Mijn shetlander drachtig van een Haflinger!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: Mijn shetlander drachtig van een Haflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:27

ik ben idd ook erg benieuwd hoe het nu gaat:)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:31

zijn in america proeven geweest dat ze shires met shetten kruisten
25 shette meries en 25 shire merries
daar is het allemaal goed gegaan en de veulens waren met 3 jaar allemaal rond dezelfde grootte

maar goed ook veel gezien dat het fout gegaan is
houd het idd goed in de gaten da op standby en meer kun je niet doen

ben benieuwd naar het veulen :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:50

rommulus schreef:
zijn in america proeven geweest dat ze shires met shetten kruisten
25 shette meries en 25 shire merries
daar is het allemaal goed gegaan en de veulens waren met 3 jaar allemaal rond dezelfde grootte

maar goed ook veel gezien dat het fout gegaan is
houd het idd goed in de gaten da op standby en meer kun je niet doen

ben benieuwd naar het veulen :D

doen ze dit echt?! Lijkt me best vreemd... zijn hier ook foto's van? Ben wel benieuwd wat ik me moet voorstellen bij zo'n kruizing..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:06

Waarom express zn rare kruizing doen :?

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:15

Hoe is het nu verder? al een veulen?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:17

mijn minimerrie zou ook drachtig zijn haflingerhengstje! Gelukkig viel dit mee! Maar pffff ik vond het ook errug spannend! De dierenarts moest lachen en was vooral nieuwschierig naar het veulen! Ze vertelde dat het veulen niet groter werd als dat de buik toeliet!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:18

Maak je geen zorgen.
Mijn eerste pony was ook zo'n verrassing.
Welsh A pony gekocht. En op een ochtend lag er een veulentje naast. Aan de pony was dus helemaal niet te zien geweest dat ze drachtig was, kun je nagaan.
Bij de vorige eigenaar nagevraagd. Wat bleek...de moeder, de Welsh A was het jaar er voor een keer aan de wandel gegaan en teruggevonden in een weiland bij anderhalf jarige BELGISCHE TREKPAARD hengsten! Men dacht dat die nog te jong waren om te bevruchten.
Mijn leerpony was het resultaat.
De geboorte is dus soepel gegaan (er was niet eens iemand bij) en het veulen was ook niet bijzonder groot en zwaar.
Toen het veulen volwassen was, was hij 1.43 m en had hij het uiterlijk van een Welsh Cob. Ik kan geen foto's plaatsen, want dit speelde zich 40 jaar geleden af.

Recent voorbeeld: Nubische geitenbok (echt groot ras) dekt per ongeluk dwerggeitjes (bij een kennis van mij). Geboortes prima gegaan....met grappig resultaat: soort middenslag geiten met helicopter oren. (Nubische hebben hangoren)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:20

waterstone schreef:
aub ga niet discussies hieraan ik vraag hier gewoon om hulp vanwege het welzijn van deze pony

als je geen discussie wilt, zit je op een paarden discussieforum helemaal fout en moet je gewoon naar de DA gaan! (wat ik trouwens ook niet snap, want als ik me echt zorgen zou maken was ik al lang bij de DA geweest...)

Ben benieuwd hoe het nu inmiddels met je merrie gaat :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:51

Hihi bij ons in de sloot hebben zich ook van die kuifeenden voortgeplant met gewone eenden... Resultaat; gewone eendjes met een grote witte kuif :P

Maar goed, k dwaal af... Vraag me echt af hoe t nu gaat met de merrie :?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:06

heeft een tijdje geleden ook op bokt gestaan ivm een tinker merrie die overleed door een te groot veulen

kan het niet 123 terug vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:23

en? hoe gaathet met het shetje?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:29

TS, er is mij geleerd dat als het via een natuurlijke dekking erin kan dat je je geen zorgen hoeft te maken of het eruit kan!
Ik ben heel erg benieuwd naar de baby, want vader is een knapperd en moeders is een leukerd, succes en niet vergeten te genieten hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:30

LecyTinker schreef:
TS, er is mij geleerd dat als het via een natuurlijke dekking erin kan dat je je geen zorgen hoeft te maken of het eruit kan!
Ik ben heel erg benieuwd naar de baby, want vader is een knapperd en moeders is een leukerd, succes en niet vergeten te genieten hoor!

waar staat die foto van die vader dan?

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:31

Adanka_Paula schreef:
Een veulen groeit pas als ie geboren is.
Hij past zich nu waarschijnlijk aan zijn ruimtes aan en groeit dan pas door als hij geboren is ;)

:j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:57

Alou, in het begin van het topic staat de foto van hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:59

LecyTinker schreef:
[***], in het begin van het topic staat de foto van hem!

euh, nbee hoor dat is een paardje van een andere bokker. of een hengst die het paardje van een andere bokker heb gedekt. maar dat is geen 1,5 jarige haflinger hengst ;)

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:02

en hoe is het met de merrie? al nieuws?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:02

Alou schreef:
LecyTinker schreef:
Alou, in het begin van het topic staat de foto van hem!

