Kan ze bevallen in de wei? Update veulen geboren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:59

yeye schreef:
gohya schreef:
Ja ze zijn beide gechipt,ik heb beide paspoorten.

Maar daar staan de gegevens van M in zeker?

Nee daar staan alleen de gegevens in van de fokker,verder helemaal niets.
Volgens M had zij ze gekocht en K heeft ze nu geadopteert.
Maar K en M werken samen ben ik achter gekomen.

@ Brainless.
Dit is wat het jurisch Loket mij vertelde,dat ik het zo dus mocht doen.

K heeft me weer gebelt en vroeg: en zijn ze al opgehaald?
Nee tuurlijk niet zei ik en M reageert ook helemaal niet.
K komt vrijdag naar Nederland [zegt die] en komt ze dan ophalen.
Ik heb nogmaals gevraagt of ik geen plekje voor ze mag zoeken.Nee hij neemt ze vrijdag zelf mee naar Frankrijk.Arme diertjes,je staat gewoon machteloos,politie en DB doen er niets aan.

Yessy

Re: Kan ze bevallen in de wei? Update veulen geboren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:16

Als je niet wil dat hij ze zo meeneemt, zou ik even een slot om het hek gooien, in ieder geval totdat hij heeft betaalt voor de volledige periode dat de pony's bij jou gestaan hebben. Het zou me niets verbazen als hij ofwel niet op komt dagen, ofwel niet wil betalen...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:18

Als hij al komt laadt hij de pony's op en vertrekt met de noorderzon. Daar zie of hoor je nooit meer iets van en jij hebt er een boel onkosten aan gehad. bah wat bestaan er nare mensne op de wereld!

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:18

En nu gewoon echt een een aangetekende brief versturen(zodra je adres hebt) met daarin uiterste ophaal datum en bedrag dat nog openstaat.... Als hij dan niet komt voor die datum, kan je ze gewoon herplaatsen.
Werd bij ons vanuit de opvang ook zo gedaan als een eigenaar dieren niet meer op kwam halen....

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:28

Wat een oplichter zeg. Gratis stalling en als het veulen een ongeluk krijgt is het jouw schuld :(:)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:44

stuur die brief via de mail, dan heb jij je best gedaan.

en daarna gewoon herplaatsen. hij gaat echt geen rechtzaak aanspannen voor een shetlandpony, dat is veel te link als je zelf dingen doet die niet kloppen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:53

Als het een meesteroplichter is die ze zoeken, dan zou ik de politie ook even inlichten. ;)

Zeker even laten weten wanneer jij hem op je erf mag verwachten.
oké, het is altijd nog maar afwachten of hij wel op komt dagen, maar mocht hij er wél ineens zijn, en er wordt moeilijk of vervelend gedaan, dan is 1 belletje naar de politie voldoende.
Zonder dat je op dat moment eerst heel het verhaal uit de doeken hoeft te doen, waar K en/of M bij is.

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:19

ppfff wat een verhaal zeg! om heel eerlijk te zijn vind ik het wel iets verklaren...

ben het met Valina eens, zou nu de politie even op de hoogte brengen, zodat je strakt meteen 'ondersteuning' krijgt op het moment dat het nodig is.

succes

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:22

Jeej wat een verhaal... maar is ik het goed begrijp worden M&K dus ook gezocht.. kun je dit niet nogmaals aangeven bij de politie? dat je dus gewoon opgelicht bent en hoe langer die dropjes bij jou staan hoe meer geld je dat kost. en waar je dat kan declareren?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:31

mag je de namen van M en K hier dan niet openlijk op bokt plaatsen in dit topic?
wie weet zijn er meerdere gedupeerden die je verder kunnen helpen mbt adresgegevens en dergelijke, ik denk ook dat je gekoppeld met meerder zaken samen sterker staat.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:39

ik heb net alles gelezen jetje wat een verhaal!!
vindt het veulentje wel erg leuk!
Mog je meer info over ze willen kan je pbe kennise van mijn wonen in dat plaatsje ;)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:42

Je kunt tegenwoordig ook aangetekende email verzenden. Dan heb je zijn adres niet nodig. Is met Google van alles over te vinden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 21:47

@_Rosanna ik PB je zo even.

Ik weet niet of ze ook door de politie worden gezocht,maar een team van mensen zoekt hem wel.
Ik kan beter niet de namen hier op bokt zetten ik weet ook niet of M op bokt zit?
Verder wil ik er sowieso buiten blijven,de problemen die andere mensen hebben met hun wil ik niets mee te doen hebben.

@manex bedankt voor de tip,zal zo eens googlen.
ik wacht wel eerst tot vrijdag voor ik een aangetekende mail stuur,miss. komt hij vrijdag toch nog opdagen?Ik ben nou eenmaal een optimist.

