Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:49

Thuis houden we trouwens weddenschappen. De laatste 3 jaar heb ik de top 3 van beide geslachten bijna elke keer goed gehad. Al dan niet in willekeurige volgorde. Maar het haalt de spontaniteit er wel vanaf.
Gewoon geen verkiezingen meer houden, bespaard een hoop pr, gezeur en gedoe.
Dus ik hou het voorlopig bij het plan om dus underdogs een glimlach te bezorgen en ook een straaltje spotlight te geven.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:50

Agh ik maak me er helemaal niet druk om. Dit jaar 2 gouden hengstveulens gekregen en ben op beiden even gek <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:52

Sizzle schreef:
Ik stem meestal op schattige wollige shetlanders, gewoon omdat ze schattig zijn :D

Maar de winnaar is eigenlijk standaard het zieligste verhaal. Tja, het is en blijft gewoon een penny forum natuurlijk.
Take it or leave it ;)

Die heb ik er inderdaad deze x ook weer bij zitten :')
Wollige shetlanders *\o/*

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:55

Ik vind het niet meer dan logisch dat degene die een hoop topics en alles aanmaken winnen, die mensen steken daar ook een hoop tijd in.
Hoe meer tijd en creativiteit de eigenaar erin stopt van tevoren, hoe populairder zo'n veulen wordt, en persoonlijk vind ik het erg leuk om al die verhalen te lezen, en het dus ook dik verdient dat die veulens waarschijnlijk gaan winnen.
Als je al vanaf de hengstenkeuze meekijkt dan is het logisch dat je jezelf daarbij meer betrokken voelt dan een veulen dat je in het aanmeld topic pas voor het eerst ziet.
Zegt natuurlijk niet dat die veulens minder knap of leuk zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:56

Nicole288 schreef:
prugelpiet schreef:
Ik stemde altijd mee, maar dit jaar zal ik alleen voor de merrieveulens stemmen.
Waarom? Omdat iedereen volgensmij kan raden hoe de top 3 eruit gaat zien bij de hengstveulens. Daar zijn ze mijn stem niet voor nodig.

Maar dat is toch erg jammer juist? Zijn er geen hengstveulens bij die je leuk vindt? Verdienen die dan je stemmen niet? Of vind je eigenlijk de veulens van wie jij denkt dat ze in de top komen leuk? Hoe dan ook zie ik dan de reden om niet te stemmen niet?

LadyMadonna: 8 merries, 18 hengsten. Vorig jaar waren er 43 merries en 58 hengsten.
(het verschil tussen beide groepen is nu dus kleiner geworden)

Ik vind de veulens waarvan ik denk dat ze bovenaan komen niet leuk, maar ik vind het wel heel jammer dat ik twee leuke veulentjes uitkies maar dan vervolgens zie dat die onderaan staat. Omdat een heel groot deel waarschijnlijk niet gekeken heeft naar foto's maar naar de eigenaar van het veulentje.

Edit: Het merrieveulen topic even doorgekeken, maar precies hetzelfde verhaal.
Ik begrijp je punt, daar niet van, maar ik vind het heel jammer om te zien dat het de afgelopen jaren zo is gaan lopen (En zolang doe ik nog niet mee op bokt)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-10-16 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:58

Ik stem op de veulens die ik mooi vind, niet met het mooiste of leukste verhaal, ik volg zulke topics namelijk bijna nooit. ik klik gewoon de pagina met foto's aan en kies de twee (imo) mooisten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:01

prugelpiet schreef:
Nicole288 schreef:
prugelpiet schreef:
Ik stemde altijd mee, maar dit jaar zal ik alleen voor de merrieveulens stemmen.
Waarom? Omdat iedereen volgensmij kan raden hoe de top 3 eruit gaat zien bij de hengstveulens. Daar zijn ze mijn stem niet voor nodig.

Maar dat is toch erg jammer juist? Zijn er geen hengstveulens bij die je leuk vindt? Verdienen die dan je stemmen niet? Of vind je eigenlijk de veulens van wie jij denkt dat ze in de top komen leuk? Hoe dan ook zie ik dan de reden om niet te stemmen niet?