euh, nbee hoor dat is een paardje van een andere bokker. of een hengst die het paardje van een andere bokker heb gedekt. maar dat is geen 1,5 jarige haflinger hengst ;)

aangezien een paard 11 maanden draagt en de shetlander nu op springen staat zal hij geen anderhalf meer zijn.
Dus zal de hengst nu 2 en een half zijn en er dus een stuk volwassener uitzien.
Zover de TS zegt is dat dus de vader zoals hij er NU uitziet, dus als twee en een half jarige.
Denk dat ze toen hij anderhalf was niet verwacht had dat hij haar shetlander drachtog had gemaakt en dus om die reden ook geen foto genomen zal hebben... hahahahhahah

*edit*

Zie nu idd dat het de vader van een andere shet-haf kruising was, sorry!!!
Maar de strekking van het verhaal blijft uiteraard wel hetzelfde... die haf hengst zal er nu wel anders uitzoen dan toen hij anderhalf was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:09

LecyTinker schreef:
[***] schreef:

euh, nee hoor dat is een paardje van een andere bokker. of een hengst die het paardje van een andere bokker heb gedekt. maar dat is geen 1,5 jarige haflinger hengst ;)

aangezien een paard 11 maanden draagt en de shetlander nu op springen staat zal hij geen anderhalf meer zijn.
Dus zal de hengst nu 2 en een half zijn en er dus een stuk volwassener uitzien.
Zover de TS zegt is dat dus de vader zoals hij er NU uitziet, dus als twee en een half jarige.
Denk dat ze toen hij anderhalf was niet verwacht had dat hij haar shetlander drachtog had gemaakt en dus om die reden ook geen foto genomen zal hebben... hahahahhahah

*edit*

Zie nu idd dat het de vader van een andere shet-haf kruising was, sorry!!!
Maar de strekking van het verhaal blijft uiteraard wel hetzelfde... die haf hengst zal er nu wel anders uitzoen dan toen hij anderhalf was.

Ja natuurlijk. maar mijn vraag was waar de foto van de hengst was. en die is er dus niet. ik had die foto van de 90 cm hoge shet wel gezien hoor! haha. en tsja. om eerlijk te zijn gen ik nog nooit een 2 jarige haflinger er zo bij zien staan! haha

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:15

2 en een half... ik ken genoeg 2 en een half jarige hengsten die er al erg volwassen uitzien. Maar goed, daar gaat het hier niet om.

Alou, ik weet zeker dat jij net zoveel in dit topic hebt gezien als mij en waarschijnlijk nog meer, het was ook zeker geen steek onder water die ik deed. Ik dacht oprecht dat je de foto niet had gezien van die hengst, maar nu blijkt het dat ik het maar met een half oog had gezien. Sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:29

LecyTinker schreef:
2 en een half... ik ken genoeg 2 en een half jarige hengsten die er al erg volwassen uitzien. Maar goed, daar gaat het hier niet om.

[***], ik weet zeker dat jij net zoveel in dit topic hebt gezien als mij en waarschijnlijk nog meer, het was ook zeker geen steek onder water die ik deed. Ik dacht oprecht dat je de foto niet had gezien van die hengst, maar nu blijkt het dat ik het maar met een half oog had gezien. Sorry!

hihi geeft niet :D

ben trouwens wel benieuwd naar de foto van de aankomende papa.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:08

TS, we willen een update van je merrietje en is er al een veulen?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:30

gekvanfleur schreef:
gaat gewoon goedkomen hoor.wij hebben het hier ook gehad een jaar geleden. en dat was wel een wat flinkere hengst van 9 jaar.
veulen was een mooi diertje. en helemaal niet groot. pas vanaf 3 maanden schoot hij omhoog.
was trouwens een dom ongelukje bij ons.

gekvanfleur schreef:
dit was de hengst waar ze door gedekt was.
was zelf 90 cm
Afbeelding

Dit is dus geen foto van de hengst die de shet van TS heeft gedekt, maar een foto van de hengst die het paardje van gekvanfleur heeft gedekt!!!!

(Moest je even steunen Alou, mensen moet lezen en niet alleen kijken ;) )

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:57

Essie73 schreef:
gekvanfleur schreef:
gaat gewoon goedkomen hoor.wij hebben het hier ook gehad een jaar geleden. en dat was wel een wat flinkere hengst van 9 jaar.
veulen was een mooi diertje. en helemaal niet groot. pas vanaf 3 maanden schoot hij omhoog.
was trouwens een dom ongelukje bij ons.

gekvanfleur schreef:
dit was de hengst waar ze door gedekt was.
was zelf 90 cm
Afbeelding

Dit is dus geen foto van de hengst die de shet van TS heeft gedekt, maar een foto van de hengst die het paardje van gekvanfleur heeft gedekt!!!!

(Moest je even steunen Alou, mensen moet lezen en niet alleen kijken ;) )

Oooh, nu snap ik het.... :Y)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:33

alsof het zoveel uitmaakt, een haf en een haf, daar zin niet veel verschil tussen, qua formaat enzo wat het veulen betreft.
zal gewoon een veulen worden met lange benen, wat snel boven de merrie uit zal groeien, ik denk dat het een c pony zal gaan worden, sterk robuust type.