[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:59

cindybijl: pff das lang 2 tot 3 weken.. Maar gelukkig niet zo ver van huis af.
Dan kun je erwel naar toe.
Ze staat daar goed onder controle dus dat is wel fijn.
Succes.

P-J: het zou fantastisch zijn als het nu lukte.
Enne Justice heeft er nog steeds niks uitgepoept???

Keresa: gefeliciteerd.

Vanity: succes..

Moniburrie: ik had de codes van Whiz ook, maar kon gewoon kijken...
Heb er alleen niet opgewacht. De veulens kwamen snachts bij twee uur. Dat was me toch te laat.
Wel ontzettend gaaf 2 levende hengstjes.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:12

@twinkel: nee hoor Justice neemt haar tijd om te veulenen. Haha!
Nou ja meer dan (on)geduldig afwachten kunnen we niet doen he. Clown

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:14

PJ: Ze houdt het wel vol ja... Zijn er ook nog geen aanwijzigingen dat het komende is??
Arme jij....wachten duurt altijd zo verschrikkelijk lang. Ben je aan het waken oid??

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:18

twinkel schreef:
PJ: Ze houdt het wel vol ja... Zijn er ook nog geen aanwijzigingen dat het komende is??
Arme jij....wachten duurt altijd zo verschrikkelijk lang. Ben je aan het waken oid??

Nou het uier is aan 1 kant best flink gevuld maar de andere kant is nog niet heel veel. Wel zijn haar banden wat slapper zag ik gisteren, maar haar kling nog niet echt. Ik ben zelf niet aan het waken maar ze staat bij de DA in een grote stal met camera erop dus die waakt voor mij Haha! Maar ik ben nu echt wel heel ongeduldig hoor, wil zo graag weten wat er uit komt. Bloos

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:45

Zozo, dat is een tijdje geleden... Ik heb niet alles bijgelezen, maar als er nog merries drachtig zijn geworden: GEFELICITEERD en anders succes in deze spannende tijden.

Vilia is 22 mei voor de tweede keer geinsimineerd. Na 2 dagen bleek de vruchtblaas niet gesprongen te zijn, omdat deze te hard was. Een tweede maal insimineren had dan ook geen zin. Vilia is toen mee naar huis gekomen en heeft thuis een hormoonkuur van 15 dagen gehad: Regumate om ervoor te zorgen dat de vruchtblaas de volgende keer minder hard zou zijn en het eitje zich hierdoor beter zou kunnen ontwikkelen. Na deze kuur van 15 dagen zou Vilia binnen 5 dagen weer hengstig worden, maar dit was niet het geval. Ze was juist ontzettend rustig en had niet haar gebruikelijke merriestreken. Wij hebben toen contact opgenomen met de hengstenboer om te overleggen wat te doen. We hebben toen afgesproken om nog een paar dagen te wachten en als ze niet hengstig zou worden zouden we haar dan terugbrengen. Na 10 dagen was mevrouw nog steeds niet hengstig en is ze op woensdagavond teruggegaan naar Arjan. Donderdagmorgen zou ze dan gescand worden om te kijken of er al een eitje zat en anders zou ze hengstig gespoten worden. Op donderdagmorgen belde Arjan op om te vertellen dat hij een heeeeel klein cadotje had.... :
Vilia was al 4 weken drachtig en het hartje klopte al goed Haha!:D:D!
Ik heb toen wel een paar vreugdedansjes uitgevoerd Haha!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:49

Gefeliciteerd Adnil35 Go jij! Go jij!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:54

Dank je wel; ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat er nu een piep klein wezentje in haar buik zit. Ik vind het echt zo prachtig Haha!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:04

adnil35 schreef:
Dank je wel; ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat er nu een piep klein wezentje in haar buik zit. Ik vind het echt zo prachtig Haha!!

