[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siptje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:32

Granouk super cute!!

Inowa ja he lekker voorzichtig goed zo :) en estelle is echt te cute!!

Chantall mooie vooruitgang he!

Sultan ja vandaag weer iets wat vordering :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:35

Jeej, Prissiekazka heeft eindelijk weer verandering. Kleine geel-bruine rommeltjes op de spenen.
Afbeelding
Heb mij ergens verteld, Pris is vandaag al 340 dagen drachtig...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:53

Dit zijn toch al beste tietjes voor dag 301 :wow:
Viel me van de week nog niet zo op
Afbeelding

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:56

whoe Woogy *\o/* Dat begint er toch op te lijken!!!

Fi is ook al goed onderweg voor een maiden _/-\o_

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:10

Chantal, ja kon het net niet goed zien. Leek niet echt op druppels, maar wel wit. Ze heeft gewoon apart gekleurde uiers :P

ml, ja dan heb je weinig aan het alarm inderdaad. Ondanks die om toch gewoon goed in de gaten houden dus.

Linda, hoe gaat het nu bij jou? Alweer vooruitgang of is het eerst weer rustig?

Cynthia ook weer welkom terug! Alweer bijgekomen van je voedselvergiftiging?
En ik ben ook zeker benieuwd wat er weer uit komt dit jaar :):) Net als wat Fi er van maakt, haar eerste spruit!

Dyonne, oh was dat het. Wist dat ze wat voor die van mij uitgerekend is. Ben ook erg benieuwd naar jouw veulen hoor!

Sultan, ben het met jou eens, meer veulenfoto's! *\o/*

Woogy, je zou toch zeggen dat het niet lang meer kan duren... Ben benieuwd!

Ow en Cynthia, die heeft al een best uiertje inderdaad! Maar Lies was vorig jaar als maiden ook vlot hoor en toch nog doorgelopen tot 342 dagen.
En Roos vorig jaar juist zo laat met aanmaken, die nu al veel uier heeft. Gek word je er van O:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:15

Cynth, yeah verandering!! :D
Ik wou zeggen Yes dikke tieten!! Maar dat staat een beetje gek :')

Woogy, he he!! Hebben Pris en Jupi weer gesproken met elkaar? Eindelijk verandering!!

Bij Jupi ook verandering. :):)
Ze had al een keer harsjes gehad, maar daarna bleef dat weer weg... en vanmorgen hadden we een hele mooie dikke hars druppel aan haar speentje :j
Afbeelding

De test is ook lichter maar helaas nog geen mooie 5 ofzo...
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:28

Pris en jupi krijgen er zin in! *\o/*

Cynth jeej verandering! En al 301 dagen!

Inowa echt een pracht veulen <3

Stal HD ze is donderdag bekapt. Toen had ze al last..

Ook al dekkingen geweest! Fotos worden hier steeds raarder :P kan ik het topic wel veilig openen op mijn werk- school := hoop dat ze drachtig zijn!!

Zag twee lieve lammetjes! Super lief. Gefeliciteerd :)

Hoe gaat het nu trouwens met de koe?

Bij icecrystal ook al veranderingen :) succes op de hengstenkeuring en veel plezier :D

Rensju fijn dat het beter gaat

Het is nu duidelijk wat lady heeft.. Ze is spierbevangen. Baal wel zo. Ze word per direct van krachtvoer afgehaald en er word niet meer gewandeld. Ik hoop dat ze zich snel beter voeld. Het komt zeer waarschijnlijk door al het eiwit in het merriebrok. Dat ze maar 7 dagen heeft gehad. Fijn dat we het nu weten. Duim dat ze snel beter is. Als het niet verbeterd komt de dierenarts langs

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:32

wat balen Kabayo! veel sterkte ermee!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:33

Ahh de lammetjes vergat ik nog op te reageren... <3 zo cute!! Krijg je echt het lente gevoel van!! (Als je niet naar buiten kijkt dan :') )

Kabayo, oeii... sterkte :(:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:44

Ach, sterkte met Lady Kabayo :(:) Maar spierbevangen van merriebrok >;) Zoveel eiwit zit daar ook weer niet in. Voer je soms ook rijk kuilgras, dat wel vol zit met eiwit? Dan zou het een combinatie van en en kunnen zijn.

