[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:06

Wij gaan Casa morgen weer scannen.....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:33

Spannend allemaal!

Morgen wordt onze leasemerrie Asfoura gescand. Aziza wordt woensdag gescand, en zou, als ze niet drachtig is, morgen hengstig moeten worden. Ze is tot nu toe nog héél boos op onze andere merrie, die ze anders erg interessant vind als ze hengstig wordt. Dit geeft me wel goede hoop, maar ik durf pas iets te zeggen als het woensdag is. Ik hoop dat beide merries in 1x drachtig zijn.

Morgen brengen we ook Firenza naar de hengst, zij zal als enige natuurlijk gedekt gaan worden. Eigenlijk was zij verleast voor dit jaar, maar dat is op het laatste moment geannuleerd :( We hebben haar nog proberen te verleasen, maar nu dat niet gelukt is laten we haar zelf dekken.

Qua kleur, Asfoura en Aziza worden allebei gedekt door Shahim al Nakeeb, die hoogstwaarschijnlijk homozygoot is voor schimmel, dus dat gaan beide schimmels worden. Die van Firenza zou ik niet weten, zij en de hengst zijn beide heterozygoot voor schimmel, dus daar is 25% kans op een gekleurd veulen, al denk ik dat ook dat een schimmel zal worden. De kleur maakt me verder ook totaal niets uit, als ze maar gezond zijn.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:35

Wij gaan donderdag weer scannen! Hoop dat t maar weer raak is.
Voor de stermerrie (Jakob x Tsjalling) is Doaitsen 420 de gelukkige geweest.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:00

Ik hoor net dat onze leasemerrie, Asfoura, vanochtend weer hengstig geworden is |( Morgen gaat zij weer naar de kliniek, om opnieuw geïnsemineerd te worden.. Nu is dus alle hoop gevestigd op Aziza, het zou wel heel fijn zijn als zij wel in 1x drachtig is!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:46

@ AZ: Dat is jammer... Ik hoop met je mee dat Aziza wel in een keer gepakt heeft :)

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:20

Wat een schitterende tinker kwam ik op de vorige pagina tegen *D :~

Saffier; succes vandaag!
Al_Zawraa; wat een pech nu maar hopen dat Aziza wel gepakt heeft.

Hier is zaterdag weer geinsemineerd en gisteren gecontroleerd ofdat het ei weg was, en jawel hoor alleen wel vocht in de baarmoeder dus daar komt ze vandaag nog even voor terug.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:03

dat lijkt al goed nieuws bokjes!
Hier was er ook weer vocht in de baarmoeder,dus maar even spuitjes oxytocine gegeven.
Ze deed alweer zuur naar de shetjes en haar zoon,dus ik had goeie hoop. Maar gister zag ik dan een witslijmachtig druppeltje uit haar kling,en dat doet me weeral twijfelen,hopelijk is alle vocht toch weg. Ze is verder wel netjes "achteraan"
Nog wachten tot de 18e april hier :z

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:10

Casa was nog niet hengstig.....
In het begin van het jaar duurt het echt langer :Z

Vorig jaar hebben we haar gedekt op 17 mei. Waren begonnen met scannen op 15 mei. (had met ovuleren eitjes van 35mm)
Nu zijn we dus begonnen op 1 april, had ze eitjes van 33mm. Maar ze willen niet groeien. Vandaag waren ze zelfs iets kleiner na het hengstig spuiten met prosta zaterdag. Baarmoeder mond is ook nog niet los. zit 1 vinger ruimte in.
Vrijdag gaan we weer kijken. Maar ze leek erg dichtbij te zitten.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:18

dat die eitjes niet groeien is typisch omdat ze nog in de winterslaap zitten,zei mijn VA ook.
(maargoed ik moet jou niks vertellen,jij hebt Nicola :D :D )

Er zijn er nog maar weinig bij wie het gelukt is dit jaar,lees ik. Ik hoop dat ik toch straks mag melden dat het gelukt is,ze was altijd in één maal drachtig,maar we zijn nooit zo vroeg gestart,dus dat maakt het wel moeilijker

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:23

Hè Saffier vervelend!
Aziza is nog niet hengstig, ik heb net alvast een afspraak met de DA gemaakt voor woensdagochtend, dus dan weten we het zeker.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:25

Al_Zawraa, balen dat ze weer hengstig is geworden...

Vanavond ga ik Isis laten scannen. Ze zit op 30 dagen na de 1e dekking en 23 dagen na de laatste dekking.
Volgens Tibbs is ze drachtig en hij wil haar de komende 10 maanden niet van dichtbij zien. Dat lijkt overigens van beide kanten zo te zijn :=

Dynamic gaat ook mee, zij zit 15 dagen na de bevalling en toont nog steeds niets van een veulenhengstigheid dus ze moeten maar even kijken of er iig iets van activiteit op de eierstokken te zien is en dan kijken wanneer ze het beste hengstig gespoten kan worden. Normaal is dat op 20 dagen maar nu is er niets van een veulenhengstigheid geweest...
Denk niet dat het bij haar iets te maken heeft met de tijd van het jaar, vorig jaar werd ze ook niet uit zichzelf hengstig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:30

Voor Isis ziet het er dan toch alvast goed uit!
Met hengstigheidsspuit wordt Dynamic dan wél hengstig?

