[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:03

Lykke is inmiddels 256 dagen drachtig, nog slechts 78 dagen ofwel 11 weken.
Als ik het zo zeg, dan klinkt het al heel snel!

Lykke staat op standje boos... geeft verder niet, zijn de hormonenen haha

En uier begint al een beetje te tonen :)

Foto's spreken voor zich!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:34

Haha, je kunt wel zien waar haar deken heeft gelegen. Vies en schoon :+ Mooie merrie hoor!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:36

Jeetje wat gaan jullie hard.
Bij voernijd zou ik wel uitkijken of er mogelijkheid is dat merrie meer ruimte met eten heeft. Want in hun nijd letten ze soms wel minder op een veulen.
Mijn merrie staat op afstand tijdens eten, lekker de ruimte. Dan is er geen enkel probleem.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:53

mooney al nieuws? zit de pagina's even terug te lezen maar kan geen post vinden van je.
Da kwam deze namiddag toch?

silly tja hier ook eentje Flo dus die alles wat een paard is, aanvalt. Al menige keren is ze langs mijn neus geschoten met oren in de nek en mond open := maar noch nooit heeft ze me geraakt.
Ook met haar veulen was ze heel verdedigend mee en voor ze ging aanvallen, draaide ze eerst rondjes rond het veulen.
Echte voernijd had ze niet naar haar veulen maar ze at veulens bak ook leeg -O- Dus ben ik ook apart gaan voeren.

ik zie al vele uiers weer verschijnen die echt beginnen groeien

welkom nieuwelingen

leuke veulenspam ML en caesar, ik ben er ook meer en meer zin in te krijgen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:04

Fotsy ik had door bezoekje van de veearts wat achterstallig werk wat ik aan het wegwerken ben. Wilde eigenlijk niet nog een keer een ego post ertegenaan gooien, maar tot het werk af is kan ik ook niet beginnen met uitgebreid reageren. Maar lief dat je het vraagt, dus toch maar even een egopost.

DA is inderdaad geweest. Uier van vanochtend nog dikker geworden, maar tegen de middag weer terug gelopen naar de situatie zoals gisteren. Hij heeft het uier bekeken, vond het inderdaad wat dikker maar niet heel schokkend. Vulva, temperatuur en algemene indruk waren ook prima verder (dat had ik ook al gezien, maar altijd fijn dat ze het ermee eens zijn).
Daarom besloten toch niet te gaan scannen, hij verwachtte niet dat als het placentitis was dat het al zo vergevorderd was dat het op 1 scan duidelijk zou zijn en meerdere dagen achter elkaar scannen is ivm stress bij Kirs en veiligheid voor de DA eigenlijk niet te doen := . Als hij het idee had gehad dat het wel serieus mis was hadden we het uiteraard wel gedaan, maar dat was niet het geval.
Dus genoeg gerustgesteld, we blijven er scherp op maar geen reden voor paniek gelukkig.

Afbeelding
Kirs stond de veearts nog net niet uit te zwaaien toen hij weer weg ging >;) :wave:

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:30

Goed dat je de DA erbij hebt gehad, beter een keertje teveel voor niets. Die blik van je merrie _O-

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:31

Goed dat je de DA erbij hebt gehad, beter een keertje teveel voor niets. Die blik van je merrie _O-

Touscha, hoe gaat het nu met jouw merrie? Helemaal goed gegaan verder?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:33

En nu oprotten denkt ze :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:36

Volgens mij is er iets niet goed gegaan met mijn berichtje hierboven :')

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:38

Oh best veel merries aardig fel op voer!! Fjola hier is altijd t laagst in rang, dus die probeert nieteens boos te doen naar de andere :) Nu staat er bij ons een merrie tijdelijk om haar veulen thuis af te spenen, en Fjola staat er zowaar boven nog! Heb wel het idee dat ze tijdens de dracht iets hoger in rang komt!

Ziet er goed uit, je merrie Chantall!! Heel belangrijk om er goed uit te zien in je kraamtijd uiteraard :P

Altijd lastig suffie, paarden verkopen :'( Ik weet niet of ik het zou kunnen!! wel super fijn dat ze een mooi plekje gevonden heeft!

Faline ook leuke plaatjes van de dames! JIj moet ook nog even geduld hebben, hihi! hier nog 87 dagen maar t voelt nog als zooooo lang! Zeker nu iedereen bijna al tegen de veilige zone aanzit! Knappe merries heb je :)

Welkom oniekje!

haha zo grappig ivy power! Dat bont, leuk effect ook met die deken :P Beginnetje aan de uier is gemaakt! Leuk paard!