Het veulentje liep alweer op het fietspad,hij gaat wel weer vanzelf terug,maar als er toevallig een brommer komt aanscheuren? het blijft link voor het veulen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:48

Kun je niet een extra (laag) draadje spannen, zodat het veulen de wei niet meer uit kan?
Straks gaat moeders zo over de mik dat haar veulen bij haar wegloopt, dat zij ook nog onder/door de omheining heen gaat,...

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:51

gohya,

Ik weet niet of je schrikdraad rond de wei heb staan ?
misschien kan je wat prikpaaltjes lenen en dan met meerdere draden boven elkaar een stuk afzetten voor merrie en veulen ?

Tis maar een idee :)

( ik heb je zojuist een pb gestuurd ;) )

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:07

Ik vind dat bokt massaal de TS moet steunen :j
We breken in bij de TS en omheinen haar hele tuin, inclusief anti diefstal systeem :=

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:09

Misschien kun je hier een waarschuwing plaatsen...http://www.belazerdophetnet.nl/ Is trouwens niet alleen, zoals de naam doet vermoeden,voor als je belazerd bent via het net begreep ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:09

Ik zal morgen een extra draad spannen langs het fietspad,dan zitten daar 5 draden,dat moet toch genoeg zijn lijkt me dan.

Ik heb normaal stroom op het bovenste lint zitten langs het hele stuk dat naast het fietspad loopt.
Nu heb ik er geen stroom op zitten omdat die 2 jarige steeds door het lint ging van het middenstuk [weiland is nu in 2 gedeelte's].En als die 2 jarige bij de andere liep werd die zo gemeen aan gevallen,getrapt en gebeten.Ik heb dus op het onderste lint van het middenstuk nu de stroom zitten om die 2 jarige bij de andere weg te houden.Ik heb maar 1 stroom aparaat,nou ja ik heb er 2 maar de laatste die ik kocht [nog wel via bokt] kreeg ik kapot thuis.Zit nu dus nog met 1 aparaat helaas.
De onderste draad [gladde ijzerdraad] zit vrij laag,maar toch kan het veulen er onderdoor.Dus daar ga ik dan maar een extra lint spannen dan.Daar heb ik nog wel lint voor liggen.Nu maar hopen dan dat hij niet aan de andere kant de sloot induikt,voor dat stuk heb ik geen extra lint meer.
Pff heel gedoe zeg,dit is ook de reden dat ik géén veulens en/of hengsten aan neem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:11

Faruba schreef:
Misschien kun je hier een waarschuwing plaatsen...http://www.belazerdophetnet.nl/ Is trouwens niet alleen, zoals de naam doet vermoeden,voor als je belazerd bent via het net begreep ik.

Ik ga hem aanmelden bij de site internetoplichting.nl
Zal daar trouwens eens zoeken of zijn naam er niet bij staat.
Hij kan de pony's niet zomaar mee nemen,het hek zit goed op slot!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:15

ik zou toch proberen om op alle draden stroom te krijgen desnoods door de draden onderling te verbinden.
Heb zelf ook shetten en als die doorhebben dat er minder stroom opstaat kan ik mijn lol op.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:28

@ Polly
Dat kan mijn aparaat niet aan,als de bovenste draad van de hele omheining op stroom staat geeft de meter 4.2 aan.Als ik nóg meer lint erop aansluit word de stroom zo zwak dat het niet helpt.
Ik heb de zwaarste batterij die ze hier verkopen, 9volt 165AH.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:42

Het gaat niet alleen om de batterij maar om hoeveel Volt het apparaat geeft.

Ik heb 2 apparaten op batterij waarvan de ene veel sterker is dan de ander.
(en dat op dezelfde accu).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:48

Die ze hier verkopen bij de Oude Meul [voorheen van Bentum] hebben ze ze alleen van 9volt.Mijn aparaat kan volgens mij meer volt aan.
Het AH gehalte heeft te maken met de omtrek,hoe groter de omtrek hoe meer AH je moet hebben.
Zo hebben ze mij dat verteld daar.En 165AH is de hoogste.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:55

Jij hebt het over de accu die er in zit.

Maar het kastje (waar je de accu in doet) zorgt ervoor dat er een piekspanning komt op het draad (het zg tikken).
Bij mij is het bij de ene 5000V en bij de andere 10.000V.
(en de laatste is ook geschikt voor >20km gewoon en 5 km bij sterke begroeiing).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:43

maar dan denk ik dat ik er nog voor zou kiezen om de shetlandwei goed te omheinen met flink prik en dan of ergens anders inleveren of een apparaat erbij aanschaffen.
je vergeeft het jezelf nooit als die hummel word platgereden...