[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:06

Die merries heb je inderdaad ook nog ja.. Dan zou ik denk ik wel een keer proberen met hengstig spuiten als je graag een veulen van haar wil.. Wil volgend jaar ook nog wel een keer dramatic op tv al vind ik cookie dramatischer nu haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:29

Ondanks het mooie warme weer, hier ook nog geen hengstigheid gezien, pfff, kzou toch graag in april starten maar wil spuiten vermijden.
Zal misschien toch moeten dan. :7

Die cookie ~~}> . Maar ze is zoooo <3
Marije, jij blijft echt wel kalm en dat bij een red bag, naast Amy, heb jij uitstekend werk geleverd.
Toch opvallend dat red bag vaak bij mini's voorkomt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:05

Dat legt al mooi aan voor PG Marije! Jammer dat het voor Dynamic steeds zo moeilijk is met veulen aan de voet. Is ze gevoelig aan hoefbevangenheid?

Hier ook niks hengstigs vanavond,de twijfelmerrie stond de hengst uit te dagen vanuit haar stal maar zodra ik ze eruit liet en de hengst dan toch eens avances wou maken sloeg ze hem woedend weg.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:32

Heb vandaag mijn ruintje blackman bij wings en bonita ingezet en het leek er op dat ze hengstig was.
nu hopen dat ze heg netje blijft laten zien dat xe volgende maand gedekt kan worden

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:58

Mijn oude merrie (20) is vorige week gedekt met Vivaldi, nog een dikke week en dan mag ik gaan scannen, spannend, zou toch wat zijn als ze direct pakt!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:15

spannend Fokfanaat!

Hier wordt er nog altijd niks hengstig. Wordt beetje eentonig zo,is nochtans best altijd zonnig weer geweest hier!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:31

Spannend fokfanaat hopelijk pakt het meteen.

pretty waneer wilde je eigenlijk beginnen met dekken?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:37

Heb jij eigenlijk iets wat NIET drachtig is pretty? Ik niet alles zit al iets in en dat moet er eerst ff uit :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:05

Heb gisteren bij macho polo gkeken en blijf definitief bij mn keuze voor hem. Hij lijkt precies wat ik zoek om mijn merrie te verbeteren. Nu maar in de gaten houden wanneer ze hengstig wordt!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:12

Polleman in april zou ik willen beginnen met die die verleden jaar niet drachtig geraakten.
Dat is al bijna! Maargoed kan zo maar zijn dat ze pas in mei hengstig worden voor het eerst,dan is het zo.

DL alles is in januari uitwendig gescand geworden en er waren er zeker 2 misschien 3 niet drachtig maar die worden dus ook niet hengstig tot nu toe.
1 twijfel ik toch serieus aan. We zullen zien. :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:27

Toch wel leuk als ze verstoppertje gespeeld hebben haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:06

Als dat waar is dan stop ik maar met dat uitwendig scannen denk ik haha.
Maar het is zo leuk om ze dan ineens wel te zien verschijnen op het schermpje! <3

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:11

polleman schreef:
Vitaquilla schreef:
Ook ik meld me weer! Na het overlijden van mijn veulen uit 2013 heb ik besloten mijn merrie weer te dekken. Er staan een paar knappe mannen op mijn lijstje en heb een merrie die al 3 weken hengstig toont! Merrie heb er zin in, ik heb er zin in volgende week langs de hengstenhouder voor de perfect hengst en zo snel mogelijk dekken!

Ik schrik hier van mag ik vragen wat jou veulentje had?
Ik wil je sterkte wensen, en vind het heel leuk dat jeje merrie weer laat dekken ben benieuwd welke hengst je gaat kiezen,

Mijn veulen is geboren met een zeer ernstige overbeet (44mm). Hiervoor heeft hij een beugel gehad. Ging allemaal super. Na t spenen in oktober heb ik m 2 weken later met spoed afgevoerd naar de kliniek ivm ernstige ondervoeding en extreem veel wormen. Hij woog 160kg op dag van aankomst 10 dagen later mocht hij naar huis ( maar nu in mijn achtertuin ipv 8opfok) maar de dierenarts gaf hem geen maand meer. Een maand later zijn we op controle geweest hij was 10 cm gegroeid en 40kg aangekomen. De artsen waren super verbaasd dat hij het zo goed deed.. 25 februari zijn we weer op controle geweest. De artsen nog verbaaster omdat er niks te zien meer was van zijn slechte periode. Hij zag er top uit, zoals een 8 maanden oud veulen hoort te zijn. Zelfs zijn overbeet was in een maand tijd een 12mm minder geworden. Maar zijn beugel was gebroken dus de dierenarts heb m een klein roesje gegeven om de reparatie rustig uit te kunnen voeren. Alles goed gegaan, in de recoveryroom zou ik helpen begeleiden met wakkerworden. Ik had zijn voetjes vast en in eens is zn pols weg, de artsen hebben alles gedaan om hem te redden masr t is niet gelukt. Hij ligt momenteel nog in utrecht om de doodsoorzaak te onderzoeken.