Wat fijn Mooney, voorlopig geen zorgen te maken dus! Wel echt goed dat je het hebt laten checken. Die blik van je merrie spreekt echt boekdelen! Wat mot je? Ik heb toch niks! Doeiii!!
Hihi

Over Fjola nog weinig spannends te melden. Nog 88 nachtjes slapen. Ze wordt wel echt goed rond, van t weekend weer is een mooie foto maken! Uier doet nog helemaal niks, dus dat is allemaal nog niet zo spannend.
We gaan af en toe even met dr grazen om vast wat te wennen aan gras, , onze eigen wei is nog veels te nat maar de bermen voldoen ook ;) Boekje dr bij en paardje lekker grazen, FJool is zo makkelijk. Die zet je neer en die loopt gwn niet weg :) Volgens mij kan je zelf nog weglopen ook maar dat gaan we maar niet uittesten :P

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:45

moony ikdenk dat ik gemist heb wat er met je merrie aan de hand was. ik kom net terug van stal we hebben een mooi stuk afgezet maar ze staat er nog niet in. ik denk dat ik dat deze week ga doen. haar banden waren ook nog niet slap en nog steeds geen uier ( ze moet nog 29 dagen ) ik weet niet of ik me druk moet maken of niet. tegen mij is ze heel lief maar voor de rest moet ze van niemand iets hebben. zijn er ook mensen die ook mee doen met volgend jaar? wij zijn aan het twijfelen. Er staan vanaf vandaag een welsh A hengst te koop bij mij op stal. ik was helemaal verlieft hahahah. ookheb ik vandaag goed nieuws gekregen ( voor de welsh a kenners onder ons ) ik mag het eerste veulen uitkiezen van de laatste gedekte merries van Guldenhoefs vivaldi. dus ik ben helemaal blij ! ik ben al zo lang verlieft opdie hengst

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:51

:(:) suffie dat is niet leuk, maar wel fijn dat ze in de buurt blijft.

Haha DL, ik heb het ineens het beeld voor mij, jij rennend door de wei met een boze merrie erachter aan :P

Dyonne. Ze heeft een stal van 8x5
En ze krijgt in de uiterste hoek dus tja, hoeveel ruimte wil je hebben haha

Harmony is aardig aan het kegelen en melktest 6.2.
Dus blijf maar voor de zekerheid op stal slapen

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:53

Ohhhh spannend Silly! *\o/*

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:59

oh wat spannend!! Ben heeeel benieuwd:)

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:01

Wat spannend silly!

Moony, fijn dat de dierenarts je wat gerust kon stellen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:04

fijn om te lezen mooney +:)+

silly succes alvast en harmony go go go en laat je baas niet te veel in de auto moeten slapen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:05

Oeh, spannend Silly!! Slaap lekker vannacht!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:10

Spannend Silly, heeeel veel succes !!@

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:14

Ooo wat spannend silly ben benieuwd

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:15

Zo ik ga weer even bijlezen....reageren werkt toch beter via de laptop!

Liaan....De keuze zal zoiezo niet makkelijk zijn nee. Bevalt het een beetje tussen de Arabiertjes?

Mooney...Beter de DA een keer te veel dan te weinig. Denk dat je nu wel een beetje gerust gesteld bent.

Pretty....Snap dat je opzich wel goed erover na wilt denken als ze al 2 veulens heeft verloren.

Manda...Knappe merries heb je daar. Blijf arabieren toch wel mooi vinden!

mijnlieverd.....aaaa te schattig met dat halstertje!

Faline....Wat een moppie! Eerste nacht overleefd?

Dustinlover....Camera heeft wel een mooi beeld.

Tinnie.....Ik snap wat je bedoeld, denk ook niet dat het een makkelijke keus word. Echter zal op korte termijn niet snel nog een veulentje fokken en word mijn eerste eigen fok dus ook wel speciaal. We gaan het zien. Zou lek zijn als jouw merrie nu op 327 gaat bevallen haha

Whitney....Mooie foto's, vooral die van jullie allemaal is erg leuk!

Ceasar.....Wat een moppie! Hier blijven we ook draaien voor koetje!

Silly.....Hier moeten we dat ook even gaan bekijken. Hum i altijd al beetje voernijderig en slaat dan tegen de wand, nou is dat al een stuk minder omdat ik de tralies dicht heb gemaakt en ze de buren dus niet kan zien. Ben ook wel benieuwd wat ze zal doen als het veulen straks bij dr voer komt.

Chantall....Als je haar maar goed zit! Hier toileteer ik hum ook gewoon nog regelmatig.

Suffie....Blijven lastige keuzes maar wel fijn dat ze in de buurt blijft.

Silly.....Zooooo spannend!!!! Kom op Harmony!!

Zoooo ik ben weer helemaal bij! Jeetje moest toch weer een hoop bijlezen joh. Hum begint nu toch wat meer aan het uier te werken en de onderkant van haar vulva was een beetje opgezet en eromheen. Vandaag ook het alarm aan het halster bevestigd dus ben benieuwd of we vanacht wakker worden gebeld.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:30

Succes Silly! Hopelijk heb je geluk en hoef je geen dagen in de auto te slapen!

Fijn Mooney, ben je in ieder geval maar weer gerust.

Setteli, hoe gaat het met Jazzy?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:38

Silly succes!!

En wat leuk een veulen uitkiezen!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:39

mooney, Fijn dat je gerustgesteld bent.

Spannend Silly1972, Succes vannacht, hopelijk kan je wel een beetje slapen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:39

Succes Silly!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:52

Kan niet bijreageren nu maar ik wil Silly toch wel heel veel succes wensen,wat spannend! *\o/*