Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:20

Ben eigenlijk toch al weer aardig benieuwd naar Chubby foto's hoor Ja

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:24

Bloos Vergeet steeds een camera mee te nemen.. Mar ze toont nu wel echt drachtig hoor (gelukkig maar op ruim 9 maanden Knipoog )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:02

Mijn Pretty is vandaag 175 dagen drachtig,en voor de gelegenheid heb ik ein-de-lijk eens fotos van haar genomen:

Afbeelding
Afbeelding

Ze wordt echt al mooi bol ter hoogte van haar flanken enzo! Haha! ,wat vinden jullie?
Even opmerken nog dat ze NIET meer gereden wordt,dus niet meer in conditie/spieren

De donkere is haar 2.5 jarige zoon,ook zelf gefokt

Afbeelding

kan het niet laten Haha!

Hier overigens ook geen tralies in de stal,geeft wel een gerust gemoed..
Djesseka,veel sterkte,wat een verhaal! Dit is helemaal niet prettig!

Ik begrijp dat je slechts 3e persoon bent hierin,laat eens weten wat de uitslag van het onderzoek is hé! Ach gut

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:18

@ Hollybollie ik ben echt helemaal weg van je merrie mmmm,had stiekum ff op je site gekeken,zou graag nog zo,n merrie erbij willen hebben hoor!!!

@ pretty leuke foto,s hoor,vindt zoontje niet verkeerd,zit volgens mij een mooi koppie op voor zover ik het kan zien Lachen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:26

bedankt Maaseike,hij heeft inderdaad een heel leuk koppie,met die sneb zo!

Holliebollie: ze is al mooi rond zeg! Ze heeft echt een supervriendelijke uitstraling! Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:51

@ Holliebollie: wat een mooie merrie heb je zeg, en er zit ook al een lekker buikje aan is het haar eerste veulen of niet?

@ Pretty: ook bij jouw merrie zie je al duidelijke rondingen van de dracht Ja

@ Chubby: volgende keer moet je echt foto's plaatsen hoor, ben echt zo benieuwd naar Chub dr dikke buik Haha!
(dus camera mee he next time!!)

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:37

Klik.
Ik zou het fijn vinden als jullie dit even willen lezen, omdat er ook in dit topic is gesproken over Umeda haar ongeluk en alles eromheen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:52

djesseka: gelezen Ja

en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! mijlpaal!!! in tinkerbell (tinky overigens afgekort) dr buik zit ook een veulie Haha! heb voor het eerst een shopje (lees heel klein schopje) tegen mijn hand gehad Haha!

ik heb het geluk dat mijn merries op stal gaan elke avond en tijdens het eten is de beste tijd om veulies te voelen Knipoog

mijn moeder meldt zich kandidaat om dat glimmende spiegeltje over te nemen Haha! ze is helemaal verliefd Lovers Hollybollie

edit: de poll op mijn weblog was weg Verward gegeven stemmen waren wel opgeslaan Verward iig staat hij er nu weer op OK dan!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:23

Wat leuk frenia, hoevel dagen is Tinkerbell??
Ik ben al druk aan het kloppen bij Vinga, dacht wat te voelen
maar weet het niet zeker, Ving is 180 dagen vandaag.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 23:23

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam deze tegen en dacht, ik plaats ze even gauw. Hier moeten we naartoe, dames. Dit was Umeda toen ze nog een week te gaan had.

[Als alle hectiek rondom Umeda weg is op Bokt, ga ik rustig alles bijlezen en reageren, hoor.]

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 07:58

Bloos Bloos Bloos Ik ben de mijlpaaal van 100 dagen helemaal vergeten. Bloos Bloos Bloos
Vandaag is Neon 102 dagen drachtig. Haha! Gisteren weer zwangersschapsgym gedaan, met het nodige gepuf erbij. Ze staat al vanaf februari stil, en sinds een week zijn we weer bezig met longeren. Binnenkort maar weer eens opstappen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:52

Ik kom me ook weer eens melden.......
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier was....
@ Neon gefeliciteerd met je mijlpaal!!

Ik heb net even uitgerekend hoever de merrie's hier zijn:

Tulinda (Flappie): 118 Dagen - Uitgerekend : 12 - 06 - 2007
Merina : 134 Dagen - Uitgerekend : 26 - 05 - 2007
Gerina : 189 Dagen - Uitgerekend : 02 - 04 - 2007

En er komen misschien nog 2 drachtige merrie's... eentje komt terug, en een nieuwe, maar dat is nog niet zeker......

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:05

Neonlight schreef:
Wow, wat een prachtig kleurtje en wat spiegelt ze!

Ik vind haar kleur ook weer mooier worden. In de winter is ze meestal nog donkerder en dan met die witte manen, dat is een mooi gezicht. Holly is een echt toverballetje, ze kleurt van roodbruin naar vaal bruin naar donkerbruin en alle tinten er tussenin.

@Pretty: Jouw merrie krijgt ook al een lekker buikje! Leuk dat je haar zoon ook nog hebt. Hou je het komende veulen ook?

Maseike schreef:
@ Hollybollie ik ben echt helemaal weg van je merrie mmmm,had stiekum ff op je site gekeken,zou graag nog zo,n merrie erbij willen hebben hoor!!!
Ikke ook, daarom probeer ik er nog een te fokken Haha! , hopelijk lijkt het veulen op zijn moeder (hoewel de vader toch ook een lekker ding is).

@Dreeke: Ja, het is haar eerste veulen. Ik heb haar niet eerder laten dekken omdat ze zelf nog zo lang puppie was. Nu is ze er (denk ik) klaar voor.

@Frenia: Ze is niet te koop Knipoog

@Umeda: Lieve foto's!!!

@Neonlight: Hoe kan je dat nou vergeten Dromen I.i.g. gefeliciteerd met jullie mijlpaal Go jij! Go jij!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 11:08

@ frenia: Haha, een kleine met een eigen mening? 'Mam, doe normaal!' Clown
Gaaf dat je 'm gevoeld hebt!

@ Nicole288: Tja.. Het enige wat nog wel eens helpt is zachtjes voor de uier op de buik kloppen, misschien dat dat werkt?

@ RUBYWHITE: Op zo'n moment handel je vanzelf. Ik dacht er niet eens bij na en ging gelijk bellen en regelen enzo. Later komt de schrik pas echt.
Ik vroeg me ook af waarom mensen hun paard in de kliniek laten bevallen. Lijkt mij ontzettend duur en ervaring leert dat merries het vaak zelfs zonder dat iemand erbij is doen.

@ Nicole288: Als een merrie bij een eerder bevalling problemen heeft gehad, zou ik inderdaad naar een kliniek gaan. Net als mensen dan naar het ziekenhuis gaan. Haha.

@ Maseike: Duidelijk verhaal en verstandige beslissing. Hoe is het met Mon?

@ Hollybollie: Wauw! Wat een gaaf beestje! Fijn dat het rijden beter gaat.

@ Tienn: Net als Wild dus. Ga je er wel bij zijn?

@ Chubby: Ik begin jaloers te worden op jou baby-beweeg-verhalen! Ook ik wil wel weer foto's zien.

@ pretty: Leuk beestje, ziet erg goed uit voor een merrie die niet gereden wordt. Enne.. als haar kind dit keer net zo mooi wordt als haar zoon, heb jij niet te klagen!
De tralies zijn hier ongeveer 9 cm bij elkaar vandaan geplaatst en Um zat ertussen met haar hoef die toch zeker 13 cm doorsnee is. Ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat geflikt heeft.

@ frenia: Wat leuk dat je de beeb gevoeld heb!

@ Dreeke: Dat gaat alweer hard met Vinga! Ik heb haar site bekeken, mooi gedaan, zeg!

@ Neonlight: Alsnog gefeli met de mijlpaal! Waarom staat ze al zolang stil, als ik vragen mag?

@ Saffier: Dat gaat ook al hard. Spannend hoor, nieuwe paarden.

Over Umeda:
De ochtendronde is deze week mijn taak, dus ik stond om 8 uur weer voor haar deur. Ze was wat hangerig, maar dat kan door de antibiotica komen. Ze was erg stijf en had niet veel puf om te wandelen. Heb dus maar extra lang gekoeld en lekker verwend met appeltje enzo. Haar been leek bij haar sprong helaas wat dikker, maar net rond de wondjes zag het er wel beter uit.

Over Wild:
Alweer 158 dagen ver! Ze begint een lekker buikje te krijgen. Wild heeft een beetje moeite met alle aandacht die Umeda krijgt, ze staat de hele tijd te hinneken en aandacht te zoeken. Ook is ze vreselijk eigenwijs, een echte 3-jarige. Ik kan er wel om lachen. Vanmiddag ga ik haar eens even flink verwennen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:31

Waarom ze zo lang stil heeft gestaan? Neon geeft vrij snel in de dracht al aan niet meer aan het werk te willen, geen puf meer. (Afgelopen dracht na 7 maanden, eerste dracht na 5 maanden al!) En als je kiest voor fokken moet je zoiets voor lief nemen. Normaal zou ik wel eerder aan het werk zijn gegaan, maar ik stond er iedere keer alleen voor. Ik vond het onverantwoord om merrie en veulen te scheiden als er niemand bij het veulen in de stal kon blijven. Maar hopelijk zet ze de trend door om 2 maanden langer door te blijven werken, dan heb ik nu tot eind april de tijd. Haha!

Hollybollie, heb je ook foto's van de hengst?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 11:36

@ Neonlight: Ok, ik snap het. Hopelijk kun je nu inderdaad tot 9 maanden werken!

Gelukkig hebben wij Umeda zelfs tot 10 maanden kunnen laten werken, maar ja, die was wel pas 4 toen ze beviel. Wild is nu ook pas 3, dus ik verwacht dat die voorlopig nog wel doorgereden kan worden.

Hoe denkt de rest hier trouwens over? Hoe lang gaan jullie door en bouwen jullie af tot niks (alleen wandelen) of tot zwangerschapsgym (beetje joggen aan de longe enzo)?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:57

Djesseka schreef:

@ Tienn: Net als Wild dus. Ga je er wel bij zijn?