Nu t leuke gedeelte, ik twijfel nog en ga donderdag naar de show van van uytert maar ik denk dat for gribaldi de nieuwe papa word maar heb bordeaux, ferdeaux en eye catcher ok op de lijst staan!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:38

Oh ik herinner me nog jouw veulen idd Vitaquilla.
Wat jammer dat het dan toch nog zo is moeten aflopen,na al jullie moeite. :(:)
Dit jaar moet het goed gaan hoor! Is het dezelfde merrie die je wilt laten dekken? Het was toch ook een enorm groot veulen niet?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:37

Nog een goede maand en dan gaat pepper naar de hengst.
Hopelijk in 1x drachtig

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:54

Vitaquilla nu je het zegt herken ik het weer de verhaal met de beugel.
echt jammer dat het zo heeft moeten aflopen jullie waren al zo ver gekomen uit jou verhaal te lezen. Hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden en krijg je zelf duidelijkheid.

vind het echt super leuk dat jij je merrie weer laat dekken maar hengsten keuzen blijven lastig hihihi.

inowa spannend pakt jou merrie elk jaar makelijk op of juist moeilijk?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:51

Pepper gaat eigenlijk vrij makkelijk,meestal binnen 2 hengstigheden gepakt en nog nooit is ze een jaar niet drachtig geworden na dekking.
wel 1x verworpen na vermoedelijk 4 a 5 maand en kwam daar pas achter toen ze uitgeteld was.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:58

succes met Pepper,toch zo een mooie merrie!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:14

En ik vind nog wel dat ze zo'n groot hoofd heeft haha.
Het is niet de mooiste welsh pony maar ze fokt wel goed.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:45

Ze heeft helemaal geen groot hoofd,wel minder dish dan bijvoorbeeld Winoa maar dat maakt ze nog niet minder mooi. <3

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:51

Ja dat klopt wel,haar veulens hebben dat weer wel.
weet in de geval zeker dat ik uit deze combi een vos veulen krijg.
Hopelijk met 4x wit

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:20

pretty schreef:
Oh ik herinner me nog jouw veulen idd Vitaquilla.
Wat jammer dat het dan toch nog zo is moeten aflopen,na al jullie moeite. :(:)
Dit jaar moet het goed gaan hoor! Is het dezelfde merrie die je wilt laten dekken? Het was toch ook een enorm groot veulen niet?

Ik laat dezelfde merrie dekken maar nu door een andere hengst. En t veulen was idd mega! 8 maanden oud en officieel paardenmaat!

De dierenartsen hebben mij overtuigt dat het deze keer wel goed gaat, ik had nu eenmaal het ene op de 100.000 veulens dat misvormt was en ook de ene op de 100.000 die niet uit de narcose komt. Dus nu weer vol goede moed!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:54

Nu het twee maal zo gruwelijk fout ging mag het nu echt eens gruwelijk goed gaan,ik wens je in,elk geval een prachtig veulen toe :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:07

:wave: Mag ik ook weer meedoen na een aantal jaar pauze? Voor degenen die een goed geheugen hebben :+ Ik heb al eerder gefokt met de Gelderse merrie Wiske x James Bont Junior (Jupiter) en de Haflinger Dana x Winser-G (Wonder en Windjano) en onze huis/tuin/keuken Shet waarvan het veulen Calimero hier nog steeds rondloopt.

Dit keer gaat de Westfaalse merrie Luna (Laureus x Fibonacci) gedekt worden door Don Carino Du Bois. Ze is maandag gescand, dinsdag naar de hengst gebracht en dinsdagavond voor de eerste keer geïnsemineerd. Misschien morgen nog een keer en als alles mee zit ga ik haar zaterdag weer ophalen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:33

Vitaquilla jeetje wat was dat al een reusje dan,
En gelukkig kon de dierenarts je gerust stellen.
Ik wens je ook een prachtig veulen toe!

Suffie welkom wat leuk hopelijk pakt ze in een keer op!