Wisselende berichten lees ik hier. De mensen die hun merrie(s) al drachtig hebben gefeliciteerd en de rest sterkte en succes! Waarschijnlijk zal ik weer vooral meelezen, want het gaat me hier te snel om op alles te reageren, maar zo nu en dan zal ik wellicht wel een berichtje plaatsen.
AniekR en ik gaan weer voor drie veulens in 2018. Dit jaar lopen hier twee veulens van haar en één van mij en volgend jaar draaien we dat hopelijk om. Mijn 3-jarige Welsh B merrie is dit jaar voor het eerst gedekt en staat momenteel nog bij de hengstenhouder. Toen ze vertrok leek ze al op het eind van haar hengstigheid te zitten, maar bij aankomst is ze gelijk gedekt en twee dagen later zelfs nog eens. Binnen enkele dagen zal ik weten of ze drachtig is. Mijn Arabische volbloedmerrie is afgelopen woensdag hengstig gespoten. Voor de zekerheid is ze gister al gescand, maar ze was er nog niet klaar voor, dus morgen scannen we weer.
Caily schreef:Ik kom even binnen vallen. Merrie 4 weken geleden hengstig gespoten, heel mooi hengstig, 8 dagen gedekt, daarna sloeg ze af. Vandaag 15 dagen en omdat ik niet wist van 1 of 2 follikels vandaag gaan scannen. Geen vruchtje te zien, maar ook geen noemenswaardig ei. Merrie toont echter goed hengstig, zelfs gedekt vanmiddag na terugkomst. Baarmoeder was nog dicht trouwens. Wat nu? Ze lijkt dus op t oog weer mooi hengstig maar op de kliniek zeiden ze dat er ook alsnog best kans is op dracht. In dat geval, kan dan alsnog dekken zolang ze het toe laat kwaad? Kliniek zei kom maandag maar terug, maar merrie staat ruim 2 uur verderop en ben ohz naar de kliniek gegaan, 15km totaal, dus dat is niet echt Mn keuze. Plan is nu dekken tot ze afslaat en dan daarna scannen ivm eventuele kans op vocht etc. Maar dan wil ik wel zeker zijn dat dekken mocht er wel een vruchtje zitten (al betwijfel ik dat) geen kwaad kan.
Mag ik vragen wat het idee is achter het dekken van een merrie die geen noemenswaardig ei heeft? Eerlijk gezegd begrijp ik het verhaal niet zo goed, maar ik vermoed dat je niet zo vaak hebt gescand (anders hoefde je ook geen acht dagen te dekken toch?) en de meeste informatie komt van waarnemingen van buitenaf. Het lijkt erop dat wat je merrie aan hengstigheid laat zien niet overeenkomt met haar lichamelijke toestand en dat is vervelend, want om de kans op succes te vergroten wil je juist dat dat synchroon loopt. Als ik jou was zou ik haar dus nauwkeuriger gaan opvolgen. Of als je dat niet wilt het scannen loslaten en op hoop van zegen maar gewoon doen wat ze zelf aangeeft. Wel scannen maar vervolgens niets doen met die informatie is een beetje zonde van je geld als je het mij vraagt. 
Spannend Kelan! Van zo'n reactie van de hengstenhouder zou ik ook niet zo blij worden. Hopelijk was het toch nog net op tijd.