LadyMadonna: 8 merries, 18 hengsten. Vorig jaar waren er 43 merries en 58 hengsten.
(het verschil tussen beide groepen is nu dus kleiner geworden)

Ik vind de veulens waarvan ik denk dat ze bovenaan komen niet leuk, maar ik vind het wel heel jammer dat ik twee leuke veulentjes uitkies maar dan vervolgens zie dat die onderaan staat. Omdat een heel groot deel waarschijnlijk niet gekeken heeft naar foto's maar naar de eigenaar van het veulentje.

Maar ik denk dat de eigenaars van de veulens die jij uitkiest het wel erg leuk zouden vinden als je wel op ze zou stemmen :) Ik vind het jammer dat de verwachting dat ze niet zullen winnen zou zorgen dat je dan niet jouw waardering voor ze laat zien, dat is toch zonde! Je hebt stemmen en je hebt favorieten, maak ze dan ook blij :)

Charaz

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:06

Toen mijn veulen mee deed was ik ook blij met elke stem die er op haar was

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:09

Het voorstel van een maximum aantal topics of anoniem opgeven: Ik denk dat het dan juist zaak wordt van wie de grootste camera en de mooiste foto's heeft. Schiet een beetje zijn doel voorbij dan.

Voor iedereen die het huidige systeem niet goed vindt: Wat betekend de titel gouden bokt veulen voor jullie (of wat zouden jullie willen wat die titel betekend?).
Ik denk dat het daar namelijk fout loopt, iedereen heeft een ander beeld van het doel van de verkiezing. Dan is het ook niet gek dat er zoveel frustraties opkomen.

Voor mij persoonlijk is het gouden bokt veulen het veulen waar de meeste bokkers zich betrokken bij voelen. En dan maakt het voor mij niet uit of dat is omdat die opgegeven is met de leukste foto, of het op de een of andere manier anders is dan de rest, of de eigenaar een BB'er is of dat er veel topics over zijn geweest. Iedereen heeft andere manieren om zich ergens betrokken bij te voelen, dus iedereen is vrij om op zijn/haar manier te kiezen.
Ik ben het er persoonlijk niet mee eens dat mensen die graag topics maken uitgesloten moeten worden, omdat niet iedereen daar zin/tijd voor heeft. Natuurlijk geeft het een voordeel, maar die mensen hebben ook tijd gestoken in het schrijven van een topic, foto's maken etc.
Het komt voor mij een beetje over als op wedstrijd gaan en dan zeggen dat iedereen die meer dan 3x in de week traint uitgesloten is omdat je zelf maar 3x in de week kan rijden en het anders niet eerlijk is.
Ik vind het leuk om merries vanaf de dracht te volgen, het hele proces mee te maken zo achter je scherm. De kans dat ik een veulen dan nog in mijn hoofd heb zitten bij de verkiezing is ook groter. Ik kan zelf namelijk ook niet zo veel met 1 foto, bouw kan je zelden goed zien, karakter is ook niets over te zeggen. Dus ik stem op veulens waar ik me betrokken bij voel of die een extreem leuke kop hebben :') .

Ik denk ook dat er nog wel wat leuke veranderingen gedaan zouden kunnen worden als het telproces minder intensief gemaakt kan worden (meer automatiseren). Als het niet meer met de hand moet zou je namelijk bijvoorbeeld kunnen overstappen op een soort songfestival idee. Dus meer veulens kiezen (bijvoorbeeld 10) en dan die op volgorde zetten. Nummer 1 krijgt dan 10 punten, nummer 10 krijgt er 1. Dan krijg je minder veulens waar helemaal niet op gestemd worden en dan wordt het wat spannender hoe de uiteindelijke uitslag is.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:11

Toch ook eens met nicole, vorig jaar had ik mijn merrie opgegeven voor de gein en een paar mensen verplicht om te stemmen :')
Toen ik zag dat er ook 2x door iemand spontaan op was gestemd was ik ook blij _O-
Ze is nu weer drachtig maar ik ga hem of haar niet opgeven ... ik ga zelf wel wollies stemmen

Edit; mooneys idee van punten telling vind ik een goede.
Wellicht meer werk maar ik meld me vrijwillig aan als teller :j

Ik denk inderdaad dat een verandering in het systeem ook weleens goed is.
Dan lijkt het niet hetzelfde en is er wat meer spanning.
Tuurlijk weet iedereen wie nu gouden hengst word en daardoor wellicht niet leuk meer om te stemmen.
Maar als er meer spanning in komt word het misschien weer interessante?
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 30-10-16 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:14

Ik ga dit jaar voor het eerst helemaal niet stemmen.

