[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:23

Kelly_J schreef:
L_isanne, Baida heeft dezelfde soort buik als die van mij. Is het ook haar eerste veulen? Of heb ik daar overheen gelezen?
8

Wat ziet ze er goed uit! Je begint nu inderdaad buik te zien. :)
Ja klopt, het is voor Baida ook haar eerste veulen. Ze groeit nu ineens heel hard. Vanmiddag vond ik haar haast verdubbeld qua buik vergeleken met gisteren. Maar dat mag ook wel inmiddels.

Suffie, jeetje zo blijf je aan de gang met Luna! Hoefbevangen klinkt niet heel aannemelijk.. Hopelijk kom je er snel achter wat er is.

Ik zie uiers die op knappen staan, spannend!

Vrouwke, ik zie ook verschil hoor leuk!

CL, arme jill. Die ziet er inderdaad niet erg happy uit. Nog eventjes volhouden!

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:27

Hé jakkes Suffie, hopelijk lijkt het morgen weer een stuk beter!

Spannend Woogy, kegels of?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:32

O... vergeten te reageren op suffie, sorry!

Baken zeg dat Luna zo aan het kwakkelen blijft.. hou je ons op de hoogte?

Sterkte!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:50

Al_Zawraa ja voel het veulen meestal tijdens het poetsen ;)

Kelly_j hahaha :') als dat even kon
Balen dat ze met een dik been staat! Blessure?

Woogy spannend!! Dat laatste beetje volschieten of beginnen met druppelen kan ook nog tijdens de bevalling gebeuren. Die temperatuur zegt meestal wel veel (Tenzij er veel lucht zit dan is de temperatuur ook laag)

Suffie jeetje wat balen dat ze zo wisselt met Hoe het gaat.. ik duim hard voor je dat ze gaat opknappen en in de stijgende lijn blijft!! :(:)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:14

Suffie sterkte!

Woogy spannend!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:13

Wij tempen een paard altijd een aantal keer achter elkaar voor het geval dat er gas in de darmen zit.
Ze was 's middags ook nog 37 en Jeroen zei dat de uier ineens weg was en ze slappe frutsels had hangen. Potdikkies, het mag nu wel gebeuren haha!!

suffie wat mega schijt!!! hopelijk knapt luna gauw op.

Inowa en jouw wollige mini arabs <3

Roma, klinkt haast als een bronchitus prutteld ze in haar ademhaling?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:17

suffie schreef:
Wat een geweldige foto's van dikke merries komen weer voorbij. Het duurt bij sommigen niet lang meer als ik de uiers mag geloven :D Woogy, wat heb je toch een lieve buuf, dat ze je zo goed op de hoogte houdt!

Hier helaas minder goed nieuws |( Luna liet echt een stijgende lijn zien vanaf afgelopen vrijdag. Geen koorts meer en vrolijk/attent. Vanmorgen kwam ze amper uit haar stal en had 39,6. Had haar hele stal op z'n kop gezet en dat is ook niets voor haar. Ik baalde zo dat ik moest werken en dat mijn man niet thuis was |o De DA gebeld en hij kwam meteen na de middag. Gelukkig hebben wij op school het 5 gelijke dagen model, dus ik kon meteen na de middag weg, de uren heb ik later ingehaald.
DA dacht aan hoefbevangenheid, maar ook weer niet :? De baarmoeder nogmaals helemaal afgevoeld, gespoeld, maar het retourwater was echt schoon. Ook de hoorns mooi schoon en glad. Schede helemaal genezen. Temperatuur was toen 40,5. Ze staat niet als een bevangen paard, maar wil gewoon niet lopen.
Spierbevangen leek ons ook sterk, ze moest ook plassen op stal en dit was mooi helder.
Dus maar weer onder de koortsremmers, pijnstillers en andere AB. We zijn nu een paar uur verder, ze heeft de rest van de middag in de rijbak doorgebracht in het zonnetje. Goed hooi gegeten, heeft ook een sprintje getrokken, koude hoeven, normale mest, normale urine, koorts is nu 38,4, alleen zo kreupel, dus zeg het maar......... Morgen komt de DA weer, kan wel een abo nemen :$

Hb zou natuurlijk wel kunnen, maar balen zeg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:40

Ik hoop niet dat Luna bevangen is, wat een ellende allemaal. Beterschap voor je paardje.