Ha ha wacht maar tot je merrie volgend jaar over draagt Haha!
Nee hoor het blijft gewoon een wonder dat zoiets kan he, ik vind het ook helemaal
super. Clown

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:12

Wat leuk adnil!! Maar hoe kon dat nou, hebben ze het de eerste keer gemist met scannen? Best een wonder dan dat het is blijven zitten na het hengstig spuiten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:15

Voglens mij is Vilia helemaal niet hengstig gespoten maar heeft ze juist de tegenovergestelde hormonenen gekregen. De mijne staat op regumate vanaf dat ze drachtig is gescand juist om ervoor te zorgen dat het veulen blijft zitten. Met haar 10 jaar is ze namelijk al vrij laat voor een eerste veulen en vorig jaar was het niet gelukt haar drachtig te krijgen. Nu was er bij de eerste scan wel een vrucht te zien, maar die was niet helemaal mooi en er zat ook een ei op. Bij de tweede scan van vorige week zag alles er super uit, het lijkt er dus op dat de regumate zijn werk heeft gedaan.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:19

Vilia is inderdaad niet hengstig gespoten (dat was waarschijnlijk de planning geweest als ze niet drachtig was geweest).
De regumate wordt inderdaad vaker bij oudere merries gebruikt die na het insimineren anders niet behouden blijven. Dit was in principe niet de inzet bij Vilia, maar het heeft uiteindelijk wel zo gewerkt.
Het is inderdaad bijzonder dat Vilia alsnog drachtig is, omdat 2 dagen na het insimineren de vruchtblaas nog niet gesprongen was..... Scandic heeft dus wel mege goede/sterke zwemmertjes Haha!. Nu het veulentje nog Haha!.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:19

O ik heb niet goed gelezen, ze zou hengstig gespoten gaan worden, maar hebben eerst gescand.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:26

twinkel schreef:
cindybijl: pff das lang 2 tot 3 weken.. Maar gelukkig niet zo ver van huis af.
Dan kun je erwel naar toe.
Ze staat daar goed onder controle dus dat is wel fijn.
Succes.

Ik denk dat je in de war bent met ijsklontje, mijn merrie mag ik vandaag weer ophalen omdat ze is geinsemineerd en het ei weg is!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:50

ProudJustify schreef:
twinkel schreef:

Nou het uier is aan 1 kant best flink gevuld maar de andere kant is nog niet heel veel. Wel zijn haar banden wat slapper zag ik gisteren, maar haar kling nog niet echt. Ik ben zelf niet aan het waken maar ze staat bij de DA in een grote stal met camera erop dus die waakt voor mij Haha! Maar ik ben nu echt wel heel ongeduldig hoor, wil zo graag weten wat er uit komt. Bloos

Wel Macy's boek verwijderen hè? Schijnheilig ROFL ROFL

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:51

Gefeliciteerd Adnil!!
Het gaat druk worden volgend jaar met al die drachtige merrie's. Ja

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:59

ijsklontje: 2 tot 3 weken? wat gaan ze er in die tijd dan allemaal mee doen? wat balen zeg

suzanne: gefeliciteerd! lotje gaat vast een pracht van een oscar baby maken Ja

adnil: gefeliciteerd! Geinsemineerd, 2 dagen later nog geen eicel vrijgekomen en toch drachtig geworden? Dat was wel super zaad Haha! En als jij geen merrietje krijgt kan de theorie over de zwemmers de prullenbak in Lachen

cindybijl: Da's mooi, nu maar weer afwachten!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:00

@suzanneF, gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

@wodile, heel veel succes.

@adnil35, wat een leuke verassing zeg, kan me voorstellen dat je dan een vreugdedans maakt Haha! gefeliciteerd. Go jij! Go jij!