Ik wil graag bij mezelf blijven en voor echte kwaliteit gaan. (ongeacht type of ras). Ik wil stemmen op een veulen waarbij er gekeken is naar verbetering van type of beweging tov de ouder dieren. En steeds vaker is dat niet het geval.

Afgelopen jaren of op een kwaliteitsveulen en/of Gelderse veulen gestemd.(hebben toch nooit kans om te winnen. Staat gelijk aan stemmen op de underdog)
En dit jaar zit er en niks naar mijn smaak.

Tuurlijk is het anders dan op een echte keuring. Maar als er helemaal niet gekeken wordt naar kwaliteit dan hoort het voor mij niet thuis onder F-AM maar onder in de picture.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:17

ik bok eigenlijk nooit meer, maar aangezien mijn meissie pleegmama is van 1 der opgegeven dames en ik dat hummeltje dagelijks zie ;) stem ik dan ook maar. ik schrok ook van de opgave en met mish in het achterhoofd en haar popi-tijd door de live bevalling en eerste vh jaar destijds, begrijp ik al te goed waarom het terugloopt. Toch is dat iets wat men zelf in de hand heeft; alleen op foto's afgaan is ook niet eerlijk, niet iedereen kan goed foto's maken.. dus ja, het is een stemming die je 2zijdig zelf kunt beinvloeden; maak charmante foto's én zorg dat men weet wie je veulen is. En doe gewoon mee! ook als je kind niet zo bekend is en je geen charmante foto's hebt, het blijft toch leuk als zelfs dan iemand toch gecharmeerd is van je ukkie.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:19

Ik stem nooit (of zelden), maar heb nu ook gestemd door dit topic.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:25

Caira schreef:
xApple schreef:
Hahaha oké jij verwoord mijn gedachten erg mooi :')

Maar om deze reden vind ik het ook niet leuk. Mensen kijken niet naar het mooiste veulen maar naar populaire topics/zielige verhalen enz.

*voelt zich aangesproken* mijn veulen is in 2004 hengstveulen van het jaar geworden, maar ik spendeer geen 20 uur aan bokt, en volgens mij was hij ook niet lelijk :+

Ik ken jouw verhaal niet dus je hoeft je wat mij betreft niet aangesproken te voelen hoor :) Hihi enne ik denk dat geen enkele eigenaar durft te zeggen dat haar veulen 'lelijk' is ;)

xMalibu

Ik stem nooit, was het nu al helemaal niet van plan omdat ik toch al weet wie er gaat winnen. En laat ik dat veulen nou juist echt helemaal niks vinden. Maar juist na het lezen van dit topic heb ik net bedacht dat ik juist ga stemmen, op de veulens die mij aanpreken vanaf de foto en die ik echt leuk vind.

Christiene

het is toch een bokt veulen verkiezing.. dat er veel topics over dat veulen staan op bokt... en dat ie daardoor populairder is tja.. das toch op bokt...

ik denk dat iemand echt niet heel het jaar bokt gaat zitten vol maken met der veulen om kans te maken op de boktverkiezing.. dat zijn gewoon mensen die veel op bokt zitten.

bij een die ik denk die wel kans maakt die zet er veel meer op dan alleen het veulen al veel langer ook.

als er zon discussie is over weinig aanmeldingen dan stop je er mee of je accepteerd dat er at minder aanmeldingen zijn. ik vind het nog best wel wat.. is niet dat er maar 3 aanmeldingen zijn ofzo

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:28

Ik doe gewoon stug ieder jaar mee voor fun en het idd! En Stem op wat me aanspreekt.. tis maar een spelletje! Niet te druk over maken. Jawaika heeft toch plekje gehaald als veulen super leuk!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:29

mariekerocky schreef:
Ik stem nooit, was het nu al helemaal niet van plan omdat ik toch al weet wie er gaat winnen. En laat ik dat veulen nou juist echt helemaal niks vinden. Maar juist na het lezen van dit topic heb ik net bedacht dat ik juist ga stemmen, op de veulens die mij aanpreken vanaf de foto en die ik echt leuk vind.

Hetzelfde hier!

JillNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:32

Niobe schreef:
mariekerocky schreef:

Hetzelfde hier!