Hoop met een volle of een uier die al lekker opweg zijn. Spannend

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:47

Woogy ze houdt jullie in spanning!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:51

Suffie, heel veel sterkte. wat naar dat het zo blijft schommelen met Luna :(:)

Woogy, haha ze zit met je te dollen ;) maar maak nu maar duidelijk dat ze het veulen wel mag uit poepen!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:41

Ooeee, Kim wordt ook mooi rond zeg! Spannend!
Haha, ja erg hè Petra, die dwarsligger bij Sjirkje. Ze is ook wel echt tonnetje-rond. Wat blijft dat toch altijd irritant;mensen die gewoon maar even eten in je land gooien. Vast goed bedoeld, maar niet over nagedacht! Hopelijk helpt dit bordje. Hoe is het met Chinouk; wordt ze al dikker? Nageboorte doen wij in een afgesloten ton die eens in de zoveel tijd leeggehaald wordt. Daar gaan ook evt. dode kippen/konijnen enz in. Niet door de neus inademen als je er wat in moet gooien :D
Ja hè Venthe, ik krijg ook altijd zo'n lentegevoel van lammetjes. Ook al zitten ze nu nog op de deel van de boerderij; buiten is natuurlijk nog veeeeel leuker. Gisteren nummers 3 en 4 geboren, en de volgende 7 schapen gaan ook binnen een week. Leuke en drukke tijd.
Wow Inowa, leuke verrassing, drie van die kleine springdingen. Alles goed? Oh en Pepper, zucht... Heb echt een zwak voor haar.
Ah Woogy en Aziza, dat gaat hard! Hopelijk snel een paar gezonde veulentjes; ben wel in de stemming voor oohh en aaahhh momentjes achter de pc :):) Alhoewel ik die wel had van de grote broer hoor AZ, waauuuwwie! Zo even in je topic gluren. En jij bent al mooi vooruit aan het plannen! :P Hier denken wij ook meestal al wel een jaar of vooruit; kan altijd wat veranderen, maar last-minute plannen is niet ons ding ;-)
Chimello, kan me voorstellen dat je in je handen knijpt als er weer zo'n veulen uitkomt. Wat een leukerd!
Verdorie Suffie, het leek zo goed te gaan!! Wat een zorgen dan... Veel sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:14

Suffie wat ontzettend naar dat het zo blijft op en af gaan met Luna. :(:)
Bevangen kan natuurlijk wel in dit verhaal...hoop dat het maar een tijdelijke dip is. Sterkte. :(:)

Woogy dan toch niet spannend meer? Of is het vocht eruit en de melk erin??

Lisanne ze ziet er nog altijd super uit en haar buik begint nu inderdaad te tonen!

Vrouwke daar is iets in gang aan het schieten inderdaad.

Mooie Pepper op de foto.

Wingslove schattig dat buikje die vanonder die deken piept haha.

Jill ziet er inderdaad niet gemakkelijk meer uit. :(:)

AZ knappe broer op de foto! Dat is een beste uier aan het worden,benieuwd hoe het vanmorgen is!

Peetjuh wat ontzettend vervelend,hopelijk helpt het bordje. Hier kan er gelukkig niemand tot bij de weide komen dus dat soort dingen hebben we niet.

KellyJ spijtig van het dikke been. :(:)

Noisy inderdaad! Leuk!

Bij Karin was de buik ook ineens flink gezakt,in de breedte was er bijna niks meer te zien ineens. Veulen heeft zich eens in de hangmat gelegd. ;)
Hier aan het kroelen met Ella,die ook al een flinke buik heeft.

Afbeelding

Ook bij Nikita is de buik toch wel heel duidelijk aanwezig nu,en begin je het net wél van de voorkant ook goed te zien.

Afbeelding

Sorry was nog wat donker vanmorgen en vlak erna begon het te sneeuwen. -O-

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:19

Hihi Karin maakt het comfortabel voor haar veulentje daar in dat hangmatje!
Ehm... sneeuw? Neeeee!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:55

Suffie, hoe is het uier?
Van uierontsteking kunnen ze ook flink ziek worden en niet willen lopen.

Verder nog steeds geen veulentjes erbij? Het is nog wel zo lekker weer.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:24

Lekker weer? Het sneeuwt hier al onafgebroken en nu is het echt van die natte sneeuw,dus natte koude zooi. -O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:26

Hier is het al een paar dagen prachtig weer, koud maar zonnig. Veulentjes kunnen de hele dag lekker naar buiten.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:49

Zo sneu van Luna, suffie. Hopelijk blijft het nu in stijgende lijn positief gaan. Wel lastig als DA het niet goed weet.

