Wat ik las zou je het vanaf dag 12 dacht ik kunnen zien, eerder is lastiger omdat het bevruchte eitje dan nog te veel door de baarmoeder heen 'zwemt'
Boelles
Geplaatst: 02-07-24 17:34
Ik al in dubio met 16 dagen
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 02-07-24 17:35
Vanaf dag 10 is het goed te zien, wij doen eigenlijk altijd dag 12-14 (zelfs makkelijker, omdat ze dan echt rond zijn en eventuele cystes dat zelden zijn en je zo goed verschil ziet, ook is de grootte dan echt exact te meten). Dag 18 wat ze in nl eigenlijk altijd doen heeft voordeel dat je dichterbij de volgende hengstigheid zit en dus weer minder scant. Beide dus voordelen
Hier hebben we nu alle merries drachtig en 1 nog even afwachten, die zit nu op 11 dagen na inseminatie na haar veulentje.
Hier geen hengstigheid en niks. Heb de tweede keer al oxytocine gespoten en de baarmoeder gespoeld ivm vocht. Ei was de dag na insemineren gesprongen dus perfect. Ik zal hengstig moeten spuiten anders kan swabben ook niet.
Fijn Annash dat je door kunt!
Zebrastreep
Geplaatst: 02-07-24 21:49
Vanmiddag het verlossende nieuws te horen gekregen
Ofira is drachtig
En dat na 1x al , ene kant had ik het niet verwacht maar aan de andere kant merk je nu al dat de hormonen haar minder dwars zaten dan voorheen.
Heel blij! En ik kan niet wachten totdat het zover is
Op dag 12 kan je het inderdaad al zien, wij doen zelf meestal tussen de 15-18 dagen, beetje afhankelijk van wat goed uitkomt.
Wat vervelend Soeboenoe! Ik zou ook zeggen Saloti Stables, ze heeft wel merries staan, maar ik weet niet of drachtige merries een probleem zijn. Hartstikke lieve meid is het met echt hart voor de paarden. Ze heeft ook een tijdje bij ons op stal gestaan toen ze net aan het opstarten was.
Meissieline
Geplaatst: 02-07-24 22:48
Even een uitgebreide bijleespost
Juval, ik durf het niet te zeggen. Ze is met ong 20 dagen gescand en toen was er maar 1 vruchtje te zien. Dankjewel! Mijn eerste eigen gefokte paard, dus heel blij mee ♡
Baudyh, wel fijn dat de dierenarts echt begaan is met de dieren en de moeite neemt om op zulke tijdstippen nog langs te komen. Hopelijk is ze snel opgeknapt! Buiten gereguleerd bewegen lijkt mij altijd beter dan opgesloten in een stal. Rust roest denk ik. Ik wist niet eens dat het kon, een spiraaltje bij paarden. Ben heel benieuwd of het goed werkt.
Jennyk, dankjewel! Ja ik snapte er zelf ook helemaal niks van. Geloofde de dierenarts in eerste instantie ook niet toen die zei dat ze gewoon drachtig was. Tot ik zelf mee kon kijken Spannend! Hopelijk is de dekking gelukt
M_arjolein, die van mij is ook zo zuur momenteel naar andere merries kijkt zelfs kwaad met longeren als ze naar haar staan te kijken terwijl ze normaal altijd lief en nieuwsgierig is. Zullen dus wel de hormonen zijn haha
Nieky1993, die optie blijft ook open staan.. wie weet een overijverige vogel met rare poep? Wie zal het zeggen.. we zullen het nooit weten. Wat voor merrie komt erbij bij jullie?
Lyona, gefeliciteerd! En wat is Akur een knappe vent! Zo herkenbaar dat gedoe met sperme uit het buitenland. Ik had hetzelfde probleem vanuit Denemarken. En uiteindelijk de dag voor koningsdag geïnsemineerd. Dus toen kneep ik hem ook wel een beetje qua dagen.
Muronia, gecondoleerd met het grote verlies
Ponytante, hopelijk krijg je goed nieuws en is er eentje blijven zitten
AM, gefeliciteeeeerd! Ik had het al gezien op fb, maar hier ook nog even de felicitaties. Rosa is ook wel heeeel erg knap
Crazy_funky, wat frustrerend Ik zou gewoon nog een keer terugdekken met dezelfde hengst.
Knolselder, dat is fijn meegedacht van Peach
Sparkyy_8 waaaauw, wat een onwijs mooie combinatie. Jouw merrie is ook echt heel knap
Ciaralady, Annash wat balen zeg dat het niet gelukt is. Hopelijk de volgende ronde meer geluk
Soeboenoe, neeeeee wat heftig joh! Hopelijk heb je inmiddels een oplossing gevonden. Ik woon in Apeldoorn, dus een heel eind uit de richting voor hulp.
Nou, merrie voelde goed hoorde ik, sperma zag er wederom goed uit (heb zelf ook nog even mogen kijken onder de microscoop), dus tijd om te duimen. Donderdag kijken of het ei weg is. Morgen als het goed is eerste uitslag swab en donderdag tweede, ben eigenlijk vergeten te vragen of ze mij bellen of dat ik de kliniek moet bellen, of... Nuja, donderdag ben ik er toch dus gok dat eventuele nabehandeling dan gedaan wordt mits het ei weg is, dus het maakt niet zoveel uit wanneer ik het hoor.
Sperma was mooi actief en zwom recht! Hij heeft tot nu toe ook goed bevrucht, ik ben echt de enige.
Vriendje was moe, maar knuffelen vindt hij altijd heel gezellig.
jennyk
Geplaatst: 03-07-24 04:06
Annash: dat klinkt allemaal top! Hopelijk is voor jou dan 3x is scheepsrecht!
Zebrastreep: gefeliciteerd!
Alinka is gisteren gedekt, donderdag wordt ze gescand of het ei weg is
Toushie
Geplaatst: 03-07-24 08:07
Nou wij mogen morgen weer insemineren Twee mooie eieren en goed hengstige baarmoeder.
Dank allemaal voor het meedenken, Saloti staat helaas vol...
Toushie
Geplaatst: 03-07-24 08:40
soeboenoe schreef:
Dank allemaal voor het meedenken, Saloti staat helaas vol...
De graaf in breda ?
Wat een vervelende situatie zeg.
nieky1993
Geplaatst: 03-07-24 09:17
Lyona Gefeliciteerd met de dracht van Fenja En wat spannend met Ice. Hopelijk heeft het toch gepakt.
Baudyh Wat apart van dat spiraaltje, nog nooit van gehoord. Ben benieuwd of het idd werkt. Hoe is het ondertussen met Ivo?
Muronia veel sterkte met het verlies van de oude pony Wel fijn dat je veulen van dit jaar kan blijven.
Ponytante Hopelijk blijft het ene vruchtje netjes zitten. Wanneer ga je scannen?
Vienna1987 wat een gedoe idd. Hopelijk is ze mooi schoon na het dekken en spoelen.
Al_zawraa Ik heb er 9 drachtig en nog 5 staan die gedekt mogen/kunnen worden. Indien ze eindelijk eens hengstig worden Ik hoop van die 5 er toch nog zeker 2 te kunnen dekken.
Spannend bij jou merries. Hopelijk zijn ze netjes drachtig
Am_horse Gefeliciteerd met de mooie resultaten spannend vandaag met de scan
Crazy_funky Heb je ook al eens gescand als ze afgeslagen heeft? Dus zien of er dan geen vocht inzit?
Knolselder Dat is mooi getimed van Peach
Sparkyy Welkom en gefeliciteerd
Ciara_lady Dat is Balen zeg. Hopelijk volgende ronde meer geluk.
Soeboenoe wat balen zeg. Ik kan je helaas niet verder helpen maar hopelijk vind je snel een stalling.
Quir Gefeliciteerd met je drachtige merrie en hopelijk is de volgende ook drachtig.
Rensju Balen zeg. Het zit je ook niet mee
Zebrastreep Gefeliciteerd
Annash Fijn dat alles goed was. Duimen dat het nu gepakt heeft. Lieve foto zeg
JennyK spannend. Hopelijk is het ei weg.
Touschie Fijn dat je weer kunt insemineren
Hier is de nieuwe merrie zaterdag aangekomen. Voor de verandering ging laden vlot. Eerst veulen geladen en de merrie liep het veulen gewoon achterna . Ze is een kruising Tinker. Binnenkort eens foto's maken maar ze heeft voldoende maat en body alleen weinig sokken. Maar dat verbeterd Booster wel. Ben benieuwd of ze nog hengstig wordt.