Ik nu ook!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:33

Ik erger me wel aan het feit dat sommige mensen wel meerdere topics per week aan mogen maken en anderen weer niet. De gene met de dikste camera en de meeste keren uitgelicht wint lijkt het wel inderdaad. Ik heb gestemd op veulens met een mooi verhaal of die knap zijn. :j

Als mensen die niet willen dat bepaalde populaire bokkers winnen nou gewoon op een ander knapper veulen gaan stemmen dan wint die gene. Werkt vast beter dan dit topic haha.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:33

Mijn favoriete veulen van dit jaar doet ook niet eens mee :oo

Ik zit ook niet genoeg op bokt om precies te volgen wie populair zijn, maar sommige kom je toch linksom of rechtsom wel heel vaak tegen... De merrieveulens is voor mij echt niet duidelijk wie de popi's moeten zijn maar hengst wel :+ En die stond toen ook op fb bij het bericht als je de link ging delen van het opgave topic. Ik vind het niet gek dat mensen dat dan weer niet echt konden waarderen.
Ik heb gewoon het topic met foto's door gescrolld en mijn favorieten uitgekozen aan de hand van de foto's die er bij stonden. Het valkje met het brilletje en dat kleine veulentje met 1 wit en 1 gekleurd oortje vond ik o.a erg opvallend en leuk.
Het was mij overigens al eens eerder opgevallen dat er steeds minder opgegeven worden. Op zich is dat toch erg jammer vind ik. Ben wel erg benieuwd of er nog ideeën naar voren komen waar wellicht iets mee gedaan kan worden. Minder topics weet ik nog niet eens zozeer of dat werkt, want je kan natuurlijk ook gewoon in allemaal andere verzameltopics ed gaan spammen.

In het verleden heb ik ook een zilveren veulentje gehad, en ik ben echt niet van het spammen of reclame maken en zielig verhaal had ik ook niet. Alhoewel, eigenlijk wel, maar dat heb ik er toen helemaal niet bij gezet. Dus voor mij ook een verrassing dat ze zilver werd. :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:34

Ik had het veulenverkiezingstopic nog niet gezien, maar ik neem aan dat Beer van Koudbloedkim meedoet? :+ Ik stem altijd op het veulen welke ik het mooist vind, niet om de eigenaar.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:35

Tsja, heb mijn Kruimeltje opgegeven in een spontane oprisping, omdat ie gewoon zo verschrikkelijk schattig en lief en klein is dat iedereen die hem ziet gelijk verliefd wordt. Wie er ook wint, hij blijft even schattig voor mij hoor. En met elke stem ben ik gelukkig, of ik nu win of niet. Boeien, het is voor de lol toch en hij blijft voor mij nummer 1.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:35

antje_vip schreef:
...maar ik neem aan dat Beer van Koudbloedkim meedoet?

Goh, geen idee eigenlijk :') :+

(Is een grapje, niks slechts mee bedoeld...)
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 30-10-16 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:36

Faline schreef:
Mijn favoriete veulen van dit jaar doet ook niet eens mee :oo

Ik zit ook niet genoeg op bokt om precies te volgen wie populair zijn, maar sommige kom je toch linksom of rechtsom wel heel vaak tegen... De merrieveulens is voor mij echt niet duidelijk wie de popi's moeten zijn maar hengst wel :+ En die stond toen ook op fb bij het bericht als je de link ging delen van het opgave topic. Ik vind het niet gek dat mensen dat dan weer niet echt konden waarderen.
Ik heb gewoon het topic met foto's door gescrolld en mijn favorieten uitgekozen aan de hand van de foto's die er bij stonden. Het valkje met het brilletje en dat kleine veulentje met 1 wit en 1 gekleurd oortje vond ik o.a erg opvallend en leuk.
Het was mij overigens al eens eerder opgevallen dat er steeds minder opgegeven worden. Op zich is dat toch erg jammer vind ik. Ben wel erg benieuwd of er nog ideeën naar voren komen waar wellicht iets mee gedaan kan worden. Minder topics weet ik nog niet eens zozeer of dat werkt, want je kan natuurlijk ook gewoon in allemaal andere verzameltopics ed gaan spammen.

In het verleden heb ik ook een zilveren veulentje gehad, en ik ben echt niet van het spammen of reclame maken en zielig verhaal had ik ook niet. Alhoewel, eigenlijk wel, maar dat heb ik er toen helemaal niet bij gezet. Dus voor mij ook een verrassing dat ze zilver werd. :j

Nou, gewoon, omdat het een veel te mooi dier is! :D