wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miri71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:34

Janine1989 schreef:
hier een foto van vanmiddag in de wei

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gefeliciteerd! Ze was dus op de kop af 11 maanden drachtig? Dat is netjes!
Ik hoop dat mijn merrie zich daar ook aan houdt. 27 mei is ze uitgerekend. Ik ben benieuwd!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:00

Sita_ schreef:
parouscha schreef:
Lekker handig :D

Ik heb nu een birthalarm en een camera en heb een caravan gekocht :))

Toe maar! :)) Hihi, als je een drachtige merrie hebt komen er tig uitgaven bij! _O- :+

Ik ben blij dat ik vanuit de woonkamer/slaapkamer het zicht er op heb..
Als het zover is komt ze 's nachts op stal, wij slapen boven de stallen dus ik zal t vanzelf wel horen als het zover is.. :)
Vorig jaar stond ik op een pensionstal en had ik wel een BA om, met als gevolg dat ik alles nog gemist heb..

Naja de caravan is ook wel een goed gespendeerde uitgave voor ons zelf hoor :D Ik heb hem gekocht voor de bevalling, maar uiteindelijk gaan we er ook wel wat mee weg :D

Maar het kost zeker een hoop geld!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:01

_Lorette_ schreef:
Fijn, Jennyk. :P Dat zul je ook net zien.

Ik slaap ook in de caravan en we hebben een birth alarm. Ze staat 24/7 buiten met ruime schuilstal, dus een camera heeft geen zin. (Kan nooit het hele land overzien.)

Slaap jij nu ook al in de caravan? Ook al heeft je merrie nog geen sympthonen dat ze moet bevallen ?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:00

parouscha schreef:
Naja de caravan is ook wel een goed gespendeerde uitgave voor ons zelf hoor :D Ik heb hem gekocht voor de bevalling, maar uiteindelijk gaan we er ook wel wat mee weg :D

Maar het kost zeker een hoop geld!

Haha, dat is de andere leuke bijkomstigheid! :))

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:11

Hier nog steeds niets...

Camera word vandaag opgehangen :) Gaan we haar mooi in de gaten houden.

Janine1989

Re: wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:39

Ja ze was precies 11 maand drachtig. Niemand had verwacht dat het dan zou komen ze had geen enkel voor teken

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:46

ik zou er toch niet zomaar vanuit gaan dat zo'n bevalling zoveel herrie maakt dat je er wakker van wordt.

ik slaap bij stal met ba en camera.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:05

Mijn merrie is gestopt met kegelen. Ze is nog strakker dan anders, geen uier en nog helemaal in haar normale doen. Ik kreeg vannacht om kwart over 4 wel een melding van het birth alarm, maar toen kon ik niet eens sporen ontdekken van liggen. :? Ze stond heel rustig.
Je zult zien dat ze me nog een maand laat wachten!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:29

Lorette bij jou zal het vast niet lang meer duren, wie weet komen die harsjes snel weer terug.

Ik ga nu steeds meer twijfelen of ik toch niet een birthalarm ga halen... en een camera.

Wat voor een camera systeem hebben hebben jullie? Ik zou graag een camera willen waarmee ik dan thuis beeld via internet kan volgen. Hebben jullie dat? Mijn paard staat namelijk op een pensionstal dus dan is dat allemaal wat lastiger. Iemand tips hoe je dat kan doen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:45

ik had altijd een beveiligingscamera van de gamma oid, en voor in de camper naast stal wou dat prima, heb nu van een collega een ip camera die je idd overal kunt bekijken geleend. je hebt dan wel internet op stal nodig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:45

maar kegelde ze dan zonder uier? dat heb ik nog nooit gezien.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:23

Ja := We hebben een heel aardige buurvrouw bij de paarden, de vriendin van de dierenarts, en die bevestigde dat ook nog eens.

Net kregen we weer alarm, maar dat was van het rollen. We waren er toch, dus we gingen even bezig in het land. Opeens kwam er een behoorlijke gedragsverandering. Flemen, snel ademen, aderen opgezet, schrapen, trappen, huhuhu'en en vooral erg veel steun zoeken bij ons. (Ik moet haar altijd tussen de achterbenen of aan de uier kriebelen. Soms komt ze bijna op schoot zitten.)

Buren weer gebeld en die zeiden dat het veulen nu kon komen, maar dat het ook kon zijn dat het veulen aan het draaien was. Dat laatste was mijn gedachte... Ze heeft nog steeds geen uier en ze is totaal niet zacht.

We gaan er zo weer heen. Ben benieuwd...

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:26

Spannend Lorette maar wel duidelijk dus verandering aan haar gedrag. Wordt dit haat eerste veulen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:29

Ja, haar eerste veulen. :j Ze is inmiddels al een aantal uur weer helemaal normaal. Ik denk dat het nog een poos duurt.

Ik word heel boos als het een juni-veulen wordt. :Y) Het moet echt deze week komen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:31

fokfanaat schreef:
ik had altijd een beveiligingscamera van de gamma oid, en voor in de camper naast stal wou dat prima, heb nu van een collega een ip camera die je idd overal kunt bekijken geleend. je hebt dan wel internet op stal nodig.

Zo'n ip camera is echt ideaal!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:33

Ik had deze week een paar dagen extra vrij genomen, want ik had verwacht dat het deze week kwam. Maar nee hoor :n

Madam heeft er nog geen zin in :D
Zit te twijfelen om vanacht een nachtje in de caravan te overnachten, kan ik haar eens wat in de gaten houden hoe ze snachts is.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:48

Jaaaaaaaaaaaa *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lady is vanacht helemaal alleen (jaja camera stond nog tevergeefs op Sunny gericht:+ ) bevallen van een bruin merrieveulen!
Toen wij op stal kwamen was ze al helemaal droog, dronk flink en mesten al.
Nageboorte lag ook al compleet in stal..

Gisteravond was ze nog als anders, geen voortekenen dus, uier kon ook voller dus camera op Sunny laten hangen want was er van overtuigt dat zij ook wel zou reageren op de bevalling van de buurvrouw.... Nou niet dus die heeft de hele nacht geslapen en gevreten :Y)

Merrie is verder een super moeder, ze heeft alleen nog wel wat napijn en het drinken van de kleine doet haar wat zeer, maar als de kleine te hard doet geeft ze even een gilletje of een klein stootje op haar kont en dan is het weer goed <3

Hier vast 2 foto'tjes van de kleine meid, en vanmiddag als ze even naar buiten gaan wat buiten foto's maken.

Ze staat nog wat wankel op haar beentjes :D
Afbeelding

Lekker slapen..
Afbeelding

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:51

Als het goed is moet mijn merrie (KWPN) ergens rond 20 mei gaan bevallen!

Ze staat bij een Friezenfokkerij en is draagmoeder daar.

Ik ben al poosje niet bij haar geweest, maar alles gaat goed met haar!
Ik ben heel erg benieuwd!
Het is, zover ik weet, haar eerste veulen!

Janine1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 15:22

ladyangel gefeliciteerd mooi veulentje

Lorette die van mij heeft dat ruim 2 weken van tevoren ook gehad, we dachten echt nu zal het wel komen volgende dag was ze ook weer heel rustig ze hebben mij toen verteld dat het dan kwam omdat ze gaan veranderen van positie in de merrie

Hier een foto van gister twee daagjes oud maar al onwijs brutaal dat wordt nog wat

Afbeelding

Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:41

Wat een knappe veulens weer! Ik wil ook :):)

Mijne is vandaag precies uitgerekend, maar nog weinig uier en alles is er naar mijn idee niet klaar voor nog.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:12

Echt mooie veulentjes Janine en LA. LA prachtige kleur ook.
Heb zelf het gevoel dat Rocks voor de 340 dagen aan gaat, maar ik roep niet te hard. Ze heeft inmiddels flink uier alleen de banden zijn nog strak.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:44

ik krijg juist steeds meer het gevoel dat mijn merrie zeker niet voor de 340 gaat veulenen. Uier is echt nog niet groot, banden niet echt slap en vulva ook nog niet verstreken.

Inge176 heb jij een foto van het uier en buik toestand van jouw merrie? Ben benieuwd kunnen we een beetje vergelijken aangezien ze dezelfde dag uitgerekend zijn. Ik zal morgen even foto's van die van mij maken.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:54

Roquera zit vandaag op 319 dagen; de banden waren al een heel eindje los, boven d'r staart, maar sinds vandaag ook naast haar staart. Uier is vol en loopt maar minimaal terug. Pff morgen mijlpaal van 320 dagen! Blij toe! Ik denk dat ze niet lang meer wacht, maar je weet het niet; de ontwikkelingen kunnen ook ineens stagneren en dan kan ze alsnog flink overtijd gaan!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:42

Die van mij zou ook zo pas na 340 kunnen gaan hoor. Daar zie je nog niets aan momenteel :n

Mijne zit momenteel op 335 dagen.

Enigste wat je er aan ziet is dat ze haar staart wat omhoog draagt en dat ik niet meer aan het uier mag komen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:33

Gefeliciteerd, Ladyangel :D

En Janine, wat een leuk veulen is het!

Lotje zit nu op 339 dagen, dus morgen is ze helemaal uitgerekend. Nou, ik denk dat het nog wel drie weken duurt. := Als ik niet beter wist, zou ik nog geloven dat ze nog 3 maanden zou moeten. Ik zie er echt niets aan.