Linda; Jupi maakt het spannend, ik zie echt geen kleurverschil meer op die laatste test *\o/*

Hier is het vies, nat en koud. Echt slaapweer :Z

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:46

suffie schreef:
Ach, sterkte met Lady Kabayo :(:) Maar spierbevangen van merriebrok >;) Zoveel eiwit zit daar ook weer niet in. Voer je soms ook rijk kuilgras, dat wel vol zit met eiwit? Dan zou het een combinatie van en en kunnen zijn.

Hier is het vies, nat en koud. Echt slaapweer :Z

Nee ze krijgt hooi .
En verder kreeg ze een halve kilo merriebrok (kilo per dag) met draversbrok. Waarschijnlijk kan ze er niet tegen..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:49

Oef spierbevangen, naar. Je omschrijving klonk inderdaad als bevangen. Heel naar! Mijn pony is 2 jaar geleden ook bevangen geweest, lekker warm inpakken en alleen laten bewegen als ze zelf wil :)

Kun je haar neutradex geven?
Sterkte!

Fi maakt al wel ontwikkeling in uier inderdaad. Gwen haar spenen worden nu ok groter :)

Vooruitgang bij jupi! Joepie ;)

Op 340 dagen en nog geen teken van veulenen. Brrr hopelijk komt Gwen haar baby op tijd zodat ik veulen nog kan zien!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:50

Hopelijk knapt ze snel op als ze van de brok af gaat!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:01

Even kort een vraagje; Ik heb een Equest Pramox gekregen voor Fiore nu (6 weken voor de uitgerekende datum). Is dat wel de goede? Volgens mij is die voor het najaar toch?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:03

Kabayo, wat naar, gelukkig iets waar ze gauw overheen kunnen zijn. Neutradex is top tegen bevangenheid, vochtafdrijver überhaupt.

Jeej Linda! Al heeft Jupi dan wel echt serieuze hard, en Pris niet...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:06

Goeie vorderingen Chantall! Wanneer was ze ook alweer uitgerekend?

En ik zag lammetjes voorbij komen, ook al zo cute <3 Wij krijgen vandaag ook weer een schaap met lammetjes in de tuin als grasmaaiers :D
Hier in de buurt was onlangs iemand die een schaap had met een zeldzame 6-ling! Allemaal levend en goed! :wow:

Weet niet over wat voor weer jullie het hebben Vulina en Suffie :P Hier wel harde wind gister, maar amper regen en vandaag bewolkt maar verder ok. :D

Qua eten bij onze merries eigenlijk ook weinig verschil opgemerkt, ja als de veulens er eenmaal uit waren konden ze vreten als bootwerkers :+

Jaa ik doe met je mee Rowan, jaloers zijn! Moet nog tot juni wachten :oo

ML, je merrie houdt jou ook mooi aan het lijntje dus!

Ja Aniek, stonden wij vorig jaar niet bij de hengstenkeuring toen die van jou er 's avonds toch werk van ging maken? Wie weet doet ze hetzelfde als je naar Amsterdam gaat :+

Thanks Cynthia! :D Ben er ook heel blij mee :j Fi vind ik trouwens ook prachtig, precies het goede valk kleurtje en dan die appeltjes :D Uier ziet er al goed uit!

340 dagen Woogy, dan heeft ze sowieso al mooi voldragen. Ben erg benieuwd of je nog lang moet wachten!

Oeh en harsjes bij Jupi! Dat zou niet lang meer moeten duren :D

Ohjee Kabayo, dat is wel weer even een flinke domper. Hopelijk komt het zo weer goed, zou wel moeten met alle goede zorgen van jullie! :j In ieder geval veel beterschap voor Lady!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:14

weten jullie of er op internet ook ergens een lijst te vinden is met goedgekeurde welsh-a hengsten?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:23

Ik heb, zolang het goed gaat met de paarden, gelukkig geen slapeloze nachten Vulina. Maar heb wel tijd over overdag ;)

Jakkie kabayo, gelukkig weet je nu wat het is

Jupi maakt het ook spannend zie ik! *\o/* is ze een shetlander?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:27

lijkt me de goeie Cynthia, da heeft ze hier ook met equest pramox gedaan
en beste uier al, oh en spannend al

knappe Essie <3

die lammetjes zijn toch zo schattig, om op te eten, misschien ook verkeerde woordkeuze }>

ik ook niet Faline :P , hier stralend mooi weer gisteren, vandaag iets meer bewolkt en wat winderiger

succes met de hengst vandaag icecrystal

ML pfff wachten duurt zo lang en al zeker als het zo spannend is met je leuke combi's