Chimello niet vreemd hoor om al met de volgende keuzes bezig te zijn :+

Woogy ze is het geduld op de proef aan het stellen. :P

Leuke buikjes, pretty! Wanneer is jouw eerste uitgerekend?

Oh schattige lammetjes, inowa!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:08

Jeetje suffie dat klinkt als balen.. Hopelijk knapt ze snel op joh :(:)

Dankje Cemlys! Stiekem wel heel trots om te horen dat Sansa complimentjes krijgt :D

Vandaag worden as het goed is nieuwe camera's opgehangen!

Toch wel heel schattig die mini paardjes met hun dikke buikjes :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:18

Ze zijn nog schattiger als het resultaat van dat buikje vrij en blij naast hun in de wei loopt. :P

C2012 dankje. Als ik uitga van hun vorige drachten ( rond de 324 dagen) zijn ze begin/midden maart uitgerekend,maar dat kan evengoed ook later zijn. En dat mag van mij nu ook wel,want mijn oma moet een operatie begin maart met revalidatie en ik ga daar ook nodig zijn...Komt weer goed uit ineens. -O-

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:23

Jeetje jullie gaan hard! Dit hou ik niet bij hahaha!
Tijd gaat snel! Kan niet wachten op alle veulentjes! :D

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:42

Suffie wat vervelend dat Luna na haar stijgende lijn van afgelopen week toch weer zo veel koorts heeft en kreupel is.. hopelijk vinden jullie snel wat het is en wordt ze snel beter!

Woogy die van jou lijkt nu wel hard te gaan, spannend zeg!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:54

Suffie balen zeg van luna!
Hopenlijk knapt ze snel op wat het dan ook is.

Hier ook al de hele dag natte sneeuw.

Pretty mooie buikjes!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:26

Pris heeft nu 2 keer een uier dip gehad dat het ineens twee slappe flubbers waren en hij loopt net zo hard weer vol. Voller dan vol...ben ergens blij dat ik er nu niet bij ben, anders zou ik de hele dag achter d'r reet aanlopen 'toe nou Pris...tempo graag' ;)

Wij hebben een combinatie tussen sneeuw/hagel en ijzel gehad die heel vloeiend overging in regen :x

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:01

Zo, nieuw topic en ook gelijk al 7 pagina's. Week was tot nu toe een beetje vol, maar zit nu ziek thuis -O- dus dan eindelijk maar een keer bijlezen.

Dr. Pol ben ik na alle verhalen hier ook maar een paar keer gaan kijken, wel erg interessant inderdaad.

CL, knappe Jill, ze begint al mooi zwaar te worden hoor! Ben erg benieuwd naar jouw "exotische" veulentje hier in NL!

KBK, ik zag vorige maand opeens verandering bij Lies, was toen op 274 dagen, had op 252 nog foto's gemaakt als uitgangspunt waar nog niet veel te zien was.
Nu op 292 dagen nog geen nieuwe noemenswaardige verandering sindsdien en bij Roos (281) is überhaupt nog niets veranderd.
Hoop tietjes komen er ook weer langs. Heb maandag nog foto's gemaakt, maar zoals ik al zei, geen verandering met de foto's van 274 dagen die ik laatst al plaatste ;)

MarijeR, ik vind ook dat je altijd baby-spam mag plaatsen hoor! En vind de naam Kissin' Kate trouwens echt geweldig! <3

Bubbleee, welkom!

Arianne, mooi buikjes op pootjes ook! En wow, wat een buik aan één kant ook bij Sjirkje :wow:

Linda, ook Star al lekker zwaar dus! Ik merk het nu ook bij Lies hoor dat die wat bloter wordt, dus die krijgt ook nog wat meer. Ben ook geswitcht van merriebrok van Subli naar Havens, omdat die wat meer voedingsstoffen bevat.

Pretty, wat een leuk beeld toch met dat grote paard tussen die mini's!

Knolselder, haha jouw eigen buik is ook belangrijk natuurlijk. Wanneer ben jij ook alweer uitgerekend? kan dat niet ook in de OP? Ben zo slecht in data onthouden :o :o?

GoLizz, ook welkom. Wat leuk zo'n donkerbruine shet! Die zie je toch niet zo vaak. En snap dat het extra speciaal is hoor. Nou zijn het ook mijn eerste eigen veulens. Maar heb Roos ook al van veulen af aan en Lies sinds ze jaarling is. Het zijn toch echt mijn kindjes ;)

Luna, vraag over het ontwormen heb ik vorige week net aan de DA gesteld. Hij houdt niet zo van preventief ontwormen, maar geeft aan gewoon te zorgen dat je merrie's goed ontwormd zijn. De hele groep is hier in het najaar nog gedaan en maart/april is het gewoon weer tijd. Dus gaan we even mestonderzoek doen half/eind maart, zijn we mooi vlak voor de merrie's zijn uitgerekend ook.