Al_Zawraa hopelijk de 2 e ronde beter...het is toch al beter weer dus misschien scheelt dat ook wat!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:53

al_zawraa: nou dan weet je dus morgen of aziza drachtig is, spannend!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:12

Hier zijn er vandaag 2 gescand. Woensdag nog eens om te kijken of ze geïnsemineerd kunnen worden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:39

pretty schreef:
Voor Isis ziet het er dan toch alvast goed uit!
Met hengstigheidsspuit wordt Dynamic dan wél hengstig?

Vorig jaar wel :j
Toen kon ze na 5 dagen gedekt worden en was ze ook in 1 cyclus netjes drachtig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:46

fijn,als dat even weer kon,dan komen jouw 2 veulentjes toch kort op elkaar volgend jaar.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:33

Mijn merrie is afgelopen zaterdag gedekt en mag vanavond weer.
Ze heeft het veel te goed naar d'r zin. :+

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:32

*\o/* Isis is drachtig gescand *\o/*
Op de scan zag het eruit als 25 dagen dus ik uitgaande van 320 dagen is ze dan 26 januari 2010 uitgerekend.

Dynamic is ook gescand, de DA denkt dat ze al met een dag of 4 de veulenhengstigheid heeft gehad maar goed dat was dan toch veel te vroeg om te dekken.
Heb nu spul mee en dan spuit ik haar a.s. zaterdag hengstig, dan zit ze op dag 20 na de bevalling. Eind volgende week moet ze dan wel te dekken zijn.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:52

Gefeliciteerd Marije, dus alles prima met Isis ze heeft je gewoon een beetje gefopt!

Hier is de DA gisteren weer langs geweest voor het vocht in de baarmoeder maar dat was weg. Baarmoeder voelde wel erg ruw aan, we moeten op dag 16 terug komen om te scannen en dat is 21 april.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:09

Marije *\o/*

Valt me op dat er veel gescand wordt.

Bij mijn vorige merrie. Hadden we haar hengstig laten spuiten en een paar dagen later laten dekken. Vervolgens een tijd later gescand en ze was dragend. Was overigens de 1ste geplande dekking. Was dus meer geluk dan wijsheid. :o

Morgen wordt mijn paard weer gescand. Hoop dat ze dragend is al is het fijn vertoeven bij Q. van Erp. Gelukkig heeft ze deze keer maar 1 ei dus als ze dragend is hoef ik ook niet achteraf te balen dat misschien het "verkeerde" geslacht eraf is gehaald :+
Ik wil een merrie en hun willen een hengst. :o
De kleur is ook al bijna zeker,het wordt een vos.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:48

bokjes schreef:
Gefeliciteerd Marije, dus alles prima met Isis ze heeft je gewoon een beetje gefopt!

Nee hoor, van Isis had ik ook wel verwacht dat ze drachtig is, zoals ze op de hengst reageert en hij op haar.

Eldango, ik scan het liefst zo min mogelijk maar check wel altijd op tweelingdracht.
Dynamic heb ik mee genomen omdat ik van haar echt niets van de cyclus kon maken en dan scan ik liever eerst dan op goed geluk hengstig spuiten :=
In principe wordt ze straks alleen nog een keer gescand als ze gedekt is en door de 3 weken is.

Succes voor iedereen die gaat scannen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:06

Proficiat Marije!

Bokjes fijn dat het vocht al vanzelf weg was!
Dat afwachten is lastig hé,ik weet de 18e april meer!

Ik heb er stiekem wel goeie hoop in,ze heeft momenteel exact hetzelfde gedrag als na haar vorige (geslaagde) inseminatie 2 jaar terug.
Ze loopt met haar oren plat achter de shetjes,stelt zich aan,loopt gek te doen,wil de aandacht trekken...en dat voor een 17-jarige :D

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:54

MarijeR schreef:
bokjes schreef:

Nee hoor, van Isis had ik ook wel verwacht dat ze drachtig is, zoals ze op de hengst reageert en hij op haar.

hi hi bedoelde ook eingenlijk Dynamic!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:13

Marije gefeliciteerd!

Jullie zijn allemaal al druk met de nieuwe ronde bezig! Hier moeten eerst de veulens nog geboren worden :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:56

Gefeliciteerd Marije!

Hier belde de DA vanmiddag (heb afspraak voor morgenochtend, voor het scannen van Aziza). Hij vroeg of ze al hengstig was, dus ik antwoord van niet. Hij vraagt of ik haar ook kon schouwen, nee want ik heb geen ruin of hengst. Nou dan moest ik maar even een hengst of ruin zoeken die ik even mocht lenen, of maar even ergens heen gaan met de merrie en het veulen, om haar daar te schouwen :? Ik moest nog maar een paar dagen wachten, en dan komt hij vrijdag wel scannen, want als ze dan nog niet hengstig was, kon ze weleens drachtig zijn :? Ja, dat lijkt me wel, als je sperma in een merrie stopt, en ze worden daarna niet hengstig, dat ze dan drachtig zouden kunnen zijn! :x De DA had er al weinig vertrouwen in dat ze drachtig zou raken, omdat ze na de eisprong geïnsemineerd is, en we niet weten hoe ver daarvoor de eisprong heeft plaats gevonden. Maar ik heb ondertussen al een heel aantal mensen gesproken, die zeiden dat de kans daardoor waarschijnlijk groter was dat ze drachtig zou zijn.
Nou ja, ik heb gezegd dat ik haar sowieso morgen wilde laten scannen. Nu wordt ik morgen nog gebeld over hoe laat de DA komt, want hij komt dus niet op de afgesproken tijd. Ik heb dus het idee, dat het tijdstip hem gewoon niet uitkwam :o Ja, wij hebben erg luie DAen hier.