hier ook nooit brokken laten liggen, wel hooi

spannend suffie kan toch echt niet lang meer duren

*\o/* linda, ik vind de test toch duidelijk 5.5 hoor dus dit weekend heb jij een veulen

woogy je zou toch denken dat... _/-\o_

knappe hengst silvana

kabayo jeetje spierbevangen, maandagziekte :( , Flo ook eens gehad nadat ik de avond ervoor op cursus in de kou had moeten staan wachten met haar zonder deken en eerst intens gereden had, kon zeker niet aan het eten liggen want kreeg light eten.
Dus heeft ze ergens in de wind gestaan?
Al ben ik ook heel voorzichtig geworden met die merriebrok, sommige paarden kunnen die lading extra's niet aan denk ik
al heeft die van mij dat ook niet nodig :o haar kont verbergt zelfs haar buik := bij sommige vrouwen zeggen ze toch ook dat je langs achteren niet ziet dat ze zwanger zijn :P

Afbeelding

Elsa is ook begonnen
uier gisteren

Afbeelding

vandaag, en op exact hetzelfde aantal dagen dan vorig jaar dus het ziet er toch naar uit dat ze weer aftelt naar 320 dagen

Afbeelding

oh en mijn avontuurtje tegen het muurtje, gelukkig aan de muur is niks aan :+

Spoiler:

Afbeelding
Spoiler:

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:43

Ik zal kijken voor neutradex.
Fotsy ik heb haar zondag vorige week gewassen toen het zo warm was. Daarna op stal gezet met een deken. Ze begon sinds woensdag zo te lopen. Maar nu is het wel erg. Stom dat ik het niet eerder zag |o |o

Gefeliciteerd icecrystal met het goedkeuren van je hengst!!

Tietuuu fotsy! En auw! Zere hand. Mooi dat de muur niks heeft :P

Ik zou t niet weten juval..

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:02

Faline: 1 April officieel (geen grapje)

Gefeliciteerd Ice ! Top !

AniekR: Logisch hoor ! Haar hele buik en uier is Sabino hahaha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:05

Jantandjes Fotsy!! pas nou toch eens op met jezelf!

Stom Kabayo, ik heb ze in training op diverse manieren bevangen gehad. Paarden die volop in training stonden die een keer over hun water waren geweest en vast stonden. Gepaste beweging rustig opbouwen is juist essentieel voor bevangenheid. Trainde ze meestal weer op hun niveau na een week tot 10 dagen.

Als ze net zo lang moet als vorig jaar, heb ik nog 3 dagen te gaan. Maar ik ga nog steeds voor de 345, vind ik leuk :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:10

Fotsy, auw :(:)
Elsa maakt er werk van!! Jeej!!
Zal het dit weekend? Ik durf geen uitspraak meer te doen hoor... :')

Rensju, nee ik heb geen shetlanders :n
Het zijn NMPRS paardjes (Nederlandse minipaarden) al begrijp ik de verwarring wel een beetje met wintervacht en dikke buik :')

Ice, gefeliciteerd met de hengst :)

Brokken laten liggen?? :oo dat hebben ze bij mij echt NOOIT!! Geloof er ook echt niet in dat Jupi haar brokken zal laten staan als ze zou moeten bevallen... die knijpt gewoon haar billen bij elkaar en schranst die bak nog even leeg denk ik :')

Woogy, onze merries moeten gewoon allebei dit weekend hoor :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:54

dan is ze mooi volgens haar tijd chantall
ik heb hier altijd 2-3 weken voor de datum dat ze aan hun uier beginnen en dan als een raket naar de eindstreep :P

de pijn valt wel nog mee, alleen trekt alles tegen als ik mijn vingers beweeg :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:56

Fijn dat je weet wat het is. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het van de merriebrok komt. Eerder gel gedaan in de wei of inderdaad toch dat wassen. In havens merriebrok zit ook nog geen hoog eiwit. 14% maar tov bv de Action die ik voer met 17%. In je dravers brok zit ook al 11,5 %.
Niet toevallig luzerne bijgevoerd ofzo?
Vaak zeggen ze juist dat suikers en zetmeel de boosdoener zijn maar die zijn nagenoeg gelijk tussen de dravers en de ferto-lac.

Ik heb hier ook al eens een pony spierbevangen gehad van uit zijn plaat gaan in de wei. Het is een raar iets. Hopelijk knapt ze snel op.
Laatst bijgewerkt door baudyh op 18-03-17 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt