Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rommulus schreef:zijn in america proeven geweest dat ze shires met shetten kruisten
25 shette meries en 25 shire merries
daar is het allemaal goed gegaan en de veulens waren met 3 jaar allemaal rond dezelfde grootte
maar goed ook veel gezien dat het fout gegaan is
houd het idd goed in de gaten da op standby en meer kun je niet doen
ben benieuwd naar het veulen
waterstone schreef:aub ga niet discussies hieraan ik vraag hier gewoon om hulp vanwege het welzijn van deze pony
LecyTinker schreef:TS, er is mij geleerd dat als het via een natuurlijke dekking erin kan dat je je geen zorgen hoeft te maken of het eruit kan!
Ik ben heel erg benieuwd naar de baby, want vader is een knapperd en moeders is een leukerd, succes en niet vergeten te genieten hoor!
Alou schreef:LecyTinker schreef:Alou, in het begin van het topic staat de foto van hem!
euh, nbee hoor dat is een paardje van een andere bokker. of een hengst die het paardje van een andere bokker heb gedekt. maar dat is geen 1,5 jarige haflinger hengst
LecyTinker schreef:[***] schreef:
euh, nee hoor dat is een paardje van een andere bokker. of een hengst die het paardje van een andere bokker heb gedekt. maar dat is geen 1,5 jarige haflinger hengst
aangezien een paard 11 maanden draagt en de shetlander nu op springen staat zal hij geen anderhalf meer zijn.
Dus zal de hengst nu 2 en een half zijn en er dus een stuk volwassener uitzien.
Zover de TS zegt is dat dus de vader zoals hij er NU uitziet, dus als twee en een half jarige.
Denk dat ze toen hij anderhalf was niet verwacht had dat hij haar shetlander drachtog had gemaakt en dus om die reden ook geen foto genomen zal hebben... hahahahhahah
*edit*
Zie nu idd dat het de vader van een andere shet-haf kruising was, sorry!!!
Maar de strekking van het verhaal blijft uiteraard wel hetzelfde... die haf hengst zal er nu wel anders uitzoen dan toen hij anderhalf was.
LecyTinker schreef:2 en een half... ik ken genoeg 2 en een half jarige hengsten die er al erg volwassen uitzien. Maar goed, daar gaat het hier niet om.
[***], ik weet zeker dat jij net zoveel in dit topic hebt gezien als mij en waarschijnlijk nog meer, het was ook zeker geen steek onder water die ik deed. Ik dacht oprecht dat je de foto niet had gezien van die hengst, maar nu blijkt het dat ik het maar met een half oog had gezien. Sorry!
gekvanfleur schreef:gaat gewoon goedkomen hoor.wij hebben het hier ook gehad een jaar geleden. en dat was wel een wat flinkere hengst van 9 jaar.
veulen was een mooi diertje. en helemaal niet groot. pas vanaf 3 maanden schoot hij omhoog.
was trouwens een dom ongelukje bij ons.
gekvanfleur schreef:dit was de hengst waar ze door gedekt was.
was zelf 90 cm
Essie73 schreef:gekvanfleur schreef:gaat gewoon goedkomen hoor.wij hebben het hier ook gehad een jaar geleden. en dat was wel een wat flinkere hengst van 9 jaar.
veulen was een mooi diertje. en helemaal niet groot. pas vanaf 3 maanden schoot hij omhoog.
was trouwens een dom ongelukje bij ons.gekvanfleur schreef:dit was de hengst waar ze door gedekt was.
was zelf 90 cm
Dit is dus geen foto van de hengst die de shet van TS heeft gedekt, maar een foto van de hengst die het paardje van gekvanfleur heeft gedekt!!!!
(Moest je even steunen Alou, mensen moet lezen en niet alleen kijken)