Zoals ik je reacties lees denk ik dat de merrie gewoon leeg is. Heb je toevallig een foto? Ik lees dat foto's trekken niet je ding is, maar je pakt je mobiel, richt hem op de merrie en maakt een foto. That's simple![]()
Darmen kunnen trouwens daadwerkelijk bewegen, en lijken alsof er een veulentje schopt.
Mijn merrie lijkt ook drachtig, heeft ook een bewegende buik, maar die heeft ook nog nooit een hengst gezien, en ze zal dan zeker al 2 jaar drachtig zijn.
Klinkt verschrikkelijk ouderwets maar ik heb geen mobiel
Caitlin_K schreef:Ik zag wel dat je een leuke website toevallig had, met leuke foto's. Kan je die camera niet meenemen? Wij kunnen via internet helaas niet zeggen dat je merrie drachtig is. Dat kan alleen een dierenarts die opvoelt of scant.
bruintje123 schreef:En wat voer je dan?
Het is al snel te veel bij een tinker.
Zonder de DA te laten kijken weet je niets en is eigenlijk je topic onzinnig.
Dat is echt de enige tip, die da laten komen.
c_alsemgeest schreef:Caitlin_K schreef:Ik zag wel dat je een leuke website toevallig had, met leuke foto's. Kan je die camera niet meenemen? Wij kunnen via internet helaas niet zeggen dat je merrie drachtig is. Dat kan alleen een dierenarts die opvoelt of scant.
met een foto zie je nog niks... merrie die wel vaker een veulen heeft gekregen of een erg buikige ruin met vetjes op een rare plek kan er net zo drachtig uit zien
dromertje2 schreef:Dus ze je bent er van overtuigd dat ze drachtig is, maar ze krijgt niet meer en aangepaste voeding voor drachtige merrie s?
Hoe kan je goed handelen op elk gebied als je geen zekerheid van dracht hebt?
Bij dracht moet je andere dingen doen dan bij geen dracht.
Hoe weet je dat je het juiste doet?
Ook kwa ontworming, medicatie,...