Dat ligt er een beetje aan of ik daar ben natuurlijk Bloos
Ze word natuurlijk wel goed in de gaten gehouden en alles, en ze krijgt ook een birth alarm om.
Het is wel zo'n 3 kwartier rijden ernaartoe dus dat zal er dan maar net aan liggen!! Haha!
Ik ga sowieso wel vaak naar haar toe.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:17

Chub is ruim 9 maanden nu en we hebben de training qua tijdsduur wel ingekort (een half uur ipv minstens 45 minuten), maar ze wordt nog steeds 6x per week fanatiek gereden..

Merk wel dat ze nu wat chagrijniger begint te doen naar andere paarden met rijden. Dat vind ik wel jammer. Maar ik wordt nog steeds met gehinnik begroet en ze doet ook niet nijdig naar het zadel of naar de singel ofzo.

Ik hoopte eerder in de dracht dat ik het veulen een keer zou mogen voelen of zien bewegen. Maar ik kan 'm gewoon oproepen zowat "hallo daarbinnen, word eens wakker" *kick* Haha!

Ik zal mijn best eens doen om donderdag foto's te maken. Heb die dag "vrij" (verstandskiezen laten wegsnijden, dus dan ga ik niet werken) en dan kan ik bij daglicht foto's maken..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:58

@Djesseka....alles gaat toppie hoor met monnie alleen alle paarden moeten bij haar uit de buurt blijven hihih,zelfs de staldeur houd het niet lang meer als er een paard voorbij haar stal loopt hahah Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:09

Neon was ook 4 toen ze haar eerste veulen kreeg. Haha! Ze was toen in november stikchagerijnig als ze mij aan zag komen. Heb toen op bokt gevraagd of ik beter door kon rijden of niet, iedereen zei doorrijden, maar ik ben blij dat ik gestopt ben. Na een maand had ik weer een vrolijke merrie. Ik doe trouwens nog wel grondwerk met haar als ik haar niet meer train, vindt ze ook echt heel leuk en de band wordt er enorm door versterkt. Daar geniet ik 10 keer meer van als van rijden!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:43

@ Neonlight: Wat goed zeg, dat ze zo opknapte toen je stopte met rijden! Grondwerk is inderdaad ontzettend leuk om te doen, maar dan moet je wel een paard hebben die slim genoeg is. (Wild weet nog niet eens hoe ze haar voeten over een balk moet tillen. Haha.)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:04

Neonlight: Proficiat met de voorbije mijlpaal van 100 dagen!! Fijn dat je toendertijd echt naar de paard geluisterd hebt,en stopte met rijden!

Frenia: Proficiat jij ook met je schopjes-mijlpaal! Haha!

Hollybollie: dank je,ze krijgt inderdaad al een heus buikje,net als die van jou!
We zouden het veulen graag houden,maar het valt af te wachten..merrieveulen heeft meer kans dan een hengstveulen.
We spitsen ons meer en meer toe op de minipaarden/shetlanders,dat we beginnen twijfelen of we wel nog persé 3 grote paarden willen,maargoed..ik zou alles aanhouden Clown

Dreeke: 180 dagen,begint ook al te tellen zeg!! Toch echt een mooie fjordendame is Vinga hoor!

Djesseka: bedankt voor het compliment,de veeartse vind ze er ook zo fijn uitzien voor een niet-gereden dame!
Ze heeft vanzelf wel een beetje hengstennek,soms zou je ook aan haar manieren twijfelen dat het een merrie is Koe
Goed dat Um.aan de betere hand is!

Chubby: Fijn toch dat je maar aan te kloppen hebt bij je toekomstige beeb Haha! ,ik ben echt benieuwd naar fotos!
Ze doet het heel goed zo te horen!
3 jaar geleden heb ik Pretty ook gewoon fanatiek doorgereden,op 9 maanden wel minder lastige lessen gereden,en meer gaan wandelen,maar ze werkte toch fijn 5 uur per week,goed voor de nakende bevalling,als ze dat zo goed volhoudt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:09

Djesseka, gewoon proberen, ze zijn slimmer als je denkt! En de band die je er mee opbouwd is echt ongelooflijk. Mijn merrie is zo geweldig naarmij, terwijl de man die ze voert en verder niets met haar doet als alleen het lekkere eten brengen, die kan ze amper pakken in de wei of bak. Mij loopt ze als een hondje achterna. Ach gut

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:23

@ Neonlight: Met Spark kon ik los longeren, met enkel mijn handen. Als ik dan klaar was, liet ik haar stappen en ging ik in het midden van de baan zitten. Dan kwam ze naast me staan en volgde ze me zonder ook maar iets om terug haar stal in. Dat gaf me elke keer weer kippenvel.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:24

@Neonlight ik ga er helemaal in mee dat grondtwerk,ik ga dat nu ook even een tydje met haar doen!
Monchique is helemaal in laf op mijn man en mon moet niks van mij hebben...en rijden gaat nu ook niet geweldig,
Dus ik ga ook ff een tydje wat anders doen.
Hecht meer aan een goede band met mijn paard als rijden.