Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dig

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:22

Super wat je nu doet ik hoop dat alles goed blijft gaan, en dat je nog lang van hem mag blijven genieten.
Keep up the good work.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:26

Ik vind het helemaal super dat je je over dit diertje hebt ontfermd, en X is niet wijs. Op het moment dat jij een dier te eten geeft, is het van jou. Ik hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, en wat X betreft zou ik aangifte doen van dierenmishandeling. Koffiemelk voor een veulen, spoort ze wel?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:28

Wat super goed wat je voor hem doet. Het is een mooi diertje & ik hoop dat ie later een sterke gezonde vent word! :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:29

Nou ga even die kleine man zijn laatste voeding geven en dan gauw paar uurtjes pitten, vannacht weer opstaan om hem te voeden maar echt met liefde.
eigenlijk meot ik morgen werken maar mijn schoonzoon en oudste dochter nemen morgen de markt van me over (6 uur opstaan) echt geweldig en via deze kant wil ik even zeggen hou van jullie.
dus morgen alle tijd voor kleine Bil en ook eventjes wat fotoos maken want die fotoos zijn van de eerste dag en hij is nu al heel anders.
slaap lekker bokkertjes en nogmaals bedankt voor jullie lieve tips, mailtjes enz.
Dikke knuf van onze Billy

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:31

heb erg veel respect voor je +:)+ ik duim voor je dat alles goed afloopt en je het veulen in eigendom krijgt,heel veel succes.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:44

Vind het echt heel erg toppie van je dat je je zo wilt inzetten voor dit hummeltje. Wat ziet hij eruit zeg, zo klein en breekbaar. Ik houd je topic in de gaten en hoop op het beste, zo te horen gaat het al een hele goede kant op!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:44

Als ik het dus goed begrijp heeft een stalgenoot een veulentje gekocht, en heb jij dit zonder te vragen aangelegd bij je eigen merrie, en vervolgens gekidnapt (slot op de stal) omdat je nog geld van deze vrouw krijgt?

Vind ik toch dubieus. Hoe slecht X ook voor het veulen is, je mag het nooit zomaar afnemen. Ik zou het inderdaad maar gauw proberen te kopen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:25

lindyH geloof niet dat het zo is gegaan hoor. Als je goed had gelezen had je begrepen dat was ts doet echt het beste is voor het veulen en dat X het veulen niet na behoren verzorgde en koffiemelk gaf ipv veulenmelken dat x het veulen op de achterbank en in de tuin had staan en geen idee had wat ze met het veulen aan moest.
Ts heeft het samen met x besloten het bij de merrie aan te leggen na wat ik ervan heb begrepen waarna ze de zorg voor het veulen heeft opgenomen omdat x het gewoon niet kon.
Ik heb alleen maar bewondering voor ts en van ongevraagt voeden is geen spraken x is zelf naar de ts gegaan voor hulp en die heeft ze gekregen, ts heeft hem niet gekidnapt maar beschermt tegen mevrouw x.
En dat kopen dat gaat vast en zeker wel lukken x heeft nog een hoop schulden bij ts zoals ze al schreef en x heeft het hart wel op de goed plaats maar heeft geen idee hoe ze zo'n diertje moet verzorgen en opvoeden.
Samen zullen ze er wel uit komen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:44

Tss ik had hem ook al zien staan op Mp.Het is niet te geloven.
Ik hoop dat het goed met hem blijft gaan,en dat hij bij jullie mag blijven.Maar dat zal vast wel,als hij niet meer in haar achtertuintje mag staan >;)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:59

respect hoor! echt goed van je dat jij dit kleine hummeltje wel een goede kans wil geven.. ik hoop dat X ermee in stemt!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:02

Tjeetje, heb er echt respect voor dat je hem hebt opgenomen.

Zo'n handelaar moet aangegeven worden. Maar ja, spelen ze weer in op de emoties van de mens en dan kan zo'n vrouw het diertje niet laten staan...

Ik hoop dat ze hem aan je wil verkopen. Oftewel geven, aangezien ik begrijp dat ze je nog geld schuldig is.
Heel veel succes met hem!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:03

LindyH, wat een stomme reactie van je zeg.
Zou maar eens het hele topic gaan lezen en niet zo onwijs dom reageren.

@ eppie.
Toppie hoor dat het nu al zoveel beter gaat. Hopelijk heb je vannacht nog even lekker geslapen, ondanks dat je er regelmatig uit moet.

Hoop dat X ermee instemt hem te verkopen aan jou.
En die shet keek inderdaad niet erg happy:p hahaha.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:29

Wat een mooi beestje zeg. En dan nog wel een kruising tussen een kwpn en een fries. Ik dacht eerst dat het een veulen van een shetlander was of zo omdat ze hem in de koffer mee had. Nou en dan zie ik dit veulen wow. Maar ik ben er helemaal zeker van dat dit beestje het wel gaat redden bij jou.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:31

bo0tjeee schreef:
LindyH, wat een stomme reactie van je zeg.
Zou maar eens het hele topic gaan lezen en niet zo onwijs dom reageren.

Dat is helemaal geen domme reactie maar juist erg rationeel.
Het veulen is hoe dan ook in eigendom van X, dus is TS niet de rechtmatige eigenaar.
Ik zou dit ook eerst officieel maken voordat TS zich nog meer problemen op de hals haalt.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:53

heeft ze hem weg bij die vrouw uit giethoorn die nog 8 andere veulens te koop heeft die direct bij de moeder weg kunnen????
En nog meerdere pony's te koop heeft???

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:12

Jeetje wat een verhaal zeg. Hopelijk kunnen jullie X zover krijgen dat ze hem aan jullie verkoopt.

Veel succes ermee

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:30

Leuk om hem te zien! Maar sjonge, wat een verhaal. Wat is er slecht met dit diertje omgesprongen. En wat heeft hij ongelofelijk geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen. Goed om te horen dat hij nu zo goed drinkt.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:12

giethoorn is hier vlakbij, woon jij daar ook vlakbij??

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:21

Hoezo kopen???? Gezien alle kosten die TS heeft gemaakt en niet X. Zal het veulen, Billy dus, van haar zijn en niet van X. Laat X maar bewijzen dat het veulen van haar is.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:22

Ik kan niet wachten op de nieuwe foto's....

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:27

deflin schreef:
heeft ze hem weg bij die vrouw uit giethoorn die nog 8 andere veulens te koop heeft die direct bij de moeder weg kunnen????

Als het inderdaad deze persoon is, en blijkt dat ze met opzet deze te jonge veulens verkoopt dan vind ik dat er echt iets gedaan moet worden aan de wanpraktijken. Dit mag niet.. Ikkan begrijpen dat je 1x zoiets overweegt omdat je geen andere oplossing vind (en ook dan is het uiteraard onverantwoord..) Maar een hele veulenhandel opzetten?? Billy is goed terecht gekomen maar dit is niet de bedoeling van de paardenhandel.. Maar ik ben natuurlijk niet zeker dat het deze vrouw is, ik heb wel op internet gezocht en ik denk haar naam te weten.. ze verkoopt namelijk veulens en andere paarden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:29

Respect!

Hopelijk is dat kleine ventje snel ECHT van jou!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:36

Mallodie schreef:
deflin schreef:

Als het inderdaad deze persoon is, en blijkt dat ze met opzet deze te jonge veulens verkoopt dan vind ik dat er echt iets gedaan moet worden aan de wanpraktijken. Dit mag niet.. Ikkan begrijpen dat je 1x zoiets overweegt omdat je geen andere oplossing vind (en ook dan is het uiteraard onverantwoord..) Maar een hele veulenhandel opzetten?? Billy is goed terecht gekomen maar dit is niet de bedoeling van de paardenhandel.. Maar ik ben natuurlijk niet zeker dat het deze vrouw is, ik heb wel op internet gezocht en ik denk haar naam te weten.. ze verkoopt namelijk veulens en andere paarden.

Ik had ook gezocht en heb meerdere advertenties van haar bekeken En ik vondt eerlijk gezegt het er uitzien dat al deze 8 veulens nog niet echt bij hun moeder weg konden, maar goed dat zijn foto's, weet niet hoe recent ze zijn en heb daar ook nog niet echt verstand van.

En mocht het haar wel zijn dan vindt ik deze praktijken ook echt niet kunnen. Maar goed weet niet of dit haar is. Anders wordt het tijd daar eens een keer iets aan gedaan wordt.
Laatst bijgewerkt door deflin op 19-08-09 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:49

Ze heeft volgens mij meerdere merries lopen, waarom probeerd ze het daar niet mee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:31

Binckydenice schreef:
Ze heeft volgens mij meerdere merries lopen, waarom probeerd ze het daar niet mee.....

uhmm mischien geven die geen melk :roll: