[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:12

Goedeavond..!!!!

jeetje ik kom online, nieuw topic en ook al 6 pagina's ver...
jullie gaan echt te hard ;) kan het niet bijhouden....

@Dela: gefeliciteerd met je verjaardag..!! maak er nog een gezellige avond van *\o/*

verder geen spannende dingen gebeurd... bobo word steeds dikker, uier is keihard...
en ze heeft een giga zuchtplaat onder d'r buik ...gister is ze weer voor het eerst op het land geweest
ze had niet eens zin om te rennen, terwijl dat normaal haar favo hobby is haha

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:14

ze draagt teveel gewicht met der mee om gek te doen haha

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:16

@Horsii: hahaha ja ze word nu ook echt mega mega zwaar en ze heeft er volgens mij niet zoveel zin meer in... vorige week sprong ze nog alle kanten op toen ik haar reed maar nu echt niet meer...het is nu de ideale kinder/manege leerpony :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:17

Ook wel is lekker, zo brave knol :P
Had peeps op het einde van de dracht ook hoor.

Vandaag met buitenrijden(voor t eerstr weer) was ze erg druk in de zin van voorwaarts maar heeel braaf :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:20

Poeh,ravina maakt me erg zenuwachtig,ze hield net een paar keer haar staart omhoog,en haar uier is toch wel een stukje dikker nu

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:21

Als je het niet vertrouwd moet je gaan waken.
Elke merrie is anders.
Peeps deed staart al continue omhoog toen ze nog een maand moest :P

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:34

Bo doet idd ook heeeeeeel vaak haar staart omhoog... maar bo doet dit al vanaf de 9e maand ofzo.... maar ook ik ga elke dag rond 12 uur kijken en bij onrust ( of als ik het niet vertrouw) nog rond 3 uur... tot nu toe dus ook elke keer voor niets geweest ;)

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:35

Hier Lorena ook loopt al een dikke week met haar staart omhoog en vertoont hengstig gedrag... Ze mag haar beebje ondertussen laten komen hoor..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:12

Wat ben ik blij met maar een nacht waken ahha.
NOuja niet eens een hele nacht.
Was er om 10 uur in de avond en ging kwart over 12 naar huis.
Toen ik om kwart voor zes aankwam was kyra al geboren.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:16

@Horsii: ik ben nu 3x om half 3 geweest en bijna heel vorige week om 12 uur maar had avonddiensten dus dat was een kleine moeite ;) hihi ik hoop eigenlijk ook gewoon dat het er ineens gezond en wel naast ligt :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:19

Ik zoeken.. deel 2 weg gezakt, ik denk hoe kan dat?

Ik te lang op stal gezeten, jullie zitten gewoon al ruim in deel 3!!!!!

LiiNd_Y, hier niet zo'n snelle rakker als jij hebt in je topic, maar die van mij is dan weer een heerlijke
superknuf, die iedereen wel leuk schijnt te vinden.
(maar ja, die heb ik de 1e nacht ook hele nacht overeind moeten heisen en flesjes met kleine beetjes melk moeten geven,
omdat Sjol bijna geen melk had en dag later tig keer aangelegd, dus die is meteen in handen geweest.)

Horsii, luxe hoor maar 1 nacht waken, hier dus ook, werd wel lange nacht en dag..
Om Hepsi aan de praat te krijgen, maar heb medelijden met diegenen die 3 wkn op de loer moeten liggen.

Hier een filmpje over hoe geen melk wel melk wordt en een Happy Hepsi onder de melkbar.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:22

Heee Sjol, dat is goed nieuws zeg!! Bridie deed het vanaf het begin al zo, Gilly aan de linkertiet, spoot het rechts er ook zo uit. Dat is nu niet meer zo, maar ze heeft nog meer dan genoeg melk. Hoe gaat het met de beentjes van Hepsi?

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:35

hey allemaal, ik zit met een probleem. Lees net dat mijn merrie misschien een gevaarlijke ziekte heeft waarbij het veulen sterft wanneer het drinkt van het colostrum... mijn merrie heeft in het verleden al eens een veulen verloren en dat was van een melkvergiftiging, weet ik sinds kort. Het veulen mag dan niet drinken bij moeder de eerste twee dagen en krijgt plasma en de fles.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik ben lichtjes in paniek want mijn merrie is al 322 dagen en hoor dit net... Maandag ga ik naar de DA heb een afspraak.
Ik hoop dat ze niet eerder bevalt...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:36

Avond :wave:
Wat zijn jullie weer hard gegaan!

Ghost is ook toen ze donderdag naar buiten mocht gelijk met halster om naar buiten gegaan.
En nou dus ook iedere keer met halstertje naar buiten en als ze binnen komen gaat het af.

Vandaag ook voor het eerst merrie en veulen even uit elkaar gehaald, stal ligt langs de wasplaats, dus ze konden elkaar nog wel zien. Ging wel goed :j Ghost veel hinneken, maar Ace bleef vrij rustig :j Kan nogal een drammert zijn, maar ze bleef er wel rustig onder.
Heb even haar benen en staart gewassen, zat nog een hoop zooi in,
Morgen weer even uit elkaar halen, kan ik Ace even poetsen.
De kinderen hebben Ghost vandaag ook even geaait, vonden ze erg leuk :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:01

Sjolvir, gefeliciteerd met de kleine meid! Een zware bevalling zo te lezen, gelukkig is alles goed afgelopen. Fijn dat ze nu gewoon mag drinken (zie net het filmpje, ze heeft iig melk genoeg nu), en die beentjes zullen vast snel bijtrekken.

Renske_W, ook gefeliciteerd!

Adana wordt al groot zeg!

Dela, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Zo nu weer alles bijgelezen, ik blijf er ook gewoon bij hoor, ondanks dat ons veulen allang geboren is, gezellig toch?
Heb ondertussen vrijwel alles geregeld met de hengstenhouder, dus als alles goed gaat wordt Aziza deze week geïnsemineerd :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:02

arabs: ik heb daar nog nooit van gehoord maar vind het wel heel eng zeg!

a_z: wat super dat ze hengstig is!

neon: uier groei zegt natuurlijk weinig en kan morgen zo weer anders zijn.
Ben/ga je ook weer melkwaardes testen?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:08

arabs schreef:
hey allemaal, ik zit met een probleem. Lees net dat mijn merrie misschien een gevaarlijke ziekte heeft waarbij het veulen sterft wanneer het drinkt van het colostrum... mijn merrie heeft in het verleden al eens een veulen verloren en dat was van een melkvergiftiging, weet ik sinds kort. Het veulen mag dan niet drinken bij moeder de eerste twee dagen en krijgt plasma en de fles.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik ben lichtjes in paniek want mijn merrie is al 322 dagen en hoor dit net... Maandag ga ik naar de DA heb een afspraak.
Ik hoop dat ze niet eerder bevalt...

Klinkt eng! Geen ervaring mee.. Heel veel succes en sterkte!

Vraagje van mijn kant:

Zilver heeft sinds vandaag ingevallen flanken. En ondanks het vele rennen vandaag ( ze flipten een beetje door een cultiverende trekker) zijn de tjoepkes gebleven.. Dr kont is totaal flubber en ze heeft sinds ze op stal staat niet aan dr hooi gezeten terwijl ze normaal altijd een beetje eet..
Suggesties wat dit kan betekenen? Waken doe ik al 1.5 week.. Dus dat zal ik vannacht ook gewoon weer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:11

Loopt ze rondjes op stal? Melk druppels?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:11

hoi! ik meld mij ook weer even.
hier nog geen veulens, al gaan we wel waken vanaf vandaag. enige vreemde is is dat de uier vanmiddag 2x zo klein was na het buiten staan terwijl dat normaal nooit gebeurd :S beetje vreemd.

wel is mijn cavia bevallen! weet alleen nog niet van hoeveel kleintjes :D iemand interesse? haha

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:12

Bij ingevallen flanken betekent dat dat het veulen aan het indalen is. Geboorte zal niet lang meer op zich wachten. Kegelt ze ook (druppels uit haar spenen)?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:13

Grapje schreef:
Loopt ze rondjes op stal? Melk druppels?

Geen melkdruppels. Wel onrustig op stal en buik kijken. Maar ik staar me niet blind op het uier.. Ingevallen flanken (of nouja laat ik zeggen weer zichtbare flanken) Wat betekend dat dan?? Dat t veulen gedraaid is?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:18

Xpinoxx schreef:
hoi! ik meld mij ook weer even.
hier nog geen veulens, al gaan we wel waken vanaf vandaag. enige vreemde is is dat de uier vanmiddag 2x zo klein was na het buiten staan terwijl dat normaal nooit gebeurd :S beetje vreemd.

wel is mijn cavia bevallen! weet alleen nog niet van hoeveel kleintjes :D iemand interesse? haha

Gefeliciteerd met je cavia! :D
Hier geen interesse, wij hebben er al een stuk of 20 rondlopen :')

Ghost word trouwens wel al behoorlijk brutaal :))
Als ze ligt te slapen blijft Ace heel netjes in de buurt, maar als ze dan wakker is, begint ze als een idioot rond te scheuren, en Ace er maar achter aan lopen :(:)
Draak dat het is! Ze heeft ook weer kennis gemaakt met het stroomdraad :j daar moet je niet aan knabbelen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:21

Zilvermoon, een alexandro zie ik!!
Die heb ik ook overwogen maar omdat zijn nakomelingen nog niet bewezen zijn niet gedaan. Wat een gave bok is dat!!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:22

Zo, bijgelezen. Geen veulens zo te zien.

Mira is precies best wel moe.
Neon heeft al mooi uiertje.
Spannend bij Dela en Zilvermoon en nog een aantal anderen!!
Leuk filmpje met spuitende melk gezien van Hepsi! Gelukkig maar!
Gelezen over lenteschoonmaak, vind ik zelf ook altijd heel fijn. Lekker propere stalletjes en dan vers stro enzo erin. Heerlijk!
Aziza hengstig!!! Jee! (zag het al op FB :) ) *\o/*
Arabs, pfoe klinkt heel eng. Heb het verder nog nooit gehoord.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:30

bedankt voor jullie reactie, ja heel ernstig... ik denk dat ik me gewoon heel goed moet organiseren, zorgen voor biest en melk en zelf de fles geven en zorgen dat die niet gaat drinken
ook zien dat ik zeker bij de geboorte ben...
terug een koele kop
misschien even contact opnemen met moederloze veulencentrale, hebben die ook een e-mailadres?
had me niet echt voorgesteld dat ik hier nu mee bezig zou zijn, maar ja ben blij dat ik het op voorhand weet, nu kan ik nog iets doen (het veulen kan anders zelfs sterven binnen de 6-8 uur)
nu te hopen dat Shamala het nog wat binnen houdt..., daarvoor wilde ik dat het snel kwam, dat is wel een raar gevoel...
ik hou jullie nog op de hoogte