@falona, mijn merrie is nu 9 jaar, krijgt ook haar eerste veulen, ik was er helemaal niet vanuit gegaan dat ze al bij de "oudere" merries hoorde Bloos
Dan mag ik me wel gelukkig prijzen dat het in een keer gelukt is Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:08

twinkel schreef:

Nou het uier is aan 1 kant best flink gevuld maar de andere kant is nog niet heel veel. Wel zijn haar banden wat slapper zag ik gisteren, maar haar kling nog niet echt. Ik ben zelf niet aan het waken maar ze staat bij de DA in een grote stal met camera erop dus die waakt voor mij Haha! Maar ik ben nu echt wel heel ongeduldig hoor, wil zo graag weten wat er uit komt. Bloos[/quote]

Wel Macy's boek verwijderen hè? Schijnheilig ROFL ROFL[/quote]

Ik ga morgen weer langs en dan kam ik die hele stal uit net zo lang tot ik dat boek gevonden heb en dan zal ik het direct verbranden hoor Haha!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:15

Tíbrá is vandaag gescand, ze had vorige week hengstig moeten worden, maar helaas, nog niet drachtig...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:17

@moniburrie; het zal per merrie uiteraard ook verschillen, de een is sowieso makkelijker drachtig te krijgen dan de ander ongeacht de leeftijd.

Vorig jaar is gebleken dat de mijne het niet zo zag zitten om drachtig te worden, of ze zag Concorde niet zo zitten dat kan natuurlijk ook. Tot groot verdriet van de eigenaar want die een grote Concorde fan en als de merrie niet van de Flyer stam is en hij denk dat Concorde daar goed op staat kiest hij heel vaak voor Concorde.

Dit jaar is ze gedekt door Royal Class, een kleinzoon van Concorde, en was het in één keer raak. Die keus komt ook niet helemaal uit de lucht vallen want hij is apentrots dat zijn Royal Class afgelopen januari goedgekeurd is voor het NRPS. Meteen na de 18 dagen scan is ze op regumate gegaan omdat de vrucht niet helemaal mooi was, maar nu ruim een maand later ziet alles er perfect uit en is het afwachten geblazen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:47

P-J: zou je niet nu al naar dat boek van Macy gaan zoeken...
Wij willen heeeeeeel graag dat het volgend jaar niet bij onze drachtige merries terecht komt.

Fenneke: of zou Macy alles nog in der hoofd hebben zitten en gaat ze weer aan het schrijven als het boek weg zou zijn? Kunnen we ook niet hebben!

Adnil: Nou das wel een aangename verassing. Gefeliciteerd.
Nicole: Was ook mijn eerste gedachte......als dat geen merrie is, is de theorie merrie zaad leeft langer maar zwemt langzamer te gronde...

Degene die weer aan een nieuwe ronde beginnen Succes!!

Cindy: tuurlijk bedoelde ik ijsklontje...sorry!!!
fijn dat je merrie vandaag weer thuis komt.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:50

* Ik hoop ook dat alle nieuwe inseminatie's succesvol zijn! We blijven duimen. Ja

* Ik ben bang dat Macy het origineel zelf heeft gehouden. Bloos!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:02

gefeliciteerd trotse bokkers Haha!

speedy is tot nu toe nog drachtig, staat helaas ver weg dus zie haar amper vind dat best wel moeilijk maar ze is nou eenmaal fokmerrie en heb haar gekregen

dit is trouwens haar eerste veulentje, ze was op 1 juni drachtig dan is ze uitgerekend op 1 mei toch als ik het goed heb?

maandag wordt ze gescant dan zit ze op iets meer dan 4 week ongeveer

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:04

vraagje: vanaf wanneer begon jullie merrie te groeien?
hoe doen jullie dat met rijden zadel singel etc...

dit is voor mij ook de eerste keer, waarschijnlijk blijft ze hier ook staan om te bevallen wil het zelf heel graag mee maken wel heb ik stal eigenaren met ervaring, en dierenarts bij de hand dan kan het toch haast niet fout gaan Lachen

Dekken jullie je merries vaker, zo ja hoevaak?
en hoeveelste veulentje is dit voor jullie paarden, vind het wel leuk om meer dingen te weten over bokkers, daar is dit topic ook voor toch Haha!

vind het gewoon allemaal echt super leuk, maar hoop maandag mijn paardje wel weer mee te kunnen nemen richting groningen dan kunnen we weer lekker rijden en alles..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:06

Fenneke: wil je dan alsjealsjeblieft heeeel lief aan Macy vragen of ze het boek onder de stalbedekking wil verbergen???
Ik moet toch echt niet aan een jaar dracht denken!! Bloos