Moratoetje, welkom! Jouw merrie is tegelijk uitgerekend als mijn ene merrie, kunnen we samen nachtbraken ;)

Aziza gaat dus toch nog even wachten. Lastig met je vakantieplannen ook, kan het me voorstellen. Hier gaan ze zich er ook vast niet aan houden.
Fijn dat het verder wel weer goed met haar gaat! En leuke foto's van je jeugd ook!

KBK, knappe bolle Kim!

BonnyDione, bij jou wordt het nu ook echt aftellen. Spannend hoor! :):) Nu zit ik naar jouw foto's te kijken, waar heb je Dione staan? Lijkt op waar we laatst hengsten hebben gekeken :o

Cynthia, nog een laatste hengstenbezoek dus. Ben benieuwd welke hengst je uiteindelijk voor gaat!

Wat betreft de camera's heb ik laatste dus de Maginon gehaald van de Aldi, maar via google heb ik ook gevonden dat dit eigenlijk een Foscam is met andere firmware :o Moet deze alleen nog proberen aan te sluiten. Ben nog een router aan het regelen.
Lichten aan laten vlak voor de verwachte bevalling heb ik al vaker gehoord, inderdaad ook om te voorkomen dat je de merrie's weer opschrikt met licht aandoen als je aan komt.

Jolandje, knappe buikjes hoor! Die 100 dagen verschil is inderdaad makkelijk bij te houden. Camille heeft toch wel het nodige goedgemaakt gelukkig nog in buik ;)

En de nageboorte, ja goeie, daar had ik ook nog niet bij stil gestaan. Begraven of container klinkt wel als een optie. Wilde beesten zullen er anders ook wel mee aan de haal gaan denk ik.

Venthe, fijn dat het gewoon goed gaat met Venthe! ;) En vooral dat je ook lekker weer kunt rijden met haar.

Marouschka, gaat hard nu he. Leuke verrassing die drieling. En Pepper ziet er goed uit!

Combinatie(s) voor 2017 veulen(s) wordt hier ook al goed over nagedacht hoor. Hengstenkeuring gehad vorige week en zitten weer een aantal kandidaten tussen.

L_isanne, Baida begint nu ook te groeien, wordt nog steeds spannend wie het eerst komt he :P

Bij Woogy wordt het spannend dus! Ben benieuwd hoelang Pris jullie nog in spanning gaat houden!

Suffie, wat balen dat het weer minder gaat met Luna :(:) En vooral om dan niet te weten wat het precies is. Hopelijk komt er snel wat duidelijkheid en voelt ze zich ook gewoon snel weer wat beter.

Pretty, lekker hoor zo'n hangmat. Ik snap dat veulen wel ;)

Dan ook eindelijk weer buikfoto's. Had ze maandag al gemaakt, maar nog niet aan toegekomen:
Afbeelding
Afbeelding
Lies op 289 dagen dracht

Afbeelding
Afbeelding
Roos op 278 dagen dracht

Op Roos ben ik ook weer iets geruster. Afgelopen week niet het idee dat ze nog meer is afgevallen, dus hopelijk houdt ze het nu toch een beetje vol nog. Dus we gaan rustig door en dan als het veulen er uit is ook maar goed bij blijven voeren en hopelijk blijft er toch nog wat pony over.
Ze is wel nog gewoon hangerig, maarja, als er volgens de DA verder niets aan de hand is, gaan we daar maar vanuit.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:57

Vandaag moest ik de hele dag werken, dus tussen de middag heb ik even naar huis gebeld. Ze stond met de rest in de paddock te eten en toonde niet anders dan anders. Lopen gaat nog erg moeilijk. Koorts is nu verhoging. Het uier is gisteren ook gecontroleerd door de DA, is vol maar zacht en er zat gewoon melk in, qua geur en smaak :Y)
De DA heb ik vanmorgen op de hoogte gebracht via de mail. We hadden afgesproken dat hij bij twijfel sowieso even langs zou komen, dus ik zal straks wel horen of hij nog is geweest of gaat komen.

Ik heb gisteravond ook een beetje op google gekeken en daar lees je dat een paard ook hoefbevangen kan raken door hormonale schommelingen. Dat lijkt hier dan nog eerder het geval te zijn, al heb ik er nog nooit van gehoord.