Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:11

Potver! Dat nieuws wilde niemand horen. Heel erg. Als je de mogelijkheden hebt, dan zou ik ook nog voor een 2nd opinion gaan. Haar laten lijden is geen optie en hoe moeilijk ook, die beslissing heb je zelf al gemaakt. Heel erg veel sterkte en ik hoop dat er nog een wondertje voor je gebeurd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:23

Absoluut een second opinion !!
Als het nu een oud dier betrof, maar zo'n jong ding ...

En als het gewricht goed is, wat is er dan aan "weke delen" wat niet kan herstellen ?
Ik begrijp dat onderhuid - verhaal ook niet helemaal :o

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:30

Wat een naar verhaal |(
Als je er zelf vrede mee hebt is het goed zo, maar niet geschoten is altijd mis. Ik zou zeker een second opinion aanvragen bij Utrecht of een andere hoog aangeschreven kliniek. Kan me niet voorstellen dat hier helemaal niks aan te doen is..

Ariebren

Re: Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:35

Een vraagje,

Heeft het veulen een tentanus prik gehad binnen 24 uur na de geboorte ??

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 21:43

Ja. Dat heeft ze..

Ik ga zeker Utrecht nog even bellen. Maar we wonen best ver van utrecht af, dus ik wil eerst weten wat ze er van vinden voordat we de stress van het reizen ondergaan.
Utrecht zijn toch allemaal "studenten" ? Dat zie ik niet echt zitten...

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:49

Wat een vreselijk k** nieuws. wil je veel wijsheid en sterkte toe wensen. :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:59

Giolli schreef:
Ja. Dat heeft ze..

Ik ga zeker Utrecht nog even bellen. Maar we wonen best ver van utrecht af, dus ik wil eerst weten wat ze er van vinden voordat we de stress van het reizen ondergaan.

Het is een universiteitskliniek, natuurlijk lopen er studenten ... om te leren !
De behandelende artsen zijn echt allemaal zeer kundig en kennen de nieuwste technieken en medicijnen .. gewoon bellen, meid, kost je niks !

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 22:01

Bellen ga ik zowiezo doen! Ik vind het alleen een enge gedachte dat studenten met mijn dierbare veulen gaan klungelen. Ik vergelijk dat met als ik zelf in het ziekenhuis ben ik niet bloedgeprikt wil worden door een student. Ik wil alleen het beste voor Luna, maar ik weet helemaal niets van Utrecht, dus misschien praat ik wel wartaal nu.
Dus... Kom maar op met die ervaringen. Bellen ga ik zowiezo. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:02

Giolli wat vreselijk voor Luna!! Ik weet hoe erg het is om alles aan je veulentje,kleine meisje te doen en het dan uiteindelijk nog te moeten verliezen, maar geef het nog niet op en ga snel Utrecht bellen! Utrecht is niet een stelletje studenten maar zo onderhand de beste die er zijn! Mijn paard(fab) die hadden ze met een riek in de ogen gestoken als veulentje van een paar maandjes.. Oog zou er misschien uit moeten en een hoop ellende.. Door Utrecht heb ik nu een super paard wat wel gewoon haar oog nog heeft, helaas blind maargoed daar geef ik niks om :) DUs ik zou zeggen BEL in ieder geval!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:03

Giolli schreef:
Ja. Dat heeft ze..

Studenten krijgen natuurlijk wel les van leraren/professoren, maar goed... snap wel wat je zegt hoor. Er zit wel een kern van waarheid in..
Een kliniek als Bodegraven is ook heel erg goed en erg erg betrokken, daar zit heel erg veel kennis. Bellen en het voorleggen kan natuurlijk altijd in deze periode nog..

Maar verder wil ik je heel erg veel medeleven en sterkte geven, want ik heb je mooie Sirius meissie altijd al prachtig gevonden. Wat hoop ik voor haar en voor jou dat het toch gaat helpen en aanslaan :(:) :(:) !!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:06

Giolli schreef:
Bellen ga ik zowiezo doen! Ik vind het alleen een enge gedachte dat studenten met mijn dierbare veulen gaan klungelen. Ik vergelijk dat met als ik zelf in het ziekenhuis ben ik niet bloedgeprikt wil worden door een student. Ik wil alleen het beste voor Luna, maar ik weet helemaal niets van Utrecht, dus misschien praat ik wel wartaal nu.
Dus... Kom maar op met die ervaringen. Bellen ga ik zowiezo. :)

Voor klungelen heb je geen studenten nodig, dat zie je maar aan je eigen afgestudeerde dierenarts :(

Maar daar hoef je niet bang voor te zijn, studenten kijken en verrichten eenvoudige ingrepen , maar bij iets bijzonders staan de professoren echt wel klaar voor je paardje !

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:09

Ariebren schreef:
Een vraagje,

Heeft het veulen een tentanus prik gehad binnen 24 uur na de geboorte ??

Zou dat de oorzaak kunnen zijn? En op wat voor manier?
Vraag me af of het veulen ook hoest of kucht?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 22:13

Ik heb net een berichtje gekregen van iemand die graris zijn hulp aan wilt bieden. Dat heb ik natuurlijk met beide handen aangenomen.
Maar alsnog ga ik Utrecht bellen, daar is het nu al wat laat voor... Morgen!

EDIT: Nee, Luna hoest of kucht niet. Ze is kerngezond buiten haar been om.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:14

Ik ben zeer te spreken over de faculteit diergeneeskunde Utrecht. Ze hebben daar een speciale veulenbrigade. Ik heb mijn veulen daar naar toe moeten brengen omdat hij een slechte start had en ze waren daar zo kundig, zorgzaam en lief voor hem. Ze weten van wanten en bij twijfel wordt de arts geroepen. Ik zou mijn veulen zonder twijfel zo weer aan hun toevertrouwen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn veulen het aan hun goede zorgen te danken heeft dat hij nu ronddarteld alsof er nooit wat is gebeurd. Ik zeg ook BEL!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:17

Jeetje zeg wat triest... Heel veel sterkte! Ik hoop dat het aanslaat!

Je zou ook Tierklinik Hochmoor in Duitsland kunnen raadplegen. Zij zijn ook echt ontzettend goed, doen niet onder voor Utrecht, spreken Nederlands en zitten wellicht dichterbij voor jou. http://www.tierklinik-hochmoor.de/

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:29

a wat erg zeg geen woorden voor alleen sterkte!!!
welke praktijk heb je normaal dan??

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 22:33

In Westendorp. Nooit nooit meer dus.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:43

Giolli schreef:
Ik heb net een berichtje gekregen van iemand die graris zijn hulp aan wilt bieden. Dat heb ik natuurlijk met beide handen aangenomen.

Wie is die iemand? Pas je een beetje op?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:45

Giolli schreef:

alleen goede hulp aannemen niet dat straks slechte met je paardje gaat!!
je bent nu in alles in staat als het maar goed komt!!!
sterkte

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:49

Yinnar schreef:
Ik ben zeer te spreken over de faculteit diergeneeskunde Utrecht. Ze hebben daar een speciale veulenbrigade. Ik heb mijn veulen daar naar toe moeten brengen omdat hij een slechte start had en ze waren daar zo kundig, zorgzaam en lief voor hem. Ze weten van wanten en bij twijfel wordt de arts geroepen. Ik zou mijn veulen zonder twijfel zo weer aan hun toevertrouwen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn veulen het aan hun goede zorgen te danken heeft dat hij nu ronddarteld alsof er nooit wat is gebeurd. Ik zeg ook BEL!!!!

Het grote voordeel van Utrecht en ook Gent.

De veulenbrigade zijn wel de jongere tweede, derde jaars stuudjes.
Maar wat zij doen is elke minuut van de 24 uur per dag de veulens nalopen en verzorgen.

Toezicht , dag en nacht en bij een probleem, de prof expert is aanwezig, wordt er dan gelijk bijgehaald.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 22:54

Die hulp is magnetiseur. Baadt het niet, schaad het niet dus....

Bedankt voor al jullie ongelovelijk lieve berichtjes, bokt kan hard zijn. Maar als het nodig is staan er honderden paardenvrienden klaar. Dat waardeer ik enorm

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:56

Ariebren schreef:
Yinnar schreef:

Het grote voordeel van Utrecht en ook Gent.

De veulenbrigade zijn wel de jongere tweede, derde jaars stuudjes.
Maar wat zij doen is elke minuut van de 24 uur per dag de veulens nalopen en verzorgen.

Toezicht , dag en nacht en bij een probleem, de prof expert is aanwezig, wordt er dan gelijk bijgehaald.

Sluit me helemaal bij beide posts aan.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:01

Is wel duur, hoorde van de week van iemand die zijn merrie met veulen naar Utrecht had gebracht voor een "kwaaltje" wat dat kost.

300 euro per dag. inclusief de dag van aankomst en vertrek.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:08

Ariebren schreef:
Is wel duur, hoorde van de week van iemand die zijn merrie met veulen naar Utrecht had gebracht voor een "kwaaltje" wat dat kost.

300 euro per dag. inclusief de dag van aankomst en vertrek.

Tja goedkoop is het niet..het begint in Utrecht als ik het goed heb bij de opname met € 500,00 excl. medicatie etc. Ik zal ook maar niet zeggen wat ik kwijt was. Ik had voor dat geld wel 100 veulens kunnen kopen. :D Ik heb er hoe dan ook geen spijt van.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 23:33

En daarom wil ik dus eerst bellen om dit te bespreken. Ik ben bereid om veel geld neer te leggen. Maar ondertussen zijn we al 2000,- verder met luun. Maar nog geen klap opgeschoten... Het moet het natuurlijk wel waard zijn. Ik ga geen duizenden euro's betslen aan een veulen dat nooit pijnloos zou kunnenleven...